dissteffe
· 2016-12-01 08:54
· 3642 visningar
Men det var väl själva helvete vad många matcher det är! Jag trodde nästa match var hemma mot SAIK på måndag men tji fick jag.
Vi måste höja oss rejält jämfört med i går om det ska bli några poäng, så mycket kan vi väl säga.
Vi brukar spela rätt bra i arenan-med-det-fulaste-namnet, men poäng... nä, det blir nog svårt. Vetlanda har väl hittat formen på sistone. Hoppas dock att handlingsförlamningen som har rått i de senaste matcherna släpper.
#4 ·
Joint
· 2016-12-01 11:30
Jag får stå fast vid 7-3-förlust. VBK har höjt sig efter en tung start med stolpe-ut och uddamålsförluster. Löken kommer ha show. De ser nu sin chans att haka på slutspelståget. Fyrapoängsmatch, not so much … Vi gjorde dock en grym insats där på annandagen! Fast inte ens då räckte det ju till poäng. Men men, en maxprestation samtidigt som Vetlanda har en usel dag på "jobbet" så kanske. Kämpa!
Ja, nog blir det pisk alltid. Tror vi täpper till hyggligt bakåt trots allt.... 5-2 till påskkycklingarna
#6 ·
Joint
· 2016-12-01 13:04
Men inge lack och läder den här gången. Jokinen känns som en ny domarbekantskap för Blåsvart. Hyvää!
#7 ·
Jocke
· 2016-12-02 07:36
Vi vinner! 4-6 blir resultatet. 970 åskådare i Vetlanda.
Vår ungdomliga ojämnhet gör att vi spelar en riktig klassmatch!
Jaha, då blir man solo i Vetlanda då. Får ensam-klacka, ensam-dricka-burköl-på-hotell-Högland, och ensam-åka-nattåg.
Jaha, då blir man solo i Vetlanda då. Får ensam-klacka, ensam-dricka-burköl-på-hotell-Högland, och ensam-åka-nattåg.
The fewer men, the greater share of honour.
Shakespeare,
Henry V, akt IV scen iii
Fan va skönt, slippa allt krångel.
#13 ·
Nyllet
· 2016-12-02 15:12
Jag får väl göra min plikt och tippa då. 4-4!
Torsk med 5-2, men hoppas jag har fel.
#15 ·
Joint
· 2016-12-02 20:07
Jag får stå fast vid 7-3-förlust. VBK har höjt sig efter en tung start med stolpe-ut och uddamålsförluster. Löken kommer ha show.
7-4, då. Lökens show var total i första: 2+2 och god natt, tänkte jag, i och med 4-0 efter knappa 28 minuter. Grabbarna ska ha eloge för att de sedan kämpade sig tillbaka in i matchen. Säkerligen en kombination av att VBK slog av på takten, omedvetet eller ej, men ändock. Hoppas bara nu att det är okej med Hydas! Annars är det dagens största förlust. :-(
Ja, sista 25 var väldigt bra, men då hade vi ju redan gett bort matchen för länge sen. Illa med Hydas. Troligen hjärnskakning igen.
#17 ·
Nyllet
· 2016-12-02 20:47
Förlust och Tillis vinner. Ingen bra fredag men livet går vidare.
#18 ·
haze
· 2016-12-02 21:03
Kul med ett par snygga hörnvarianter i alla fall.
Krya på dig Hydas!
Jaha ja... Nåja, man var ju ändå förberedd på en lång transportsträcka, vilket det nu blir. Oroväckande med Hydas, upprepade sådana är inget man leker med.
Den där finska experimentdomaren var för övrigt helt kass. Skona oss från sånt.
Kjellson är ju sjukt bra iår och ger oss chansen att komma ikapp. Det och att vetlanda slappna av allt för tidigt. Färgad men kjellson är fan elitseriens bästa målvakt. Skada på hydling oroar!
Tycker fö att smällen ser avsiktlig ut och är riktigt jävla ful.
Vet du vem som gjorde tacklingen?