Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Sandviken Mån 5:e dec!

Hjältarna i Blåsvart möter IFK Motala Lite, SAIK, i år utan tumlöse Patrik Nilsson.
Uppladdningen har börjat med sedvanliga power-athems som "The Impossiple Dream", julsånger och folköl.
Drygt att Broberg håller på att skrälla mot SAIK idag. Då kommer de komma revanschsugna till Studan. Jag vill ha mätta, trötta motståndare som underskattar oss någon gång.
Matchen är dock på måndag.
Ändrade.
Nu kommer den vidrigaste matchen på hela säsongen. Att få se hur mitt älsklingslag förnedras mot laget bara satan gillar. Funderar på att stanna hemma men man vet ju aldrig, kanske finns det någon ängel i det blå som vill ändra på saker och ting så jag går nog trots allt.

Matchen är dock på måndag.

Undrade varför matchen började 19:00 på en Söndag.
Hur som, har vi fullt lag? Finns det avbytare efter att tre stycken klev av mot Vetlanda?
Den frågan besvaras [link=http://www.unt.se/sport/sirius-tanker-inte-anmala-tacklingen-4460462.aspx]här[/link].
Farbror och jag är redo annars.... Visserligen kan jag bli lite sen, då jag har kurs i Tjockholm, men jag litar på att Farbror, som har lite närmare är spelklar....
Vila både lundberg och hydling. Kommer betydligt viktigare matcher senare under säsongen. Resultat skiter jag i att tippa, undvik fler skador det räcker för mig.
Håller helt med. SAIK vinner ändå.
Jag lägger till att Sudden är ombytt på träningen som är just nu på Studan
Sudden är ju ingen försvarare. Nu skulle man haft Jonas Eklund. Men, men. Räknar med storförlust, säg 10-2. En pina.
Ökar på med några på Joints tips... 14-2
Japp, stortorsk blir det. SAIK torskade ju sist och lär vara jäkligt motiverade och vi ställer upp med ett lag nästan till hälften bestående av ungdomar under 22 år. Huva.

Sudden är ju ingen försvarare. Nu skulle man haft Jonas Eklund. Men, men. Räknar med storförlust, säg 10-2. En pina.

Ja fast Jenefeldt kan gå ned som backå Thorén ta halven edyl. Inte helt omöjligt heller att de kallar in Jonas E.
Både Eklund o Edberg aktuella tydligen:

http://www.unt.se/sport/forsvararen-missar-matchen-4461151.aspx
Tror inte SAIK går för fullt hela matchen och kommer därför inte att hinna med 10 mål, blir väl 3-7 eller liknande tråkresultat.
Jag tror inte heller det rinner iväg till tvåsiffrigt. Nye ryssen är dock sylvass så där behöver vi sätta defensiven .... 2-6 och 770 åskådare.
... och bollkallarna är från P04 gänget ... bara så ni vet! :-)
Hyfsat privilegium och särställning när vi kan plocka in Unik-spelare sådär. Nu rör det sig förvisso om ett par som var Siriusjunisar för bara något år sedan, men ändå. Bra för oss!
2-7 Jag hinner inte komma tyvärr.

2-7 Jag hinner inte komma tyvärr.

Vafalls! Ja jag ändrar min prognos över antalet åskådare till 769 st ..
Det knallar till i kväll. Dom goda vinner med 5-2 inför 761 personer på läktaren
Räknar med storförlust, säg 10-2. En pina.

Ett mål ifrån tipset igen. Trodde i min enfald att vi skulle klara av att göra ett mål. Ett fick vi ju till skänks. Jävla pina asså!
Blä. Dock fortfarande bara 2p (och en hel del mål...) upp till okval.
Saik e bättre det köper jag rakt av. Men vi kan inte bjuda på 3-4 mål samt lägga ner helt sista 10 det är inte ok. Skönt att skriksjunga sista 10 det behövdes.
Satans helvete, piss och skit. Vilken skillnad mellan lagen. Inte bra för elitbandyn att det är så här ojämnt. Tror ni den halvintresserade Uppsalabon kommer till nästa hemmamatch ;-)?
Å så har de satt extrareklam bakom målet så femtedomaren Farbror kan inte stå där längre och styra upp spelet
Den stora ryssen(92an)var ju för jävla bra.Hoppas vi lärde oss nått om vi inte redan visste hur..Typist att jag skrev om bolltapp nyligen för idag kom de massor.
Farbror fixar en stege?
Klasskillnad deluxe mot sopsäckarna. Skönt med ett välbehövligt uppehåll.
Om man nu ska försöka hitta något positivt med matchen igår så tycker jag att Edberg var helt okej. Trodde nog att han skulle få större problem. Generellt sett klarar sig våra unga bra och vågar ta för sig. Gott så.
Sirius Hej!

Farbror fixar en stege?

Först sura och skriva insändare.