Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Bortakortet 2017

I dessa säsongskortstider vill jag även passa på att tipsa om det så kallade "bortakortet" som är som ett slags säsongskort i allsvenskan, fast på bortaplan, dårå. Brukar kosta en tusing typ. Mer info vad det lider, gissar jag!
https://www.allsvenskan.se/supporterkortet-2017-till-forsaljning-efter-arsskiftet/
Säljstart: 1/1!
Kostnad: 1 000 kr (varav 500 tillfaller Sirius om jag förstått det hela rätt!)
Limiterad upplaga á la 100 kort per klubb.

Grymt initiativ detta.

https://www.allsvenskan.se/supporterkortet-2017-till-forsaljning-efter-arsskiftet/
Säljstart: 1/1!
Kostnad: 1 000 kr (varav 500 tillfaller Sirius om jag förstått det hela rätt!)
Limiterad upplaga á la 100 kort per klubb.

Grymt initiativ detta.

Skepp ohoj! Det där var en glad nyhet!
SUPPORTERKORTET 2017
På måndag kommer vi att öppna försäljningen av Supporterkortet som ger dig tillträde till samtliga bortamatcher. Kortet kommer endast att säljas i 100 exemplar till en kostnad av 1 000 kronor så först till kvarn gäller. Håll ett öga på våra kanaler så du inte missar ditt kort.
Köp!!!

http://www.siriusfotboll.se/nu-slapper-vi-supporterkortet-2017/
Köpt.
Köpt!
Hur länge kan man köpa
Har inte läst om någon bortre gräns, tror dom är opersonliga med så det borde funka tills dom är slut typ
Det finns det visst det. 15 mars. Tänk på att hälften går till Sirius, så jag tycker verkligen vi ska köpa upp de 100 kort som finns. Det räcker troligen med att gå på sju bortamatcher för att det ska gå jämnt upp. Och det är det rätt många som kommer att åka på skulle jag tro.
Nån med administration som hobby borde låna ett bortakort från respektive klubbs supportrar och se alla hemmamatcher gratis på det sättet, bara för att det går!

SUPPORTERKORTET 2017
På måndag kommer vi att öppna försäljningen av Supporterkortet som ger dig tillträde till samtliga bortamatcher. Kortet kommer endast att säljas i 100 exemplar till en kostnad av 1 000 kronor så först till kvarn gäller. Håll ett öga på våra kanaler så du inte missar ditt kort.

Var köper man?

[quote1486360592=Joint]
SUPPORTERKORTET 2017

Var köper man?
[/quote1486373310]

Sök på Altavista eller dylikt!
http://boka.siriusfotboll.se/supporterkort2017
Någon som fått sitt kort än? Tar ju galet lång tid...
Jag tokgissar här att det sköts centralt för alla klubbar och att dom kommer efter 15 mars som tydligen är sista försäljningsdatum
Låter rimligt.
Bump!

Jag har också köpt bortakortet. Men varför finns det fortfarande kvar sådana? Köp för bövelen! Om man tänker sig att en röding går till IKS så "tjänar" man ju faktiskt in kortet på ynka fyra bortamatcher – och vi har tre borta bara i 08-området … Köp, köp, köp!
Köp, köp, köp, köp, KÖP!!!
Någon som vet hur många som är sålda?
Nån kan väl rodda en västra sidan bump på fejan för kortet, om det nu inte är gjort, det verkar vara väldigt dålig koll på att det här kortet existerar bland alla klubbars supportrar
Typ 35 sålda.
Köpt!

Känns som sagt betydligt mer angenämt att hälften av pengarna går till Sirius, och vi har fem bortamatcher inom 25 mil.

Köpt!

Känns som sagt betydligt mer angenämt att hälften av pengarna går till Sirius, och vi har fem bortamatcher inom 25 mil.

T o m 6 st inom 25 va? 3xStockholm, E-tuna, Örebro och Norrköping.
Korrekt.
Dessutom en sommarresa inbokad till Halmstad 12 augusti. ;-)
Köpt. Sista dagen imorgon. Galet billigt ju
Beställt! Kommer troligtvis inte att på långa vägar kunna åka på 15 bortmatcher men det känns bra att sponsra blåsvart med 500:-.
Räcker med ungefär sju matcher för att gå jämnt upp: DIF, Bajen, AIK, AFC, Peking, Örebro, Sundsvall - se där, sju bortamatcher inom 30 mil eller ungefär 3½ timmar bort.

Sedan tror jag dessutom att bortakortet inte är personligt, men är inte hundra på detta.
Inte personligt enligt andra klubbar
Hur funkar det nu i premiären på Tele2 om man har ett bortakort. Inte behöver man "köpa" biljett då i DIFs biljettshop?
Har kollat runt lite på några forum. Det verkar som att varje klubb ska se till att reservera motsvarande 100 platser för de med supporterkortet på bortaläktaren. De kan även ta reda på hur många fans som varje klubb sålt till och anpassa precis efter det antalet till respektive match. Sirius sålde 55, så Djurgården behöver då enbart hålla 55 platser till de med kortet.
Svagt att inte flera köpte. Bättring nästa år (förhoppningsvis)!

@Stellan: Just precis. Bortakortet funkar som ett "frikort", du behöver inte in och kladda i någon motståndarshop.
Nästa år kan jag förhoppningsvis dra på fler bortamatcher så då är ju kortet givet köp.
Tackar för svar! :)
Nu vill jag ju inte direkt ställa nån mot väggen, men det kanske blir så, hur tänkte ni som inte köpte, jag trodde personligen att dom här korten skulle gå på 12 timmar
Har ni som beställde fått era kort? Jag har nämligen inte sett till något trots att det var ganska länge sedan jag köpte det.
Klubben får korten av SEF nu efter att försäljningen stängt och skickar sedan ut till oss som köpt.
Ytterligare ett kort brevid ICAkortet
Nu vill jag ju inte direkt ställa nån mot väggen, men det kanske blir så, hur tänkte ni som inte köpte, jag trodde personligen att dom här korten skulle gå på 12 timmar

Lite hybris på dig nu. :-P Tänk på att vi knappt fick ihop en halvfull buss mot blåvitt i cupens åttondelsfinal.
Nu har supporterkorten anlänt till Sirius. De kommer att skickas ut med brev till alla som beställt om inget annat bestäms/bestämts. Jag bestämde med Mats om att hämta ut dem på kansliet, vilket jag gjorde idag.

Jag tänkte inte alls.
Jag glömde bort.
Hälsa Mats att ta med en drös kort på lördag, vetja. @Löten
Nog svårt för Mats att veta vilka som kommer vara där. han ska hinna skicka ut korten så att alla hinner få korten i tid.
Då bestämmer jag att han får ta med mitt kort på lördag på löten
Hör av er till Mats då.
@Västras årsmöte om inte annat.
Jag var förbi på kansliet vid Löten och hämtade mitt kort idag, så kan man också göra. Annars höll de på att fixa kuvert, så korten lär komma iväg snart.
Japp, kortet kom idag
Samma här. Postnord leverera!
Mitt kort kom oxå idag
Postnord har lyckats slarva bort allt från bröllopsinbjudningar till bröllopsklänningar för oss i år. Tur att bortakortet kom i brevlådan idag iaf, för annars hade det tagit hus i h-vete! :)
Haha väl prioriterat.
Så här skriver ÖSK om en match mot hammarby:

"För supportrar med supporterkortet hämtas biljett ut mot uppvisande av kortet till SLO-personal framför entré Q belägen alldeles intill entré P där biljetten sen används som vanligt."

Det här är alltså nåt som nån behöver styra upp, har det framkommit någon info?
Lajka SLO - IK Sirius på facebook så får du all sån info inför varje bortamatch. Mot Dif räcker det bara att visa upp kortet.