Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Broberg - Sirius 14/12

Dags för lite riktigt bandy igen då efter ännu en menlös landskampturnering. Uppehållet kom i alla fall lägligt för Blåsvart. Ingen seger på Hälåsen sen succesäsongen men hoppas vi kan bjuda upp till kamp i kväll. Kanske en skrällpinne, 4-4.
Jag ser ju gärna att vi tar några poäng i det här dubbelmötet. Om vi tar 0p och TB 4p i sitt dubbelmöte mot Gripen så börjar det bli mycket att hämta in.
Ja viktiga matcher och hoppas, hoppas, hoppas vi kan hålla ihop spelet hela matchen. ... men det vänder nu eller hur? 4-5 dvs vi vinner och 865 åskådare blir sura men en minibuss full med folk blir glada!
Känns som vi gör en bra insats, dock räcker det inte till utan Broberg skrinnar ifrån oss i andra. 5-3
Ähh helvetesåsen blir svår. 6-3 till Brobban. vi tar dom på fredag ist.
Snart e det sista chansen om vi ska undvika kval. Så jag vet inte hur men vi vinner med 7-2
Broberg borta, det blir svårt mycket svårt men hoppet finns alltid där. 5-1 till de gulsvarta, tyvärr.
Vinn ba'!

Määttä och Kumpu kommer då förhoppningsvis heta efter lyckad landslagssamling. Det och lilla "uppehållet" hoppas gör att vi samlar kraft till lite av en – skrällpoäng. Jag säger 5-5!

Aj då, första halvlek verkar inte ha varit nån höjdare.
Varför spelar inte Lundberg? Hade alldeles säkert gått lite mindre dåligt med honom på plan.
Det ser lite tungt ut i halvtid minst sagt.
Fyfan
Illa, jag mår illa, när Broberg spelar som Villa, och när Sirius spelar illa, då lägger jag en pizza och går ut!
Första halvlek kass. Andra mindre kass.
Ångrar att jag betalar för sådan undermålig första halvlek.Går det att spela bandy långsammare utan att frysa fast?inte äns långbollarna var nära och bli rätt.Nu jäklar tar vi nya tag på fredag.

Ångrar att jag betalar för sådan undermålig första halvlek.Går det att spela bandy långsammare utan att frysa fast?inte äns långbollarna var nära och bli rätt.Nu jäklar tar vi nya tag på fredag.

Åk på bortamatchen så slipper du betala! :-)
bra tips RRR.Tyvärr så tillåter inte arbetet att man åker på semester till Kalix,Vetlanda och andra paradis.

bra tips RRR.Tyvärr så tillåter inte arbetet att man åker på semester till Kalix,Vetlanda och andra paradis.

Bli "sjuk"! :-)
Första halvlek urusel. Att vi sedan vinner andra halvlek är historia. Nya tag på fredag!
Fyfan va utspelade vi va i första trode matchen skulle sluta 15-0. Va vi bättre i andra? tja jag vet inte broberg la ner totalt, Effektiva dock tror wasberg fick en räddning. Till returen imorgon måste det bli hårdare, broberg kan inte få glida in o skjuta utan att det smäller lite.
Måste ge de gulsvarta credd för sitt sätt att kräma ut allt av laget. Det är inte så extremt namnkunniga spelare egentligen, och träningsförutsättningarna suger. Lik förbannat är de jävligt bra och tunga att möta. De har satt en kultur. Krigar föredömligt.