Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Broberg fre 16 dec. kl. 19:00

Chans till revansch eller ännu en tung match? Jag är tveksamh till formen vilket jag kan kosta på mig som supporter att göra.

Vi räcker inte till: 3-8 och 635 åskådare
Hoppas lundberg är tillbaka och att publiken hittar ner.
100-0. 567 åskådare.
Nä, så länge Brobban var on fire så var de en nivå högre och visar de samma fightingspirit som i första så har vi inte mycket att sätta emot. Om vi inte krigar utav bara helvete! Förhoppningsvis går någon lyra hem den här gången. Men nej, jag tror tyvärr vi åker på pisk med 6-2 men vi gör en bättre första halvlek i morgon.
Nu fick man en strimma hopp igen då Gripen spöade Tillis. Hoppas resultatet sporrar blåsvart att ge allt i morgon.
Nåja... min kalkyl är ganska nära det som varit, så nu hoppas jag det fortsätter. Det innebär nämligen poäng mot Broberg hemma... 4-4 slutar matchen! Förstått?????
1p (Tellus) på de 6 senaste matcherna men det är historia nu. Tveksamt om Broberg kan göra en lika bra halvlek som de gjorde senast, särskilt som det inte är på Hällåsen den här gången. Känns vidöppet.
1-9
100-0 sa jag!

100-0 sa jag!

Ja eller mer korrekt skrev du! Jag reviderar mitt ursprungliga negativa tips till 5-5 istället.
Jag törs egentligen inte säga emot Apan, men eftersom Lundberg tydligen missar matchen igen så tror jag tyvärr inte att vi håller nollan.
Missar matchen. Outtalat krav hemifrån. Suck!
5-1 i paus. Håller det?
6-2 men vi gör en bättre första halvlek i morgon.

Vad var det jag sade? Haha! Siii… :-D
Nu mår man bättre liksom :-).
Mys!

100-0. 567 åskådare.

Koolt ändå att Apan tippade rätt på både resultat och publiksiffra.
Hoppas King Edward får lira fler matcher, vill se mer av honom.
King Edward - suveränt smeknamn :-)!
Potatis
Märkligt hur det kan skilja sig så. Var det samma lag verkligen? Som natt och dag mot i onsdags. Vilka lyror! I onsdags rann alla ut i sanden. Med kvalitén i går visade det sig vara klockren gameplan. Brobergsförsvaret var som yra höns utan Psyklund och underskattningen inleddes väl med målvaktsskiftet. Satan va' bra!
Alla verkar eniga om att Sirius gjorde en usel första halvlek i onsdags.I går är vi på en nivå som kan räcka till okval.
SM-guld?

Potatis

Vi kan spela någon låt med Magnum Bonum i högtalaren när det görs mål
Ja, redan efter 30 sekunder såg man att det var en milsvid skillnad. Vi anföll väl mer än på de fem senaste matcherna tillsammans. Sen var vi väldigt effektiva, men Broberg hade samtidigt inte ett spår av någon målchans utöver hörnorna. Trodde aldrig att backlinjen utan Lundberg skulle klara sig så bra.
Rönnqvists Sigfridssons och Bergströms spel gör att man tror på en framtid.
Ser få matcher eftersom jag bor utomlands... kan någon jlok person förklara varför Sirius ibland tycks se ut som ett möjligt slutspelslag för att i andra matcher se ut att få kämpa för att överleva ett ev kval? Handlar väl inte bara om att vi har många ungtuppar och en rätt tunn trupp?

Ser få matcher eftersom jag bor utomlands... kan någon jlok person förklara varför Sirius ibland tycks se ut som ett möjligt slutspelslag för att i andra matcher se ut att få kämpa för att överleva ett ev kval? Handlar väl inte bara om att vi har många ungtuppar och en rätt tunn trupp?

Spelhumöret på Kumpouja och Fall spelar in, liksom om backlinjen hunnit motivera ihop sig ordentligt
Tight spelprogram, tunn trupp och unga spelare som är vana med en match i veckan hjälper oss inte heller.
Jag har inte tid att leta just nu men jag vill minnas att vi haft exakt denna diskussion tidigare ...

Jag tror svaret ligger i att vi är flera unga och/eller flera nya (igen) och då funkar det inte alla gånger. Sådant straffar sig till och med mot lag som vi borde slå alla gånger i veckan.
Andra lag presterar ju också rätt olika, Tillberga vinner över VSK och dylikt och torskar mot Tellus och Gripen. SAIK vinner för det mesta men torskar mot Broberg osv.
Jag förväntar mig ojämnhet, faktiskt. Det blir en konsekvens av hur truppen ser ut. Men jag tycker det är fascinerande hur det kan se så annorlunda ut ifrån första matchsekunden. Vi blev så otroligt passiva någonstans kring Tellusmatchen, och sen höll det i sig över flera matcher. Men det kändes som att vi hade fler vettiga anfall under de första fem minuterna i fredags än sammanlagt på de 4-5 föregående matcherna.
Olle har ju varit väldigt tydlig med att påpeka att spelkvaliteten kommer att variera en hel del under säsongen. Toppar och djupa dalar får vi vänja oss vid.
Jag mår fortfarande mycket bra efter denna vinst! Jag träffade på Lundberg igår och han kände sig pigg och kry igen.

Jag mår fortfarande mycket bra efter denna vinst! Jag träffade på Lundberg igår och han kände sig pigg och kry igen.

Härligt att höra! :)
Skönt när grabbarna visar hjärta