Vafalls! Har vi inte ens en matchtråd med 24 timmar kvar till avslag? Tänd till nu!
Jag tror på knapp seger med 5-4 inför förvånande fina 2272 åskådare.
Pepp! Alla till Studan!
Jag ändrar mitt tips angående publiken till 758 då jag får en känsla av att intresset känns aningen svalt.
Råpepp 2734 åskådare 4-3 till blåsvart
5-4. 1007 åskådare utropas. Kom igen nu för fan!
#5 ·
Nyllet
· 2016-12-25 17:28
5-5 inför 1323 pers.
Sirius Hej!
#6 ·
Joint
· 2016-12-25 19:09
4-4 på resultattavlan och "dagens åskådarantal" meddelas vara 1 444.
Nyllet, jag har din cykelhjälm är jag rätt säker på.
#8 ·
Sutra
· 2016-12-26 16:22
Vad höll deras klack på med?
#9 ·
Nyllet
· 2016-12-26 16:41
Ja, Thomas det är med största sannolikhet min. Euforisk över segern är kanske en dåligt ursäkt (och kanske en öl för mycket ;-)) men jag hade på känn att jag skulle glömma, faktiskt. Inget som är akut men, om det inte är för mkt besvär, kan jag hämta den nästa hemmamatch? Och jag bjuder på en öl som tack!
Så skön seger!
Det borde funka, annars tror jag vi bor relativt nära (jag bor i Rosendal) så det kan funka innan om det känns viktigt.
Det borde funka, annars tror jag vi bor relativt nära (jag bor i Rosendal) så det kan funka innan om det känns viktigt.
Efter att Apan lekt med hjälmen och swintos lagt beslag på den så glömde jag såklart bort den på hamnpaviljongen...
#14 ·
RRR
· 2016-12-27 11:21
"Det är mycket som skrivs om Kullen Fans i diverse medier nu för tillfället. Bl.a. Att några av våra medlemmar skulle attackerat vakter, försökt ta sig in på planen. Allt detta är 100% falskt.
Det som hände var att några personer som använde pyroteknik blev avvisade ifrån läktaren som sig bör. Det var allt.
//David, Kullen Fans"
Han måste ha missat gurglet vid avvisningen, då grabbarna såg ut att attackera vakterna, det är nog det som åsyftas.
Jävla bra match av de våra! Skönt att de visar hjärta precis som mot Broberg
Var det inte några som satt frihetsberövade också?
#16 ·
RRR
· 2016-12-27 14:21
Det såg vi inget av. Men sånt ser man ju inte
#17 ·
Joint
· 2016-12-27 15:22
Jävla bra match återigen! Kul att se krigarinställningen. Två raka bandysegrar känns som längesen.
Hyfsat otippat att Kullen Fans (av alla) skulle leva rövare så. Och visst var de fulla och klantiga när det kommer till pyron. Men helt ärligt, nu gick vakterna från hörnflaggan helt godtyckligt och plockade folk. Bandysupportrar brukar väl vara lugna ändå, men hittills har varenda bortafölje förutom Sandvikens (?) på Studan blivit decimerat. Alltså, våra vakter har ju kanske inte det bästa ryktet runt om i supporter-Sverige, om man säger så. Det är bara att hoppas på bättre bemötande i fotbollsallsvenskan, annars kan de trigga i gång något fruktansvärt.
Det är något nästan Berglundskt över hur trygga Sirius ser ut i vissa av årets matcher, naturligtvis har vi inte samma individuella briljans i år, men alla verkar veta vad de ska göra på planen. Har vi väl tagit ledningen så är det inte lätt för motståndarna att vända på matchen.
Håller med om vakterna. Nu vet jag inte exakt vad som hände, men pratade med några från Kullen Fans efteråt som tackade så mycket för matchen men sa att vi måste göra något åt vakterna. Och som sagt, det känns inte riktigt normalt att det ska behöva bli avvisningar i var och varannan match när det är den relativt lugna bandypubliken det handlar om.
Då pratade vi med helt olika bruk. Dom som stod o vänta på bussen sa att dom hade fått tre klara varningar angående pyrot och att om dom inte slutade tända kommer dom avisas från läktaren. Trist att dom blev omhändertagna kan man tycka men blir man varnad får man fan skylla sig själv.
#20 ·
Joint
· 2016-12-27 17:54
Kollektiv bestraffning då eller? Plockar de folk är det ju viktigt att det är rätt folk. De stod stundtals lite felplacerade för att bedöma det där när det blev rabalder va.
Som vanligt, höll jag på att säga, brister Meisels i sin journalistik och har bara låtit ena parten ("vaktchefen") kommit till tals angående gårdagens incidenter. Kullen Fans säger dock att man ska ta den artikeln med ett par ton salt.
"De var missnöjda med domaren och vi försökte hindra att de skulle komma in på planen och börja bråka. Det är därför vi är här."
Alltså, han får det att låta som att de försökte genomföra ett våldsamt upplopp? Vakterna var ju vid det aktuella tillfället minst 50 meter från situationen. Hade de velat komma in på planen så hade de ju redan gjort det utan problem. Har däremot aldrig sett det förekomma i någon Sirius-match mer än en gång då fulla tyskar streakade på Vilundavallen, så det scenariot känns högst hypotetiskt eller rent ut sagt osannolikt. Men, men!
Försvarar inte Kullen Fans beteende, men även jag pratade med en handfull efter matchen som gratulerade till segern och samtidigt beklagade sig över vakternas inställning.
#21 ·
Joint
· 2016-12-27 19:46
http://www.vetlandaposten.se/article/supportrar-utkastade/
Inga blev frihetsberövade och ingen anmälan skrevs. Kullen Fans arga på UNT a.k.a Meisels. Dock underdriver ju de sin version. Sanningen som så ofta någonstans där emellan, kanske man kan säga. Visst, att de försökte storma planen tycker jag låter helt osannolikt men visst var det en liten svans (bland annat en något aggressiv snubbe i gult) efter vakterna i samband med avvisandet av supportrarna.
#22 ·
RRR
· 2016-12-27 19:49
Fan vad irriterande artikel när de inte kan skilja på DE och DEM ens i en tidning.
#24 ·
Tifo
· 2016-12-29 20:35
Jag stod ju på träläktaren men en liten bit ifrån, men jag tolkade det ju också helt klart som att de som blev avvisade blev det pga av pyrot och inget annat. Och de blev helt klart varnade innan. Lite tjafs i samband med att de drog iväg med pyroteknikerna men inget att skriva hem om, än mindre nyhetsartiklar.
#25 ·
RRR
· 2016-12-29 20:57
Det bråkades ju lite bakom målet i samband med avvisningen
Det som hände var att en idiot i VBK klacken (i samband med Lövstedts misconduct) började knuffa på en 80-årig farbror (som jag sett på Studan sen jag började gå 1981). Några handlingskraftiga Siriussupportrar (och något yngre farbröder) i direkt anslutning till VBKs klack på träläktaren påtalade det "dumma" i sådant beteende. Då grep vakterna in och flyttade på våldsverkaren/idioten med konsekvensen att resten av VBK klacken började gaffla med vakterna.
Personligen tycker jag det var en usel skara supportrar! Trumjävel! Dessutom, åka från Vetlanda till Uppsala och släntra ut till andra halvlek när det redan gått en kvart...
#27 ·
Tifo
· 2016-12-30 02:12
Åh fan. Det missade jag.
Jag stod dock längst söder ut. (Vid en av deras hörnor i andra hojtade jag till den gule hörnläggaren och frågade om han inte längtade hem till hallen. Han vände sig om och såg plågad ut och konstaterade att jo, det gjorde han.. Själv trivdes jag dock ypperligt!)
#28 ·
Joint
· 2016-12-30 08:38
Och för övrigt är Nyllets cykelhjälm vid barnstolarna på Hampan.