RRR
· 2016-12-27 19:43
· 3422 visningar
https://www.bandypuls.se/logga-in/saik-s-stjarnryss-alan-dzhusoev-skadad-kan-bli-borta-i-veckor
Trist för dem men ganska bra för oss, men de kan ju slänga in nån annan världsstjärna
#1 ·
RRR
· 2016-12-27 19:47
Vågar man hoppas på kräksjuka oxå... https://www.bandypuls.se/logga-in/stjarntrion-levererade-for-nya-serieledaren-saik-trots-krakattack-i-spelarbussen
#2 ·
Jocke
· 2016-12-27 20:18
Jag vet att detta låter märkligt men jag har inte någon prenumeration på tidningen! Vad står det?
#3 ·
Joint
· 2016-12-27 23:24
~ Att Linus Pettersson kräktes i spelarbussen.
Nja, trots SAIK-avbräcken så är det ju mörker i Göranssons Mordor. En någorlunda hedersam 3-7-förlust att vänta inför i runda slängar 1 000 pers. Edlund gör väl en handfull och EP x2.
#4 ·
Jocke
· 2016-12-27 23:45
Det blir 4-4 och SAIK gnäller på en dålig domare och bortdömda mål. 915 åskådare
#6 ·
RRR
· 2016-12-28 10:13
Vad är målrekordet? 23-1?
Usch göransson arena handlar varken om bandy eller glädje. Det e bara åka dit o va sur i 90 minuter, vore kul med hyffsat jämn match målmässigt.
Vad är målrekordet? 23-1?
22-2 mot Katrineholms bokstavskombination.
Som Olle själv säger: den här matchen är ju bara ett slags mellanspel som det gäller att komma ur med bra känsla och äran i behåll. Hoppas att vi slipper tvåsiffrigt och att vi åtminstone vågar anfalla några gånger.
Sen smäller det på fredag!
Vi slipper skammen. 8-2 till de onda!
#12 ·
Joint
· 2016-12-28 14:50
SAIK:s julfester har väl dock lugnat ner sig med åren. Blåsut däremot fick tre "sjukskrivningar" på annandagen, dagen till ära; http://www.ttela.se/sport/bandy/temperaturen-steg-f%C3%B6r-snabbt-i-bl%C3%A5sut-1.4074942? Annars kan man misstänka att Fläkten lider av julfestrelaterade problem då de inte vunnit en annandagsmatch på över 11 år nu. Skönt att vi senast tog vår första annandagsvinst på "10-talet"! Något att ta med sig till dagens match, men som sagt är det viktigaste att vi inte drar på oss några skavanker inför fredagens viktiga match.
#14 ·
Nyllet
· 2016-12-28 17:48
Extremt dålig känsla. 13-2.
Sirius Hej!
#15 ·
Jocke
· 2016-12-28 18:05
F-n 1-0 efter två minuter. Hoppas på tändning efter detta och ett äckligt disciplinerat försvar
Öhhhhh nej så blev det inte
Eller kanske ändå. Underläge med 5-3 i halvlek får vara ok!
Nej skit oxå.
#16 ·
Joint
· 2016-12-28 20:00
5-4 efter 50 min. Det var lite wow! Men sedan föll korthuset. Tvåsiffrigt i baken åter mot Sopsäckarna och inte blev kvällen bättre av att TBV hämtade upp 4-4 mot Bollnäsorna. Well: Krossa Tillberga!
Bajen gjorde två övertidsmål och fixade en poäng mot Vetlanda också. Galet getingbo kring åttondeplatsen!
#17 ·
Nyllet
· 2016-12-28 20:46
Tja, lite bättre än jag trodde. Läskig match på fredag nu när man fått upp hoppet igen.
#18 ·
RRR
· 2016-12-29 05:50
fortfarande arg efter dödgrävarstämningen i Sandviken, bandyn är död där numera, ska aldrig mer åka dit, bra att påminna sig ibland
966 personer i publiken, det är för dåligt tycker jag. Hade väl varit en ok publiksiffra på Studan iofs.
Det är en ny nivå av tystnad i Göransson Arena. Ungefär som i yttre rymden. Sandvikenpubliken framstår som närmast lobotomerad, de reagerar liksom inte på någonting som händer - mål, fula tacklingar eller hån från Västra. Det enda spår av mänsligt liv är ändå när speakern annonserar målgöraren:
- Och målet gjordes av nr. 22, Deeeenisss...
- *diffust mummel*
- Deeeennissss
- *mera diffust mummel*
De har väl vunnit så mycket att de glömt bort att det kan vara spännande med idrott.
#22 ·
RRR
· 2016-12-29 12:16
Jag trodde det var ett skämt, så dåligt drag har jag aldrig varit med om på idrott, och då har jag sett MÅNGA dåliga div 5 matcher i fotboll
#23 ·
Jocke
· 2016-12-29 16:17
Det är en ny nivå av tystnad i Göransson Arena. Ungefär som i yttre rymden. Sandvikenpubliken framstår som närmast lobotomerad, de reagerar liksom inte på någonting som händer - mål, fula tacklingar eller hån från Västra. Det enda spår av mänsligt liv är ändå när speakern annonserar målgöraren:
- Och målet gjordes av nr. 22, Deeeenisss...
- *diffust mummel*
- Deeeennissss
- *mera diffust mummel*
Förra årets var jag på en match i Göransson med min då 11 åriga son. Han skämdes som en hund av alla handklappor och just dessa målgörare grejer. Han pratar fortfarande om det som en hemsk upplevelse.