Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Tillberga, fredag 30/12, 19:00

Nu jävlar är det snabba puckar (nystan) mellan matcherna.

En måstematch på så många sätt. Jag vägrar förlora mot VSK light igen men det kommer verkligen inte bli enkelt.

Jag räknade inte med att Tillis skulle klara sig utan Rinat men det var tydligen rent önsketänkande.

5-4 inför 1234 pers (efter den senaste tidens hemmasucceer måste det ju komma några extra gubbar).
Inget att snacka om, vi ska vinna.
Tillberga måste vara det mest meningslösa laget i serien. Tellus har i och för sig inte heller någon publik men en i grunden sympatisk förening.
onödigt lag, men ska inte underskattas

onödigt lag, men ska inte underskattas

+
Läskig match som sagt. Här gäller det att kämpa så in i helvete, från början till slut. Törs inte tippa, vet inte ens om jag törs se matchen.
Zockes sista match som klubbchef, sedan blir han utsocknes! :D
Med risk för att göra Olle G arg så ska vi bara vinna mot ett sådant här lag. :-) De må ha tagit en stor skalp så sent som i går, men vafan. Vinn ba'! Jag säger 6-4. ;-)
7-3! 1230 åskådare.
Ja, det här får väl sägas vara den viktigaste seriematchen vi spelat på ett par år. Det var ju ett tag sedan vi hade närkontakt med ett streck.

Tyvärr lutar jag åt att stanna hemma med jävligt ont i halsen. Gammeldansken verkar inte hjälpa idag.
Gammeldansken funkar. Du har nog bara underdoserat.
Jag har en massa vansinnesmediciner kvar sen förra sjukdomsvändan, ta dem tillsammans med en öl så kommer du inte att tänka på halsen.
För övrigt känns det väldigt väldigt kul att vara så tänd och peppad på en bandymatch igen, det har varit för mycket "ah ja, kul att kolla på bandy men det är ändå kvalet som räknas" för mig de senaste åren.

Ja, ta en liten jävel.
jag är nästan alltid superpäppad. I dag är verkligen inget undantag. Just av den anledningen har jag en obehaglig känsla att vi gör en superplattmatch men det kanske bara är ångesten som kryper sig på?
Det blir ju aldrig roliga matcher mot Tillberga. Oftast ställningskrig och skitbandy. Blir sjukt glad om vi skulle vinna, men så där supernervös känner jag mig inte. Det är kul att ha okval som en möjlighet, men jag ser det fortfarande som en ren bonus.

Kanske skulle prova bandyplay ikväll. FInns det något sätt att stänga av Zocke och bara lyssna på Pirre?
Ska Zocke kommentera? Haha fyfan. Det vill man ju höra om dom åker på pumpen.
4-3 i en riktigt krampmatch....
Twitterfest, hinner hann med det också, tro? Brukar bu bli bra med Zocke på Studan.
Aavhhhkskdkendnkfmfm. Självmord känns som ett ovaligt lukrativt alternativ. Och då är jag inte ens i vanliga fall nån livsnjutare direkt.
Jag undrar om Zocke kommer ljuga ihop nån misshandelshistoria i år btw?
"– Jag fick höra från folk som tyckte att det var dåligt av oss att inte slå Tillberga."
*Hand upp*
Pisslag!

Arrrrggggghh.
Usch. Tillis, ett lag ingen gillar. En pinne i alla fall och vi är fortfarande med om okvalplatsen. Många matcher kvar.
Tre poäng från slutspel! En seger mer än Tillberga räcker för okval (troligtvis om inte Gripen går som tåget)
Också arg över uppslutningen. Bästa tabelläget på ett par år och dessförinnan ett par ytterligare år och det kommer ynka 800 pers. Kändes sjukt avslaget! Det så dissade SAIK hade över 2 000. Möjligt att ett 100-tal försvinner p.g.a motståndaren iofs. TBV är osexiga, hur mycket "derby" det än vill vara. Fast t.o.m de hade väl en busslast hit. Våra marginalare går väl inte i gång på TBV dock. Men jag menar: SAIK hade under 1 000 mot oss, men som sagt över 2 000 i dag då det vankades fyrpoängsmatch. "Mäktiga" VSK hade också bara 800-ish, men så mötte de ju Tellus också. Men jag hade alla dagar veckan förhoppningar om en fyrsiffrig publiksiffra på Studan i afton.
Var fanns busslasten? Snarare ett lass dynga
Varför dömdes alla mål bort, gillar inte Skog mål?