Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-kalix sön 15 jan 15.00

Bara slicka såren och se fram emot söndagens match. En match där jag räknar med en trygg seger, och det är ett måste för hoppet om okval. Fritt inträde så 1400 på läktaren o matchen slutar 8-2.
Syns där helt enkelt.
Skönt att Jonas är tillbaks till sitt nästan gamla vanliga jag... Dock blir det tuffare än vad han tror. 5-3 till de blåsvarta och vi når med snäll räkning upp i 1009 åskådare
Har matchen bytt dag? Jag hade iaf skrivit upp att den var på fredagen. Jag lägger till det i rubriken ifall någon annan gjort samma miss.
4-4 inför 1 444 pers.
8-2 Kumpuoja 4, Thorén 2, Määttä, Hydas. Tillberga meddelar att de byter namn till Hubbo och lägger ned
4-3. 1256 pers.

Tillberga meddelar att de byter namn till Hubbo och lägger ned

Tillberga meddelar att de byter namn till Twitterstinsen City

5-4 till oss och 1832 åskådare
Har flunsan och missar matchen. Vi vinner med 4-2 inför 1142 pers.

Har flunsan och missar matchen.

Den är på söndag!
Kir och piller och vips, influensan är väck!
Ja, du ska väl inte spela??? :-)
Lustigkurrar. Lite bättre men fortfarande febrig. Hemsk jäkla flunsa som jag inte ens önskar mina värsta bandyfiender typ Tillis och SAIK. Fast å andra sidan... ;-)
Fantastiskt väder i dag, synd att inte matchen börjar 13.15 då hade det blivit närmare 2000 på studan. Nu kommer 1248 personer och ser Sirius vinna med 5-4
Tyvärr, nostalgiker, men att avslag är 1h och 45 min senare än traditionen innebär inte ett publikbortfall på över 750 pers. Men visst hade det varit trevligt åtminstone en gång på säsongen! Nåja, bandyvädret håller i sig under dagen och för den som är den kan ju besöka något slags cirkus på Studan innan match.
Lovande första halvtimme, hade kunnat stått 4-0 då och då hade det kanske blivit en räkmacka. Nu blev det i stället krampaktigt, men 2p är 2p. Tack och bock! :-)
Skön seger! Vi har fortfarande chans på okvalplats. Gripen borde vi ta men en skräll mot VSK eller giffarna hemma och/eller Bajen borta är nog nödvändig. P borta mot Villa kan vi fetglömma.
Skönt med 2poäng.
Sammanställde precis sista 5matcherna:
Sirius: Villa (b), Gripen (h), Bollnäs (h), Västerås (h), Hammarby (b).
Tillberga: Broberg/Söderhamn (h), Villa (h), Edsbyn (b), Vänersborg (h), Kalix (b).
Vetlanda: Gripen (b), Edsbyn (h), Vänersborg (b), Kalix (h), Bollnäs (b).
"Blåsvart pung" är ett epitet som våra spelare tycks vilja leva upp till :-D.
Jag misstänkte att det skulle bli en uddamålsseger men fan vad orolig jag var för en ny Tellus-katastrof. Puh säger jag bara...

"Blåsvart pung" är ett epitet som våra spelare tycks vilja leva upp till :-D.

Stor och blåsvart
http://www.unt.se/sport/smartan-varldens-storsta-pung-4504388.aspx

Han var ivägen på många bra sätt vid flera tillfällen igår. Bra krigat Tranan!