Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Malmö FF- IK Sirius Salou Training Camp 8/2 13.00

Sirius med flera på skadelistan (Jarl, Arvidsson, Haglund, Eriksson, Eiswohld och ev Björkebaum) och ett revanchsuget Iffiff med Rosenberg tillbaks. Jag befarar att vi får rejält med däng, speciellt som vi precis kommit ner och MFF haft lite tid att acklimatisera sig på. Men jag har haft fel förut. överraska mig!!
----------------------------

Sirius med flera på skadelistan (Jarl, Arvidsson, Haglund, Eriksson, Eiswohld och ev Björkebaum) och ett revanchsuget Iffiff med Rosenberg tillbaks. Jag befarar att vi får rejält med däng, speciellt som vi precis kommit ner och MFF haft lite tid att acklimatisera sig på. Men jag har haft fel förut. överraska mig!!

Lägg till Johan Andersson till skadelistan, fy nu får det räcka!
Usch, får 2013-vibbar
Sån fruktansvärd misär.
-
Känns som att det alltid är såhär i någon av matcherna på försäsongen. Någon som vet varför UNT skriver att NBT är indisponibel?
Vi gick upp i allsvenskan, Kim och Tolle stannade, truppen i princip spikad innan jul och två vinster mot allsvenskt motstånd i träningsmatcher. Lyckan var maximal. Det kommer ju alltid en "backlash", framför allt när det gäller Sirius. Fast det är långt till premiären gudskelov.
Jag struntar i resultatet i dag, bara vi inte får mera skador. Men tror det blir 2-2 i stormen

Känns som att det alltid är såhär i någon av matcherna på försäsongen. Någon som vet varför UNT skriver att NBT är indisponibel?

Nybliven farsa, kanske inte är helt fokuserad på match i dag!
Ingen som åkt ner? MFF har tydligen en supporter nere i alla fall
1--1i blåsten!!
3-1 just nu. Sirius spelade bra mellan minuterna 15-60 typ, mattats på slutet med byten och allt sånt.
Inget snack om att MFF var bättre och värda segern men tycker vi ändå periodvis stod upp bra. Några saker dock som måste förbättras. Att snabbare spela ifrån sig bollen, går inte att drälla några extra tiondelar på den här nivån. Skoglund och Bergman främst måste bli kvickare. Sen ska inte Pehrsson vara säker på sin backplats. Han är suverän med ryggen mot målet och står nästan alltid perfekt men med näsan mot det egna målet hinner han inte med när det går fort. Både ettan och trean tappade han sin gubbe på. Lukas kunde nog tagit åtminstone ett av målen. Glädjepunkter var Sarfo, Nilsson och Eiswohld.
Med tanke på skadesituationen i Sirius och med tanke på att MFF hunnit acklimatisera sig med träningar och matchspel på gräs tycker jag ändå Sirius gör det bra.
Klart otippad försäsongsskyttekung hittills.
Och bara 3 nya skador.
Om UNT fortsätter att kalla varje smäll som en Siriusspelare får för en ny skada, så kommer de att få mycket att skriva om och många klick.

För övrigt helt okey att förlora med 1-3 mot svenska mästarna, med tanke på att en halv startelva var indisponibel. 7 och 1/2 vecka kvar till premiären.

Forza Sirius!
Tack för voice of reason, Hornby!
+1

Ingen som åkt ner? MFF har tydligen en supporter nere i alla fall

Mange på väg ner för att se Sirius-Östersund.
Ludde och två vänner var där på Malmömatchen såg jag.