← Sirius Bandy
Hammarby - Sirius fredag 17/2 19.00
haze
· 2017-02-13 10:14
· 7518 visningar
Redan taggad inför denna match. Bör bli riktigt vass uppslutning då chansen finns att fira okval runt Zinken eller om inte annat ge spelarna något positivt att ta med sig till kvalet.
Skiter i tips och sån trams. Vill bara se en 100%-igt blåsvart inställning både på plan o på läktaren.
Ahhhh alla måste verkligen dit den här gången! Alla! Alla säger jag!
Försök dra med din kollega/mamma/kattvakt också
#2 ·
Nyllet
· 2017-02-13 10:26
Jepp, ska gör allt för att komma loss. Buss eller tåg? En eller två pilsner på något hak på Söder innan matchstart vore ju trevligt.
Traditionen säger ju att vi tar tåget till Zinken.
Trots att vi har allt i egna händer känns det tufft som fan. Jag tänker iallafall att det är stort att hålla serien levande in i sista omgången. Det hade jag faktiskt aldrig trott i höstas.
#4 ·
Jocke
· 2017-02-13 11:53
... chansen finns att fira okval runt Zinken eller om inte annat ge spelarna något positivt att ta med sig till kvalet.
Bra där! Viktigt att känna stödet som sagt var oavsett resultat i matchen!
#5 ·
Joint
· 2017-02-13 11:56
Vore verkligen ett skönt delmål att slippa kvala. Tagga och kriga! All in på fredag!
Om man skulle kunna få dit flaggorna till en så viktig match vore ju guld.
PÄÄÄPPPP!!!
#8 ·
Jocke
· 2017-02-15 10:04
Jag pratade med Markus igår kväll på Studan (han hade varit och hjälpt till på BOIS damers träning) och han var lugn, harmonisk och laddad inför fredag.
Jag känner mig inte ett dugg harmonisk. Vad är hemligheten?
#10 ·
johann
· 2017-02-15 16:23
Börja träna BOIS damer.
#11 ·
Joint
· 2017-02-15 16:34
Jag är också lite nervig inför matchen, men inte så värst egentligen. Vi har allt att vinna. Att vi har _ALLT_ i egna händer är ju en sanning med modifikation då det troligtvis kräver seger mot erkänt duktiga Hammarby, medan Tillis möter Kalix som förmått ta ynka fyra pinnar. Men skiter det sig så får vi kvala, det är kanske inte hela världen. Vi har klarat kvalet en handfull gånger på raken och har en bättre upplaga i år. Det vore ju dock tungt att gå in i kvalet med detta i åtanke, alltså ett negativt avgörande i sista omgången.
Gah, jag vill bara känna att Sirius Bandy tar kliv! Vilket man de facto gör om man undviker kval i år. Annars är vi på samma jävla ruta ett. Trött på kval och oklar elitlicens. NU VINNER VI PÅ FREDAG!!!
Att vi klarar oss kvar vid en eventuell vinst är väl själva definitionen av att ha allt i egna händer? Jag vägrar kvala igen. Jag vill ha en supportermatch.
#13 ·
johann
· 2017-02-15 23:44
Exakt. Det är i våra egna händer därför att det faktiskt är det. Oddsen är däremot mot oss. Hjälteläge!
#14 ·
haze
· 2017-02-16 05:23
-... Oddsen är däremot mot oss.
Never tell me the odds!
Rysarläge!! Tror inte Brajjen släpper bägge pinnarna, men vi tar den ena efter 4-4. Zocke får dock bita i det sura äpplet och kasta ur sig besvikna tankar på twitter, eftersom Kalix luggar ett nervigt Tillis på en poäng!!
#16 ·
Joint
· 2017-02-16 09:50
Sunk-Kalix är dock per definition torsk. Så, nu har jag försökt antijinxa lite ytterligare.
Ja jag kan omöjligt se att Kalix kommer att ta poäng faktiskt. Det är bara vinst som gäller.
#18 ·
Nyllet
· 2017-02-16 11:00
Jag åker inte till Zinken för att se blåsvart torska. Vi vinner med 4-3!
Jag vill verkligen inte kvala så vi vinner med 2-1
#20 ·
Joint
· 2017-02-16 12:12
Ja, fan vad vi ska vinna! Vill se 100 utvisningsminuter om inte annat.
#21 ·
Joint
· 2017-02-16 16:03
Om man skulle kunna få dit flaggorna till en så viktig match vore ju guld.
Försökte göra en insats här, men det fanns inga flaggor på Pavan. Lär väl vara kvar i tältet, men där kommer jag inte in.
Hmm trist. Bra att du kolla upp det iaf.
Kan fan inte jobba idag. Håller på att kräkas av nervositet. Kommer bli kaos det här.
Kan fan inte jobba idag. Håller på att kräkas av nervositet. Kommer bli kaos det här.
Sluta vid lunch, köp en flaska Kir. Drick upp den, det kommer att kännas bättre. Sedan ser du hur dom vackra vinner med 5-4 :)
Det låter som en helt genialisk ide. Har ett klientmöte kl 14 men efter det tänker jag koppla bort.
Har varit helt inställd på kval hela säsongen, ser okval som en fantastisk bonus. Men det finns två saker som vore riktigt kul med att vinna ikväll: 1) Det kan bli supportermatch igen - jag har saknat dem. 2) Det vore så otroligt roligt att peta ned Tillberga.
Jag har varit inställd på slutspel hela säsongen men jag insåg nyss att det skeppet kanske har gått redan. Om det blir kval dör jag av besvikelse.
Chansen att få hjälp av Kalix tror jag är minimal. Men tolkar jag Zockes twittrande rätt så åker Tillberga nattbuss upp till Kalix. Kan det verkligen stämma? Låter ju inte som optimala förutsättningar precis.
Han vill bara måla upp bilden av ett skönt amatörgäng. Egentligen åker dom privatjet med spapaket.
Usch... första gången den här säsongen som man är nervös.... Tvungen att slå upp en pruttare redan före kl 3.
Precis som Bruk så har jag aldrig vågat tänka längre än kval... Jobbigt att plötsligt hoppas!
Känns det inte väldigt hopplöst att gå in i en säsong och förvänta sig ett kval? Hur orkar man då ta sig ner på seriematcherna hela säsongen?
Glögg, trevligt umgänge och en liten del pliktkänsla räcker ganska långt.
Du har såklart rätt. Jaja nu jävlar ska vi köra över söderbröderna iaf. Undrar vad man kan göra för att förstör Pizzones hyllning innan match?
så snart jag kom ur pyjamasen i morse var jag över på snabbköpet och köpte burgenfels för att stilla nerverna.
Vad är det?
Är det Dovas som fortfarande heter Dovas som gäller eller är det Dovas som heter något annat?
Dovas som i Dovas tror jag det är.
Är där om 15 min oavsett vad det heter.
Vad är det?
En mycket billig folköl.
Är där om 15 min oavsett vad det heter.
Lysande! Rullar in i Stockholm om 10. Tar tuben till zinken, så vi ses där!
Underbart, härligt, fantastiskt, vilken match!
#42 ·
Jocke
· 2017-02-17 22:17
Så skönt att få vara odelat glad! Hjältar! Underbar straff, bra hörna, rivstart i andra halvlek!
#43 ·
nyg86
· 2017-02-17 23:36
Jag var aldrig orolig!
#44 ·
Golli
· 2017-02-17 23:37
Vilka krigare!
#45 ·
haze
· 2017-02-18 08:08
Okval - världens vackraste ord!
#46 ·
Nyllet
· 2017-02-18 09:49
Vilken häftig match! Vilka krigare vi har. Att se Fall stå (det lät kul!) på bordet och sjunga blåsvarta sånger fick en att bli tårögd av glädje. Btw, någon som såg en övergiven svart liten rygga på Paviljongen? Den är troligen min.
#47 ·
johann
· 2017-02-18 12:26
http://siriusbandy.se/web/article/hydling-i-tarar-efter-slutsignalen-jag-vet-hur-mycket-det-har-betyder-for-hela-foreningen/
så jävla vackert!
Vilken häftig match! Vilka krigare vi har. Att se Fall stå (det lät kul!) på bordet och sjunga blåsvarta sånger fick en att bli tårögd av glädje. Btw, någon som såg en övergiven svart liten rygga på Paviljongen? Den är troligen min.
Den ligger kvar johnny tog hand om den :)
FYFAN VA SKÖNT ALLT ÄR IDAG!
#49 ·
RRR
· 2017-02-19 05:15
nån som filmade från avslutningspartyt?
Tror jag glömde en tröja på hampan igen.
Jag vaknade upp på kökssoffan med en halväten fyllepizza framför mig och Lars Falls kaptensbindel runt armen.
#52 ·
Joint
· 2017-02-21 16:19
Vilken match det var! Så grymt skönt att känna att vi tar ett steg i rätt riktning. Glad bandysemester!
#53 ·
Jocke
· 2017-02-22 13:11
Vill bara påminna om att det är okval!
Väl påmint!
Glömde en halsduk och en tröja på hampan. De har inget där, nån som vet något? :-D