Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Silly season 2017/2018

Härligt att få starta nästa silly season, ingen ångest bara förhoppningar!
Tja, vad säger ni? Vilka kan tänkas komma hit? Det borde vara många. Härlig stad, Sveriges i särklass bästa supporterförening och det vackraste matchstället!
Jag skulle önska en kreativ mittfältare samt en anfallare. Personligen skulle jag vilja ha tillbaka Ilja, inte samma styrelse kvar o jag tror att både spelare och klubb kan dra ett streck över det som hände. Forward är svårare vet inte vilka pengar vi har, men hittar man inte en till rätt pris kanske Jonas pettersson i lbk kan vara en spelare att hugga?
Undrar vad som skulle behövas för att locka tillbaka en sådan som Hammarström. Han skulle vara perfekt för oss!

Jag skulle önska en kreativ mittfältare samt en anfallare. Personligen skulle jag vilja ha tillbaka Ilja, inte samma styrelse kvar o jag tror att både spelare och klubb kan dra ett streck över det som hände. Forward är svårare vet inte vilka pengar vi har, men hittar man inte en till rätt pris kanske Jonas pettersson i lbk kan vara en spelare att hugga?

Så jäkla svårt att bedöma spelare. Kollar man statistiken så gör snubben 2 spelmål per match och det är ju bra, men Knutson gör ett per match i ett bottenlag.

Undrar vad som skulle behövas för att locka tillbaka en sådan som Hammarström. Han skulle vara perfekt för oss!

Det tror jag Olle skriver under på, han köpte inte min besvikelse på nämnde Hammarström under förra sejouren. Han gjorde väl 25 då, men jag hade tänkt mig mer.
Det rör på sig i Vetlanda (mest ifrån)
Hammarn var/är en killer som kan snajpra in mål. Forward behöver vi absolut, allra helst med åtanke att Kumpuoja vuxit i sin fria roll på mitten och att Engstrand inte utvecklats så mycket, samtidigt som Virre är oklar väl? Oerhört tunt framåt. En fattigmans-Hammarn jag slagit ett slag för i flera år ju annars Lukas Persson. Överlägsen mål- och poängkung i södra allsvenskan. Levererat i många år. Annars skulle man ju kunna plocka hem Klasse, som inte gjorde bort sig hos oss och säkert är revanchsugen! Vet inte hur våra relationer är, men det kan ju vara ett realistiskt namn att hoppas på.

Vad gäller en drivande offensiv kraft på mitten slår jag ett slag för Pekka Rintala. Han har tagit ett steg tillbaka i Borlänge, men är nog redo att ta två steg framåt nu. Besitter ett brett bandyregister. Han spelade väl VM senast? Vi har ju en finsk koloni här i Blåsvart, så det sociala borde klaffa väl också!
…och apropå finne och offensiv kraft så kan vi ju hoppas på anfallaren Jimi Heionen. Han är skolas forward, men har denna säsong spelat offensiv mittfältare och spottat in mål. En talangfull och grymt spännande spelare, enligt en finsk källa i laget som tycker att vi borde satsa på honom! ;-)
"Det sägs på sina håll att det här var Johan Jansson Hydlings sista bandymatch, det återstår väl att se hur det blir med den saken." – Bandypuls. Men inte kan väl det vara sant!?
Jag såg Unik-Örebro och nr 90 Alexander Sundström 26 år gjorde vad han ville i den matchen.stor och regäl i den matchen i alla fall. Nån som vet mer om hans bandy cv.?
Om Olle har som krav att vi ska ta nästa steg då krävs det ju färdiga spelare som kan leverera då e nästan alla våra spekulationer borta. Och värvar vi in färdiga namn så gick det ju sådär senast, fan svårt. Ok Fagerström? väners kan ju inte ha råd med honom med om han vänder hem till sverige.

Jag såg Unik-Örebro och nr 90 Alexander Sundström 26 år gjorde vad han ville i den matchen.stor och regäl i den matchen i alla fall. Nån som vet mer om hans bandy cv.?

Om det är den Alexander Sundström jag tänker på så är det en Sollentuna/Helenelund som spelat i flera av dalalagen men inte riktigt slagit igenom. Stor och stark. Han spelar Amerikansk fotboll också vilket säkert några här gillar...
Jag har svårt att se att han är så mycket bättre än ex. Engstrand men kanske.
Tack Jocke dags för han att slå igenom i Sirius då?Vsk har ju en uppsjö av stora spelare så de är viktigt att ha den typen också. Vi får se?
Elitseriens bästa spelare är ju inte direkt nån jätte
Vilken syftar RRR på ?

Tack Jocke dags för han att slå igenom i Sirius då?Vsk har ju en uppsjö av stora spelare så de är viktigt att ha den typen också. Vi får se?

Jag tror inte på att satsa på Allsvenska spelare i detta läge utan ska vi upp ett hack gäller det att få hit topp Elitseriespelare. Vi har egna juniorer som bör vara påläggskalvar.

Hammarström vore det som sagt var mumma att få hit!
Berlin har ju en hög kvalitet om han nu vill och känner för att flytta hem!
Vem vet det kanske lurar någon ryss bakom hörnet också!
Håller med Jocke, hellre satsa på våra egna unga än allsvenska spelare. Det finns många intressanta junisar i "pipeline". Simon Karlsson, Heeger, lill-Askis och unge Tapper för att nämna några.
Ser man till landslaget är det rätt många som börjar bli till åren. Generationsväxling på g alltså. Att hitta unga (typ 20-25 år) satsande elitspelare på väg mot toppen tror jag är rätt strategi för framtiden. Men vi behöver nog en, helst två, landslagsmeriterade spelare för att kunna slåss i toppen. En drömvärvning vore ju Erik Säfström och som Joint nämnde, Fagerström. Bella törs man knappt nämna utan att få ilskna västringar över sig ;-).
Hydas är på ett 1+1års kontrakt.
Men det är ju samma behov i år som förra sillyn, 1 forward och 2 mittfältare.
Jag antar att det blir en kille från Finland och en från Norge och sen nånting mer.
Kanske en finne, en norrman, en ryss och så Bell(m)a(n)

(Ursäkta, kunde inte låta bli)
Ska vi sammanfatta såhär långt:
Kontrakt:
Henrik Kjellsson
Victor Lundberg
Lars Fall
Jakob Jenefeldt
Teemu Määttä
Markus Kumpuoja
David Thorén
Nils Bergström
Oscar Rönnqvist

Ej klara:
Ludvig Jonasson (MV)
Joonas Peuhkuri
Johan Jansson Hydling
Stefan Tranblom
Tobias Andersson
Tobias Engstrand
Mattias Widén
Edward Sigfridsson
Viktor Broberg
Samuel Heeger

I UNIK:
Jakob Edberg
Jonas Eklund
Hannes Skagerlind (tror jag också är knutet till oss)

Rätta om jag har fel
"Vänersborgarna" Nikita Ivanov och Felix Pherson verkar vara lediga. Den ena vill nog hem till Ryssland och den andre vill "vinna" vad nu det innebär/ skiljer sig från vad andra vill.

Pherson ryktades till Bollnäs i somras och han var i slagsmål med Fall under förra säsongen så det kanske inte är bästa nyförvärvet men vem vet! Det verkar vara en spelare som vill ha mycket plats men inte riktigt får det ( det var därför han lämnade Edsbyn för några år sedan också). Dock har vi ju haft några Rättvikskillar genom åren
Ivanov är en kille med stor potential (gillar skridskostarka spelare) men har tydligen haft det svårt att anpassa sig till den svenska taktiken.
Hydling drar till Ljusdal på ett eller annat sätt så backlinjen behöver stärkas

Hydling drar till Ljusdal på ett eller annat sätt så backlinjen behöver stärkas

Efter kvalmatchen mot Ljusdal förra året lät det som att han aldrig mer skulle spela för Ljusdal
Aldrig känns som ett överskattat ord.
Barnen börjar skolan osv är starka dragkrafter (med rätta). Går Ljusdal upp är det kanske enklare även om det blir en "superallsvenska" nästa år.

Den där norrmannen kanske kan vara intressant igen men de är ju osäkra kort, norrmännen. Platsar han inte kanske UNIK kan få ett tillskott.Han var bra men inte överjävligt bra i VM!
Det stämmer det Old man Bremp skrev. Faktum är att Hydas sa till mig att Sirius är det sista laget han spelar i.

Ska vi sammanfatta såhär långt:
Kontrakt:
Henrik Kjellsson
Victor Lundberg
Lars Fall
Jakob Jenefeldt
Teemu Määttä
Markus Kumpuoja
David Thorén
Nils Bergström
Oscar Rönnqvist

Ej klara:
Ludvig Jonasson (MV)
Joonas Peuhkuri
Johan Jansson Hydling
Stefan Tranblom
Tobias Andersson
Tobias Engstrand
Mattias Widén
Edward Sigfridsson
Viktor Broberg
Samuel Heeger

I UNIK:
Jakob Edberg
Jonas Eklund
Hannes Skagerlind (tror jag också är knutet till oss)

Rätta om jag har fel

Jakob Edberg klar för Motala http://mvt.se/sport/kultspelarens-son-ar-klar-for-ifk-om4539582.aspx
Att Hydas kommer spela i Ljusdal igen sätter jag som högst osannolikt. Troligare stt han lägger av isf.
Gripen åker ur! Kan där finnas några intressanta spelare? Joonas kusin kanske. Rudell pojken var ju bra i år men är ojämn! Grahn var strålande innan skadan men han kanske är för gammal
Vad ska Mischa, vad ska Mischa, vad ska Mischa göra nu? Åtminstone spela en säsong till, låter det som. Fast var? Han har väl ett starkt LBK-hjärta och är nu stadgad där. Skulle väl möjligen vara om han skulle pendla till elitgrannarna i Söderhamn. Alternativt ett sista ryck tillbaka i Ryssland? Beror väl på rubeln också.
Då mer intressant angående Jonas Pettersson, som öst in mål. Han och/eller ex-Ljusdalingen Kalle Mårtensson (relativt sparsamt med speltid i Bajen väl?) kanske kan bli aktuella för Blåsvart!

Joonas kusin, Eeto i Trollhättan, är ju etablerad i finska landslaget så han kan ju ta och komma hit.

Någon annan realistisk att hoppas på?

Pekka Rintala, månne?

Också Jimi förstås …

Comeback-tankar:
JC behöver väl tyvärr stå på tillväxt i Örebro ett tag till med tanke på den gångna säsongens något skrala facit.
Klasse gjorde ett snyggt avslut på säsongen i Fläkten med ett målsnitt på två per match.
Rudell gjorde statistiskt sett en väldigt bra säsong, men hmm..?

Tja, som ni hör tänker jag på offensiva förstärkning(ar). Defensiven är ju helt okej sett till att alla där fortsätter.
Eeto lämnar Gripen men ingen klubb klar (åtminstone inte officiellt)
Mischa och Hydling kanske kan samåka till och från Ljusdal!

Även UNIK behöver stärka upp så jag hoppas att det samarbetet kan fortsätta och utvecklas.
Eller att samarbetet kan komma på rätsida. Verkade inte så bra det där. Vad jag förstått det som så hade Unik ambitioner och så att värva egna spelare, men sedan när de misslyckades med det så passade det minsann med Siriusjunisar. Det verkar inte helt klockrent. Kanske att förra succésäsongen gav dem hybris. Förhoppningsvis nere på jorden nu.

Eeto, kom igen nu! :)
Vad säger Mischa?
NM-final i kväll. Den norske notoriske skyttekungen Nikolai Jensen känns intressant! Vore spännande att se baggen testa vingarna i svenska elitserien. ;)
Rustad Jensen bör kanske få chansen till ett try-out kontrakt men norrmännen är svårbedömda då deras liga är som mitten av Allsvenskan i kvalitet! Bör i så fall ställas mot egna junioren Simon Karlsson eller liknande
Ja, Buskqvist var i skytteligatopp där också såg jag vilket han brukade vara i norra allsvenskan också. Känns som en rimlig måttstock. Men ändock, skulle man testa någon norrman så är det väl just nämnde Jensen. Beror väl lite på hur passionerad han är i bandyn också.
En ryss vid namn Alexander Serov skuggade för övrigt Jensen i skytteligan, men han färgade väl inte i ryska ligan heller.
Jesper Eriksson kanske skulle vara bra? Tror hans kontrakt med Villa går ut efter säsongen. Torskar Villa semin tror jag Jesper drar. Tycker definitivt man ska höra med Felix Pherson. Sedan behöver vi en målskytt av rang, typ landslagsklass men vad finns ledigt?
Spelarna vars namn vi inte ska nämna är väl båda lediga? :-)
Jesper känns orealistisk att hoppas på? Så tillvida ekonomin inte styrs upp på något vis. Slutar han i Villa så tippar jag att han återvänder till Bajen eller hem till Örebro? Då är det mer troligt att hans brorsa Max kan göra comeback – han twittrade något om att han genomfört säsongen utan att ha missat en enda träning eller match, efter att ha besvär med magen tidigare. Fast som sagt; defensiven är ju chill.

Phersson kanske kan vara något, men verkar ha ett stort ego.

Tisen levererar och gjorde fyra mål så sent som i går. Skulle kunna vara en öppning om hans tjej börjar på Ackis kanske. Om Byn tar guld så kanske det kan bli aktuellt med ett nytt äventyr. Är väl lite av en drömvärvning för Olle G. Ett mer spelande lag nu än då han var här senast och det blev lite för statiskt och förutsägbart.
Fast hela grejen med "framtidslaget" är ju att vi ska kunna värva typ landslagsspelare. Om det blir av står i och för sig skrivet i stjärnorna (typ Sirius ;-)) men ambitionen finns åtminstone där.

Jesper känns orealistisk att hoppas på? Så tillvida ekonomin inte styrs upp på något vis. Slutar han i Villa så tippar jag att han återvänder till Bajen eller hem till Örebro? Då är det mer troligt att hans brorsa Max kan göra comeback – han twittrade något om att han genomfört säsongen utan att ha missat en enda träning eller match, efter att ha besvär med magen tidigare. Fast som sagt; defensiven är ju chill.

Phersson kanske kan vara något, men verkar ha ett stort ego.

Tisen levererar och gjorde fyra mål så sent som i går. Skulle kunna vara en öppning om hans tjej börjar på Ackis kanske. Om Byn tar guld så kanske det kan bli aktuellt med ett nytt äventyr. Är väl lite av en drömvärvning för Olle G. Ett mer spelande lag nu än då han var här senast och det blev lite för statiskt och förutsägbart.

Defensiven utan Hydas (vilket jag tror man får räkna med) är ju inte helt chill.

Fast hela grejen med "framtidslaget" är ju att vi ska kunna värva typ landslagsspelare. Om det blir av står i och för sig skrivet i stjärnorna (typ Sirius ;-)) men ambitionen finns åtminstone där.

120k räcker till 1-3 månadslöner till en såndäringa landslagsspelare så vi kanske inte ska hoppas för mycket.
Mmm, om Hydas lägger av behövs det förstås en ersättare där och Max eller Eklund kan vara en realistisk sådan. Men jag räknar med att Kung Hydas fortsätter en säsong till. ;)

Ja, som sagt nuvarande situation räcker inte så långt och lägg därtill att vi inte har elitlicensen helt i hamn. :( Har vi miljon(er) så kan man börja drömma om klasspelare, men vi är inte riktigt där än.
Vi får hoppas att sportgruppen har lite bra krokar ute.

Det brukar alltid vara någon spelare som behöver byta miljö varje år och förhoppningsvis känns nu Sirius som ett alternativ!

Visst, 120 000:- räcker väl inte långt men vi befinner oss ju i mitten av Mars så jag räknar med att kassan fylls på successivt. I mille tror jag dock aldrig Sirius kan få in med 500 000:- borde gå tycker man. Ska sponsra med en "plåt" till lite senare.

Visst, 120 000:- räcker väl inte långt men vi befinner oss ju i mitten av Mars så jag räknar med att kassan fylls på successivt. I mille tror jag dock aldrig Sirius kan få in med 500 000:- borde gå tycker man. Ska sponsra med en "plåt" till lite senare.

Med tanke på hur avstannande insamlingstakten varit så tror jag knappt man grejar 200k.
Det är lugnt ThomasD, jag ska bara vinna på Lotto så fixar det sig ;-)!
http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/lomanov-vill-ha-svar-fran-styrelsen-och-valjer-mellan-vanersborg-och-jenisej

Tja vad tror vi om den! Jag tror mer det hänger på vad Jenisej gör. I Vänersborg tror jag inte han kan vinna något och om Jenisej fortsätter vinna så ligger väl det alternativet bra tillhands.

Vad han borde göra är ju givet men det var ju inget alternativ enligt artikeln.
Hörde precis ett rykte om att landslagsmeriterad SAIK:are var klar för AIK nästa säsong. Inte otroligt då det är samma finansiär och spelaren aviserat nedtrappning.

Det är lugnt ThomasD, jag ska bara vinna på Lotto så fixar det sig ;-)!

När jag vinner på V75 då jävlar
Nu när Edsbyn har det svårt så borde väl Hammarström ta sitt förnuft till fånga och ta med sig bröderna Määttä och flytta till Uppsala.
Svårt? De spelar semifinal … :-D (och har väl ordnad ekonomi).
Hellmyrs ryktas ju dit, samt att jag tror määtää bröderna tjänar bra där.
>>Joint
Jo, fast bandyns sillyspekulationer på det här forumet har ju sällan så mycket med verklighetsförankring att göra, det får man ta.

Svårt? De spelar semifinal … :-D (och har väl ordnad ekonomi).

Jag tänkte mest svårt i semifinalen mot SAIK (jag inser ironin i jämförelsen)....

Jag håller mig kvar kring detta dvs att det inte var helt självklart att flytta tillbaka för några säsonger sedan
http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/hammarstrom-ska-lyfta-edsbyn
Mycket hänger väl på vad sambon tycker och tänker? Lättare att få jobb i Uppsalatrakten kan jag tänka mig. Hammarn är välkommen till blåsvart naturligtvis men vi behöver ju en mittfältsstrateg som ger Hammarn de rätta bollarna.
Vi har Fall, Mättää, Kumpuoja med flera. Den sistnämnde har ju spelat i en fri roll. Och om man räknar så sätt så har vi i dagsläget bara Zinken-Tobbe på topp, så ja, anfallare skulle då inte jag banga på…
Men Tisens sam-/särbo är, om jag inte missminner mig, läkare och borde kunna välja och vraka med jobb. Det var annorlunda tidigare då hon hade AT här.
Zinken har väl inte ens kontrakt över nästa säsong?

Zinken har väl inte ens kontrakt över nästa säsong?

Nej det är inget klart vad jag vet (men det är å andra sidan inte mycket alla ggr)
http://www.unt.se/sport/de-kan-vara-siriusaktuella-4586820.aspx
Hammarströms flickvän fått jobb i Uppsala? Intressant! Vad säger ni om Tim Persson? Fast allt är ju bara "silly season" men kul att UNT vaknat.
Det bästa med den artikeln var väl att Hydas bekräftade att han försöker lösa det så att han kan spela här nästa säsong! :)
Så sant! Sirius eller så lägger jag av. Så ska det låta. Alla spelare, värvade som egna produkter, borde uttrycka samma skarpa åsikt som den gode Hydas.
Det var vacker läsning... Skönt också att det saknades några annars vanligt förekommande namn Silly i UNTs artikel.
Jag är chockad över att Bella & Lomanov inte är silly klara än!

Jag är chockad över att Bella & Lomanov inte är silly klara än!

Haha! Bara lugn, det kommer! :D
Daniel Andersson slutar i Villa. Generationsväxlingen har börjat. Sirius strategi att satsa på sina ungdomar kan bli ett vinnande kort.
Läser på svenskafans Villaforum att Bajen troligtvis blir degraderade. Fast det tror jag inte på förrän det finns på papper. Om så blir fallet undrar jag om en sammanslagning av Bajen och Tellus kan bli aktuell?
Inte osannolikt att Jesper Eriksson lämnar Villa. Hammarn och Jesper Eriksson i Sirius och vi har de två spetsspelarna vi behöver. Spännande silly att vänta!
Broberg förlänger med norrmannen Hagberg. Uppenbarligen håller han kvalitetsmässigt vilket kan vara en fingervisning över hur de allra bästa norrmännen klarar sig i Elitserien
Läser på länken "Silly season bandy" att Petter Björling från Villa skulle vara intresserad av att spela i Sirius och att Jesper Eriksson ryktas till Sirius. Jag vet, bara rykten men...

Läser på länken "Silly season bandy" att Petter Björling från Villa skulle vara intresserad av att spela i Sirius och att Jesper Eriksson ryktas till Sirius. Jag vet, bara rykten men...

När man läser kommentarerna på Villas sida på Svenska Fans, känns det ju nästan som det är klart att Björling spelar för Sirius nästa år. Jag vet inte så mycket om den grabben.
Petter, född 92, var ordinarie mittfältare i Villa och spelade samtliga elitmatcher den gångna säsongen. Han gjorde 4 mål och hade 6 assist. Satt på botbänken totalt 90 min. Tycker det låter lovande. Visst målproduktionen kanske kunde varit bättre men då ska man ha i åtanke att Villa har målgörare som D. Andersson, D. Karlsson, J. Esplund och J. Eriksson.
Jag försökte lobba för honom för ngt år sedan men jag tror han har kontrakt med Villa. Det är en Falukille i alla fall och han, Tobias A, Lndberg och Ilja spelade i Falun tillsammans som barn. En mycket bra spelare. Småbarnspappa! Lojal lagspelare! Verkar jordnära!

Han har således redan många "vänner" i laget inkl Fall och även Tranan som spelade i Falun när Petter var där.
Mossberg förnekar ryktet om AIK men jag tror det finns sanningar i det. Finansiären kanske ställer krav om han ska fortsätta betala lönen
Sådärja. Tussilago, snödroppar och nån sorts småfåglar göre sig icke besvär! Nu har Bella som väntat dykt upp i Silly Season bloggen på Facebook. Då återstår bara att UNT gör sin "copy" av detta rykte så är det vår igen ;-)
Björling-ryktet känns som att det faktiskt kan finnas substans i. Känner ju Lundberg och Tobbe sedan Falun-tiden.
Ryssarna lämnar Väners. Snacka om dyra fiaskovärvningar. Bara inte Sirius får för sig att snegla på ryssarna. Ja, de ska var en ryss då ;-).
Alla tre ryssar lämnar Vänersborg skrivs det på Bandypuls. Lomanov bekräftar att han går tillbaka till Jenisej. Jösses vilket magplask det blev det där.

Ryssarna lämnar Väners. Snacka om dyra fiaskovärvningar. Bara inte Sirius får för sig att snegla på ryssarna. Ja, de ska var en ryss då ;-).

Både Bulatov och Ivanov är ju riktigt bra spelare men de är säkert inte billiga. SAIK kanske fyller på med någon av dem!

Jag tycker Ivanov är kul som spelare och han kanske passar bättre in hos oss.
På Svenskafans Villaforum hävdar en snubbe att Tim Persson är på väg till Sirius. Alltså, verkar vara många som ska spela i Sirius nästa säsong ;-).
Uttalas det Fersson?
Björling liksom Lundberg och "Lill-Murren" är från Falun och typ samma årskull. De spelade bland annat ihop i det BS som åkte ur 2009/10. Får hoppas på att han ledsnat på Lisch och vill komma till en riktig stad, alltså, och kanske fått tristess i att typ bara foka bandy. Får hoppas på något sådant. Dock är han väl vänsterhalva numera, där vi redan har Jacke. Fast är väl inte främmande för mittfältet heller. Men Persson?! Nja, skribenterna där på SvenskaFans är nog bittra typer och den där bandy-sillysidan är som sagt knappast en trovärdig källa.

För övrigt så var UNT:s silly-artikel baserade på redan nämnda namn här. Vad var det för källor, tro? Intressant dock att Nikolai var på G förut, men föll på det civila. Tja, det är ju svårt att matcha norska löner ... och Hammarn, som sagt, vinner han guld nu så kanske det kan kännas kul med ett nytt "äventyr". ;)
Personligen tror jag att det är många som vill till blåsvart, jag menar, vem skulle inte vilja spela supportermatch mot Sveriges trevligaste klack

Uttalas det Fersson?

Von Fersson?
Saikare på ingång?
Gälman är en "SAIK":are jag gärna skulle se hos oss.

Saikare på ingång?

Det bidde inget...Lämnar SAIK men går till annan klubb.
Är det ett skämt eller vem snackar ni om?
Synd men Villaiten är väl så gott som klar? ;)

Det Tror jag också På ;-)
Tim Persson alltså.
Tranblom klar för en säsong till. Gott, tycker han var riktigt stabil säsongen som gick.

Tranblom klar för en säsong till. Gott, tycker han var riktigt stabil säsongen som gick.

Härligt! Tycker försvaret har känts väldigt stabilt den här säsongen. Och så får man fortsätta göra tranan på hörnorna! :)

Och så får man fortsätta göra tranan på hörnorna! :)

+
Måste dock kommentera Toumas Määttä. Oj vad bra han var igår! En otrolig utväxling i skridskoåkningen ( plus speluppfattning)

Just nu bara bandy i huvudet visserligen men visst måste pojken skaffa sig en utbildning av hög kvalitet inom kort!
Ja det vore en drömvärvning att få hit Määttäbröderna. Tror mig veta att de har kontrakt med Byn ytterligare ett år. Det blir väl VSK, SAIK, Bollnäs och Villa som kommer att bjuda över varandra. Men ska de skaffa sig en universitetsutbildning ligger vi bra till.
Finns ju nya Järvpengar i Byn nu så de har nog råd att ha kvar dem.
Björling förlänger med Villa!

Hammarström har "inga kommentarer" till ryktet om Uppsala. Det är lovande!

[quote1490475986=haze]

Härligt! Tycker försvaret har känts väldigt stabilt den här säsongen. Och så får man fortsätta göra tranan på hörnorna! :)
[/quote1490618124]
Synd att han bara gjorde ett hörnmål på hela säsongen, men nästa år ska jag ha bättre balans så blir det lite ordning på det!
Nästa säsong ....

[quote1490618124=Stellan]
[quote1490475986=haze]

[/quote1490618124]
Synd att han bara gjorde ett hörnmål på hela säsongen, men nästa år ska jag ha bättre balans så blir det lite ordning på det!
[/quote1490619231]
Bra det! Vill ju inte förstöra målchanserna! :D
Det är väl först i April som man kan förvänta sig något nyförvärv. Spelarna har väl kontrakt Mars ut som regel. Lite otålig är man ju. Dessutom spännande att se hur det går för Bajen.

[quote1490434706=Joint]

[/quote1490628956]

Hur mycket är så gott som? Det är ju en bra förstärkning om det är klart!
Rykten placerar Johan Sundqvist i Sirius.
Kalix-Johan säger man inte nej till! 24 mål och 4 assist. Många rykten nu (och många ska till blåsvart ;-)).
Rykten säger att SAIK ser ut att förlora både "ryssen" och Pettersson. Den senare är ju verkligen ett avbräck för SAIK men... "then we take Berlin".

Hur mycket är så gott som? Det är ju en bra förstärkning om det är klart!

Avd. "– Det har varit spelare här och hälsat på, så mycket kan jag säga." Tror jag.
OK! Att spelare besöker är bra och så ska det vara. Det är bra att klubben "klämmer" lite på spelaren också för att se vilken typ det är.
Det finns flera Persson/Phersson som kan vara intressanta.

Jag förutsätter att Erik P går till Ryssland (och även SAIK ryssen). Det är nog bra för båda. Sedan blir det enkelt för SAIK att värva tillbaka Berlin.
Nu får det allt hända något på värvningsfronten! Otålig.
Jag är också otålig, väntar med spänning. Det vore ju så kul med 2-3 riktigt bra förstärkningar till vårt redan lovande lag. Vem är det här tex?
http://www.unt.se/sport/spetsspelare-ar-siriusaktuell-4597483.aspx
Daniel Bäck lämnar Saik.
Olle klar som tränare. Go Olle! Du har Västras stöd törs jag säga!
Lätt!

Olle klar som tränare. Go Olle! Du har Västras stöd törs jag säga!

Fy fan vad skönt att höra! Nu känner jag tillförsikt inför säsongen! Årets viktigaste värvning!
Härligt, bra att Olle stannar och då vet jag att hans bättre hälft är kvar på boendet där jag har min fru. Hon är en klippa hon också :)
så skönt
Härligt! Med tanke på de "krav" han hade för att förlänga så känns det oerhört bra!
Kanonbra Olle!
Vad är källan?
johann skrev...
Vad är källan?

Framtidslagets mailutskick. Är du inte med johann ;-)?
Fått höra av en pålitlig källa att Maxim Ishkeldin var mycket nära att skriva på för Sirius förra säsongen. Undrar om Sirius har återupptagit kontakten?
Nej men jag köpte Zinkens tröja för 1500 spänn, så svär mig fri tills vidare :D

Ishkeldin är lite av ett ett enigma. Kanske kan behöva ett miljöombyte för att ta sista steget till absolut världselit. Krävs extern sponsor för hans lön får man förmoda?
De verkar ju ha svårt att anpassa sig ryssarna. Ishkeldin verkar dock vara lite annorlunda. Han lär sig svenska osv . När laget var på träningsläger i Västerås för några år sedan hängde han i hallen mer än någon annan.
SAIK förlänger inte med Gälman och där är ju en riktigt bra mitfältare som jag tror kan blomma i en ny miljö.

Dags för något riktigt nu!

Gälman vore kalas.
Felix Pherson gick till Villa. Vi får väl se om någon ur Villas trupp hamnar hos oss.
Ett möjligt scenario är nog att vi får se Gälman och Sundqvist återförenas i blåsvart.
Jag blir väldigt förvånad om Berlin inte väljer SAIK.

http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/daniel-berlin-valjer-mellan-saik-och-bollnas-tar-beslut-i-veckan-handlar-inte-om-ekonomi

Jag vill ha andra nyheter jag. Om oss!
Ingen Tim Persson i Sirius. Oroväckande tyst från blåsvart angående värvningar. Tystnaden kanske beror på att något stort är på g?
Nu börjar jag bli frustrerad. Vill att dom presenterar ett eller två nyförvärv snart.
Kan tänka mig att nu när många ryssar vänder hem igen så slåss flera klubbar om samma namn. Då kommer det antagligen ner till ekonomi. och där ligger vi nog inte så bra till.
Det är ju alltid två namn som dyker upp i Sirius Silly season varje år och det kan lätt bli tjatigt men jag tar upp det ändå! Det kan vara bra att få det hela överstökat!

Hur är statusen för Garligur och Farbror?
Senaste gången jag skrev att Bella & Lomanov var klara i den här tråden så spårade silly-gruppen på Facebook ut.
Martin Landström, den mycket lovande VBK-ynglingen, har sagt nej till Villa. Tror det var han som språkade med Västra efter junismatchen mot VBK. Han hade ju planer på att studera vidare och då ska man naturligtvis göra det vid Sveriges finaste och bästa universitet (=Uppsala). Vore en framtidsvärvning av klass.
Hmm har han tackat nej! Landström är en fantastisk värvning om den skulle bli av.

Senaste gången jag skrev att Bella & Lomanov var klara i den här tråden så spårade silly-gruppen på Facebook ut.

Jag tänkte på Garligur och Farbro jag
Landström skulle vara riktigt fint!
Ja han verkade ju verkligen vilja komma till Uppsala.
Knäppaste sillyryktet hittills: Mayborn till Ryssland. Tack för den bandyworld
Det är han värd! Det är Ryssland värd också!

Nykomlingen Stratoil.
Gälman till vetlanda....
Jahaja! Inte tillbaka till Kalix med andra ord! Undrar om Hellman flyttar tillbaka nu när han brutit med Borlänge
Äntligen är Hydas klar för förlängning!
Är det sant? Bättre än alla tänkbara nyförvärv!
Fick mail från Framtidslaget. Han förlänger ett år. :)
Ljuvligt att höra! Då är det säkert något annat intressant på g. Tror Hydas ville veta om det blir någon satsning från Sirius sida i form av bra nyförvärv.

Äntligen är Hydas klar för förlängning!

Lycka!
Det bästa påskägg man kunde få!!!
Hur ser det ut med juniorerna? Räknas till exempel Sigfridsson och Heeger som juniorer även nästa säsong, eller måste de få seniorkontrakt för att vara kvar? Och finns det några nya lovande juniorer på gång? :)

Ljuvligt att höra! Då är det säkert något annat intressant på g. Tror Hydas ville veta om det blir någon satsning från Sirius sida i form av bra nyförvärv.

Någon form av satsning verkar ju vara ambitionen, men tvivlar på att det var det som avgjorde för Hydas utan enbart familjen. Gällande satsningen är ju dessutom känslan att det knappt finns någon ledig att satsa på.
Håller med ThomasD där. För Hydas tror jag bara att det handlade om livspusslet. Han skrev ju t.o.m. på för Sirius 2015 när allt låg i spillror.
Hydas är en fin person men jag tror det är fel man att signa om man vill satsa uppåt i serien. Ser hellre en backlinje med Lundberg, Tranblom och Rönnqvist. Hydas kan ju knappt åka skridskor eller passa boll och spelande backar behövs om vi ska uppåt.. :)
Jag är inte helt säker, men jag tror att någon kommer att invända mot din beskrivning.
Jag brukar säga att man får ha vilka åsikter man vill i det här forumet, men nu vete fan...
Ser f.ö. fram emot att se Alton i Siriuströjan om typ 15 år. Hjälte!
Jag tycker helt klart att det finns utrymme för censur när någon så uppenbart gått över gränsen för vad som är anständigt som trollet ovanför nu gjort.
Jag håller inte med, kingkong. "Motivation slår klass" brukar man ju säga. En större kämpe än Hydas finns inte. Dessutom är han en glädjespridare av stora mått, en inte oväsentlig omständighet i ett omklädningsrum.
ThomasD, tror egentligen som du men har en naiv förhoppning att Sirius utlovade ”satsning" inverkade, åtminstone till del, på Hydas beslut.
Jesper Eriksson stannar i Villa. Inte precis oväntat. Är det någon som har koll på vilka "spetsspelare" som är lediga (förutom Hellmyrs och Bella)?

Är det någon som har koll på vilka "spetsspelare" som är lediga (förutom Hellmyrs och Bella)?

Mja, med min högst subjektiva bedömning av vad som är spetsspelare som skulle kunna vara intressanta, så är det väl ungefär de här som inte har kontrakt nästa säsong: Hammarström (Edsbyn), Robin Sundin, Kalle Mårtensson och Jesper Johnsson (Bajen), Daniel Bäck (lämnar SAIK), Johan Sundquist (Kalix). Sen är det väl några halvhyfsade gurkor i VSK och reservgurkor i Tillberga som inte har kontrakt. Så är det förstås Moisala. Och Jonas Pettersson i Ljusdal kan ju göra mål.

Kontrakt verkar ju iofs mest vara ett intressant inlägg i debatten när det kommer till klubbflytt i bandyn.
...Dessutom finns ju Nicolaj Jensen och Jimi Heinonen på marknaden..
Kingkong: Nja, det funkade inte riktigt lika bra med Rönnqvist där bak. Men det berodde nog mest på att matcherna han spelade back så var Victor Lundberg skadad och han är ruskigt jäkla bra.

Och det är väl inget snack om att 16/17 årets backar är dom bästa vi har haft på länge?
Att slippa stå och ha panik för att Bärneskäär var helt fel på isen är det bästa som hänt mitt blodtryck.
Hydas var väl med i veckans lag 3 ggr? Landslaget nästa tycker jag.
Byter inte Hydas mot någon annan i Elitserien! Punkt!!!
Ilja klar för Brajen ????????
kingkong kan krypa tillbaka till sin håla. Vart får broberg sina pengar ifrån? börjar se farliga ut. Ilja till bajjen hoppas jag verkligen inte stämmer för det va min drömvärvning :(

kingkong kan krypa tillbaka till sin håla. Vart får broberg sina pengar ifrån? börjar se farliga ut. Ilja till bajjen hoppas jag verkligen inte stämmer för det va min drömvärvning :(

http://www.hammarbybandy.se/ilja-grachev-klar-hammarby-bandy/

:(
Fyfan va värdelöst där dog min silly...

Vart får broberg sina pengar ifrån? börjar se farliga ut.

Är väl en massa idioter som vill sponsra dem nu när de får ett "väderskydd".
Illa, Ilja!
Håller med old man om att årets backuppsättning var bästa på länge men det skrev jag innan säsongen började..Vore jäkligt spännande och se Viktor högre upp i banan ibland då han är en jäkel på grillerna.
Hur har dom råd med Ilja?

De slipper ju granskning av ekonominämnden så det är väl bara att köra på in i kaklet
Ursäkta om ni tog illa upp av att jag tyckte Hydas var fel man att satsa på men då jag inte har några känslor för någon i truppen så ser jag annorlunda på Hydas uppenbarligen. Han har bra vilja och krigarinstinkt, absolut! Men vill vi att Sirius ska vara ett topplag så räcker det inte med att kriga, det är bara att se uppåt i serien, det är inte ett enda lag som inte har spelande backar. Vi måste ha en backlinje där varje man kan dra sin gubbe, slå en öppnande pass och vara ett hot för motståndaren. Det är min analys av det hela och därför anser jag att Rönnqvist är en bättre spelare på den positionen då han har ett bredare register som bandyspelare och är i utveckling framåt och den bör vi ta vara på. Om man tycker att Hydas ska vara kvar så kanske en assisterande roll till Olle vore något?
Du måste ha fruktansvärt dålig insikt i sirius bandy. Det är allt jag har och säga om det där.
Kingkong=Med känsla = vill av någon anledning tala om hur dåliga våra spelare är

Kingkong=Med känsla = vill av någon anledning tala om hur dåliga våra spelare är

Nä. Nu är du ute och cyklar, med känsla är hundra resor värre.
Sen är det blicklöst att såga Hydas. Så jäkla spelande backar har inte de andra lagen heller. Brukar dessutom inte vara något som direkt uppmuntras från tränarhåll.

Tror inte han kostar bajjen några stora summor. Ingen hemlighet att han har längtat hem till sverige, och om jag förstår rätt så har inte vi kontaktat honom. Synd tycker jag skulle vara väldight viktig på vårat mittfält. Aja bara hoppas det händer saker snart om vi ska nå slutspel. Hammarn känns ju som att han kan vara högaktuell men det räcker inte.
Jag kan inte älska Ilja efter att han stämde blåsvart. Det går bara inte.
Alltså Kingkong: sen du gick med har du klankat ner på våran tränare, våran ekonomi & nu våran fd lagkapten.
fucks off till hälsingland eller unt:s kommentarsfält med dig!

Jag köper det. Min ilska ligger fortfarande hos den styrelsen som satt då o lyckades gå back ex antal miljoner.

[quote1492067581=CarlApan]

Jag köper det. Min ilska ligger fortfarande hos den styrelsen som satt då o lyckades gå back ex antal miljoner.
[/quote1492067970]

Jag jar full förståelse varför han stämde Sirius.
Sättet de dåvarande styrelsen berättade det för spelarna att de kan glömma sina löner skulle ingen här accepterat.
Var ingen diskussion, inget att vi ska lösa detta för er, göra allt för att ni ska få era pengar eller liknade, utan det var ett snabbt samtal i omklädningsrummet på Gränby, helt arrogant att de kan glömma tre månadslöner, tack o hej och så gick de, end of the discussion! Vad har man kontrakt till?
Hade de försökt med någon typ av överenskommelse hade det aldrig gått till en stämning. Det vet jag.

[quote1492067970=kniv-jonas]
[quote1492067581=CarlApan]

[/quote1492067970]

Jag jar full förståelse varför han stämde Sirius.
Sättet de dåvarande styrelsen berättade det för spelarna att de kan glömma sina löner skulle ingen här accepterat.
Var ingen diskussion, inget att vi ska lösa detta för er, göra allt för att ni ska få era pengar eller liknade, utan det var ett snabbt samtal i omklädningsrummet på Gränby, helt arrogant att de kan glömma tre månadslöner, tack o hej och så gick de, end of the discussion! Vad har man kontrakt till?
Hade de försökt med någon typ av överenskommelse hade det aldrig gått till en stämning. Det vet jag.
[/quote1492070800]

Nu hamnar vi off i denna tråd. Men flera har förklarat det på exakt samma sätt som du gör nu. Därför blir jag alltid upprörd när jag ser föredetta styrelse gå omkring på studan. Med det sagt förstår jag även apans ilska och att han nog kommer få det tufft i mötena med oss.

Alltså Kingkong: sen du gick med har du klankat ner på våran tränare, våran ekonomi & nu våran fd lagkapten.

Jag har uttryckt mina tankar för att få ett slagkraftigt lag i framtiden sen att det sårar dig, det var absolut inte meningen. Jag måste ju få tycka att Rönnqvist är en bättre lirare än Hydas, tycka att vi borde ha en annan tränare än Olle då jag tycker han inte har lyckats så bra även fast det blev okval i år, jag måste kunna tycka att framtidslaget marknadsförs dåligt.
Att jag tycker en sak och du tycker en annan, det får man bara respektera.
Jag bryr mig inte om det är en kapten eller en icke-kapten, i grund och botten är det bandykunskaper som räknas när man ska spela bandy tycker jag. :)
Och i rena bandykunskaper ligger ju Hydas mil framför rönnqvist just nu. Visst han kanske blir den som tar över en dag men det får vi väl se men just nu är hydas en betydligt bättre spelare.

[quote1492071562=Old Man Bremp]

Jag har uttryckt mina tankar för att få ett slagkraftigt lag i framtiden sen att det sårar dig, det var absolut inte meningen. Jag måste ju få tycka att Rönnqvist är en bättre lirare än Hydas, tycka att vi borde ha en annan tränare än Olle då jag tycker han inte har lyckats så bra även fast det blev okval i år, jag måste kunna tycka att framtidslaget marknadsförs dåligt.
Att jag tycker en sak och du tycker en annan, det får man bara respektera.
Jag bryr mig inte om det är en kapten eller en icke-kapten, i grund och botten är det bandykunskaper som räknas när man ska spela bandy tycker jag. :)
[/quote1492076936]

Vad är det Olle inte har lyckats bra med?
Hammarström stannar i Byn.
Hmmm det va inte bra!
Det verkar inte bli några "spetsvärvningar". Bara hoppas att våra unga tar storkliv kommande säsong.
Inte direkt oväntat att Tisen stannar i byn..Av spetsspelarna blev det intet och måste nog säga att sportkommittén har misslyckats ganska så kraftigt..Vad som finns kvar på marknaden nu är inte direkt ngt som höjer vår slagstyrka..Att inte ens Ilja har varit tillfrågad kan jag tycka är helt under isen...
Vet inte om jag väntat mig några spetsvärvninger. Olle och Hydas var mina viktigaste pusselbitar.

Vi har inga stora pengar att erbjuda. Det är den enkla sanningen.
Att ekonomin hos oss inte är den bästa är ju tyvärr ett välkänt begrepp och där ligger nog problemet..När nu vi har detta läge så kan jag tycka att tex fler borde hoppa på det sk framtidslaget där målet som bekant ligger på 1 mille och vi efter ca 6v endast skrapat ihop ca 150 tus.Vilk med detta ochså säga att tillsammans kan vi göra mkt men då måste vi ochså hjälpas åt...
Vi får hoppas det förs diskussioner med fler namn. Vore kul om något hände, vill verkligen uppleva ett slutspel igen.
Hur blir det med spelarna utan kontrakt? Tobias Andersson? Joonas? Viktor? Wiberg?
Wiberg, han lade väl av för nå't år se'n efter nedtrappning i Unik? Fast du menar nog Widén. ;)
Joonas kusin, då? Och Jimi? :)

Sorgligt detta kapitel med Ilja. På alla sätt och vis. :(
När man talar om trollen... Tobias Andersson har förlängt med ett år. Gott så.
Widén menar jag förstås.
Johan Sundqvist stannar i Kalix. Det börjar bli ont om "spetsspelare".
Nyförvärv efter påskhelgen sägs det. Nyfiken.
Kan det vara Kalle?
Påsken är över nu!
Ja nu måste det vara dags för en nyhet! Kom igen!
Kimmo till Vänersborg! Det öppnar upp för Abbe B alt Gurra till Tellus. Micke Nilsson lämnar Vetlanda men jag tror inte han är intressant för oss nu när hela backlinjen verkar klar!
Bremler till Unik är spännande då jag tycker han var väldigt lovande innan han for till Norge.
12 kontrakt klara om jag räknat rätt och några till skall bli klara inom kort! Det är ändå rätt bra läge!

Saknar en superspets om nu inte Tobias A ska omskolas till en tydlig forward!
Ser bra ut till nästa år.
Måste hände något på forwardsidan!
Thorén är för blek, Engstrand på väg bort.
Finns bra forwards i allsvenskan. Bara kolla skytteligan och värva, under 23 år och mer än 10 mål.
Spetsen har vi ju redan i finnarna.
Heinonen och Jensen är inte det vi söker.
Kalle Mårtensson är absolut det, annars +10 mål i allsvenska är bättre än päikuri, Thorén, Rönnqvist, Bergström, Widén och Andersson som forward.
Vi behöver spets på mittfältet samt på forwardsidan. E lite orolig att inget händer.
Kalle hade förra säsongen 12 mål o tre assist om jag läser rätt. Ingen spetsvärvminmg som jag hoppades på, dock kan han kanske växa ut här.
Nu funkar varken Elitrapports historik eller IBDB för mig, men jag har för mig att Kalle gjorde 32 mål i Ljusdal som åkte ur och det som 23-åring. Hälften av deras totala målskörd var det. Tror inte att han fått någon större roll i Bajen riktigt, så det kan väl förklara den något skrala skörden där. Lex Kumpuoja. Men hur nära är Kalle? Vi var ju intresserade av honom redan i fjol. Det vore förstås en förstärkning i dagsläget med tanke på avsaknaden av anfallare. Virre?!
Jag vet inte exakt hur det ser ut, har inte riktgt de kontakterna. Men en nära vän med lite bättre insyn berättade att både Linus F, SAIK och Tim P, Villa var väldigt nära påskrift. Närmast nu är tydligen två grönvita (inte samma lag) där ni gissat rätt på den ena av dessa. Vi får väl vänta och se...men jag tror det jobbas på rätt så bra!
Skönt att det rör på sig om än under ytan!
Rintala lämnar VSK. Aktuell för oss?
Ja han verkar ju vara öppen för det mesta och vill pendla.
Janne Rintala är nog en bra värvning. Frågan är hur bra han kan bli i en ny miljö!
Medtag brorsan Janne också, vetja. Och den där Jimi. Också Joonas kusin på det, så har vi snart halva finska landslaget.

Medtag brorsan Janne också, vetja. Och den där Jimi. Också Joonas kusin på det, så har vi snart halva finska landslaget.

OM vi kan få hit Janne Rintala och Kalle Mårtensson så har de gjort det väldigt bra skulle jag saga

Nu blev jag lite uppspelt kände jag. Lite förhoppningar!
Big Spender skrev...
Jag vet inte exakt hur det ser ut, har inte riktgt de kontakterna. Men en nära vän med lite bättre insyn berättade att både Linus F, SAIK och Tim P, Villa var väldigt nära påskrift. Närmast nu är tydligen två grönvita (inte samma lag) där ni gissat rätt på den ena av dessa. Vi får väl vänta och se...men jag tror det jobbas på rätt så bra!

Linus F hade ju varit väldigt trevligt. Man undrar ju vad som sprack?
Intressant att följa vilka lag Hellmyrs och Bella går till. Kontraktet med Bollnäs går ut den sista maj men om de haft för avsikt att stanna i Bollnäs borde de väl redan skrivit på? Blir nog Byn respektive SAIK. För någon annan klubb är väl inte aktuell för Bella eller?

Linus F hade ju varit väldigt trevligt. Man undrar ju vad som sprack?

Han föredrog uppenbarligen att spela i ett väderskydd. Såna ynkryggar klarar vi oss utan.
Linus F valde Broberg pga pengar, Tim P valde Villa pga familjeskäl.
Äntligen ett nyförvärv! Välkommen Jimi Heinonen! :)
Välkommen Jimi!
Vi får ett ungt hungrigt lag! Spännande!
Kul och välbehövligt med Jimi. Hoppas han kan utvecklas stort!
Kul! Välkommen!
Finns det nån officiell info om det här?
Du är ju med i Framtidslaget Carl-Adam?! Då borde du fått mail. Det är ju en av fördelarna av att vara med i Framtidslaget, att man får info innan den går ut officiellt.

Misstänker att UNTs journalister inte fattat detta eftersom deras en dags fördröjning med nyheter varit konsekvent hela våren.
Jepp jag är med men jag har inte sett nåt mail. Får leta i skräpkorgen.
Konstigt att det inte står något om Jimi på Sirius hemsida!
Det kommer nog under dagen! Förhoppningsvis så pass att UNT kan få med det i papperstidningen imorgon lördag!
Tähti!!
Enligt Bandypuls förhandlar vi med Mårtensson och Rintala, spännande!
Fan nu måste man ju lära sig finska! Dax o leta kurser
Hela västra i finskakurs för att kunna prata med laget?
Östra sidan?
Skönt att ha lite finska gener
Kul med nyförvärv????
Tror inte heinonen är vad vi behöver????
Mårtensson är bra, får en större roll hos oss.
Rintala likaså????
?
Kilpikonna Kuulat betyder Sköldpadds pungkula, bra att veta :)
Tack vare Affe kan jag nu all finska jag nånsin kommer att behöva.

Kul med nyförvärv????
Rintala likaså????

Är Stalle samma person som några andra konton på detta forum? Jag har fullt förtroende för sportkommitten samt våra egna tränare som sett honom spela.

Användbart!
Hikkinen Hirvi = svettig älg. Om man måste kallprata lite mer.
"Stor och tung, blåsvart pung" Borde någon kunna översätta så att vi har en passande banderoll.

Hikkinen Hirvi = svettig älg. Om man måste kallprata lite mer.

--------------
För alla anatomi-biologi-lingvister därute!

"Stor och tung, blåsvart pung" Borde någon kunna översätta så att vi har en passande banderoll.

Den finska flaggan kan ju till och med utgöra bakgrund!

Suuri ja raskas, sinimusta kukkaro :)

[quote1492780286=Markus]

[/quote1492780521]

Enligt google translate blir det blåsvart handväska! :D

Det jag får fram som pung är "kivespussi". Nu är ju inte jag så bevandrad i det finska språket så jag kan avgöra vad som är rätt. :)
Bildgoogla om du törs!

Edit: Det är definitivt kivespussi.

[quote1492780521=Affe Bengtsson]
[quote1492780286=Markus]

[/quote1492780521]

Enligt google translate blir det blåsvart handväska! :D

Inte jag heller, det var google jag använde också :)

Det jag får fram som pung är "kivespussi". Nu är ju inte jag så bevandrad i det finska språket så jag kan avgöra vad som är rätt. :)
[/quote1492780876]
Jag tror Affe tänkte på "stor och mjuk, blåsvart …"
Kul med nyförvärv????
Rintala likaså????
???? Ska vara utropstecken.
Vad menar du Jocke?
Jag tycker det är kul att det händer något.
Men heinonen är ingen spetsspelare punkt
Kalle och rintala är det.
Ska vi ta nästa steg så är inte lösningen att värva spelare andra lag inte vill ha.
Allt är ju relativt. Kalle och Rintala är i vag spets i grönvita mått mätt. För övrigt borde du chilla med frågetecknena, stålle!
?
????????
Glada gubbar som emoj blir frågetecken
Emo.
Hahaha

???? Ska vara utropstecken.
Vad menar du Jocke?
Jag tycker det är kul att det händer något.
Men heinonen är ingen spetsspelare punkt
Kalle och rintala är det.
Ska vi ta nästa steg så är inte lösningen att värva spelare andra lag inte vill ha.

Jag får inte ihop alls vad du skriver!
Heinonen har man tittat på och även haft på provträning! Det har gjort att man gått vidare! Det räcker för mig. Killen är ung och redan tar han för sig. Jag tror att de som gör den bästa bedömningen här är sportkommittén och tränarna.

Jag vill också ha Rintala och Mårtensson men de är ju å andra sidan spelare som delvis ratats i andra lag vilket du ju skriver att vi inte ska ta in. Det är ju det som är orsaken till att Rintala vill röra på sig.
Vi får se vem som har rätt, jag hoppas att jag har fel.
Jag hävdar att heinonen är endast lire bättre än thoren, Bergström, Rönnqvist eller camilton som spelar med ÖSK.
Han är defenitivt mycket dyrare.
Men som sagt ingen är gladare en jag om jag har fel.
Angående att värva spelare som topplagen inte vill ha, så är det tyvärr bara gilla läget, vi kommer långt ner i näringskedjan.
Vi ska inte ha så bråttom att ta nästa steg, ta inte in dussinspelare som inte höjer laget.
Spela in dom unga spelarna och tänk långsiktigt.
Vi har redan tappat 2 st u19 landslagspelare i Jakob Edberg och Johannes camilton.
Ungdomarna måste få större roller.
SM guld 2027
Oavsett vad man tycker om satsningen vi gör, jag tycker mkt och ofta så gillar jag starkt att man verkar ha valt en strategi och kör det hela vägen. Sen vill jag fortfarnde ha ett bättre sammarbete med bois så våra unga killar även kan lira där. Jag e som jag sagt tidigare inte säker på att förra säsongen bara va bra för dom yngsta i laget. Kan vara bra att kunna låna ut med kort varsel så dom får fulla matcher. Men sirius har valt en väg verkar det som och följer den spikrakt o det kan jag uppskatta. Sen finns det ju ett gäng spelare man personligen ville ha hit några omöjliga o någa fullt möjliga men men hoppas ledningen vet bäst.
Jesper Norrman senast VSK och Västanfors ryktas till Blåsvart! :)

Vi får se vem som har rätt, jag hoppas att jag har fel.
Jag hävdar att heinonen är endast lire bättre än thoren, Bergström, Rönnqvist eller camilton som spelar med ÖSK.
Han är defenitivt mycket dyrare.
Men som sagt ingen är gladare en jag om jag har fel.

Jag vet inte hur många matcher alt träningar med honom du sett för att hävda det. Det är dessutom mycket mer saker än den enskilda bandykunskapen som spelar in ex. inställning, träningsvilja, lyhördhet, anpassning till gruppen osv.
Det är oftast en eller flera av de egenskaperna som avgör om spelaren kommer med eller ej

Oavsett vad man tycker om satsningen vi gör, jag tycker mkt och ofta så gillar jag starkt att man verkar ha valt en strategi och kör det hela vägen. Sen vill jag fortfarnde ha ett bättre sammarbete med bois så våra unga killar även kan lira där. Jag e som jag sagt tidigare inte säker på att förra säsongen bara va bra för dom yngsta i laget. Kan vara bra att kunna låna ut med kort varsel så dom får fulla matcher. Men sirius har valt en väg verkar det som och följer den spikrakt o det kan jag uppskatta. Sen finns det ju ett gäng spelare man personligen ville ha hit några omöjliga o någa fullt möjliga men men hoppas ledningen vet bäst.

Jag är inne på samma linje. Det är viktigt med en långsiktighet och en tydlig linje. Är inte heller helt övertygad att fjolåret var fullt lyckosam för juniorerna även om de blev bättre. Det skulle behövas någon fler Uppsalaförening i division 1 alt Allsvenskan att kunna växa i.
Tobias " hörnlund" Björklund på väg bort från Bollnäs och ev till Tellus. En intressant spelare med bra skytte. Vet inte om vi visat intresse.
Vill inte vara negativ, men Jesper norrman
17 matcher 4 mål 9 assist i allsvenskan.
Elias Engholm p&L 18 matcher. 21p
Johannes camilton ÖSK 18 matcher 19p
Rasmus Linder Saik/p&L 8 matcher 7p
Felix callander p&L 9 matcher 10p
Är klasser bättre om man vill värva ungt.

Vill inte vara negativ, men Jesper norrman
17 matcher 4 mål 9 assist i allsvenskan.
Elias Engholm p&L 18 matcher. 21p
Johannes camilton ÖSK 18 matcher 19p
Rasmus Linder Saik/p&L 8 matcher 7p
Felix callander p&L 9 matcher 10p
Är klasser bättre om man vill värva ungt.

Ja, men dessa spelare är kontrakterade..
För er som vill se lite bilder på Jimi från säsongen som var:
Följ Botnia bandy på Youtube (jag lägger ut några direktlänkar)
https://youtu.be/XzmwOXBQtIA (Gör bla första målet)
https://youtu.be/Ut1OUqodCyg (gör bl.a. 4-3 målet)
https://youtu.be/JcJCw5G3Lm0 ( gör bl.a. 1-0)

För er som vill se lite bilder på Jimi från säsongen som var:
Följ Botnia bandy på Youtube (jag lägger ut några direktlänkar)
https://youtu.be/XzmwOXBQtIA (Gör bla första målet)
https://youtu.be/Ut1OUqodCyg (gör bl.a. 4-3 målet)
https://youtu.be/JcJCw5G3Lm0 ( gör bl.a. 1-0)

Planen såg liten och smal tyckte jag, har dom inte fullstora planer i Finland? Eller blev ögat lurad av videon?
Tycker vi ska passa på och värva Aku Ojanen i motståndarlaget första filmen på en gång. Han såg vass ut på skridskorna och bra skott.
Vi kanske måste ha en assisterande tränare som kan finska.
Fick mail från Framtidslaget. Kl 17 idag presenteras en ny Siriusspelare. Medlemmar i Framtidslaget är välkomna till Sirius-kansli för att träffa den nya spelaren.
Spännande
Plötsligt händer det.
Hoppas på Kalle Mårtensson, han var riktigt bra i Ljusdal när dom spelade i elitserien.
Med all respekt för både mårtensson och rintala som båda är välkomna till klubben om det skulle bli av, så räknar jag med större namn nu när man gör en grej av det att bjuda in supportrar o framtidslaget.
Vad skulle det kunna vara för namn då? Jag kräver vilda spekulationer Qvarne!
En europeisk huvudstad? Omöjligt ändå va? Nervigt!

En europeisk huvudstad? Omöjligt ändå va? Nervigt!

Snackade med Gabrielssons fru i dag när jag besökte min fru, spännande ;)
Berlin!?

Vad skulle det kunna vara för namn då? Jag kräver vilda spekulationer Qvarne!

Ok spekulerar villt! Bella? Hellmyrs? kanske någon av ryssarna som har lämnat sina klubblag? Någon från bajjen? Westh har nilsson o mickel kontrakt i bollnäs?
Kanske bara en eller två av dessa jag tror kan vara möjliga men levererade till apan!
Jag kan inte klaga på vildheten i spekulationerna iaf. Man tackar.
Kanske vi får tre bröder i Sirius nästa säsong!
Nu vet jag i alla fall men säger inget (ännu)
Det är spännande nu :)
Meeeh öööhhh
Jajust det! edsbynduon glömde jag nämna.
17.00
Den första värvningen som sker inom och på grund av Framtidslaget (därav inbjudan)

Kalle Mårtensson

2år
Flyttar till Uppsala
välkommen då men oj vad jag e besviken
Välkommen Kalle!
Det hintas om 1-2 spelare till
Trodde att det skulle bli kalle, men önskade något större!
Jag är också lite besviken. Trodde nog att det var Bella med tanke på hur man annonserade värvningen. Men visst, Kalle är en bra värvning, tror jag :-?
Man valde att göra det lite större då det är den första värvningen som är gjord tack vare Framtidslaget
Ska vara tydlig med att jag e glad över att vi får in spelare! Min besvikelse ligger i att jag trode på något större typ landslagsklass. Aja glad man inte tog sig in för då hade jag inte varit nöjd.
Kalle Mårtensson är en riktigt bra värvning av oss.
Klasser bättre en heinonen, tror han kan explodera i iks!
Precis som kumpouja gjorde.
Kul!
Välkommen Kalle!
Bra val Kalle och välkommen. Vi har ju haft flera juniorer som har spelat många matcher med unik i år de är väll ett samarbete gått som något.
Toppenbra! Välkommen Kalle! Kul att satsningen på Framtidslaget bär frukt och kan bidra till fina truppförstärkningar.
Kalle kändes lite som en supertalang när han bar Ljusdals offensiv på sina egna axlar. Där hade han en stor och fri roll, dock. I Bajen var han uttalad anfallare och då uteblev leveransen. Hoppas att han kan hitta tillbaka och som sagt, ha en utveckling likt Kumpuoja. Det behövs nog dock fetare namn än så här om vi ska upp på slutspelshästen igen, men så länge är jag glad att ha status "okval". Välkommen Kalle! Framtidslaget finansierar gissningsvis ett par-tre av hans månadslöner/sign-on men än sen? Vågar man verkligen hoppas på ett par-tre till av hygglig klass som det hintats lite om här i tråden?

...Framtidslaget finansierar gissningsvis ett par-tre av hans månadslöner/sign-on men än sen? ...

Jag fattar fortfarande inte den, som jag upplever det, "negativa attityden" från många inbitna västringar till initiativet med Framtidslaget? Hade chansen varit större att landa nyförvärv om klubben inte försökt engagera fler privatpersoner att bidra? Man kanske kan klaga på att knappa 150 tsek är under förväntningarna...men då tycker jag fortfarande att det saknas en hel del supporternamn på medlemslistan.
Jag är superpositiv och tycker att det ser skitspännande ut jag!
Jag också! Vi pratade lite med honom efteråt och han är sugen på att komma hit och göra mål. Tanken är att hitta en liknande roll som han hade i Ljusdal. Det blir bra detta! Flickvännen spelar också bandy men hon fortsätter i bajen.
Härligt! Alltid skoj med nyförvärv! Och riktigt kul att Framtidslaget ger utdelning!
Sorry, det var inte meningen att "negga". Heja, nyförvärv!

Kalle Mårtensson är en riktigt bra värvning av oss.
Klasser bättre en heinonen, tror han kan explodera i iks!

Jag är ledsen men detta stör mig mycket!
Vad är det du vet om Heinonen som vi inte vet? Varför är han så dålig enligt dig?
;)
Blir bra det här..Kalle kommer stärka oss mkt framåt och vad gäller Heinonen är han en oslipad diamant.Litar helt och fullt på Olle och sportgruppen detta avseende.Kul att framtidslaget redan gett en sådan klang att möjlighet ges för värvning av en spelare av Kalles kaliber.Dock är jag frågande varför intresset är så svalt.Trots att jag tidigare utmanat i detta forum att vi tillsammans hjälps åt för att stärka varumärket så har inte så mkt hänt..Kom igen nu tillsammans är vi starka och att värva 3-5 st till framtidslaget för Sirius skull kan inte vara så svårt....

Han har inte visat ett skit!
Gjort några mål i finska ligan som är sämre än allsvenskan.
Dessutom inte imponerat på träningarna.
Bra inställning dock.
Hitta något annat att störa dig på.
Har sagt det tidigare, hoppas jag ha fel.

Tyvärr men så enkelt är det inte! Du har rätt till vilken åsikt du vill men JAG tycker du ska sluta skriva skit om spelarna (speciellt en så ung spelare), om sportgruppens jobb och tränarens bedömning. Kritik kan han få när han börjat spela.
Känns helt rätt med Mårtensson. Skönt dock att glad-Jonas var tillbaks med sina förhoppningar inför presenterandet.

[quote1492965912=Joint]
...Framtidslaget finansierar gissningsvis ett par-tre av hans månadslöner/sign-on men än sen? ...

Jag fattar fortfarande inte den, som jag upplever det, "negativa attityden" från många inbitna västringar till initiativet med Framtidslaget? Hade chansen varit större att landa nyförvärv om klubben inte försökt engagera fler privatpersoner att bidra? Man kanske kan klaga på att knappa 150 tsek är under förväntningarna...men då tycker jag fortfarande att det saknas en hel del supporternamn på medlemslistan.
[/quote1493018906]

Mitt namn saknas! Inte så enkelt när man under vintern måste ta obetalt semester och betala ganska dyra resor för att se nästan alla matcher på plats. Men kan du låna ut 1000 kr som betalas tillbaka inom ska vi säga 10 år så kan jag gå med.

Mitt namn saknas! Inte så enkelt när man under vintern måste ta obetalt semester och betala ganska dyra resor för att se nästan alla matcher på plats.
.

Sånt supporterskap måste naturligtvis sponsras! Själv har jag ett jobb som gör att jag oftast endast kan se de närliggande bortamatcherna (i Sthlm och V-ås, till Sandviken har jag åkt tillräckligt med gånger). Men eftersom jag jobbar när du tar semester för att se bortamatcherna är det inte mer än rätt att jag betalar din plats i Framtidslaget. Du skall ju naturligtvis ha förhandsinformation via mail!

Jonas Qvarnström ? (rättstavat?), email?
Jag var rätt skeptisk i början till Framtidslaget eftersom det framstod som en typisk sån där Swish-kampanj som man inte riktigt vet vart den leder eller varför den egentligen finns. Nu är jag inte lika skeptisk längre då det börjar klarna lite vad det handlar om och att man faktiskt får något tillbaka.

Men jag känner ändå lite som Kniv-Jonas. Inte för att jag direkt har ont om pengar, men man lägger ju bra många tusenlappar på att följa Sirius under året. En sak är när det är akut kris som för några år sedan, men nu när saker rullar på så prioriterar jag hellre att åka på en bortamatch till än att slänga in en tusenlapp som ändå inte gör någon jätteskillnad.
Jag gillar att Big Spender gör rätt för sitt namn.

[quote1493023432=kniv-jonas]

Mitt namn saknas! Inte så enkelt när man under vintern måste ta obetalt semester och betala ganska dyra resor för att se nästan alla matcher på plats.
.

Sånt supporterskap måste naturligtvis sponsras! Själv har jag ett jobb som gör att jag oftast endast kan se de närliggande bortamatcherna (i Sthlm och V-ås, till Sandviken har jag åkt tillräckligt med gånger). Men eftersom jag jobbar när du tar semester för att se bortamatcherna är det inte mer än rätt att jag betalar din plats i Framtidslaget. Du skall ju naturligtvis ha förhandsinformation via mail!

Jonas Qvarnström ? (rättstavat?), email?
[/quote1493026450]

qvarne@hotmail.com
Jag är impad inget att säga om! skulle vilja att vi hälsar nästa match så jag vet vem jag e skyldig :)
Snygg gest Big Spender! Stimulerad av detta lägger jag ytterligare en tusing i potten som jag kallar en gåva från "Västra Sidan".

Jag är impad inget att säga om! skulle vilja att vi hälsar nästa match så jag vet vem jag e skyldig :)

Nu är du registrerad. Du borde få ett mail inom de närmsta dagarna.
Angående "skuld" så kräver jag att du betalar tillbaka genom att fortsätta stötta laget som tidigare. Om du kan lova att sjunga extra högt och dra igång minst en ramsa mer än vanligt på varje match så är vi kvitt :-)

Jag säger gärna "hej" nån match framöver men det blir inte ikväll eftersom jag inte hinner med en resa till Gävle pga jobb. Men jag kollar på TV att du sköter dig ;-)

[quote1493032078=kniv-jonas]

Nu är du registrerad. Du borde få ett mail inom de närmsta dagarna.
Angående "skuld" så kräver jag att du betalar tillbaka genom att fortsätta stötta laget som tidigare. Om du kan lova att sjunga extra högt och dra igång minst en ramsa mer än vanligt på varje match så är vi kvitt :-)

Jag säger gärna "hej" nån match framöver men det blir inte ikväll eftersom jag inte hinner med en resa till Gävle pga jobb. Men jag kollar på TV att du sköter dig ;-)
[/quote1493033724]

haha underbart!

Jag gillar att Big Spender gör rätt för sitt namn.

Gillart oxå! Snyggt!

Snygg gest Big Spender! Stimulerad av detta lägger jag ytterligare en tusing i potten som jag kallar en gåva från "Västra Sidan".

Tjusigt! Det här blir bra :-)
Big Spender jag levererade igår! Men idag e dte inte lika kul haha
Härligt! Det lät som alla levererade igår!
Ingen fortsättning för Widén. Var väl inte helt otippat efter nyförvärven, men ändå trist. Helst skulle man vilja ha kvar alla i laget.
Nej det är lite synd. Han fick ju problem med ljumskarna och som jag ser det en extra chans förra säsongen. Synd att det inte håller.
Han har ju varit i Edsbyn och Rättvik förut men där tror jag inte han hamnar. Frågan är om han flyttar hemöver (nedåt Mariestad) eller stannar och spelar med UNIK. Kanske Tellus kan vara intressant!
Hammarby värvar målvakt! Jag hoppas inte det beror på att Gurra slutar utan att han kanske rör på sig till exempelvis Tellus.

Vi har väl inte heller gjort klart med vår andremålis vad jag vet! Gurra på väg tillbaka?
Var inte Tellus i snack med Abbe Bodin?
Tror det blir UNIK för Widén.
Älskar Widén, butter och jävligt charmig.
Gillar också Widén starkt! Sjukt trevligt att sitta och dricka GT med efter brännbollen förra sommarn! :D

Vill inte vara den som är den, men efter förra säsongen så köpte jag Wigrens tröja dagen innan han blev klar för Broberg. I år så köpte jag Widéns och fick hem den igår, samtidigt som han lämnar.

Någon spelare ni vill bli av med nästa säsong? Säg till så köper jag tröjan. Verkar vara ett säkert sätt att "bli av" med spelare...
Att Widén inte får förlängt måste innebära att fler
Spelare är klara. ;)
Gustav Holmgren är ett sorgligt kapitel, en otroligt duktig elitseriemålvakt som tog chansen, men som vi ändå slarvade bort
Pga av värvningen av Kjellsson som förvisso är jätteduktig.
Vi hade 3 jätteduktiga målvakter i klubben redan.
Återstår väl att se om Joonas Peuhkuri får förnyat kontrakt. Och hur blir det med Viktor? Försvinner dessa två spelare lutar det åt att andra är på väg in. Vilka fler än Widén och Engstrand har inte fått förnyat kontrakt?
Tillsammans bygger vi vårat kära blåsvart Än starkare och målet måste vara topplaceringar både vinter,sommar,höst och vår ..Uppsala är blåsvart..Kan vi nå 200.000 kr under maj månad? Eller kan vi nå ännu högre? I dag har Framtidslaget samlat ihop 150.880 kr. Satsa på framtiden tillsammans med oss - Gå med i Framtidslaget du också!
Tillsammans bygger vi vårt kära blåsvart ännu starkare och målet måste vara topplacering både vinter,sommar höst och vår ..Uppsala är blåsvart
Läs mer om vår satsning
http://www.siriusbandy.se/web/framtidslaget/

Eller besök hemsidan direkt
www.framtidslaget.nu
Mycket trist med Widde. Jag hade en mycket trevlig efterpärla med och hos honom i somras efter brännbollen.

Vill inte vara den som är den, men efter förra säsongen så köpte jag Wigrens tröja dagen innan han blev klar för Broberg. I år så köpte jag Widéns och fick hem den igår, samtidigt som han lämnar.

Någon spelare ni vill bli av med nästa säsong? Säg till så köper jag tröjan. Verkar vara ett säkert sätt att "bli av" med spelare...

Jag står som reserv utifall det inte funkar.
Själv har jag Wigrens, Iljas och Kyllönens tröjor hemma!
Jag tipsade om Alexander Sundström tidigare. (från Örebro).Nu är han klar för tillis. Hoppas han inte dominerar mot oss bara.
Hjälp icke Zocke, han brukar ju tjuvläsa här. ;)
Björklund den gode hörnskyttet klar för Tellus. Bra värvning av dem!
Undrar om de fick betalt för Kimmo?
Angående Tellus har jag hört att vi kanske snor en av deras bästa spelare!
Krighare!?
Ska vi sno deras största hipsterskägg? Då försvinner ju deras USP!
Inte Krigh!
Av bottenlagen har känns tellus bättre, Motala blir stryklag, Kalix och tillis sämre så här långt.....
Vi ett par snäpp upp om Kalle levererar och heinonen överraskar.
Jonas Enander? Ung, fostrad i Bajen.
Enander? Är han son till Johan Enander, Uppsala Maffian? :)
William Hallberg kanske? Även han ung och duktig!

Han har ju varit i Edsbyn och Rättvik förut men där tror jag inte han hamnar.

Tji fick jag! Det blev Rättvik. Han får träna och spela inomhus vilket kan vara bra för ljumskarna men samtidigt lite tråkigt med division 1 tycker jag.
Angående eventuellt nyförvärv från Tellus kanske vi kan höra med Carl APan om det hörs några rykten i huvudstaden?
Anders Persson alltså.
Anders Persson, försvarsspelare?
Anders Persson försvarare i Bajen men Yh ,MF i Tellus ..Grym skridskoåkare och absolut en förstärkning men tror han har kontrakt med himlakroppskamraterna ytterligare 1 säsong.
SAIK har presskonferens kl 15 idag. Något annat än Berlin vore en skräll!
Pigge Pingvin är klar?
Hellmyrs verkar ha fått ett fett erbjudande av "storsponsorn" eftersom han tecknat ett 3 + 2 års kontrakt med giffarna. Byn säger ju att de inte vara beredda att betala hur mycket som helst för Myran. Frågan är om Bella kunnat motstå samma typ erbjudande? Kan ju också vara Fagerström som SAIK värvat.
Det blev Berlin till SAIK tillslut! Gissar att det har med familjesituationen och pendlandet att göra
Ryktas om att Sirius ska presentera en ny spelare inom kort. Vi får väl se.
Spännande! Nämnda himlakroppsbekanting eller varför inte en till finne?
och Landström verkar vi kunna glömma, mer eller mindre klar för vsk
Skulle inte pojken Landström studera vidare? Finns väl ingen högskola av rang i Gurkstaden? Men det handlar väl om stålar, som vanligt, och där ligger vi i lä.
Har jag missat vart Hammarström och Berlin hamnar?
Edsbyn respektive SAIK.
Skönt att Berlin hamnar där han hör hemma.... dvs i en riktig skitförening!!!
Landström sade "om" han skulle studera, så … :-p
Ständigt detta OM
Berlin ljuger! Måste vara pengarna, ingen ansvarsfull förälder låter kidsen växa upp i sandviken!
Bella betraktar SAIK som sin moderklubb läste jag. Det uttalandet gjorde ont i mitt blåsvarta hjärta. Man hade ju en känsla att Uppsala och Sirius ändå var "hemma" för killen. Att han någon gång skulle komma "hem" till Uppsala kan vi därmed glömma. Kommer han så är det av andra skäl. Tror dissteffe sa någon gång att Bella kommer till Sirius först då han är kring 40, har kulmage och då SAIK inte längre vill ha honom ;-).
Nu får "våra nyförvärv" bestämma sig också så vi kan få några nyheter. Jag tycker utöver detta att Joonas varit bra (blivit batter) den senaste säsongen. Undrar hur hans framtid ser ut!
Det känns i och för sig betryggande att ha Garligur och Farbror som backup men ändå

Någon som vet om Eskhult blir kvar på något sätt?
Bajens värvning av Fagerström får mig att vilja lägga ner bandyintresset.
+1 på den.
Årets kräkmedel.
Man kan gårunt reglerna hur mkt man vill tydligen... på pappret betalar nog inte bajen en endajävlakrona till honom. Jag spyr på hela skiten. Ågerup kom till bandy lassa in 10 millar köp allt som finns anställ alla i travbolaget, låt oss också vinna guld.
trode vi skulle utmana bajjen rejält nu tror jag det inte längre.................................................................................................................................................................................................................................
Är ju ett skapligt underkännande av ekonomiska faktorer för elitlicens. Om det bara är att dela upp det så här så spelar det ju ingen roll. Kan bränna hur mycket pengar som helst, bara det inte är själva klubben som står för kostnaderna. Du kan ju rent teoretiskt ha hela spelartruppen "outsourcad", så står klubben bara för planhyra men får sponsorpengar och inträde/försäljning. Då lär ju alla klubbar gå plus?
...precis som SAIK gjort i många år, ja...
Ja, det är väl Fortaxa eller vad de heter som ordnar det i Bajen också kan man tänka...
Den där jävla Marco.
Återigen: Hur rimligt är det att ordförande i en klubb betalar löner till spelare i andra klubbar?
Andra klubbar kämpar med näbbar och klor för att få ekonomin i balans och sedan har vi några "storklubbar" som trots negativt eget kapital klarar elitlicensen och i nästa andetag värvar typ landslagsspelare. På så sätt konserverar man elitskiktet vilket på sikt kommer göra bandyn ointressant eftersom andra klubbar får det svårt att nå topp-4 placeringar. Detta förekommer förvisso även inom andra bollsporter men jag tror bandyn är extra känslig i och med att sporten är liten.
Som jag har hört det har Marco och Gallotta kommit lite på kant med varandra och det kanske inte blir så mycket mer pengar till AIK bandy. Då kan man ju vända sig till andra lag.

Jag tappar inte intresset av denna grej utan känner snarare en revanschlusta.

Visserligen blir Bajen bättre med Fagerström men jag tycker nog vi närmar oss ändå.

Jag vill nog påstå att både håkkyn och fotbollen är "värre" men det är klart att det får större effekt I bandyn.
Underbart att få hata Bajen ännu mer.
Hörde att det Saknas 50 000 till att göra klart med Rintala
Borde väl gå......
In med joonas sen spikas Truppen?

Kjellsson
Tranblom. Lundberg. Hydling
Fall. Teemu. Tobbe a. jenefeldt
Mårtensson. Kumpoja
Rintala
Ser väl bra ut?
Zocke glappkäft säger att Rintala redan är klar.
Jag är optimist!! Fagerström spelar gratis för Brajjen för att han älskar Stockholm så mycket..... Eftersom dom inte har några pengar så kan dom ju inte betala något och han är en go' kille.......... NNNgghhaaarrraaaaaahaaaaaaaa aaahaaaanngggg
Vilka skulle Rintala vara klar för ??
För oss.
Klart det skulle vara trevligt med Rintala, men jag är nöjd med värvningarna hittills. Suomi-gruppen växer sig större. Hydas stannar. Mårtensson kan nog komma till sin rätt hos oss. Känner peppen börja växa inför säsongen. Inte långt kvar till försäsongsmatcher i Relitan! :D

Zocke glappkäft säger att Rintala redan är klar.

"Från KK-hot till imponerande nyförvärv. Sirius verkar ha hittat regnbågens slut... "
Om det är så han ser på kansliets oerhört hårda arbete så visst.. De har jobbat under bilan dessutom vilket gör det hela ännu mer imponerande!

Är ju ett skapligt underkännande av ekonomiska faktorer för elitlicens. Om det bara är att dela upp det så här så spelar det ju ingen roll. Kan bränna hur mycket pengar som helst, bara det inte är själva klubben som står för kostnaderna. Du kan ju rent teoretiskt ha hela spelartruppen "outsourcad", så står klubben bara för planhyra men får sponsorpengar och inträde/försäljning. Då lär ju alla klubbar gå plus?

En inte helt osannolik otveckling. Man kanske ska starta bolag som anställer spelar man sedan kan sourca ut lite som bemanningsföretag. Det verkar ju var populärt nu för tiden.
Just det som man precis förbjudit inom fotbollen.
av den intervjun jag läste om Bajen störde jag mig mest om att dom ojade sig för att dom hade bantat truppen från 22 till 18 spelare.
Hade vi 12 seniorer i truppen ifjol?

av den intervjun jag läste om Bajen störde jag mig mest om att dom ojade sig för att dom hade bantat truppen från 22 till 18 spelare.
Hade vi 12 seniorer i truppen ifjol?

Haha! Ja, det är ganska patetiskt. Hur många år har Bajen sagt att "det var tight med ekonomin nu, men till nästa säsong så är det ordning"? De har ju inte precis gått igenom det stålbad som Sirius var tvingade till. De kör vidare, ända in i kaklet, med sitt luftslott. Undrar när det de kraschar, totalt och katastrofalt.

Klart det skulle vara trevligt med Rintala, men jag är nöjd med värvningarna hittills. Suomi-gruppen växer sig större. Hydas stannar. Mårtensson kan nog komma till sin rätt hos oss. Känner peppen börja växa inför säsongen. Inte långt kvar till försäsongsmatcher i Relitan! :D

Snart är det igång igen! Härligt!
Då var Rydell klar för Vetlanda på 2 år, nu tror jag Vetlanda blir bra mycket farligare i år!!!

Då var Rydell klar för Vetlanda på 2 år, nu tror jag Vetlanda blir bra mycket farligare i år!!!

Kval för dem alltså och åka ur och konkurs!
Imorgon alt. på tisdag ska ett nyförvärv presenteras! Det blir bra det här!
tummen opp
Ett försök att knyta ihop finska debatten. Borde det inte räcka med "Suuri ja raskas"? Det känns som att det blir krånglig annars.
Ik sisu
Hur bra har Rintala varit i år? 1 mål 3 ass på 15 matcher!
Trot ni att han blir den sista nya in?
Han är svår att bedöma på den statistiken. VSK har dessutom gett honom snålt med speltid! Tror får andra göra ...
Kan det kanske hända en pk under morgondagen..
Jag hoppas det kommer idag istället!
Det var ju lite andra bandynyheter som kom igår och den hade nog konkurrerat ut nyförvärvsnyheten.
Jag är nyfiken och förväntansfull!
Nu när vi är 4 finnar tycker jag vi gör klart med den 5:e på en gång,
Lagspelaren Joonas peuhukuri gjorde 4:e mest mål i laget, det är lika många som alla juniorerna gjorde ihop.
Viktigt med kämpar i laget också.
Ja, Joonas lyfte verkligen säsongen som var. Tyckte han gjorde en riktigt bra säsong. Inte bara offensivt utan även defensivt. Och ett extra plus för att han har Elitseriens skönaste mustasch. :D
Nu har jag varit vaken i sex timmar utan att vi har presenterat något nyförvärv!

Nu har jag varit vaken i sex timmar utan att vi har presenterat något nyförvärv!

Det kommer!
----
I dag välkomnar vi vårt senaste nyförvärv. Medlemmar i Framtidslaget välkomnas till Sirius Bandys kansli för att delta vid spelarpresentationen.

Tid: Tis 9/5 kl. 17:15
Plats: Sirius Bandys kansli, Spikgatan 10, 753 23 Uppsala
-----
Nån som ska dit o kan meddela oss nyfikna
En förutsättning för att få reda på det hår är ju givetvis att gå med i framtidslaget..Annars får du nog behagligt vänta till senare under kvällen eller i morgon bitti..Uppsalaärblåsvart
Rintala med största sannolikhet?
Jag tycker nog att det här forumet ska vara fritt från Framtidslaget-shaming. Alla har inte råd, så enkelt är det.
Nu är jag nyfiken!
Välkommen Rintala!

Jag tycker nog att det här forumet ska vara fritt från Framtidslaget-shaming. Alla har inte råd, så enkelt är det.

+100 på den kommentaren!
Vi är många av oss som gör det vi kan det räcker så.
Och det viktigaste tycker jag är att gå på matcher när du kan.
Med det sagt, riktigt kul värvning. Överraskande för mig att han är född 1990, många fina år kvar förhoppningsvis!
Ser ut som vi får ett starkt lag, kanske tom kan nå kvarten
Känner mig väldigt, väldigt nöjd! Vilka bra spelare vi värvar!
Det känns som att vi höjer oss mot fjolåret och har en blandning av gammalt och ungt.
Mitt nya läktarskrik är ju givet iaf:

Rintala - Finta-alla!!
Växelsång på den kanske
Härligt! Laget börjar se riktigt spännande ut! Kul att höra Olle prata om att de tränar explosivitet. Hoppas att det ger mycket till laget. Vill se ett gäng sprinters i vinter! :)
Sprinter i vinter känns bra!
Kan inte mkt om rintala men känns som en bra värvning! Ska bli spännande o se nyförvärven. Skulle vilja att man löser broberg med så har vi lite bredd också.
Ska bli spännande och se vilka platser dom nya får spela på,tror ändå Bergström tar dom största kliven.

[quote1494344639=johann]

+100 på den kommentaren!
[/quote1494359918]

@knivjonas Måste erkänna att jag blev lite besviken och nästan provocerad av den kommentaren! Om Framtidslaget är så jävla uselt varför tackade du då inte nej till mitt erbjudande?

@johann Om många västringar har så dåligt ställt att man, trots att man inte kan avvara 18:-/vecka för att stötta Bandylaget, ändå åker land och rike runt och stöttar med rop och sång är det bara att buga sig! Men ändå? 18 kronor per vecka? Vad är det? En och en halv folköl? Nästan en kvällstidning?

Men jag tror att jag och @GARLIC har fattat poängen! Framtidslaget är av de flesta "västringar" betraktat som nåt oönskat och onödigt! Over and out!
Den här Framtidslagetkonflikten som seglat upp känns ju otroligt onödig. Alla sätt att stötta Sirius på är naturligtvis positiva, och jag tror inte att någon någonsin tyckt något annat i det här forumet.

Vissa prioriterar att följa laget på plats i så många matcher det bara går, andra har inte den tiden och möjligheten, och det får man bara acceptera.

Vissa kanske har gott om pengar och stöttar laget genom Framtidslaget eller att köpa matchtröjor för löjligt dyra pengar på auktion. Andra har inte den möjligheten och det får man också bara acceptera.

Nu är nog sagt i det här ämnet hoppas jag.
Alla har sina sätt att stödja och jag tror nog stt de flesta gör sitt bästa efter resurser. Själv har jag säsongskort till fotbollen (medvetet köpt för dyrare "icke västra-pris" trots att jag bor utomlands och därmed enbart kunnat se en hemma och en bortamatch i år. Åkt hem till Uppsala till helgen för att kunna se matchen mor Elfsborg så gör mitt bästa) Har köpt tiotals halsdukar, tröjor och annat sedan 80-talet och delar ut åt höger och vänster för att sprida ordet. I slutet av juni gifter sig en vän och jag kommer att ge honom medlemskap i Sirius utöver seriös present. Kan jag bidra med en medlem till så med glädje... :)
Däremot har jag inte gått med i framtidslaget. Inte för att jag inte älskar bandyn (håller ju på klubben) utan för att jag inte riktigt ser mervärdet med just denna satsning jämfört med om jag bjuder någon vän på match, eller bekostar ett extra medlemskap eller köper fem extra halsdukar och ger till diverse barer för att de ska hänga upp på väggen. Just att köpa/ge säsongskort/medlemskap/biljetter gillar jag. Stort antal medlemmar/högre publik ger inte enbart intäkter utan visar omvärlden att vi är stora och starka = större allmänt intresse och fler spinsorer :)

Leve Sirius!
Men visst, jag kan få med i framtidslaget. Utmanar fem till att gå med så lovar jag att göra det på stående fot. Då kan jag känna att det blir lite mervärde i just denna satsning och att jag indirekt bidrar till att fler tusenlappar trillar in :)

[quote1494359918=kniv-jonas]
[quote1494344639=johann]

+100 på den kommentaren!
[/quote1494359918]

@knivjonas Måste erkänna att jag blev lite besviken och nästan provocerad av den kommentaren! Om Framtidslaget är så jävla uselt varför tackade du då inte nej till mitt erbjudande?

@johann Om många västringar har så dåligt ställt att man, trots att man inte kan avvara 18:-/vecka för att stötta Bandylaget, ändå åker land och rike runt och stöttar med rop och sång är det bara att buga sig! Men ändå? 18 kronor per vecka? Vad är det? En och en halv folköl? Nästan en kvällstidning?

Men jag tror att jag och @GARLIC har fattat poängen! Framtidslaget är av de flesta "västringar" betraktat som nåt oönskat och onödigt! Over and out!
[/quote1494369356]

Oj det gick snabbt. Det jag reagera över är kommentaren, En förutsättning för att få reda på det hår är ju givetvis att gå med i framtidslaget..Annars får du nog behagligt vänta till senare under kvällen eller i morgon bitti..Uppsalaärblåsvart. Speciellt med... efter meningarna. Jag är glad över sponsringen tyckte jag uttryckte det tidigare i tråden. Sen anser jag fortfarande att man borde göra om satsningen lite och sänka summan vilket jag också tagit upp tidigare. Och som bruk tar upp vi får släppa denna diskussion i silly tråden o ha en framtidslagettråd istället.
kniv-Jonas...Mottot med framtidslaget är ju att medlemmarna där skall få veta iförväg vad som händer i vårt gemensamma kära blåsvart.Skall vi då gå emot det bestämda så som en tidigare fråga ger sken av.Mycket tveksamt kan jag tycka.Fantastiskt att du med flera åker land och rike runt för att stötta vårt blåsvarta gäng men 18:- / vecka är nog något alla har råd med.Anser att vi på ett positivt och glatt sätt gemensamt fortsätter med det och lägger den här tråden åt sidan..Tillsammans är vi starka!!
Fyfan "shaming". Ett vidrit uttryck. Sen håller jag med om att spammandet är lite tjatigt.
Sluta shamea användandet av shaming!
Alla nyförvärv är startspelare!
http://www.unt.se/sport/alla-nyforvarven-ar-startspelare-4645166.aspx

Vet någon när det blir gemensam isträning (på håkkyrink)? Det vore roligt att ta sig dit någongång.

ALDRIG!

[quote1494408078=johann]

ALDRIG!
[/quote1494408198]

Shame on you!
Jaja sluta med ert pengapladder nu. Jag tycker iaf att lagbygget ser riktigt spännande ut och hoppas på slutspel nästa sässe. Varför inte liksom?
Lag som förstärkt rejält är väl Broberg och Sirius. Bajen kanske något starkare. VSK, SAIK och Byn mer eller mindre lika som förra säsongen. Villa har tappat D. Andersson och Bollnäs Berlin vilket gör lagen svagare truppmässigt. Väners ser ju väsentligt mänskligare ut. Vetlanda, Tillis, Tellus och Motala har väl inte gjort några avgörande förstärkningar? Tillis kanske tappar sin ryss. Kalix har jag dålig koll på men inte har de väl blivit starkare?
Ingen joonas nästa år. Lite trist men väntat.
Jasså? Jag tyckte han gjorde bra ifrån sig.
Kniv-Jonas skrev...Ingen joonas nästa år. Lite trist men väntat....Inget klart ännu..
Jag utgår från att man talar sanning i mejlet där det står vi väljer att inte förlänga samarbetet med joonas.
GARLIC, är du inte med i framtidslaget ;-)?
Riktigt synd. Misstänkte också att det lutade dit, men ändå trist. Vem ska ta över mustaschtronen i Sirius nu? Mina förslag är Teemu eller Apan! :)
Självklart är jag med hade dock helt missat mailet ????????????????

Riktigt synd. Misstänkte också att det lutade dit, men ändå trist. Vem ska ta över mustaschtronen i Sirius nu? Mina förslag är Teemu eller Apan! :)

Hur kom jag in i bilden?
En brant utvecklingskurva tycker jag han har haft och det lag som kontrakterar honom gör en bra affär.

Hur kom jag in i bilden?

Den frågan ställer jag mig själv också emellanåt!
Om mig eller dig?
Om mig!

(Det hela var självironiskt menat och ett lamt försök att lätta upp den något spända stämning som jag tycker mig ana i tråden på senare tid)

Men det är klart att Herr Apa får gärna odla en aningen gles finsk backhopparmustach till säsongsinledningen

[quote1494428589=Stellan]

Hur kom jag in i bilden?
[/quote1494454052]
Jag ser potentialen till en kunglig mustasch!
Jag ser inget annat än att detta kan sluta i katastrof så det tåls att övervägas.
Ingen sigfridsson heller nu när han blir senior
Kniv-Jonas respektera reglerna i framtidslaget.Mailen är taggade så att medlemmarna skall ha förtur med info etc.Nu får vi hoppas på Edvard i Unik :-)
GARLIC: Snälla sluta tjata om det där nu.

Om en nyhet kommuniceras ut igenom framtidslaget så får den räknas som officiell. Man kan inte mejla ut en nyhet till ett hundratal personer och räkna med att den inte får vidare spridning. Meningen med Framtidslaget är att de som går med ska få nyheterna först, vilket de fortfarande får även om Kniv-Jonas sedan skriver en rad här på forumet.
Som självupptagen expert på området vill jag påstå att det är ett allvarligt brott mot mailsekretessen att informera i forum vad som stått i ett massutskick. Straffet är nånstans mellan stegling och böter.
Jag hoppas på UNIK för Sigfridsson. En bra nivå som förstaårssenior. Han kan gå långt med rätt förutsättningar.
Edvard kan vara en riktigt bra förstärkning i Unik.Länge sedan det såg så positivt ut och ser verkligen fram emot nästa säsong.En liten teaser om startelvan? Kjellsson,Lundberg ,Hydas,Tranblom -Fall,Määtä,Rintala,Jacke-Mårtensson,Kumpuoja,Heinonen ..Blir mkt bra det här :-)
Kryddar den men några sugna och taggade juniorer också...
Rustad Jensen verkar vara klar för Villa. Han har varit nära oss men blev sjuk förra året och sedan var det något med jobbet som kom ivägen. Trodde inte Villa skulle satsa på honom även om han är en av de bättre norrmännen. Intressant dock!
Absolut Jocke :-).Taggade ungdomar och förstaårsseniorer och konkurrensen blir total i vinter :-) Tycker vi kör igång nästa säsong omedelbums :-)
Kul för Norge som verkar lite på framfart.
Jaha, och ingen Sigfridsson heller nästa säsong. Det känns som att de juniorer från förra säsongen de vill ha kontrakt med har de redan skrivit med (Nisse och Rönnqvist).
& Thorén
David har kontrakt på 1 år till :-)
Ja just ja... Glömde Thorén. :)

Jag förstår ju att de inte kan ge alla seniorkontrakt, men det är lite bittert att de inte kan vara kvar ändå... Ljug om åldern, fortsätt vara juniorer! :D
Det känns som att "Sigge" dansade en match eller två (men som han dansade då!) så förstår ändå det beslutet. Samtidigt, om vi dissat Engstrand och kanske Broberg så är det ändå lite tunt framåt. Jimi är väl den enda renodlade anfallaren? Kalle skulle väl få den där ytterrollen som han hade i LBK (ok, "ytteranfallare" dårå). Räcker kanske, men vore kul med en talang där som kan få några energiska inhopp ibland. Rintala och Kumpuoja ser jag just nu som offensiva mittfältare mer, men Markus kan ju vara anfallare med den äran också.
Dissa Viktor? Som att svära i kyrkan! Kommer aldrig att hända från min sida. Viktor har en egen målerifirma och har svårt att komma ifrån, p.g.a. träningstider mitt på eftermiddagen. Där ligger problemet.
Jag blir i höst ass.tränare för Viktors 08-lag (inte Stockholmslag utan pojkar födda 08) där hans son lirar. Ska bli kul.

Kul för Norge som verkar lite på framfart.

Absolut och jag hoppas verkligen att de kan få över fler spelare till Elitserien. Det behöver bli ett bättre landslag och en bättre liga i Norge.
Man skulle väl spela med en spets och två "vingar"? Förutom Mårtensson finns flera alt till vinge, Rintala, Andersson eller varför inte Kumpouja. Säkert kan ngn av juniorerna testa där också. De får väl pröva sig fram lite för att hitta bästa kombinationen
Hört att Camilton på väg till elitseriekonkurrent.
Trots kontrakt med ÖSK
Synd för oss i Sirius då det är forwardsbrist i Sverige.
Samuel Hegeer och Mv Anton på väg bort....
Liten kort info om och med de juniorer som är med och tränar med a-laget.
https://www.youtube.com/watch?v=SFwDmKORaVs

Bra för dem att få var med. Hoppas de kör på hart under sommaruppehållet!
Jag hade hoppats att Viktor var med och träna. Tycker dom borde anpassa träningstiderna så att han kan vara med, han vill ju det.
Bra tischa på Olle där.
Å Sälebys gamla tröja på väggen
Jag känner mig nöjd med säsongens "silly". Aningen villrådig om var vi står kanske men med en känsla som är god och rejält peppad att gå på första träningsmatcherna.
Jag ska försöka se någon isträning också innan sommaruppehållet.
Lite som vi trodde där då Bajen tog in en målvakt. Gustav rör å sig till UNIK. Välkommen tillbaka till stan då om än "fel" lag. Lite tillväxt så kanske... Även Wahman och Sigfridsson till UNIK

Lite som vi trodde där då Bajen tog in en målvakt. Gustav rör å sig till UNIK. Välkommen tillbaka till stan då om än "fel" lag. Lite tillväxt så kanske... Även Wahman och Sigfridsson till UNIK

Sirius verkar tveka kring Engstrand! Kanske väntar de på någon! En norrman?

Ogillar att Edsbyn har opinion på Sigfridsson.
Hoppas att Gurra får lite mer speltid nu då, men Jeppe är bra.
Men UNIK får en bra trupp i år. Nu också med en förstärkning i anfallet
Ja, tydligen klart att Tobbe E spelar i UNIK.
Då känns det som det borde finnas plats för ytterligare en forward.
Engstrand out har väl varit klart sedan en månad tillbaka iaf. Så borde inte kommit som en chock för någon. Virres vara eller icke vara är väl frågeställningen ansvariga frågar sig.
Tycker det var helt rätt av Engstrand att säga upp kontraktet,
Han ligger i gabrielssons frysbox trots att han är bättre än vissa andra unga spelare.
Politik!
Gå till allsvenskan kom tillbaka med självförtroende.
Verkar som du Stalle har nära anknytning till Engstrand. Har hört mindre positiva saker om Engstrand av en och annan spelare i Sirius. Litar 100% på Olles omdöme.

Verkar som du Stalle har nära anknytning till Engstrand. Har hört mindre positiva saker om Engstrand av en och annan spelare i Sirius. Litar 100% på Olles omdöme.

Jag har hört jävligt mycket skitsnack om Olle också. Jag tror att det är fel man på fel plats, han är bra på att snacka och ge förtroende men jag tycker att hans bandykunskaper är otillräckliga för att leda ett elitserielag. Han är nog bättre som assisterande genom att motivera och snacka med gubbarna istället.
Att Engstrand går till UNIK tror jag är det absolut bästa för han själv, där får han känna sig som en del i laget vilket han nog inte har gjort i IKS, minsta lilla förtroende för den grabben och han kommer spruta in mål.
Jag tycker sånt här löst skvallrande är rätt ovärdigt på ett öppet forum. Klart att det finns missnöje och konflikter inom laget, precis som i alla andra miljöer. Men har man ambitionen att vara någorlunda professionell så har man ansvaret att hålla det inom gruppen. Och om det ändå kommer ut så tycker jag inte att vi supportrar ska förvärra saken genom att sprida det vidare.

Det finns en enda odiskutabel och objektiv sanning när det gäller sport, och det är tabellen. Och där kan man inte säga annat än att Olle har lyckats.
Håll höjd, det här ska inte bli nåt jäkla skvallerforum.
Engstrand går väl på lån till UNIK? Han kan bli återkallad under säsongen.

Det ska bli spännande att se Rintala - Kumpuoja i vinter. Å så smyger Määttä med lite bakom ... Förhoppningsvis kan det göra Finland bättre också. Det kan nog behövas. Jag tror Kazahkstan är revanschsugna

... och förutom UNIK så förstärker flera Allsvenska lag sina trupper. Falu BS har spelat ihop ett lag under flera år och fyller nu på med Elitkompetens (tappar visserligen Hvornum men ändå). Det kan bli ett rysarkval för de som hamnar där.
Någon som sett var Joonas tar vägen?
Men vad i hela helvete är det här? Den här nivån kan de väl få ha på Bollnäs "svenskafans-forum" om de vill! Men kom igen nu...det här är väl Västra Sidans forum?
#besviken

Men vad i hela helvete är det här? Den här nivån kan de väl få ha på Bollnäs "svenskafans-forum" om de vill! Men kom igen nu...det här är väl Västra Sidans forum?
#besviken

+1

[quote1495521280=Big Spender]
#besviken

+1
[/quote1495522108]
+1
Stellan skrev ... Vem ska ta över mustaschtronen i Sirius nu? Mina förslag är Teemu eller Apan! :)

CarlApan skrev ... Hur kom jag in i bilden?

Stellan skrev ... Jag ser potentialen till en kunglig mustasch!

CarlApan skrev ... Jag ser inget annat än att detta kan sluta i katastrof så det tåls att övervägas.

Detta är något jag med spänning kommer att följa fram till säsongsinledningen.
Det känns onekligen bra när spelarna själva uttalar sig om läget i laget och föreningen. Att nyckelspelare förlänger med tre år är bästa betyget!

Att Lundberg redan ett år innan kontraktet går ut väljer att förlänga är kanonbra. Vi får dessutom en spridning på kontrakten dvs nät de går ut!

När hade vi ett fyraårskontrakt senast?

http://mobil.unt.se/sport/trearskontraktet-klart-med-sirius-4662355.aspx
Helt underbart! Det är en riktig kvalitetsspelare som skriver ett långtidskontrakt! Och som du säger, signalerna det sänder går inte att underskatta! Var orolig att han skulle försvinna till någon "storklubb" när kontraktet gick ut. Fy fan vad gött!
Väldigt kul.Lundberg är min favoritspelare sedan dag ett i klubben.
Snyggt!
Killen har ett siriushjärta helt enkelt och sådana blir för alltid blåsvarta hjältar. Tack Lundberg!
Lundberg är den absolut bästa spelaren vi har. Jävligt kul med långt kontrakt på honom!
Victor har varit Sirius bästa spelare senaste säsongerna, först 16/17 han hade två backar bredvid sig som han kunde lita på till 100%. Om han till nästa år kan få ett centralt mittfält framför också som håller klass så är vi i slutspel.
Det räcker ju med att komma 10:a så är man i slutspel.
Meeeeeeeen att det ska vara så långt till nästa säsong.

Tio för de stora å fem för de små
Skynda på, skynda på nu ska karusellen gå
För ha, ha, ha nu går det så bra!
För Andersson å Mårtensson å Lundberg å jag!
skönt att ha en till målis på plats. Jag hoppas han får stå en del i år också den gode Ludvig
Imponerande att få Lundberg till 2020.
Joonas ryktas på väg till Örebro eller Gustavsberg.
Härligt att ha så mkt bra keepers i stan i vinter .4st med elitserieklass och grattis Unik till allsvenskans mest kompetenta målvaktspar..A3 år till med en av elitseriens bästa libero ...Hääärligt ??????
BOIS kommer få det jobbigt att göra mål på Skutskär också nu när Abbe Bodin går dit. Division 1 lagen gör fynd. Pekka Rintala till AIK vilket säkert gör en del för deras spel.
Skulle inte Bollnäs Törnberg vara något för oss?

Skulle inte Bollnäs Törnberg vara något för oss?

För att? Tror inte han är någon glädjespridare direkt, men det baseras på rykten och egen känsla.

Någon som sett var Joonas tar vägen?

ÖSK med andra ord! Kul att han får en bra roll I ett lag som vill uppåt!
Jag gillade Joonas
Lycka till Joonas! Kommer att sakna honom! Kul att se Falls kommentar: "I ett ungt lag så kommer han visa upp en tät mustasch som många i laget kommer imponeras av." Frågan kvarstår: Vem tar över mustaschtronen i Sirius? Hur går det Apan? :D

Lycka till Joonas! Kommer att sakna honom! Kul att se Falls kommentar: "I ett ungt lag så kommer han visa upp en tät mustasch som många i laget kommer imponeras av." Frågan kvarstår: Vem tar över mustaschtronen i Sirius? Hur går det Apan? :D

Sluta tjata på apan. Gör det själv!

[quote1496401290=Stellan]

[/quote1496401551]

Stellan måste jag säga är svårslagen även om jag mer klassar honom i kategorin helskägg!
Arvtagarens behöver ju inte vara en Groucho Marx eller Frank Zappa variant utan mer Salvador Dali aktig om det föredras.

[quote1496401290=Stellan]

[/quote1496408484]

Men... Då skulle jag ju vara tvungen att raka av mig skägget! Bättre att hetsa andra! Ingenting slår en välodlad "pornobalk"! :D Får börja hetsa Teemu också...
Framtidslaget kompletteras med Mustaschkampen
Det är så tyst här, hoppas ju varje dag att det ska presenteras ett till nyförvärv av klass :)
vi slänger in Farbror sista veckan som vanligt
En poängmaskin på mitten vore ju inte fel, men finns det ens lediga spelare att plocka in nu? Eller det går säkert att locka hit någon ryss, men det är nog mkt jobb kring det och kanske skulle bli för dyrt.
Känns som att truppen är ganska klar nu. Finns väl inte så många garanterade poängmaskiner kvar på marknaden. Och någon ryss känns inte så lockande efter Väners debacle förra säsongen. :) Det är nog juniorplatser kvar nu.

Känns som att truppen är ganska klar nu. Finns väl inte så många garanterade poängmaskiner kvar på marknaden. Och någon ryss känns inte så lockande efter Väners debacle förra säsongen. :) Det är nog juniorplatser kvar nu.

Men det som hände i vänersborg skulle jag lasta tränaren för. Du måste låta dom spelarna man tog in vara fria.
Viktor Broberg in i ledarstaben. Närmare comeback redan från start i år alltså :D
:-)
Viktor Broberg är ju kung!
Är det nån som vet nån som är utan kontrakt man kan fantisera om fram tills dess att försäsongsmatcherna drar igång?
Roffe Larsson till storsatsande AIK. Går de inte upp i Allsvenskan så är det nog säsongens skräll. Hade vi inte redan gjort så bra nyförvärv hade jag nog kunnat tänkt mig Roffe i blåsvart!
Även Mikael Nilsson till AIK.
Rintala slog huvudet i en hyllkant!
http://www.unt.se/sport/missade-debutenefter-duscholycka-4720956.aspx

I vanliga fall kan jag tycka att sådant knappast bör platsa i tidningen men nu var det ju bandyrelaterat så därför kvalar det in med råge.
Glädjens dag då vår kära Kumpa förlänger kontraktet!
Underbart med Kumpa! Han trycker på gemenskapen i Sirius vilket känns så fint. Visst är vi speciella i Sirius? Oj vad man längtar till första träningsmatchen.
Sirius Hej!
Roligt med nyförvärv som visar framfötterna.
Mårtensson har levererat rejält. Det ska bli intressant att se om det kan fortsätta även mot bättre lag.

Rintala tyckte jag såg stabil ut.

Sedan en klyscha (kanske) men det kanske är så att våra egna juniorer kan ses som de bästa "nyförvärvent". Att de levererar gör ju att vi kan få en trygghet även om ordinarie spelare blir skadade, sjuka edyl. De utmanar även övriga till att bli bättre.
Thor'en verkar het o det jag såg av Nisse mot Mjusdal var finemums
Kan det bli premiär för Heinonen imorgon mot Broberg?
Arghhhh Thorén borta i tre månader. Båtbenet är av i handen.
Men fan i helvetes jävlar vilken uselt tråkig skada.
Fan va segt. Tränade han med fotbollslaget eller?
Tråkigt som f-n! Hade inte Thoren en liknade skada förrförra säsongen?
Då bröt han väl ett finger? Men nästan lika. Vad är det med Sirius och handskador? Så jävla typiskt med en skitskada nu. David har ju sett riktigt bra ut hittills på försäsongen. Hoppas att han kommer tillbaka snart och känner sig jävligt taggad på att lira!
Hata händer :(
Noterade Gurra och Roffe i Gnaget mot Rättvik med Widde. Sorgligt att dessa, med flera duktiga, spelar i icke-serien division 1. Kämpa grabbar!
AIK kommer nog att gå upp i Allsvenskan (något annat vore överraskande även om man bara vann med 5-2 mot Rättvik och 3-1 mot norska Ready)
Sigfridsson (UNIK) och Ludwig har skrivit på utlåningsavtal med Helenelund. Kanon för Ludwig som troligtvis kommer att få en hel del matcher den vägen.
Kul för Sigfridsson också att få spela med brorsan även om jag tycker att han borde ta en plats i UNIK.
Anton Andersson får a-lagskontrakt. Bra att knyta in honom i truppen. Han får i huvudsak matchning i U20 så det är bra kvalitet på den delen.
Suck med alla dessa skador. Roligt dock att även junioren Simon Karlsson var med på bänken mot Vänersborg även om han inte fick någon speltid.
Alan Dzhusoev lämnar Jenisej. Det är mest troligt att han hamnar I Sverige enligt en rysk webbplats. Troligtvis vill inte Jenisej att han går till en konkurrent i ryska ligan.

SAIK borde väl ligga bra till även om jag tror själv tror mer på Villa.
De eller Hammarby.
Ja vi får se efter landskamperna. Han kanske inte ens åker med tillbaka till ryssland.
Transferfönstret stänger väl i januari någongång.

Har inte Centrum för rysslandsstudier behov av en bandyspelare?
Ser nu att Dzhusoev till och med övervägt att lägga av (men det vill inte hans föräldrar).
http://www.rusbandy.ru/news/11491/
Jenefeldt förlänger två säsonger
Hurra!
Strålande! Jacke tycks trivas i Sirius och Uppsala men vem fan gör inte det ;-)?
Olle e borta från scenen nu. Tack för den här tiden och lycka till i framtiden. Men vem ska efterträda? Helt klart behövs en frisk fläkt, som vågar ställa dom krav som behövs. Vi har en trupp som ska kunna slåss om en slutspelsplats, inte kriga för att slippa negativt kval.
Virre?
Matte Söderman? Valeri Gratchev? Hydas?! :-D
Tänker lokala namn som kan vara tänkbara …
Ryssbandy ;-)! Anfall är bästa försvar :-D.
Nej men Söderman har väl pensionerat sig och Valeri kanske inte går att lösa på grund av klubbens historia med hans son, samt så kanske inte Hydas och Hydas funkar heller?
Något nytt vore ju spännande, men kännas kanske orealistiskt.
Virre och Sudden är väl inte de mest skolade bandytränarna direkt.
Jag vill ha in en etablerad coach som kan få snurr på våra spelare!
Ubbe!
Etablerad _coach_ sa jag… :-)
Ola Grönberg är ledig men kanske inte tillgänglig ändå. Sudden/Tranan körde ju UNIK ihop.
Sergei In-Fa-Lin kanske vill vara huvudtränare?
Jag ska kanske lägga till att Olle valt att kliva åt sidan.
VSK sparkar trenar'n! Kanske något för oss? Jag vet inte vad han sagt eller gjort men de hade tydligen bråkat
Juniortränaren var det va?
Är det för tidigt att lyfta upp Pierre Roos från bandygymnasiet? Tänker att man får ge honom fem år med ungdomsutbildning så kan han komma upp sen och forma seniorerna till stjärnor också.
Sitt still om sudden vill
Grejen är väl att det inte finns så värst många etablerade bandytränare. Det normala är ju just att plocka någon gammal spelare som får tjänstgöra några år, så gör t.o.m. toppklubbarna: Edsbyn - Thomas Liw, VSK - Micke Carlsson, Bajen - Misja Pasjkin, SAIK - Murren. Ingen av dessa hade särskilt mycket erfarenhet när de tog över.

Så, om truppen och Sudden själv vill det så kan väl han fortsätta tycker jag.
Jo nog lutar det åt Sudden, säsongen ut i alla fall. Kanske tillsammans med Tranan nästa säsong. Det kan ju till och med vara så att Olle återkommer även om det inte ser så ut nu. Han är omtyckt och kunnig ( samt oerhört passionerad).

Budgetlösning........ men dumsnålt om vi inte ens ska få känna en gnutta framtidstro!
In med en riktig ledare. Agera, sportchefen! Sluta rulla tummar.
Men varför skulle Sudden inte vara en riktig ledare? Han har åtminstone gjort det bra som tränare i andradivisionen. Att hitta en mer erfaren tränare som inte kostar svinmycket tror jag inte är i närheten av möjligt.
Jag har en olustig känsla att ekonomin är skral och att stämningen i truppen inte är den bästa. Jag menar torska med 13-0 hemma mot Byn. Så dålig trupp har vi inte, det måste vara något annat. Har spelarna fått lön? Orolig.
Borde ju inte kosta mer när någon kliver av och den som tar över redan har kontrakt.
Jag har ingen direkt uppfattning om Sudden som tränare, mer än att han verkar vara en slaggprodukt av Olle (fast mer offensiv?) och att han endast verkar ämna leda laget säsongen ut. Då är det väl bättre att redan nu ta in en etablerad tränare som kan sätta prägel och börja arbetet inför nästa säsong. Så klubbade borde inte spelarna bli, utan tvärtom känna inspiration.
Det är dumsnålt om vi bara ska ha som mål att klara oss kvar år efter år. Vi måste få in ett ljus i horisonten. Och att få in en ny tränare till nästa säsong tror jag kan vara för sent då det tar lite tid att sätta sig in i det hela och sätta prägel med spelidé osv. Jag tror att vi, trots allt, är lite för bra för att åka ur i år så då är det väl lika bra att ägna sista tiden till att påbörja nästa säsongs sikte.

Visst kan ekonomin återigen vara körd i botten, men det borde som sagt inte hänga på en tränarlön. I så fall är det ju som sagt dumsnålt i min värld. Sedan har sportchefen ett intensivt arbete framför sig med att forma truppen. Fast ihop med vem? Tyvärr känns det som att allt hänger på en skör tråd just nu och framtiden känns åter tung. Kämpa, kämpa!!
Fast en tränare är nog en stor utgiftspost. Och då måste du hitta en etablerad och arbetslös tränare från typ Uppsala/Stockholm/Västerås, eller värva någon längre bort ifrån som man då måste erbjuda en heltidstjänst, alternativt ett halvtidsjobb och dessutom ordna bostad. Och du har typ en vecka på dig att lösa det.

Nej, jag tycker Sudden var det enda realistiska och att det var tur att vi hade någon med iaf lite erfarenhet i organisationen.
Beror på om Olle avlönas ännu eller inte, annars borde det ju ungefär kunna rymmas inom A-lagsbudgeten. Tyvärr är det nog, som du påpekar Brukarn, rätt svårt att hitta en tränare bara sådär. Och tyvärr är nog ekonomin ännu sämre nu än tilltänkt inför säsongen då det sportsligt går skit med allt vad det innebär (läs: främst publikmässigt).

Älskar Sudden som spelare och så, men är inte övertygad om att han är den rätte på rätt plats. Men man får gilla läget nu och det blir då inte sämre än hur det var innan. Vi får ta den här säsongen i hamn och hålla tummarna inför nästa. Känns som att en ny energi behöver in då iaf. Med denna säsongs spelarmaterial borde man kunnat fått ut mer. I fjol gick vi ett steg framåt, men nu känns det nästan som att vi gått två steg bakåt och får börja om lite på ny kula.
Håller med tugget i "Övrigt"-tråden att det låter sorgligt om Virre typ avskedats, bara för att Olle tackat för sig..? De var ju ingen tränarduo direkt. Märklig hantering av en spelarprofil som ställt upp så för klubben. Vad vet jag om det fanns någon schism? Hur som helst tråkigt och lite lätt oroväckande signaler, maybe.
Det här kanske hellre hör hemma i en tråd med namnet "Silly season 2018/19" men är det nån som har koll på kontraktssituationen inför nästa säsong?

Det här kanske hellre hör hemma i en tråd med namnet "Silly season 2018/19" men är det nån som har koll på kontraktssituationen inför nästa säsong?

Just nu har vi väl ingen under kontrakt? Genom att sirius gick in o sänkte lönerna så bröts väl kontrakten? Så uppfattade en spelare jag prata med igår det iaf.
Aha. Ja, då finns det en del att göra.
Ja båda avtalsparter måste ju hålla sin del så qvarne har rätt.

YAAAY Det är fan inte ofta!
Eller just nu hade jag gärna haft fel..

[quote1518600750=CarlApan]

YAAAY Det är fan inte ofta!
[/quote1518602998]

Man får glädjas när det finns möjlighet
Jag har även en känsla att många spelare vill stanna men att de behöver få en trygghet i vad föreningen vill. Det är naturligtvis oerhört svårt att med trovärdighet presentera en sådan plan men jag sätter stor tilltro till att Jimmy är tillbaka och kan styra upp själva arbetet inom kansliet, ekonomi etc.

Det var nästa säsong som skulle bli säsongen då laget tog steget framåt och kan spelarna känna att det fortfarande håller så både hoppas och tror jag att flera stannar.
Personligen är jag just nu rätt trött på hela grejen. Trött på att det alltid är en massa strul. Den inställningen kommer säkert hinna ändras under sommaren dock.
Frågade Tobias Andersson igår på Hampan hur han tänker sig framtiden och om han är intresserad av att stanna. Det beror på vilken tränare Sirius engagerar var svaret. Skulle inte Pierre vara ett alternativ om nu Sudden tackar för sig? Eller varför inte två tränare alltså Pierre och Sudden? Någon tränare utifrån är väl mindre sannolikt med tanke på Sirius taskiga ekonomi.
Förlusten av Hydas och Fall, två ledartyper, är ju ett stort avbräck men jag tyckte ändå att Sirius klarade sig bra de två matcher då den gode Fall saknades. Som andra här på forumet redan sagt är det otroligt viktigt att Victor stannar samt våra egna unga. Men vad händer med våra finländare?

Jag har även en känsla att många spelare vill stanna men att de behöver få en trygghet i vad föreningen vill. Det är naturligtvis oerhört svårt att med trovärdighet presentera en sådan plan men jag sätter stor tilltro till att Jimmy är tillbaka och kan styra upp själva arbetet inom kansliet, ekonomi etc.

Det var nästa säsong som skulle bli säsongen då laget tog steget framåt och kan spelarna känna att det fortfarande håller så både hoppas och tror jag att flera stannar.

Lär väl finnas risk att Jimmy och Mats drar också då även deras löner halverades. Annars stämmer det säkert att flera trots allt kan tänka sig att stanna, men det beror på väldigt många olika saker. Kanske kan man "satsa" igen, men det håller jag för osannolikt. Dessutom är det ju då risk för att man går i samma fälla igen med ekonomin.