Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Norrköping-Sirius

Gallo avstängd och frågan är vem som funkar bäst i den defensiva mittfältsrollen? Kim bör ha stärkt sina aktier efter det fina inhoppet mot giffarna, men han gör sig nog bättre på kanten. Kanske kan Fredrik eller Musse flytta in och på så sätt skapa utrymme för Kim. Antou bö vara tillgänglig igen, men jag tycker att Mani gjorde en riktigt bra match och ska få fortsätta som forward.

Det är bara att hoppas att Sirius kan fortsätta sin fina Östgötatrend.
Daouda är ju självklart också ett alternativ.
Musse spelade väl där i stort sett hela förra säsongen om jag inte missminner mej. Dock verkar han ju inte vara helt pigg eftersom han gick ut efter 30 min senast. Är han spelbar så hoppas jag på honom, annars blir det väl Fredrik och /eller Dauda.
Spelar vi som i andra mot GIF så tror jag ärligt inte att peking har en chans. Mkt pga att de slutat spela fotboll, men förstås för att det var en riktigt bra halvlek.
Musse kanske kan spela, efter matchen i söndags trodde han att det var 50 50. Jag skulle nog egentligen helst se Tighe där, men då måste någon annan spela ytterback. Och både Linus och Luggen är nog mer än vad en människas hjärta kan klara av.

Om man tittar på motståndet så gör det ju inget att Pekings målis Bakiu skadade sig och med all sannolikhet är borta mot Sirius. Peking var verkligen inte spektakulära igår. Deras överlägsenhet i år har ju mest handlat om tyngd, beslutsamhet och effektivitet. Nu saknades allt det där och det var mer än lovligt segt i många ben. Svagheterna var framför allt på mitten - både i försvar och mittfält.

Tricket för att slå Peking blir att hitta ett vettigt djupledsspel tror jag. Peking kommer säkert att ha mest boll och ligga på ordentligt. De visade sig dock svaga för omställningar och släppte in folk i mitten. Det passar Ante och Hochen ganska bra tror jag. Att Gallo saknas mot just Peking är ett jätteavbräck. Om Musse kan ta hans position skulle det kännas okej, han har också en väldigt bra touch.

Mani gjorde bra ifrån sig sist och förtjänar en start på topp igen, förutsatt att vi kör 4-4-2. Kim är gjuten från start tycker jag efter senaste insatsen.
Jag tycker 4-4-2 är en självklarhet mot ett omotiverat Peking. Jag ogillar Milles nästan maniska kärlek för 4-2-3-1 på bortaplan. Vad är poängen? Man kan ju knappast säga att det funkat bra för oss hittills.
Håller inte riktigt med där, vi har väl bara spelat 4-2-3-1 i några få bortamatcher (ÖIS, Mjällby, Öster, BoIS), och de har väl inte gått sämre än bortamatcherna med 2 anfallare. Snarare tvärtom. Jag ser dessutom inte uppställningen som defensiv och tråkig med nödvändighet. Öster och BoIS var det iofs, men ÖIS borta hör till de trevligare matcher jag sett i år.
vi kan under alla omständigheter räkna bort musse. han kan t o m ha lirat klart för i år. http://www.siriusfotboll.com
Då är väl laget ganska givet? Jon - Luggen, Gurra, Hjalle, Tighe - Kim, Daouda, Ante, Olsson - Hochen, Mani.

Det enda är väl att jag egentligen vill ge Antou chansen nu. Lite oflyt för honom att han blev avstängd efter en bra insats mot BoIS. Men så bra som det såg ut mot Giffarna känns det som att man vill ändra så lite som möjligt ifrån den uppställningen.
Instämmer med Brukarn, det känns som den starkaste uppställningen just nu.
Tycker synd om Musse, frågan är om han orkar/vill ladda om inför 2008?
Men ärligt talat så hänger väl mycket på Pekings inställning. Har baksmällan gått över nu? Jag tror det, de tycker nog att två raka förluster får räcka.
De får väl tillbaka Thordarson, Santos och Sama också. Det är ju inga pisslirare om man säger så.
Jag vill se Kim från start nu, tycker att han gjrt sig förtjänt av det nu, hans inhopp hittills har ju inte direkt varit piss om man säger så.
Jon-Linus, Gurra, Hjalle, Tighe-Kim, Daouda, Mani, Olsson, Ante-Hochen

Automan och Markus som supersub
Drömde i natt att matchen inleddes med ett magnifikt solomål från Kim. Så jag vill defenitivt se honom från start.
ja, nu ligger startelvan uppe. en riktig praktskräll: garcía i mål. jon har haft problem med ett lår och får stå över.
och eldin podrug har inte smugit in i truppen helt omärkligt. det är patrik st cyr som sitter där. pereira var backreserv om luggen inte kunnat starta pga ögoninfektion.
Kör hårt! Försök avancera till 4:e placering, vore mäktigt.
Är det nån mer än jag som har problem me3d webradion? Alla matcher utom vår funkar..
funkar för mig. extrem fokus på hemmalaget dock. inte ett ord om att garcía inte brukar stå, t ex. superettadebut!
För mig funkar det också, härligt med webradio
livescoren för häcken-åtvid funkar halvbra. tid 1:26 på allt hittills. 1-0 och fördel getingarna, iaf.
heja garre!
Nu fick jag också igång den.

"Tige". Suck.. Garcia har visst fått göra en fin räddning, skönt!
Men vad fan! Vad är det för j..la rapportering på webben? Disskusion om publiksiffror och toppen i allsvenskan. Inte mycket om matchen
Men erkänn att det är en fruktansvärt underhållande dialekt.. "Här är det Sylvia som anfaller genom Andreas Eriksson..."
Jo och nu sa de det igen
pekka.
ursäkta, jag vill inte framstå som xenofob, men jag är uppväxt i borlänge. där säger man så. illa var det ändå.
väldigt kul för garcía att få göra så pass många bra ingripanden. försvarsspelet vid målet verkar å andra sidan inte ha varit klockrent.
Ja Garcia verkar ju ha inlett bra. Det här verkar inte omöjligt att vända!
Vilken superklåpare till kommentator. Helk ok att ha IFK-ögon, men att inte rapportera om matchen känns lite väl nonchalant.Har visst blivit riktigt styva i korken där nere...
jaha minsann, det här verkar rasa duktigt. men garre!
Ett tröstmål fick vi ju också, men det lät som om det var en ganska klen insats opå de flesta håll. Utom då just Garcia som verkar ha gjort en kanonmatch trots två insläppta.

Och kommentatorerna är ju ett kapitel för sig..
Ja, det var ett kvalificerat sömnpilller. Därför får ni också vänta till imorgon med en mer utförlig rapport. Nu ska jag äntligen sova!
Klart bäst på hela resan var ju lugnt när vi (5 pers) gick mot bilen och skrek lite "Sirius! Sirius" och en Pekingsnubbe vrålade (på grov dialekt) "Jävla fittor, gå hem och lägg er!". Han lät inte aggressiv utan snarare ungefär som om Sirius vunnit med 7-0 och alla målen var turmål + att detta innebar att Norrköping missat chansen att gå upp i Allsvenskan. Märkligt beteende.
Klart bäst på resan var kängpunkarbilens otroliga äventyr på väg till matchen. Starkt att ni tog er fram till slut!
Jag tycker att klart sämst idag var Mille. Total avsaknad av coachning och konstig laguttagning. Sirius ligger under och spelar som ett juniorlag men Mille gör inte ett skit. Mot slutet efter att Hochen reducerat på straff så sätter han upp Gurra på topp. Helt rätt, men det är också det enda han gör under hela matchen.
Inga varningar i allla fall. Gör en snygg avslutning på serien nu Sirius! 9 poäng på de tre sista känns inte omöjligt bara viljan finns där...

Jag tycker att klart sämst idag var Mille.

Helt klart! Helt j-a bedrövligt. Man blir ju förbannad när tränarstaben sitter ner hela matchen och verkar vara nöjda med div-4 spel och förlust.

Jag såg ju av förekommen orsak endast andra halvlek, men det känndes i detta fall knappast som en förlust eftersom detta var det bedrövligaste jag sett på länge.

Garcia gjorde en kanonmatch i en annars riktigt tråkigt dålig superettamatch, verkade som om alla hade fått tränings- och spelråd av Bosse Pettersson.

Vi tyckte synd om Patronerna när de kom i halvtid men frågan är om det inte slås av våra "kängpunkare" i bilen som körde fel redan i första korset och sedan åkte mot Västerås och Fagersta? innan man hittade väg 55 mot Katrineholm och Norrköping, vilket äventyr. För att anlända i halvtid....

Roligt var i alla fall Peking Fans ramsan "Norrköping Bollnäs Peking", tre städer som de kan, eller så hörde vi fel. ;-)
Bäst i Sirius i går var Trolle som släppte in oss gratis genom en skum grind. Vore kul om man snart ser rubriken:

IFK NORRKÖPING MISSAR ELITLICENSEN
MED EN HÅRSMÅN!
Styrelsen: Vi hade behövt 5 betalande till mot Sirius så hade vi fixat det

>>RRR
Fast de (Patronerna) hade ju en giltig anledning att komma för sent. Vi var ju bara klantiga och koncentrerade oss på att dricka Sofiero och lyssna på Discharge i stället för att kolla på vägskyltar. Hur kan det för övrigt vara 2 mils bilkö på en skogsväg utanför Västerås?
Referat klart, om någon vill läsa mer om tristessen på Idrottsparken.

http://www.siriusfotboll.com
Gjordes det verkligen inga byten? Lite märkligt då ju Sirius enligt alla rapporter uppträdde lojt och inte fick mycket konstruktivt uträttat.
Daouda och Palmqvist måste ju ha funnits på bänken?

Daouda såg vi inte