Vi har alltså endast 13 utespelare tillgängliga pga skador och sjukdomar. 2 målvakter, 6 backar, 5 mittfältare och Dragan och Ian på topp. Bragd om vi grejar det här.
IFK Göteborg-IKS 4/3
Hoppas de tar med någon junior i alla fall, bara för att. Känns lite väl tunt, med tanke på att 2 av dessa precis varit skadade och inte kunde spela förra helgen.
Jag står stark i tron.
Jag hoppas bara att vi inte åker på ytterligare skador. Snart kan vi inte få ihop en startelva.
Det känns ju onekligen att vi borde värva in en eller 2 spelare. Truppen känns verkligen tunn nu.
Två nya skador men starkt att fixa oavgjort
Jäkla skitcup, enda anledningen till att IFK gick vidare var ju att de fick alla hemmamatcher och kunde spela på vårt resultat i omg 2. Men starkt kämpat och bra kvitto inför AS. Bergman!!
Skitsystem! Skitcup! Men big up till Bergman (vilket psyke!) och Big Wicks (fan, det såg ut som att mannen stal godis från småbarn när han jagade ikapp trötte Hysén och greppade bollen). Mot Uppsala!
Hur gick det med Kalle egentligen?
borde vi inte gå vidare på bortamål?
Det är väl lite orättvist mot ett lag som inte spelat några bortamatcher...
Två positiva saker med dagens match:
1. Vi spelar bra på bortaplan mot etablerat allsvenskt lag. Samma resultat under seriespelet skulle varit en stor framgång.
2. Vi åker ur en menlös turnering och slipper fler skador.
1. Vi spelar bra på bortaplan mot etablerat allsvenskt lag. Samma resultat under seriespelet skulle varit en stor framgång.
2. Vi åker ur en menlös turnering och slipper fler skador.
Jag noterade två andra bra saker:
Jeppes hörnläggarfot och tvåmeter Jarl, kan ställa till det för motståndarna framöver.
Jeppes hörnläggarfot och tvåmeter Jarl, kan ställa till det för motståndarna framöver.
Väldigt imponerande att hämta hem ett 2-0 underläge borta mot blåvitt med den tunna truppen. Och Bergman som sagt. Ingen bländande tekniker precis men löpstark, bra på huvudet och ett grymt målsinne. Framtidsämne.
Bergmans båda mål höll hög klass, kan ju definitivt kliva upp ett hack eller två i banan vid behov.