Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Försäsongen

Det börjar ju dra ihop sig! Eller mer än så, Sirius har väl spelat mot Zorkij och Bollnäs redan.
Vilka är förresten KVB som vi tydligen ska möta den 4 november?
Och efter att ha tänkt efter 1 sekund så inser jag ju att det måste vara Katrineholm/Värmbol. Det klassiska genrepet mot KSK alltså.
Jag längtar till 11 november då Sirius möter Tillberga !
I Tillberga finns en del Siriusbekantingar, A Brorberg och J Kruse. Tillberga tror jag kommer överraska flertalet lag runt om i Sverige.
Det ryktas om träningsfajt mot Hammarby på måndag......
Träningsfighten är bekräftad. Sirius - Bajen på måndag, 19:00 antar jag? =).
De som inte är i Nkpg då kan ju sluta upp på ispremiären!

Edit; matchen börjar 19:15
Satan, här har man precis beslutat sig för att köra till Peking. :-(

Tillberga kommer definitivt att överraska särskilt om man lyckas få ihop "gamlingarna" i laget som i fjol, det var nog ingen som trodde det då, måste vara ett tufft projekt att få alla trutar att snacka om samma sak i det omklädningsrummet.
Träningsfight ikväll mån 8/10 mot Hammarby på Studan kl 1915
Det är redan kört nu.... Under en 20 minuters period i andra halvlek spelade vi så bra att Kniv-Jonas började sjunga om SM-guld.... således är den här säsongen redan totalkörd......

Fast det ska erkännas att det onekligen såg bra ut. Även första halvlek var klart godkänd, med vårdat spel och några bra chanser, där vi dock inte var tillräckligt vassa.
Kul att det såg bra ut! Trist att tappa en sån ledning..
Att det stod 5-2 är ju klart imponerande.
Att de sedan tappade så mycket på slutet var ju lite synd...
Mja, reservmålvakten #24 (bytte målvakt i 60:e minuten, typ) hade kanske inte sin bästa dag, trots att han inledde med två bra räddningar. Spelet såg trots allt lovande ut igår. Första kvarten på andra halvlek var fantastisk.

Nästa träningsfight på Studan blir 4:e novemeber mot KVB. (KGB?=)). Då krockar det inte med fotbollen, då vill vi ha lite bättre uppslutning än gårdagens 7-mannaklack. =)
Fan, är det bara två träningsmatcher på Studan? Ynkligt!

7 pers på en träningsmatch är annars inte så illa pinkat. Jag har varit på seriematcher med mindre klack än så.
Våra målisar tycks köra med lite modifierad utstyrsel denna säsong. Båda har nog tryckt in några extra ylletröjor under matchstället.
Om jag var bandymålis skulle jag inte nöja mig med ylletröjor, jag skulle vilja ha skottsäker väst och personskydd från SÄPO.
Vi kämpar tappert!! För er som vill följa matchen mot Byn:
http://www.bandybyn.se/sc/games/live.asp?gameID=74&homename=Edsbyn&awayname=Sirius
Jag har inte tagit Svenska Cupen i bandy på allvar riktigt (2x30 istället för 2x45). Förlust med 8-4 mot Edsbyn var ganska lindrigt ändå och enligt rapporter var vi bra. Imorgon väntar Kungälv, förhoppningsvis kommer första vinsten där. Vi kan nog hota Falu BS också. Jag tror vi går vidare i gruppen. :-)
Hoppas hoppas. Falun har ju lite problem på sin starkaste sida, dvs tränarbänken
I Brajens match mot Tillberga (8-4) drog PsykoSami Sarri på sig tre utvisningar för slag!! Nån som är förvånad?
Följ Sirius match mot Kungälv

http://www.bandybyn.se/sc/layout/games.asp
Spelar den där Sarri fortfarande bandy? Han borde ha en strålande karriär som Wrestlare eller slagman i baseboll.
1430 börjar Sirius-Kungälv idag
0-2 varför???
Va då "fortfarande spelar"?? Han har aldrig SPELAT bandy vad jag vet. Hugg, slag och bentacklingar räknas inte som att spela.
0-3 mot Kungälv känns väl "sådär"... Kniv-Jonas förbannelse har redan börjat verka....
0-3 mot Kungälv, surt. Segertorkan fortsätter...
Jäkla skit, känns ju sådär lagom bra. Varför spela bra mot Edsbyn när man torskar mot Kungälv?
Ja, för många initativ på egen hand är nog svaret RRR. Sirius är troligen bättre på alla positioner men blev stressade och agerade för mkt en och en. Chans till avancemang kvarstår i målskillnadsaffär...
Dessutom är det ju inte så att vi är direkt vana att "föra" matcher mot sämre lag.... Matchen mor Falun blir däremot en intressant värdemätare!
Då får man väl träna mot "sämre" lag så man lär sig föra matcher.
Matchen mot Falun blir nåt att bita i.
Sätt Kniv-Jonas framför videon. Högsta formen av straff!!
Nu börjar snart matchen. Ujuj... Blir inte nådigt här hemma om Sirius torskar mot falun.
Kör hårt...
Ubbe utvisad för våldsamt spel .... det låter lovande!
Jaha 1-0 till Falun godnatt
paus 1-0 till BS
Bra Werner 1-1
och Virre missar straff....
OK, det blir ingen kvartsfinal, men det skulle vara väldigt fint med något annat än förlust den här gången.
Men nähä, så roligt skulle vi inte få det.
Jag är redo och har laddat tejperna med "På Spåret". Dags att låta Jonas lida för sina synder.... Hoppas bara att 32 timmar räcker för att han ska sona sina brott inför premiären....
....en lämplig dos!
Som stöd och uppmuntran till Jonas inställning så anmäler jag mig att sitta tillsammans med honom och kolla på de där På Spåret avsnitten. Jag ogillar programmet men gillar optimism. Fluff snart 35 år men inte riktigt hittat rätt i den gubbighet som sprider sig som en skugga över Studan;-)

Som stöd och uppmuntran till Jonas inställning så anmäler jag mig att sitta tillsammans med honom och kolla på de där På Spåret avsnitten. Jag ogillar programmet men gillar optimism. Fluff snart 35 år men inte riktigt hittat rätt i den gubbighet som sprider sig som en skugga över Studan;-)

Haha tack Fluff det kan verkligen behövas lite stöd.
Nya träningsfighter uppbokade, ser jag. Närmast väntar match mot Örebro på lördag (klockan 13:00).
Därefter har vi matcher mot Gustavsberg, Skutskär och KVB.

Det finns chans till en första vinst på lördag, iaf. :)
Ja men Öerbror är bra som spelade jämt och stundtlas ut SAIK i sin gruppmatch i svenska cupen. Hade jag varit sportchef hade jag lagt mina medel på Herr Säfström i ÖSK (nr 8). Näste store spelare tillsammans med Berlin och Holmberg.
Hah, första segern bärjad!
6-3 (om inte hjärnan sviker) mot ett gnälligt Örebro, stundtals riktigt bra spel.
Sirius vann över ÖSK med 6-3, 2-1 i halvtid. Jag såg bara andra halvlek, då Sirius var riktigt bra, låt vara mot allsvenskt motstånd. ÖSK satte sina enda två chanser, Sirius däremot kunde, och borde ha gjort 3-4 mål till.
schysst med seger
7-1 till våra blåsvarta mot Falu BS idag!
Blir bättre varje match som går.
De hörde väl oss från Studan och blev inspirerade
Oj, det var faktiskt imponerande! Skönt att vi fick slå ett elitserielag innan serien börjar också.
Ja, Säfström har jag propagerat för tidigare. Det var en skrämmande syn att se honom åka åttor runt Sirius försvar i fjol.

Annars måste jag som övertecknade imponeras av storsegern mot Falun. Verkar som Sirius äntligen har fått snurr på grekerna. Kul! Nu jävlar är jag bandysugen!
...... fått snurr på grekerna........

...inbjuder till muntration.....
Kan farbrorn inget om modern colloquial slang månne?
Greker på hal is... Påminner kanske om västras insats i säsongsavslutningen i fjol...

Kan farbrorn inget om modern colloquial slang månne?

Modern? Jorrå, jag känner till både Thor Modén & Sickan Carlsson.
Segrarna fortsätter att komma nu. 5-3 mot IFK Motala!
Starkt. Somsagt, det blir bara bättre och bättre. =)

Sirius - Gustavsberg imorgon på Studan, 13:00!
Trevligt bandyväder, nu skulle man ha en hall (det svider att säga det). :-)
Men men, Sirus - Skutskär kl 19 på Studan.
Nej det svider tamejfan inte alls! Bygg hall nu!
Hall hit och hall dit. I Skutskär får de vara glada över en bandyplan överhuvudtaget.

http://www.arbetarbladet.se/local_article.php?id=577579&avdelning_2=106
Insamling till Skuttis, NU!
3-3 mot Skutskär. Nåja, det var väl en prestation bara att genomföra matchen i det här vädret.
Carling --> Börja en insamling. Jag bidrar direkt med en sedel om det går till en hall.
Japp, har jag lagt en slant till Almtunas ARENA 2010 så kan en slant även gå till Studenthallen.
Vid en "eventuell" bandyhall räknar jag med ex17 i blåsvart! ;)
www.svenskafans.com/bandy/artikel.asp?id=201102
Imponerande med 11-1 mot KVBS.
Våra rödsvarta junisar ser lovande ut också, trea i cupen idag.
KVBS var lite slappa i "defense" och agerade ofta koner men Sirius gjorde en del bra saker:

1. Det kom en hel del mål efter några anfallsmönster som
man försöker nöta in
2. Bra utdelning på hörnor
3. Calle Kling & Stahlen kommer nog att bli utropstecken med tiden

Det blir ett lidande men sjukt kul när serien drar igång.
Ja, jag tycker vi har sett starka ut på hörnor i år på försäsongen (för engångsskull!, minns ni inte ineffektiviteten på hörnor i fjol?). Berglund & co. verkar göra ett bra jobb med grabbarna.
Ser framemot premiären, jag börjar tro att vi kan skrälla lite trots allt. Full uppslutning på söndag hoppas jag!
Jag såg matchen mot KVBS. Precis som UNT skrev var isen dålig i första och det kom att bli lite lyrspel. Sirius gick ofta offside men domaren blåste även om anfallarna var på egen planhalva före utkasten etc!!?? Varierat spel och bra fart under grillorna. Ser lovande ut men vågar inte dra allt för stora växlar på den här enda matchen som jag har sett men det ser oneklingen mycket bättre ut än vad det har gjort på länge. Fan vad häftigt att det snart är premiär.
Seger mot Hammarby, 7-4, på Zinkens. Ganska trevligt. :)
I sanning imponerande! Ksan ingen munkavla Kniv-Jonas nu innan han har jinxat hela säsongen före avslag...

Premiär idag dessutom!
Shit! "Dåligt genrep, bra premiär...."
Lyckad försäsong får man ju säga, hoppas vi kan prestera i serien nu också.