Joint
· 2017-04-12 13:55
· 5956 visningar
Årets kanske svåraste match, hade jag tänkt säga. Men nu är det som så att Snoka åkte upp till Östersund i söndags och fick stryk, för att sedan åka hem och slicka såren för att i morgon åter spela match långt upp och då vankas det inte mindre än en cupfinal. Peking Fanz har uppmanat till bojkott, trots att det alltså är en titelmatch?! Men avsparkstiden 16.00 är förvisso horribel och inte minst då Skärtorsdagen inte betraktas som en röd dag. Hur som helst lär detta stjäla fokus från laget, så det är tacksamt läge för oss på måndag! För övrigt verkar det rätt infekterat i Norr'ping efter hemmapremiären då en mer eller mindre "polisrazzia" faktiskt ägde rum på Curva Nordahl och konsekvensen blev hetsk stämning och ett möte där en klubbrepresentant blev påkommen och polisanmäld för avlyssning (dock inget brottsligt). Sportsligt är de dock jävligt bra, i synnerhet där hemma men som sagt, med tanke på förutsättningarna så borde det inte vara helt omöjligt att kunna nypa en poäng.
Hur är läget med Vecchia? Med tanke på att han övertygat so far så vore det fint att få in honom i elvan igen.
Kommer man kunna förnya västra medlems skapet före resan till Norrköping?
#2 ·
Joint
· 2017-04-12 18:31
Ja, det går bra att förnya medlemskapet då. :)
Peking åker alltså 71 mil upp till Östersund två gånger om på fyra dagar. Först allsvenskan i söndags, sedan cupfinal i morgon. Att stanna i Östersund var inget alternativ: "Det är varken sportsligt eller ekonomiskt det bästa alternativet, säger Norrköpings manager Jens Gustafsson".
#3 ·
Markus
· 2017-04-13 17:52
Enligt IFKs hemsida spelas matchen kl 19...
De måste vara trötta efter alla Östersundsresor. Klickar man vidare står det rätt, kl 17.30.
#5 ·
Joint
· 2017-04-14 12:09
Hade av flera skäl önskat att IFK tog titeln i går. Nu är jag rädd för revanschlusta.
#6 ·
Sutra
· 2017-04-16 04:58
Äh, jag tror vi kan ställa till det lite för dem. 1-1 säger vi.
#7 ·
Nyllet
· 2017-04-16 17:23
Svår match javisst men ÖSK spöade Östersund. Lite slitna är nog både IFK och Östersund. Ge järnet blåsvart, inget stt förlora. 2-1 till blåsvart blir det.
#8 ·
Joint
· 2017-04-16 17:29
Cup-baksmälla, en tackar.
#9 ·
Robin
· 2017-04-17 10:35
Kallt och jävligt, och norrköpingsborna surar för att dom ska tillbaka till spinneriet i morgon, bara fördelar!
Är Dragan placerad i frysboxen?
Västra hörs fint på TVn! Stundtals överröstar, men ofta bra! Tänk om man någon gång kunde få ha en lika fin arena som Parken...
Vilka hjältar!! Otroligt nervöst hemma framför TV:n. Superlativen haglade i CMore. Superinhopp av Moses, och Kingsley devalverade knappast sitt värde. Repris nu på hemmaplan tack!
Vi ligger 3:a i allsvenskan. Upprepar, 3:a i allsvenskan!
#14 ·
Robin
· 2017-04-17 17:58
Vi kör i Gävle va mot kalmar?
#15 ·
Håwe
· 2017-04-17 18:20
Sarfo går väl upp till 8 millar nu på Fotbolltranser inom en vecka.
#16 ·
Saemor
· 2017-04-17 18:23
Samma poängskörd som förra året, efter tre omgångar.
Då slutade vi som seriesegrare.
Mot SM-guldet ;-)
#17 ·
Nyllet
· 2017-04-17 18:38
Rätt nöjd med mitt tips ;-). Satans kul är det ju.
Wicks vilken jävla kung! Skönt att kunna lita fullt på sista utposten!
#19 ·
Nyllet
· 2017-04-18 08:07
Vi vinner mot Peking borta!! men väldigt få skriver här på forumet. Hade väntat mig 50-tal inlägg. Har vi blivit "bortskämda" eller saknar vi ord? ;-) Troligtvis det senare då vi västringar är både lågmälda och ödmjuka - beviset för vår storhet :-D.
#20 ·
Saemor
· 2017-04-18 08:36
Vi vinner mot Peking borta!! men väldigt få skriver här på forumet. Hade väntat mig 50-tal inlägg. Har vi blivit "bortskämda" eller saknar vi ord? ;-) Troligtvis det senare då vi västringar är både lågmälda och ödmjuka - beviset för vår storhet :-D.
En match av 30 mot SM-guldet ;-)
Skämt åsido, själv befinner jag mig i ett mindre chocktillstånd. Vi har startat serien med full pott på bortaplan mot två lag som troligen blir jäkligt svårslagna på hemmaplan.
#21 ·
Håwe
· 2017-04-18 08:56
Både mållös ( fast inte i sportslig bemärkelse) och överfull av superlativer. Skulle man inte kunna dra ihop ett jättegäng supporters och dyka upp en helgträning och bara hyllningssjunga en timme!!
#22 ·
mona
· 2017-04-18 10:27
måste säga att den vilda glädjen vi upplevde här hemma i Uppsala , den går inte med ord att beskriva t.o.m så en gammal broder från Gävle undrade hur Sirius kunde fixa till detta!!oj går på moln i dag med halsduken , som , alltid på!
#23 ·
Joint
· 2017-04-18 20:41
Vilken insats! Kingen irrationell och grym, NBT vår mittfältskung och därtill ett superinhopp av Moses! Så grym Wicks är också, som jag antar även skänker mod till backlinjen. Hatten av! *svävar på blåsvarta moln*
En som heller inte ska glömmas bort är OP, som vann allt i luften. Han har verkligen klivit fram i de första matcherna (bäst hittills tillsammans med CG förutom Kingen?). Tycker han var bäst i laget mot IFKG och nickade mot IFKN bort allt som bombades in i straffområdet på slutet. Han tar sitt ansvar som den nickstarkare av de två mittbackarna på ett sätt han inte behövde göra med Hopkins vid sin sida. Känns som att han och Eis har lyckats bra hittills med sin rollfördelning.
#25 ·
Håwe
· 2017-04-18 21:43
Wicks, Arvidsson och Sarfo med i DN:s veckans lag.
#26 ·
mona
· 2017-04-19 07:54
ang förslaget att hylla Sirius under en träningspass!
mkt bra förslag när ?? är det ngn som har koll på tider ?
#27 ·
MangeD
· 2017-04-19 08:09
Kan kolla här på tider för löten:
http://interbook.uppsala.se/netinterbook/
#28 ·
MangeD
· 2017-04-19 08:13
Enligt bokningarna på Lötens IP har de bokat söndagen den 23/4 kl. 10:00-11:30
#29 ·
johann
· 2017-04-19 08:57
Låter som en kul grej att dyka upp ett gäng på den träningen!
#30 ·
mona
· 2017-04-19 10:46
Självklart söndagsnöje ska tala medGunillaN oxå
Vore en kul överraskning för spelarna!
#31 ·
Håwe
· 2017-04-19 11:02
Fasiken, den här helgen kan inte jag, kan nästa. Men låt inte det hindra om folk är på. Bra pepp inför Kalmar!!
Någon vänlig person har lagt upp matchen på youtube. https://www.youtube.com/watch?v=qWo7UrsIqBo
Funderar på om vi någonsin gjort en bättre halvlek i modern tid (vilket borde betyda någonsin) än första i denna match.