Nu lär det väl kanske inte komma 7200 pers igen, dels har folk varit på en match och kan skryta om det och dels är det ju lite oklart var matchen ska spelas, men ändå. Jag undrar om det finns någon plan för var alla sjung/skrikpositiva ska stå så vi får en samlad grupp?
Sirius-Kaa'ma 24:e april kl 19
Centralt bakom mål kan klacken utformas. Så kan de på sidorna förhoppningsvis röra sig närmare mitten ju längre säsongen lider och de känner sig mer bekväma med att klacka.
Jag tror på en publiksiffra på över 6 000 iaf. Senaste meriterande segern bibehåller hajpen.
Jag tror på en publiksiffra på över 6 000 iaf. Senaste meriterande segern bibehåller hajpen.
Dom borde bygga nån avsats för klackledaren som det fanns på Tele 2.
Annars blir det vinst men 1-0 inför 5037 pers.
Annars blir det vinst men 1-0 inför 5037 pers.
Troligtvis så ställer sig dom utan klackambitioner på västra sidans ståplats den här gången så det löser sig nog naturligt
Apropå capo. Väldigt bra insats av båda i förra matchen. Dock vill jag komma med två ödmjuka önskemål. Första är nån form av megafon. Andra är takthållning. Jag vill aldrig ha trumma, men det är viktigt att klappa igång också så vi får tempot, annars ska man försöka läsa på Jointens läppar och det är inte det lättaste. :)
Apropå capo. Väldigt bra insats av båda i förra matchen. Dock vill jag komma med två ödmjuka önskemål. Första är nån form av megafon. Andra är takthållning. Jag vill aldrig ha trumma, men det är viktigt att klappa igång också så vi får tempot, annars ska man försöka läsa på Jointens läppar och det är inte det lättaste. :)
Ågerups q-med tillverkar ju Restylane för läppförstoring, vore ett självklart spons till västras capo!
Haha :). Otto köpte en megafon som invigdes av Johann i Peking senast. Capoställning är ett påtalat önskemål till klubben.
Den är i tryggt förvar hemma hos mig och fick goda betyg av folk. Tror den kommer bli ett lyft även hemma. Ska träna lite på mega-teknik i veckan hehe
Beställa kaffe på 7-eleven via megafon?
Biblioteket - mer effektfullt!
Det blir en jobbig match på en usel fotbollsplan inför endast 4123 personer i kylan. Men Sirius vinner med 2-1
Funkade ju bra med megafonen i Peking :)
Trist för de som är vända med ryggen mot spelet för att leda klacken dock. Inte mycket fotboll för pengarna... :(
Trist för de som är vända med ryggen mot spelet för att leda klacken dock. Inte mycket fotboll för pengarna... :(
Fotboll är överskattat, tacka vet jag megafon.
Sirius-Kalmar flyttad till Gavlevallen
SvFF:s Tävlingskommitté har beslutat att matchen Sirius-Kalmar i Allsvenskan den 24 april klockan 19.00 ska spelas på Gavlevallen i Gävle då gräsplanen på Studenternas IP efter inspektion inte ansetts hålla tillräcklig kvalitet.
http://svenskfotboll.se/allsvenskan/arkiv/allsvenskan/2017/04/sirius-kalmar-flyttad-till-gavlevallen/
SvFF:s Tävlingskommitté har beslutat att matchen Sirius-Kalmar i Allsvenskan den 24 april klockan 19.00 ska spelas på Gavlevallen i Gävle då gräsplanen på Studenternas IP efter inspektion inte ansetts hålla tillräcklig kvalitet.
http://svenskfotboll.se/allsvenskan/arkiv/allsvenskan/2017/04/sirius-kalmar-flyttad-till-gavlevallen/
Fuck.
Okvädesord! Svordomar!
Kan det komma 300 pers tro?
Så jävla pinsamt. Hur ska Sirius lösa det här med årskort och förköpta biljetter? Skulle inte vilja heta Mats Karlström just nu.
Minsta problemet. Största är inkomstbortfallet. Kommunen borde kompensera IKS eftersom man inte kan leverera en godkänd plan. Kör vi buss till Gävle?
Århundradets fiasko för Uppsala kommun/stad. Sveriges 4:e största stad har inte en spelduglig plan i april. Riktigt fin reklam.
Full kompensation från Kommunen! Ponera 5000 åskådare som spenderar i snitt 250:- entré, korv, souvenirer m.m = 1250000 + Planhyra och andra ökade kostnader i Gevalia staden. Kommunen har misskött sig, och ska kompensera.
Helt absurt vilken dålig reklam från Uppsala kommuns sida Håller med föregående talare kommunen måste ersätta IKS ekonomisk våga inte svära men fy attan ??????
Blir det buss dit?
Gräsplanen ser rätt bra ut på Stockholms stadion, så där en 7 mil bort. Fast de har ju ett sydligare klimat förstås.
Jag tror kommunen kommer att ersätta Sirius med sammanlagt 0 kr.
Uppsala kommun och Kalmar FF ville ha matchen i Uppsala. Sirius ville spela på Gavlevallen:
http://d01.fogis.se/svenskfotboll.se/ImageVault/Images/id_153613/scope_0/ImageVaultHandler.aspx170420171327-uq
http://d01.fogis.se/svenskfotboll.se/ImageVault/Images/id_153613/scope_0/ImageVaultHandler.aspx170420171327-uq
Pinsamt. Varför väljer man inte Löten som alternativ. Är det godkänt för svenska cupen borde det väl funka för allsvenskan?
Man kan överklaga - till 4:e maj
Malmströms kommentar "Det ärbara att beklaga" Skadeglädjen är nog stor.
I dag hade det kanske varit bra om Dalkurd flyttat hit.
I dag hade det kanske varit bra om Dalkurd flyttat hit.
Jag tror Sirius tittar på det i det långa loppet. Tre poäng är viktigare än pengarna, typ så. Men det är ju ett grymt misslyckande för Uppsala kommun som än en gång visar att man skiter fullständigt i Sirius.
Kommunen borde fixa bussar till alla som vill på matchen, som minimum i kompensation för denna fadäs!
Ja inte fan hinner jag från sthlm till Gävle heller. Jävla rövhattar.
Jag antar att Västra är i full gång med att hyra bussar? Vad kan man räkna med för tid från UKK? 17.30?
Jag antar att Västra är i full gång med att hyra bussar? Vad kan man räkna med för tid från UKK? 17.30?
Västra??
Richard Malmström menar du väl!?
Det var väl en rasande "tur" att Dalkurd inte landade i U-a. Då hade väl mattan varit spelbar först i slutet av maj. De känner nog nu att de drog en vinstlott när de stannade kvar.
Ja, nu stannar de nog i Borlänge tills nya Studan är helt klar.
Så. Jävla. Dåligt!
All offermentalitet hade kunnat riktats mot vår elitidrottsfientliga kommun, men nu får klubben också stå i skamvrån lite. De borde givetvis bjussa på bussar. De har ju sponsoravtal med ett stort bussbolag. Kan tänka mig en och annan surpelle bland de som förköpt och endast blivit erbjuden pengar tillbaka. För att inte tala om alla årskortsinnehavare. Inkomstbortfall blir det oavsett, känner att det viktigaste vore att göra det så bra utifrån situationen. Men ja, största skämskudden får förstås kommunen bära och en viss Malmström kan stå där med dumstruten. Förutsättningarna må ha varit dåliga, men kom igen!!!
All offermentalitet hade kunnat riktats mot vår elitidrottsfientliga kommun, men nu får klubben också stå i skamvrån lite. De borde givetvis bjussa på bussar. De har ju sponsoravtal med ett stort bussbolag. Kan tänka mig en och annan surpelle bland de som förköpt och endast blivit erbjuden pengar tillbaka. För att inte tala om alla årskortsinnehavare. Inkomstbortfall blir det oavsett, känner att det viktigaste vore att göra det så bra utifrån situationen. Men ja, största skämskudden får förstås kommunen bära och en viss Malmström kan stå där med dumstruten. Förutsättningarna må ha varit dåliga, men kom igen!!!
rickard.malmstrom@uppsala.se
Mejlbomba om hans avgång!
Mejlbomba om hans avgång!
Varje match! Bortamatch!
Går det inte att byta, spela nere i Kalmar på måndag och ta hemmamatchen i höst? Då kanske gräset är spelbart... Eller är det för kort varsel?
Mycket bra alla ni som nu skriver till Rickard Malmström. Förste vice ordförande i nämnden är Loa Mothata (S) och andre vice ordf Mohamad Hassan (L). Samtliga politiker i nämnden via denna länk: https://www.uppsala.se/organisation-och-styrning/organisation/namnder/idrotts-och-fritidsnamnden/?selectedyear=2017
Politikerna styr tjänstemännen i den ansvariga förvaltningen i idrottsfrågor, dvs stadsbyggnadsförvaltningen. Chef för denna förvaltning är Mats Norrbom.
Se nu till att maila dessa personer alt ringa (allt i trevlig ton såklart) samt gör vad du kan, insändare etc. Har jobbat många år i Stockholms stadshus och med poliker på olika nivåer och vet att detta funkar - särskilt om media hakar på... bildar vi stark opinion (protest utanför kommunhuset inför nästa fullmäktige med UNT på plats som tar bilder?) så kan vi räkna med att kommunen på något sätt kommer att gå våra ärenden, ex satsa mer på spelbar plan framöver el göra avdrag på planhyra. Själv har jag just skickat detta e-mail till ovan nämda personer:
"Ni gjorde valet 2018 mycket lättare för tusentals Uppsalabor idag. Hur kan ni styra stadens idrottsliv och ansvariga förvaltning så dåligt? Sirius är i Allsvenskan för första gången sedan 1974 och Uppsala är den enda stad i Sverige som inte klarar av att fixa en spelbar plan. Samtidigt lovades Dalkurd, som inte har ett dyft med Uppsala att göra, guld och gröna skogar av kommunen när denna klubb övervägde flytt till Uppsala.
Jag utgår från att kommunen nu ordnar bussar för all intresserad publik till Gävle. Alternativet är att ersätta Sirius med förlorade intäkter för motsvarande 6000 åskådare.
Sitter ni på händerna och duckar i denna fråga kan ni räkna med att vi är många som kommer att skriva insändare och på olika sätt engagera oss för att Uppsalaborna och alla idrottsintresserade svenskar inte glömmer den här fadäsen från kommunens sida.
Upp till bevis och överraska nu positivt."
Politikerna styr tjänstemännen i den ansvariga förvaltningen i idrottsfrågor, dvs stadsbyggnadsförvaltningen. Chef för denna förvaltning är Mats Norrbom.
Se nu till att maila dessa personer alt ringa (allt i trevlig ton såklart) samt gör vad du kan, insändare etc. Har jobbat många år i Stockholms stadshus och med poliker på olika nivåer och vet att detta funkar - särskilt om media hakar på... bildar vi stark opinion (protest utanför kommunhuset inför nästa fullmäktige med UNT på plats som tar bilder?) så kan vi räkna med att kommunen på något sätt kommer att gå våra ärenden, ex satsa mer på spelbar plan framöver el göra avdrag på planhyra. Själv har jag just skickat detta e-mail till ovan nämda personer:
"Ni gjorde valet 2018 mycket lättare för tusentals Uppsalabor idag. Hur kan ni styra stadens idrottsliv och ansvariga förvaltning så dåligt? Sirius är i Allsvenskan för första gången sedan 1974 och Uppsala är den enda stad i Sverige som inte klarar av att fixa en spelbar plan. Samtidigt lovades Dalkurd, som inte har ett dyft med Uppsala att göra, guld och gröna skogar av kommunen när denna klubb övervägde flytt till Uppsala.
Jag utgår från att kommunen nu ordnar bussar för all intresserad publik till Gävle. Alternativet är att ersätta Sirius med förlorade intäkter för motsvarande 6000 åskådare.
Sitter ni på händerna och duckar i denna fråga kan ni räkna med att vi är många som kommer att skriva insändare och på olika sätt engagera oss för att Uppsalaborna och alla idrottsintresserade svenskar inte glömmer den här fadäsen från kommunens sida.
Upp till bevis och överraska nu positivt."
Det sjukt hur dåligt kommunen och precis som andra redan lagt fram i synnerhet Malmström hanterat stöd till Sirius och Studan.
Malmström har ingen koppling till vare sig verkligheten eller till stan. Det vore inom rimlighetens gränser att fanskapet tack för sig och lämnar över.
Malmström har ingen koppling till vare sig verkligheten eller till stan. Det vore inom rimlighetens gränser att fanskapet tack för sig och lämnar över.
Fick detta svar från Malmström:
"Hej Markus
Ytterst tråkigt att matchen inte kan spelas på Studenternas på grund av att arenan är undermålig.
Arenans brister låg till grund för att vi dömde ut anläggningen och genast tog fram underlag för beslut om en ny arena så snart det var möjligt. Sedan dess har skötseln av befintlig anläggning utförts med allt det innebär med naturgräs på våra breddgrader. Det som skulle behövas är värmeslingor i planen, men att investera i det när anläggningen ska rivas är inte ekonomiskt försvarbart och vädret kan vi ju tyvärr inte styra över."
"Hej Markus
Ytterst tråkigt att matchen inte kan spelas på Studenternas på grund av att arenan är undermålig.
Arenans brister låg till grund för att vi dömde ut anläggningen och genast tog fram underlag för beslut om en ny arena så snart det var möjligt. Sedan dess har skötseln av befintlig anläggning utförts med allt det innebär med naturgräs på våra breddgrader. Det som skulle behövas är värmeslingor i planen, men att investera i det när anläggningen ska rivas är inte ekonomiskt försvarbart och vädret kan vi ju tyvärr inte styra över."
Värmetält? Lysrör? Innebär inget ingrepp i planen.
Schysst ändå av kommunen att bjussa på tio supporterbussar. Känns som att de försöker undgå en del kritik så här dagen efter stormen som blev. Synd att de inte gick ut med det redan i går. Kommunen – kappvändare!
Tror vårt engagemang kan ha bidragit t tio bussar och kompensation. Hade nog inte hänt om det varit knäpptyst.
Bra jobbat!
Bra jobbat!
Nån som vet om kommunen står för Västras bussar nu? Risken finns ju att många hoppar av och åker gratisbussarna annars.
Det kan bli tal om ett visst sponsorstöd från annat håll. Men eftersom en del redan har betalat för resan med Västra Sidan så är linjen att vi kör på som planerat med samma pris, och lägger isåfall överskottet på kommande bortaresa.
Har ju även startats ett gäng bussar av företag med olika kostnad (tror jag). Detta lär ju betyda att kommunens bussar knappast blir fulla. Att de dessutom tycker man ska vara vid IFU kl 16:30 för att ha avfärd vid 17 gör det ju inte enklare att fylla bussarna.
De rattar dessutom först till kvarn. Väldigt luddigt, men jag tror bara de vill svära sig fria lite på så här vis.
Igår hade kommunen enligt Malmström gjort allt man kunnat. Idag har man genomfört extra åtgärder.
Ännu ett bevis på den mannens kompetens
Ännu ett bevis på den mannens kompetens
Gefle - Assyriska på TV nu, sitter kanske 20 pers på den läktaren man ser, om nån har en direktlinje till Sirius så meddela att den tv-sända läktaren bör fyllas först
Skit i tv-supportrarna. Gavlevallen har nog sitt tv-torn där de har det. Du får väl vända dig till Cmore annars.
Själv tar jag bilen, då jag har möte till 17 och inte kan kallt räkna med att hinna med någon buss. Tycker ändå att det är bra att kommunen beslutat att sätta in dessa bussarna. dissa inte utan hissa att något ändå görs, även om det är sent. I vanliga fall är kommunerna väldigt sega i sina beslut, så detta är ändå någon form av krishantering som är bra
Kan vi inte starta en namninsamlingskampanj eller nånting för hybridgräs på nya Studan? Det är ju framtidens underlag och kan man ha det på Gamla Ullevi kan man ha det i Uppsala. Vi kan måla upp det som en profilfråga för en modern expansiv kommun eller nåt sånt skit.
Härligt med hemmamatch borta så vi får åka lite buss igen! Åka Buss, åka buss!
undran kommer det ngr till Löten för lite peppsång för spelarna?
Träningen börjar 10 va?
Ngn sa att löten var bokad mellan 10.00-11,30
Tänker ta mig dit å vifta med halsduken
Tänker ta mig dit å vifta med halsduken
I dagens UNT tar man till och med upp grässkandalen på ledarsidan.
http://www.unt.se/asikt/ledare/genant-uppsala-kommun-4624949.aspx
Även här får Malmström sig en känga :-)
"Tyngst faller ansvaret på den nuvarande ledningen som haft flera år på sig för att förbereda planen för allsvenskt spel. ”Det vore väl sjutton om det inte kom varmare väder snart”, säger Rickard Malmström (MP), ordförande i idrotts- och fritidsnämnden, till unt.se (20/4). Uppsalaborna skruvar på sig i genans. Det är faktiskt riktigt pinsamt."
http://www.unt.se/asikt/ledare/genant-uppsala-kommun-4624949.aspx
Även här får Malmström sig en känga :-)
"Tyngst faller ansvaret på den nuvarande ledningen som haft flera år på sig för att förbereda planen för allsvenskt spel. ”Det vore väl sjutton om det inte kom varmare väder snart”, säger Rickard Malmström (MP), ordförande i idrotts- och fritidsnämnden, till unt.se (20/4). Uppsalaborna skruvar på sig i genans. Det är faktiskt riktigt pinsamt."
Jag var på Löten. Oroväckande skadeläge och skavanker här och där. Kämpa!
Ere Josh? Han såg ut att ha rejält ont under Pekingmatchen.
Jag var också på Löten men bara till strax efter 11. Det var några som körde rehab men det såg ok ut i övrigt! Hände det något särskilt på slutet?
Som jag förstått det kör en del rehab för att motverka skador också.
En hel del skavanker på ett par-tre "startspelare", men det lät som att de kan trotsa eventuella smärtor och spela i morgon. En startman i backlinjen dock högst osäker, avstår troligtvis.
Det var en jag såg som linkade av och såg ut att ha ont. Han var dock med igen senare så jag tolkade det som att han var OK!
Både Arvidsson och Björkebaum är vad jag förstår osäkert startande.
SMHI har utfärdat klass 2 varning i Gävleområdet till i kväll. 2 dm snö och blåst. Vore ju typiskt om matchen blir inställd, efter allt som varit.
SMHI har utfärdat klass 2 varning i Gävleområdet till i kväll. 2 dm snö och blåst. Vore ju typiskt om matchen blir inställd, efter allt som varit.
Ja vilken oerhörd ironi om det skulle bli så!
Hallkrav!
Varningen gäller väl huvudsakligen sen kväll/natt? Kan bli regn under matchen men vad jag ser på SMHI och YR så verkar det inte bli jätteproblem vid matchen.
Haha fotbollshall
[quote1493031630=Affe Bengtsson]
Varningen gäller väl huvudsakligen sen kväll/natt? Kan bli regn under matchen men vad jag ser på SMHI och YR så verkar det inte bli jätteproblem vid matchen.
[/quote1493032904]
Vi får hoppas på det, men vädret är lynnigt i Gävleområdet. Har sett "snökanoner" där förut
[quote1493032904=Love]
[quote1493031630=Affe Bengtsson]
[/quote1493032904]
Verkar bli värst längre norrut. Söderhamnsborna bygger hall som bäst
Vi får hoppas på det, men vädret är lynnigt i Gävleområdet. Har sett "snökanoner" där förut
[/quote1493033730]
Finns det nån krog i Sthlm där vi plast- och soffsupportrar kan se matchen tillsammans?
Dax att tippa resultat kanske. Tror på en hyffsat enkel seger med tja 3-0 låter bra. Moses gör hattrick!
Idag presenterar sig Digge.
2-0 verkar ju vara gångbart.
Ruggigt väder som sagt. Lätt nederbörd, temp kring nollstrecket och 6 m/s vind. Man står väl under tak eller? Tröja och varm jacka blir det.
Lätt att få hybris efter Pekingmatchen. Tror på oavgjort och målsnålt, 1-1.
Sirius Hej!
Lätt att få hybris efter Pekingmatchen. Tror på oavgjort och målsnålt, 1-1.
Sirius Hej!
2-1 men det blir svårspelat i slutet (i snögloppet).
Länktips ang snö:
radar: http://se.baltrad.eu/
nederbördsform: http://trafikinfo.trafikverket.se/LIT/#url=Vagtrafiken/Karta
Ser ut att gå över i snö ganska snabbt, går även snabbare än i modellerna. Hoppas hela matchen går att genomföra.
I Vecchias frånvaro hoppas jag på piggt inhopp av Jander i 70:e.
/meteorolog
radar: http://se.baltrad.eu/
nederbördsform: http://trafikinfo.trafikverket.se/LIT/#url=Vagtrafiken/Karta
Ser ut att gå över i snö ganska snabbt, går även snabbare än i modellerna. Hoppas hela matchen går att genomföra.
I Vecchias frånvaro hoppas jag på piggt inhopp av Jander i 70:e.
/meteorolog
Serietvåa: Inget konstigt med det!
Vilken fröjd att se Sirius på tv från Bryssel :) Sirius passningsspel och inställning imponerade verkligen.
Västra hördes väldigt bra och det nämnde också kommentatorn flera gånger. Om 1000 Uppsalabor kan åka till Gävle för "hemmamatch" borde vi kunna få med oss åtminstone 500 till Eskilstuna, Norrköping (nästa år) eller Örebro om vi marknadsför det i tid som årets bortaresa.
Spännande med AIK borta på torsdag :)
Västra hördes väldigt bra och det nämnde också kommentatorn flera gånger. Om 1000 Uppsalabor kan åka till Gävle för "hemmamatch" borde vi kunna få med oss åtminstone 500 till Eskilstuna, Norrköping (nästa år) eller Örebro om vi marknadsför det i tid som årets bortaresa.
Spännande med AIK borta på torsdag :)
Fan va bra det går! Känns ju stabilare än förra året.
Hur många poäng behövs för att hänga kvar?
Hur många poäng behövs för att hänga kvar?
800 miljoner för Sarfo, tycker jag låter rimligt
Var det nån som spelade in matchen? 400 spänn i månaden och ingen lagring. Blä
Skönt att allt tjafs runt flytten spelmässigt inte påverkade laget ett dugg. Sen undrar man ju hur mycket vi förlorade på den här matchen rent ekonomiskt. 2 miljoner?
Oj fan första gången mitt tips sitter!
Skönt att allt tjafs runt flytten spelmässigt inte påverkade laget ett dugg. Sen undrar man ju hur mycket vi förlorade på den här matchen rent ekonomiskt. 2 miljoner?
Uppsala kommun borde rimligtvis ha en skuld till Sirius på 1-2 miljoner.
Satt nästan som en fågelholk på arenan....har jag någonsin sett Sirius så bra i en match?
KFF kan ju inte ha rasat fr topp 6 ifjol till att vara så usla eller? Det var ju inte Falkenberg eller Frej vi mötte igår.
KFF kan ju inte ha rasat fr topp 6 ifjol till att vara så usla eller? Det var ju inte Falkenberg eller Frej vi mötte igår.
Sirius är bättre än någonsin, det är nog bara att vänja sig ;)
Kanske inte 800 milj men, som jämförelse, HIF fick tydligen omkring 35 milj kr för Alexander Gerndt när han såldes till Utrecht. Och Sarfo är bättre. Nog borde vi väl kunna få mer än de 10-15 milj som det har spekulerats kring?
Det bör iallafall säljas i sommar, annars blir det dessvärre inte mycket.
Förläng kontraktet och sälj senare ;-)
Och jag som inte ens hade min vinnartisha på mig. Det här laget klarar sig helt på egen hand nu, så jävla bra!!
[quote1493113540=Saemor]
Kanske inte 800 milj men, som jämförelse, HIF fick tydligen omkring 35 milj kr för Alexander Gerndt när han såldes till Utrecht. Och Sarfo är bättre. Nog borde vi väl kunna få mer än de 10-15 milj som det har spekulerats kring?
[/quote1493154106]
Om Gerndt såldes för 35 milj, är Sarfo värd minst 50.
vad alla verkar vilja sälja Sarfo, han ska inte säljas oavsett pris. Han ska stanna och utvecklas till en ännu bättre spelare för oss och landslaget. Han blir ju snart bli svensk medborgare, om jag fattat rätt.
Vi måste ju bekosta inbrottet och alla Gävleresor.
Jag njuter varje gång Kingen lirar. Fotbollspropaganda är det ju. Det är spelare av Kingens klass som gör fotboll rolig att se. Det vore oerhört tråkigt om han försvann men samtidigt är det ju en ypperlig chans för Sirius att lyfta ekonomiskt. Och vi ska fan ha rejält med stålar så vi kan köpa en spetsspelare. Tror i och för sig att vi kan klara kontraktet utan Kingen men det blir väsentligt tuffare och tråkigare. Kingen behövs inte bara i Sirius utan även i svensk fotboll.
Lite som våran is prins Eskhult är kingen på gräset.