Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Aik-Sirius (27 april)

Då var det dags för nästa match. Som Sutra skrev på twitter, "På torsdag möter vi tolvan AIK". Jag är dock (som alla andra matcher i år) pessimistisk. Tyvärr får Aik ordning på grejerna och det blir 2-0.
Man kan inte begära att vi ska ta poäng mot AIK på Friends heller så det är inget pessimistiskt tips.
Jag tror dock vi gör en riktigt bra match och att vi gör mål. AIK kommer att gå mycket hårt åt Sarfo men ha problem med Sirelius snabbhet. 2-1 förlust
Fortsatt svårt att sätta baljor så 0-2
Vänta nu.. Är det AIK vi möter!?
Overklighetskänslan består. Efter vår överlägsenhet igår, var känslan mer som om vi mötte Sandviken i div 1 och på torsdag har en svår bortamatch mot Vasalund på Skytteholm :-)

Ok vi möter AIK på Friends.
Ingenting är omöjligt men att vi ska vinna nej, oavgjort nja, förlust ja.
1-1. Jag vill verkligen inte förlora den här matchen. Känner alldeles för många dryga AIK:are.

Den stora frågan dock: Vart förvärmer vi? Vavava?
Vi är några som ska mötas upp vid Södra station, hitta nåt plejs och ta pendeln till matchen
Är det där alla ultras ska samlas alltså?
Jajjämänn.

Vi är några som ska mötas upp vid Södra station, hitta nåt plejs och ta pendeln till matchen

Vill vi inte ha ett officiellt häng eller har vi inte hittat ett ställe?
Återkommer om det! Hur det arbetats från västras håll vet jag inte. detta är en högst informell idé som några polare har. men den kan säkert bli officiell!!
Det brukar lösa sig!
Jag plingar krogar runt södra och kikar. när är rimlig tid att folk börjar droppa in? 16:30?
Enda som oroar är återhämtningen efter monstermatchen fysiskt mot KFF. Orkar de hänger inte AIK med, de är för stabbiga och har en riktigt osäker målvakt. Kan IKS hålla bollen mot AIK som mot KFF kan hemmapubliken också bli en jobbig post för AIK och bli än mer stressade.
Tror absolut på poäng. 2-2?
AIK göra 2 mål i samma match?
Läste på AIK:s bortainfo. Där stod det så här om bortakortet: "Supporterkort: Byts mot matchbiljett efter avprickning mot nummer på kortets baksida vid entrén."

Någon som har ett nummer på sitt kort? Jag har en tom ruta på baksidan.

Läste på AIK:s bortainfo. Där stod det så här om bortakortet: "Supporterkort: Byts mot matchbiljett efter avprickning mot nummer på kortets baksida vid entrén."

Jag har iaf två rutor. En liten överst med ett nummer och en större som inte har något.

[quote1493115932=Stellan]

Jag har iaf två rutor. En liten överst med ett nummer och en större som inte har något.
[/quote1493117011]

Haha! Stirrade mig blind på den stora rutan. Missade helt den lilla. Hade visst ett nummer jag med. Dumstrut på. Tackar! :D
Skriv nr 56 annars, 55 sålda ;)

dryga AIK:are.

Det kallas väl synonomi!
Det är väl bestämt förvärmning på Lilla Wien i Södra station?

Att möta AIK på Råsunda i allsvenskan är en dröm jag haft länge. Det här är så närma man kan komma. Det känns lite overkligt redan.

Även om ingenting verkar omöjligt för våra vackra hjältar just nu har jag svårt att tro på seger och oavgjort lär kräva en hel del tur. 2-0 till däggdjursordningen Rodentia vars arter utmärkas därav att de hava tvenne stora, vassa, för gnagning danade framtänder i vardera käken (sällan fyra i överkäken) o. sakna hörntänder. Fast de har inte vunnit hemma i år...
Okej, Lilla Wien it is. Mejlade dom och förvarnade lite.
Tror absolut på poäng. 2-2?
Läste att det bara var 300 bortabiljetter sålda. Det måste ju vara ett skämt? Hoppas bara att folk väntar till sista sekunden.
Läste detsamma 300 biljetter. Borde bli minst 1000? Kanske väntar folk eftersom det Är en stor arena med mycket plats?
300 är ju bara bortastå. Är nog minst lika många som sitter.
Var väl 1000 pa bortastå pa Tele2? Visst, det var en historisk premiär men efter säsongsinledningen borde fler ha vaknat upp och dessutom borde Friends Arena ligga bättre till för manga än vad Tele2 gör?
Ian har tydligen fått en fraktur i ena tummen och blir borta minst två matcher. Tråkigt, han såg riktigt vass ut mot Kalmar. Blir det Johan A. som ersätter tro?

Ian har tydligen fått en fraktur i ena tummen och blir borta minst två matcher. Tråkigt, han såg riktigt vass ut mot Kalmar. Blir det Johan A. som ersätter tro?

Med tanke på motståndet så röstar jag för att skicka ut Sarfo på kanten och in med Haglund i mitten. Kan behövas lite tyngd tror jag i morgon.
Dragan?
Ja ,var det över 1000 som åkte till Gävle så ska det väl bara vara över 1000 som åker till Solna. Närmare, mer planeringstid, sexigare motstånd, och Sirius ligger ännu högre i tabellen. Jag misstänker att många tänker att Friends är så stort att man inte behöver förköpa, hoppas att AIK tagit höjd för det i bortasektionens storlek?

Ja ,var det över 1000 som åkte till Gävle så ska det väl bara vara över 1000 som åker till Solna. Närmare, mer planeringstid, sexigare motstånd, och Sirius ligger ännu högre i tabellen. Jag misstänker att många tänker att Friends är så stort att man inte behöver förköpa, hoppas att AIK tagit höjd för det i bortasektionens storlek?

Storleken är nog fast
Bortasektionen varierar mellan 300-3000 enligt hemsidan.
I dag måste jag erkänna att jag för första gången är helt förbannat nervös.
Idag möter vi alltså AIK på Friends och är typ favoriter. T.o.m. på Gnagarforum verkar många räkna med att Sirius vinner. Helt bizarrt. Försöker att inte bli övermodig, men den här matchen känns helt klart lättare än att möta J Södra på Studan på måndag.
Jag ser ingenting lätt med den här matchen.
Tillsammans bygger vi vårat kära blåsvart Än starkare och målet måste vara topplaceringar både vinter,sommar,höst och vår ..Uppsala är blåsvart..Kan vi nå 200.000 kr under maj månad? Eller kan vi nå ännu högre? I dag har Framtidslaget samlat ihop 150.880 kr. Satsa på framtiden tillsammans med oss - Gå med i Framtidslaget du också!
Tillsammans bygger vi vårt kära blåsvart ännu starkare och målet måste vara topplacering både vinter,sommar höst och vår ..Uppsala är blåsvart
Läs mer om vår satsning
http://www.siriusbandy.se/web/framtidslaget/

Eller besök hemsidan direkt
www.framtidslaget.nu
Fel tråd!
tillsammans är vi starka vinter sommar höst eller vår..Uppsala är blåsvart ...
Ähh nu drar jag till Lilla Wien. Ses där!
Ja, det borde bli ett betydligt större följe än själva supporterbussarna. Sjukt att inte fler hoppade på denna feta match dock!
Jag tror det är dags att inkassera säsongens första X. 0-0? Ännu ett tacksamt läge vad gäller motståndets status, men jag är rädd för deras revanschlusta. Och synd för vår del vad gäller Ian som stått för mycket spets.
Ingen Eiswohld :( Haglund, får se hur mkt ytter han är som grafiken visade
Jag ska inte säga så mycket om att AIK vann men visst var det offside vid målet, eller?
Det luktar som sagt var rejält offside men TV visar inte det avgörande momentet. I övrigt hade AIK läst på ordentligt och gjorde precis vad man ska göra för att störa oss, dvs forechecka högt och hårt och störa vår uppbyggnad. Sen när både Moses och Kingsley var blekare än vanligt och inte höll boll så att vi fick lite vila så gick det som det gick.
Solklar offside från min positon, men det var fler offside lägen som båda AD missade konstant, nej dem hade ingen bra dag.
Å andra sidan så friair El Kabir eller vad han nu heter 2 strafflägen framför Norra som vilken annan domare som helst hade gett straffar på.....så udda kanske var jämt den här gången men visst surt är det.
Inte mycket att säga om gårdagens match. Vi kommer inte upp i nivå och AIK är snäppet bättre på det mesta. Kanske en reaktion för vår del efter det tuffa matchandet och den framgångsvåg vi ridit på. Synd att Ian är skadad då vi utan honom saknade en viktig ingrediens igår; snabbhet. Haglund var tyvärr inte lyckad på sin ytterposition och jag hoppas att Johan är redo att starta på måndag. Helt tyst om varför Eis inte fick spela igår? Ett taktiskt drag för att matcha Markkanens längd med Jarl?
Jag hoppas det inte ska gå troll i det här med att spela på gräs. Usch om vi ska bli ett sånt där lag som muttrar likt Anders Svensson varje gång man inte får spela på en plastmatta.

AIK var bättre - inte mkt att säga om det. Hade vi ens nån farlig målchans?
Arvidssons läge på en hörna var väl så nära vi kom igår, synd men så det blir när det går troll i vårat spel

Jag hoppas det inte ska gå troll i det här med att spela på gräs. Usch om vi ska bli ett sånt där lag som muttrar likt Anders Svensson varje gång man inte får spela på en plastmatta.

AIK var bättre - inte mkt att säga om det. Hade vi ens nån farlig målchans?

exakt, inget vi haft problem med tidigare, lite synd att UNT får det att låta som att Arvidsson tycker det skulle vara ett problem, i alla fall i rubriken
Soppatorsk! In med lite fräscha ben. Dragan från start nästa match - och Moses som superinhoppare?
Tyckte verkligen det såg ut som många hade problem med underlaget, framför allt Kingen och Moses. Hoppas att det mest handlar om ovana, för vi kunde ju spela bra matcher på gräs ifjol. Tycker ändå att vi krigade bra mot slutet igår. OK, målchanserna uteblev, men det var bra press mot AIK-målet sista kvarten.

F.ö. lyckades jag bli besviken av Friends, och då var ändå mina förväntningar i botten.
Friends är förbålt trist som arena. Akustiken är usel. Det kändes som att sjunga (nåja) i ett ekofritt rum och Gnaget hördes inte speciell mycket. Därtill känns fotbollen avlägsen och syntetisk (kan ha med ljudet att göra), även om jag kände lite gräsdoft i andra halvlek. Bortasupporteringången var direkt ovälkomnande och skyltningen dit obefintlig. Att stå på sittplats är inte heller så kul.
Biosalongskänsla. För fotbollens skull hoppas jag att de får en ny arena inom en snar framtid, om det så är med eget kapital. De borde ju ha 100 millar i kassan bara efter senaste transferfönstret, men det är klart, själva marken är ju svindyr också. Kanske orealistiskt, men så där kan de ju inte ha det.

Min känsla både mot AIK och IFKG är att vi väger för lätt när det blir brunkigt och dessutom sårbara när det tendererar till att kunna bli en del centrala djupledshot. Tuschan har varit fantastisk inledningsvis och CG tar mittfältsstriden på ett viktigt sätt, men sedan finns det mer i övrigt att önska när det gäller annat än det rent fotbollstekniska. Mo' kan ju vara stark like a boss, inte minst med boll – det borde utnyttjas mer. Arvidsson verkar ha blivit tjurskallig utav sig och gott så, det behövs sådana ingridienser i den här typen av matcher. Som sagt hade det varit bra om vi kunde haft mer bollkontroll på mitten. Ett tag i första trillades det mest längs backlinjen vilket kändes både ovant och obehagligt, men vi var väl så pass låsta. Trots allt vaskade vi ändå fram rätt många hörnor och det var oerhört synd att vi inte förvaltade den då Linnér fumlade.
Inget lyckat drag att spela Jarl i går.Hade Johan varit match tränad borde kvitteringen ha kommit.Funboiten i Aik var fantastisk ,räddade massor av nästan lägen för oss.
Arvidsson visade klass och Nilsson fortsatte att övertyga. Tycker NBT var snudd på vårdslös vid flera tillfällen även om han känns mycket viktig för vårt grundspel. Moses blir jag inte klok på. Underbar inställning och person, urstark och grym på att hålla boll. Men han är inte snabb nog och det blir lite omständigt när han väl får lägen. Det var en helt annan variation och löpvilja i anfallsspelet när Björkebaum spelade.