Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-Bunkeflo

Det blir inte allsvenskan 2008, om man nu på allvar vågade hoppas på det, men bästa nykomling ska vi bli! Så den här matchen är allt annat än avslagen.
För en gångs skull är ingen spelare avstängd och frågan för dagen är väl om Garcia får förnyat förtroende i målet.

Det finns massor av små prestigemål att uppnå:
* Bästa nykomling, som du nämnde
* Bästa Uppländska lag
* Hamna på övre halvan av tabellen (8:a)
* Vara bland Sveriges 20 bästa lag (6:a)
Tyvärr kommer jag att missa matchen pga att den ligger så tidigt. Hade den börjat 16:00 hade jag nog hunnit dit.
Man ska alltid sträva efter högsta möjliga placering. Vi har fortfarande chans att komma 4:a, det vore otroligt bra om vi kunde göra det. Väldig skillnad på att sluta 9:a och att vara bäst av de som är kvar till nästa år.
Jag hoppas på ett taggat Sirius på söndag som startar enligt följande:
Jon - Luggen, Hjalmar, Gurra, Tighe - Fredrik, Gallo, Ante, Mani - Hochen, Antou.
Då kan vi ha en bänk bestående av Garcia, Linus, Daouda, Kim och Palmqvist.
Musse och Olle räknar jag inte längre med och Perry, Fernberg, Christos och Kesenci hamnar utanför truppen.
Jag hoppas på att nån ställer upp och tar på sig guljackan på söndag.
Tja, om någon är villig att äta upp min korv (så att jag slipper) så kan jag tänka mig att stå med guljacka på söndag. Ska ju ändå dit...
man kan få chips istället för korv om man inte äter kött.
GI-vegetarianer får det jobbigt alltså
Jag tror Garcia kommer stå mot Bunkis.

http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=12&m=&team=1&news=1054
Tack Jon!!!
Tack och hej, Jon! Det var kul så länge det varade!

Kör hårt nu Garcia!
Vem blir avbytare på målvaktssidan?
läs officiella igen, mikko. henrik gustafsson, från a2, har tillfälligt flyttats upp i a-truppen.
Tack som fan Jon! Lycka till vart du än går (förutom om det , gud förbjude, blir till ESK då ;-))
Ibland läser man slarvigt.
Kom igen nu, visa att vi är bästa nykomling. 4:e platsen ska vi ha.
Måste komma med ett tips:
IKS - BUK, 2-1
IKS: Gurra och Hoch, BUK: Bekir
Publik: 2007
Jag fruktar bottenpublik idag. SMHI säger att det blir regn och 9 grader. Inte direkt bäddat för publikfest.
Erol "stjärnsläckaren" Bekir =(
Stor besvikelse att Sirius inte verkar ha gett allt. Det är ett minimikrav. Ge ALLT i sista två matcherna.
Vi kan uppenbarligen inte spela fotboll mot Bunkeflo. Hoppas att det går bättre mot LB 07. Och att Erol går i pension.

För övrigt bör nog Sirius värva två nya målvakter till nästa säsong. Men jag hoppas García knyter näven i fickan och bevisar att han håller i de två sista matcherna.
Dålig uppslutning idag. Hade förväntat mig de av sittplats, men jag visste inta att västra var sånna medgångssuportrar. Självklart får man förhinder ibland men det verkar märkligt att så många fått förhinder samma dag.

Annars var allt bedrövligt, spelet, resultatet, vädret...ja allt.
En riktig skitmatch, mer behöver inte sägas...
Ibland är det skönt att få förhinder....
Men det var ju kul att domarn svarade på nåns fråga:

Speakern: Nummer 5 i Sirius Tighe Dombrowski får gult kort.
Siriussupporter (argt): VARFÖR DÅ?!!
Domarn vänder sig mot oss och ropar: Tröjdragning!
VSS: Jaha, okej...
Domarn var skön! Fast dagens stora behållning var Åke Hammarströms funderingar över förlovningsringen som det stod Elisabet på.
Ja, domarna var roliga prickar. Såg inte allt för proffsiga ut.
Matchen finns det inte så mycket att säga om. Blött, lojjt och gnälligt är tre passande ord att beskriva skiten.

Håller med att uppslutningen i VSS var bedrövlig idag, kändes som man stod med snubbarna i Gröna Strå, eller nått. Vart fan tog ni vägen, ni som stod i klacken under vår medgångstid? Pinsamt. (bitter :P)
Hur många var det i själva klacken då? 1009 pers totalt var ju inte så jättebra, men jag ska bara hålla käften, jag var ju i Västervik i stället. Kommer definitivt mot Örgryte.
Det var nog inte mycket mer än ett 20-tal vilket förstås är riktigt dålig.
Då får vi väl ta en allmän uppryckning till avslutsmatchen mot Örgryte. Känns som läge att tacka grabbarna för årets succesäsong!
Meddela alla era vänner och bekanta så vi får en värdig avslutning
Jag var på dop. You dont mess with kompisars dop.
You dont mess with säsongens sista 18 håls runda på Söderby :-)

Domarn var skön! Fast dagens stora behållning var Åke Hammarströms funderingar över förlovningsringen som det stod Elisabet på.

Fast då missade du nåt ännu roligare. Jag gick upp och snackade lite privata grejer med farsan efter matchen och han hade micken på hela tiden. Himla roligt, men som tur var hade typ alla utom Brandur lämnat arenan vid det laget. Han sade till att det hördes ut varpå Åke sade ett avslutande "Tack för idag!" och slog av anläggningen... :)
Hur länge har den gode Åke varit speaker på Sirius hemmamatcher?
Jag minns att i början av 90-talet satt en annan något äldre herre i båset och i slutet av samma årtionde hade vi ju "Freeedriik Suuuundfooors mannen" som jag för övrigt fortfarande kan undra över hur mycket uppåt-tjack han hade i kroppen.
En annan ljusglimt: Patrik St. Cyr debuterade. Superettans tuffaste namn?
Absolut
Hur uttalas St.? Sankt? Saint?
sankt. annars gör du som spelarna i a-laget och säger kort och gott "sunshine".
Då kan vi ju sjunga Let the sunshine in :D
Klockrent!