Återigen dags för "en av säsongens svåraste matcher". Hoppas vi kan ställa upp med den backlinje vi hade senast mot Kalmar. Oavgjort?
Östersund-Sirius, ons 17:e maj
Det här känns verkligen som en av säsongens svåraste matcher. Östersund har alltid kännts obehagligt bra men är det nån gång det skulle kunna gå så är det fanimej just nu. 3-2!
Både Eiswohld och Arvidsson borta. Jobbigt nu i backlinjen... :(
Skulle känna mig galet nöjd med 1-1.
Skulle känna mig galet nöjd med 1-1.
Segt med alla skador. Johan eller Bergman från start?
Tanken på någon av ovan nämnda mot Ken Sema med flera känns... så där.
Surt med Arvidsson, hade gärna sett han ta nödvändiga gula i den här matchen
Fy fan. Jarl måste göra sitt livs match.
En viss tröst är att Östersund har sin bästa målgörare, Jamie Hopcutt, avstängd.
Bra att vi möter lag som i omgången innan har manglats av Malmö FF. Trötta och med ett självförtroende som kunde vara ännu bättre. Elfsborg fick ett rött mot MFF, samma sak nu med Östersund. Båda lagen hade matcher som rent psykiskt var lite tuffa (sena vinstmål för MFF). Hoppas att Malmö går hårt åt Bajen som vi möter i nästa match ;)
Jag är absolut nöjd med en pinne. Kan nog sluta hur som helst, våra spelare borde ha bra känsla inför matchen med sena kvitteringar mot J Södra och BKH samt vändning 0-1 till 4-1 senast. Skillnad om tabellraden är 5-2-2 eller 4-2-3 efter morgondagens match.
Som sagt - nöjd om vi tar en poäng. Högmod går före fall etc., så föredrar att ha rimliga målsättningar inför varje omgång.
Jag är absolut nöjd med en pinne. Kan nog sluta hur som helst, våra spelare borde ha bra känsla inför matchen med sena kvitteringar mot J Södra och BKH samt vändning 0-1 till 4-1 senast. Skillnad om tabellraden är 5-2-2 eller 4-2-3 efter morgondagens match.
Som sagt - nöjd om vi tar en poäng. Högmod går före fall etc., så föredrar att ha rimliga målsättningar inför varje omgång.
Fy fan. Jarl måste göra sitt livs match.
Det måste han verkligen göra! Karln har inte imponerat på mig. Skulle gärna se att OP till platsen till vänster i mittlåset, men det lär ju inte hända....
Andreas Andersson står i östersund. Känner mig trygg då, träffar vi bara mål e matchen vunnen. Alt slår några höga inlägg o hörnor så fuckar han upp det själv.
Varför står Adde? Är Keita skadad igen?
tror dom har växlat lite, adde först sen Keita 3 senaste, tror inte han är skadad
Jahaja. Keita är bättre tycker jag.
Absolut, nu blir det siriusmål i 93e
Tror inte att det är något sagt om vem som står än.
Jag får OCD av rubriken så snälla Steffe eller Brukarn, fram med ett stort 'S'. Är det något lag som ska "skändas" så är det förstås östersund. ;)
OnT: Jag tror att vi kan "råna" hem en pinne likt sist vi var i Öset. Vi brukar stå upp bra när förutsättningarna är knas, trots allt. Allt att vinna!
OnT: Jag tror att vi kan "råna" hem en pinne likt sist vi var i Öset. Vi brukar stå upp bra när förutsättningarna är knas, trots allt. Allt att vinna!
Varsågod.
Ja ett så kallat Pyrrhuskryss känns det som.. helvete det ryker ju minst en spelare per match. CG borta hur länge?
I dag hade vi flyt.
Skönt med en bonuspoäng till.
Skönt med en bonuspoäng till.
Puh ! Svettig poäng. Hoppas CG är tillbaka snart.
Vi är så här bra. Snart kommer även andra att inse det. Fast skadorna är ju ett problem men alla lag drabbas, mer eller mindre. Bajen nästa att spöa ;-).
Och Jarl var normalbra...
Huva...krigarpoäng! Lite tur och en jävla inställning!
Enligt mig den svåraste matchen avklarad och oerhört tacksam över en pinne. Sitter nu övertrött efter att ha kört dit och hem direkt efter matchen och försöker landa i allt. Är så oerhört tacksam över att få följa detta underbara gäng.
Bergman hade det svettigt, vilket var väldigt uppenbart i början. Antar att han tog sig i kombination med att Sema tröttnade lite. Tror det är mycket bra att de yngre får sådana här chanser oavsett utfall.
[quote1495091603=johann]
Bergman hade det svettigt, vilket var väldigt uppenbart i början. Antar att han tog sig i kombination med att Sema tröttnade lite. Tror det är mycket bra att de yngre får sådana här chanser oavsett utfall.
[/quote1495093214]
Jag tror att det som gjorde att Sema inte kom fram lika bra efter Wicks monsterräddning var att Kalle tog över den sidan. Bergman kom tillbaka någon gång men det var väl ett sidbyte för ytterbackarna hela andra halvlek i alla fall.
[quote1495093214=ThomasD]
[quote1495091603=johann]
[/quote1495093214]
Jag tror att det som gjorde att Sema inte kom fram lika bra efter Wicks monsterräddning var att Kalle tog över den sidan. Bergman kom tillbaka någon gång men det var väl ett sidbyte för ytterbackarna hela andra halvlek i alla fall.
[/quote1495094478]
Just ja, de höll på och bytte en massa. Fast ganska länge var det väl lite fram och tillbaka? Eller kanske var konstant bytt efter paus?
[quote1495094478=Love]
[quote1495093214=ThomasD]
[quote1495091603=johann]
[/quote1495093214]
[/quote1495094478]
Just ja, de höll på och bytte en massa. Fast ganska länge var det väl lite fram och tillbaka? Eller kanske var konstant bytt efter paus?
[/quote1495100218]
Jag minns det som att kalle var på Semas sida hela andra halvlek. Men minnet kan ju vara lite halvdåligt ibland.
Tycker att vi har allsvenskans kanske hetaste målvakt just nu i Wicks, som gör den ena monsterräddningen efter den andra. I övrigt ett riktigt krigarlag som ska ha all credd för kämparinsatsen i går. Värt alla mil!