En dag innan matchen och inget match tråd. Jag tror på en 1-0 vinnst för våra hjältar!
Örebro - Sirius måndag 29:e maj
Vi har vunnit 1 match sen Ian blev skadad, nu är han tillbaka i truppen men lär inte spela en sekund. Fortfarande struligt i backlinjen och Moses avstängd. Ska man våga hoppas på 1-1?
Örebro har haft måltorka de senaste omgångarna, får gärna hålla i sig en match till men de får tillbaka Igboanike.
Hittills har vi haft en otrolig tajming med när vi möter våra motståndare. Nu har vi lite otajming eftersom Igboannanike är tillbaka i ÖSK. Det lär göra skillnad, och när vi dessutom saknar Moses kan jag inte känna mig annat än nöjd med krysset.
Isac Bråholm med i matchtruppen. 16 bast och matchas flitigt i både U17, U19 och U21. Spelade drygt 40 matcher förra året.
1-2 BAM
Å andra sidan är Rogic skadad och Gerzic halvskadad så det vrider väl chanserna lite mer åt våran fördel.
Halvskadad? Han kör bara första halvlek då eller?
Halvskadad tolkar jag som att att man bör vila annars riskerar man att förvärra skadan. Ungefär som att låta Ante B lira. Skulle gärna velat följa med till Öreeebro idag men kan tyvärr inte. Tippar 1-1.
Sirius Hej!
Sirius Hej!
Jag är också halvskadad, har av någon anledning väldigt ont i benen och fötterna. Kanske den där neuropatin som spökar. Men två timmar stående på betong i kväll borde ju fixa det tycker man.
Med tanke på omständigheterna får man vara rätt nöjd med krysset. Samtidigt har vi ju visat tidigare i år att vår bredd också kan leverera, om det så är just kryss. ÖSK har inlett lite skakigt, men har flera duktiga spelare som kan sprida lite skräck. Anar revanschlusta. Men som sagt, ett kryss känns nära till hands.
Hoppas på Dragan från start nu då. Han brukar trivas som fisken i vattnet på Behrn Arena. Super!
Hoppas på Dragan från start nu då. Han brukar trivas som fisken i vattnet på Behrn Arena. Super!
Kul med Bråholm, btw. Han gjorde mål med U21 mot just ÖSK i slutet av februari. Supertalang!?
Kingsley utgår av personliga skäl:
http://www.siriusfotboll.se/kingsley-sarfo-missar-matchen-i-orebro/
http://www.siriusfotboll.se/kingsley-sarfo-missar-matchen-i-orebro/
Åt helvete. Nu blir det svårt.
Nu missar jag ju också halmstad på söndag så jag blir lite orolig att jag inte får se något mer av Kingsley i blåsvart.
Nu missar jag ju också halmstad på söndag så jag blir lite orolig att jag inte får se något mer av Kingsley i blåsvart.
Vi får parkera bussen och försöka hålla 0-0 så länge vi kan. Så jävla frustrerande.
Ajaj, inte bra! Klarar vi ett x är det en bragd! Förutom att vi tappar i slagstyrka får ÖSK en psykologisk fördel av att bara veta att vår bäste spelare inte deltar.
Läge för Kim.
Äsch och fy! Men nu får andra ta och kliva fram. Dragan t.ex.
Dåligt omen Örebro inte gjort mål på 400 min och vi utan Sarfo, Ogbu, Eis och Jarl.
Proppen ur för ÖSK.
Proppen ur för ÖSK.
Finns det några spelare kvar nu?
Kim hade ingen lyckad dag, missade markeringen på första målet, missade straff och drog på sig en avstängning. Dessutom visade både Dragan och Montiel att dom inte håller för nivån.
Jarl och Eiswohld får gärna bli friska nu. Moses och förhoppningsvis Sarfo med också! Nu får Halmstad sota!
Jarl och Eiswohld får gärna bli friska nu. Moses och förhoppningsvis Sarfo med också! Nu får Halmstad sota!
Cred för kämpainsatsen - det blev en "ärlig torsk". Kim B såg uppgiven ut i intervjun apropå skadeläget.
Kindlund och NBT skadade också nu. Krävs bara att Wicks skadar sig så kan vi ställa ut en elva på skadelistan.
Skönt att vi kan ta ett sånt här resultat utan att få panik efter den bra starten.
Gäller att avsluta våren starkt mot Halmstad så blir det nya tag till "hösten"
Skönt att vi kan ta ett sånt här resultat utan att få panik efter den bra starten.
Gäller att avsluta våren starkt mot Halmstad så blir det nya tag till "hösten"
I bortamatchen mot Vallentuna år 2000 avslutade vi matchen med 10 spelare under 20 år. Men jag tror tamejfan inte vi varit så illa skadedrabbade sedan dess.
Ha ha Brukarn dräper alla tvivel på att det bara kan bli sämre
Nu behövs flyt och plåster.
Vi får börja förbereda oss på att det finns en stor risk att vi åker ur om det fortsätter så här.
Tja, torsken var väl väntad med tanke på skadeläget och utan Sarfo och Moses. Vi har fortfarande 8p mer än laget på kvalplats (Kalmar). Nu känns det dock jäkligt osäkert (med Thor ev. skadad) om vi kan ta p mot HBK som måste vinna för att inte tappa för mycket mark till lagen ovanför. Fast med Moses, Sarfo? och kanske Jarl samt Eis tillbaka borde vi väl ha en rimlig chans att vinna tycker man.
Vi får börja förbereda oss på att det finns en stor risk att vi åker ur om det fortsätter så här.
Nu börjar det likna gamla tider.
Med tanke på omständigheterna tycker jag vi krigade beundransvärt igår. Vi vågade iallafall försöka sätta ÖSK under press, och vi kom igen och gjorde match av det med tio man på banan. Sen var det kanske lite för många spelare som inte riktigt håller allsvensk klass igår, iaf inte på de positioner de spelade.
nu får vi inte deppa ihop .Bra kämpat av blå/svart
spelarna kvicknar till o Moses kommer tillbaka , vi ska ta HBK!! Ni som var i Örebro fick mkt beröm av de som refererade! så nu är de "all makt åt Sirius"
spelarna kvicknar till o Moses kommer tillbaka , vi ska ta HBK!! Ni som var i Örebro fick mkt beröm av de som refererade! så nu är de "all makt åt Sirius"
En straffmiss från poäng. Bra kämpat i går ändå. Men undra om inte Kim brände sina broar som straffskytt nu? :-(
Får hoppas på ett par spelare tillbaka på söndag och att vi avrundar säsongen med tre poäng nu. :-)
Får hoppas på ett par spelare tillbaka på söndag och att vi avrundar säsongen med tre poäng nu. :-)
Ja det känns jobbigt med alla skador nu men resultatet är det svårt att tjura över. Om jag innan säsongen fick veta att vi skulle torska borta mot Örebro med 2-1 så hade det låtit fullt rimligt. Om jag då hade fått veta förutsättningarna hade jag nog tippat förlust med 5-1!
Tycker vi efter minut 20 gör en kanonmatch. Dåligt att vi brände så många lägen bara, ian, kindlund o kim har ju grymma lägen att göra mål.
Bra uppslutning av Västringar igår! Bra stöd trots haltande spel.
Dom tre stjärnorna delar jag ut till Kalle,Kim,Kindlund för gårdagens insatser.Även Zlatan missar straffar.
Dags att låna in domare från någon land då svenskarna är överlag är undermåliga över 90min++++++
Dags att låna in domare från någon land då svenskarna är överlag är undermåliga över 90min++++++