Svår match där man är nöjd med ett kryss. Nu får vi se hur det blir efter kvällens match. Själv hoppas jag att de får en tuff match. Om inget annat så har de en extra match i benen innan lördagen.
Malmö - Sirius, Lör 15/7
Med tanke på vårt vanliga flyt med spelschemat så hade jag faktiskt en skön skrällfeeling. Men när NBT sabbade axeln så försvann den - utan honom blir det för svårt. Men kul ska det bli!
Nä, jag ligger lågt. Torsk blir det men fantastiskt att vi ligger trea och utmanar de bästa! Var på träningen idag. Glädje och harmoni är min sammanfattning och det kan betyda mycket mot ett lag med stora krav på sig.
Vi har inget att förlora, inga skador måste vara målet.
Blir givetvis snortufft, men maffigt! Vi får sjunga hem en skrällseger, helt enkelt.
MFF spelade 1-1 mot Vardar och returen är borta på tisdag. All babyblå fokus på den matchen och vi smyger in på lördag och skräller lite?
Ser väldigt mycket fram emot årets mäktigaste bortamatch. Läget känns perfekt (minus några av våra egna skador) med ett Real Malmö som efter Vardar-debaclet i går kan komma att vila några av sina viktigaste spelare inför returen nästa vecka. Det öppnar ju också för att Kingsley gör debut mot oss.
MFF har så bra killar i sin trupp och brukar rotera en del ändå så det spelar inte så stor roll om de skulle vila 7-8 spelare. Christiansen är avstängd hur som helst.
Startar Skhodran och Elias tro?
Att Safari, Christiansen och kanske Rosenberg missar betyder jävligt mycket. Men de ska ändå vinna. Gutt läge.
Skhodran slår knappast ut Moses nu. Moses har gjort det bra länge och kan bli viktig som target i en sån här match om vi behöver slå långt. Skhodran blir super sub. Enligt rapporterna behöver Elias snäppa upp sitt återerövrings-spel lite till.
AFC lyckades ju skaka dem - alltså kan vi. Men givetvis är MFF favoriter och kommer jogga hem AS.
Man skulle ju givetvis se matchen på plats, men när detta nu inte är möjligt undrar jag om det finns något lämpligt hak i stan för oss Västringar, annat än O'learys?
O'learys är ingen höjdare. Pitchers är trevligt fastän inte jättestort. Ägarna är sköna har jag hört, kanske göra det till ett bortahak. Det är sällan fullt där
Har Etage lagt ned eller vad?
Etage har stängt! Vi är några som tänkte sitta på Pitchers och kolla, hoppas Västra kan fixa nån bra bira deal där så småningom .
Inte fan förlorar vi mot det där köpegänget!
Det blir inget pre-game på någon krog va?
Etage har bytt ägare och namn, och kommer inte att visa sport (inte ens Sirius).
Däremot utlovar vår krögare på Hamnpaviljongen/Båthuset att matchen visas där i morgon. Kan bli början på en tradition. Västras rabatter gäller givetvis även då.
För oss andra: Vi ses i Malmö på brunchen! På väg till Skåne nu. :-)
Däremot utlovar vår krögare på Hamnpaviljongen/Båthuset att matchen visas där i morgon. Kan bli början på en tradition. Västras rabatter gäller givetvis även då.
Etage har bytt ägare och namn, och kommer inte att visa sport (inte ens Sirius).
Då kör jag hampan och hoppas att jag får sällskap, kanske kan ni som tänkt pitchers byta ställe?
Haha, i Malmö menade jag såklart
Hockeyfrillan: Samordna med Sutra i [link=http://vastra.smode-demo.se/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?105921]resetråden[/link].
Gör en Östersund Sirius!
Jag är i Stockholm idag, men det finns en liten chans att jag hinner iväg till en TV. Då inga lokala lag spelar samtidigt antar jag att valfri O Learys visar matchen, har någon ett bättre förslag? Då på Södermalm/ i närheten av Eriksdalshallen.
Såja, på tåget ner till Malmö! Och nu slog det mig att den här matchen på sätt och vis borde vara den största match Sirius spelat sedan 1925. Kanske inte den viktigaste, men iaf den på högst nivå - toppmöte i Allsvenskan liksom, snudd på seriefinal till och med.
"Från en stor fisk i en liten damm påbörjar ghananen under lördagen sin tid i mästarklubben."
Sydsvenskan i dag.
Kingsley spelar alltså och MFF är sig självt nog som alltid...
Sydsvenskan i dag.
Kingsley spelar alltså och MFF är sig självt nog som alltid...
Jag pallrar mig ner till Hampan. Ser när de vackra vinner med 2-1. Fint som snus!
Vi gör vår grej och straffar oss själva för det
Helt jävla otroligt......
Detta är nästan för mycket! Haglund igen! Gåsätarna 3 - Blåsvart 3
Inte fan förlorar vi mot det där köpegänget!
Vad var det jag sa!!!!
Måste se om matchen i kväll. Sirius - Vi ger aldrig upp.
Starkt gjort men kvällens behållning är fan att läsa MFFs forum på svenskafans. De toppar allsvenskan men "fansen" är sjukt besvikna. Rolig läsning
Såg inte matchen men vi vart tydligen helt utspelade och så fixar killarna en pinne! Vilka killar! Extra stolt att vara siriussupporter idag.
Jag är så jäkla besviken, vi gör 3 mål men vinner inte matchen! Skojade så klart, vilken underbar poäng :)
Underbart krigat. Ända in i kaklet är IKS paroll.
Roligt att få in Stefano och Ante i spel igen. De kan bli nyttiga framöver.
Alla till Studan på lördag!!
Roligt att få in Stefano och Ante i spel igen. De kan bli nyttiga framöver.
Alla till Studan på lördag!!
En högtidsstund när Ante E sprang in på planen
Jag är så jäkla besviken, vi gör 3 mål men vinner inte matchen! Skojade så klart, vilken underbar poäng :)
Grejen är att så resonerar KB o TL, gör man tre mål ska man vinna och det är de grundkraven som gjort Sirius så jävla bra.
Man är ett stort leende fortfarande i dag. Episk upplevelse i går. Säger det igen: Haglund kan bli vår störste kultspelare nånsin, och Skhodran är ytterligare en fingertoppsvärvning - framspelningen till Vecchias 2-3 i går!
Alltså, Jesper Arvidsson.... jag vet inte om jag någonsin sett en så fulländat klinisk frisparksskytt. Han är ju närmast 100%-ig. 2017 är året en frispark strax utanför straffområdet är en bättre målchans än en straff. Osannolik snubbe.
Ja Jesper Arvidsson, han är klass rakt igenom. Fel tråd men hur länge sträcker sig hans kontrakt? Hoppas han vill vara kvar för antar att DIF skulle kunna tänka sig att ersätta Käck...
Gsnska säker på att Jeppe har kontrakt över nästa säsong
Ja det stämmer.
Vilken legendarisk upphämtning och helg i Malmö. Gåshud!
Vilken legendarisk upphämtning och helg i Malmö. Gåshud!
tack för bra jobb I capo-buren.
Olé Sirius Olé I vad? 30 minuter och magiska sista 10.