Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-AIK sön 6/8 kl 17.30

Häftig match på söndag! Nu hoppas vi att Braga tvingar fram en förlängning i andra halvlek. Slit ut er, gnagare!
Toppmatch!

Någon mer än jag som noterat att de som står vid ingången för "sjungande klack" inte vet om skylten som finns bakom de. När Sirius mötte Hammarby stod jag ganska högt upp, men sökte mig neråt då det var tyst där. Nu när Gnaget kommer på besök kanske man ialla fall kan se till så att inge av deras sympatisörer tar den vägen upp på läktaren?

I övrigt tror jag att Pascal Simpson tröstmålar för gästerna ;). Blåsvart kastar in två kassar och vinner således
120 min nattmangling och torsk i sista spelminuten. Låter jobbigt!
Hoppas de är rejält trötta efter manglingen och den långa resan hem med tunga huvuden.
Lite halvdassig stämning bland AIKs supportrar nu.
Attityden bland dom aikare som syns mest på twitter och svenska fans är inte rolig. Fy fan vad det gnälls på allt och alla.

Tror det kommer bli ganska tjurigt på läktaren om matchen inte går deras väg på söndag.

Eftersom det är slutsålt på söndag så är det viktigt att komma i tid om man vill stå i "sjungande klack" tror jag. Hoppas på att se riktigt mycket blå-svart på läktarna så det syns att vi är i Uppsala.
Kim & Tolle-tifo?
Ett vanligt lag hade nog varit både fysiskt uttröttade och mentalt småknäckta efter en sån där match men robotarna i AIK tror jag inte påverkas alls. De bara duschar och går vidare mot nästa 1-0seger.
Nervös. Här behövs en lugnande drink...

Toppmatch!

Någon mer än jag som noterat att de som står vid ingången för "sjungande klack" inte vet om skylten som finns bakom de. När Sirius mötte Hammarby stod jag ganska högt upp, men sökte mig neråt då det var tyst där. Nu när Gnaget kommer på besök kanske man ialla fall kan se till så att inge av deras sympatisörer tar den vägen upp på läktaren?

I övrigt tror jag att Pascal Simpson tröstmålar för gästerna ;). Blåsvart kastar in två kassar och vinner således

Tycker det nästan varje match är iaf ett 10-tal på vår sektion som bara står och glor.
Har en lite jobbig känsla. Muntra upp mig!

Har en lite jobbig känsla. Muntra upp mig!

Vi vinner med 2-1 på en regntung plan. Avgörandet kommer i 93e minuten!
Det blir regntungt idag men Vi står pall utan hall!
Regntung??? Har de inte lärt sig fr Gaismatchen i fjol o täcka planen i tid, eftersom alla vet att det ska bli regn. Men iofs visste alla det ifjol också utom de på Studan.
Bra känsla idag för vinst! Ös på bara Blåsvart!!
Knappast regntung efter det lilla som kommit idag. Behöver säkert vattna planen ändå.
Uppehåll ganska länge nu, är nog inte några problem om det inte blir fler skurar tätt inpå avspark. Var inte många mm som kom.
Vi ger dem en besk hutt av deras egen medicin - 1-0! Gärna ett fult mål också...
Säger bara oj det här var inget skoj
Skit
Taskig dag på jobbet, bara att komma igen!
Så kom raset tillslut, borde nog ha kommit mot malmö då vi var utspelade. I dag skänker vi bort segern på grund av underskattning och högmod.
Juniorförsvar och jag skulle inte velat gå in i samma omklädningsrum med Wicks.
Fjärde målet finns ju inte, dels Kims aktion sen ligga o kolla om Wicks räddar!!
Marchvideogenomgången imorgon blir inte rolig.
Bara att ta lärdom. Synd att det skulle ske inför fullsatt Studan.
Husch! De blev dessutom bestulna på en straff. Bara att bryta ihop och komma igen.
Jag tycker redan synd om Halmstad.
Skit
Var det Obasi som var bra eller våra backar som var dåliga igår? Antagligen lite av båda. Men det var ju lite oroväckande att se hur Kim och OP plötsligt såg ut som att de aldrig spelat ihop förut. Det behövs nog ett långt snack med Curre Engqvist den kommande veckan för att skaka av detta så snabbt som möjligt. Visserligen möter vi inga fler Obasi, men osäkerheten kan ju sitta i.
Känns generellt lite osäkert när Kim blir flåsad i nacken som back och i går var han osäker överlag tyvärr och inte blev det bättre av att OP inte gick att känna igen alls. Kasst försvarspel överlag och mittfältet vek ju ner sig också. Bara att hoppas att vi kan revanschera oss direkt på lördag och att inte det här blir början på en svacka. Huvva!
Frågan är väl om Jarl ska in (Eis är ju tyvärr att hoppas på för mycket) och om Stefano orkar starta nu? I det senare fallet kanske på Nilssons startbekostnad.
Kanske dags att testa Jarl tillsammans med OP. Då får vi även ett vapen på offensiva hörnor. Dessutom frigör man en mångsidig spelare som Kim som backup eller till andra positioner.

Förövrigt märkligt hur svårt vi har mot gnaget över tid när vi samtidigt aldrig förlorar mot Djurgården....
Tycker att försvaret såg virrigt ut jag med, men jävligt svårt att försvara med ett mittfält som inte ens va nära att hjälpa.
Fast konkurrensen på mitten är ju mördande. Mot just HBK skulle man väl kunna ge Kim en till chans. Tror att han kan bidra med mer spelmässiga kvaliteter än Jarl. Å andra sidan vore nog Jarl bra att ha mot Oremo. Hmm …

Kanske dags att testa Jarl tillsammans med OP. Då får vi även ett vapen på offensiva hörnor. Dessutom frigör man en mångsidig spelare som Kim som backup eller till andra positioner.

Förövrigt märkligt hur svårt vi har mot gnaget över tid när vi samtidigt aldrig förlorar mot Djurgården....

Fast Kim är ju oxå ett vapen på offensiva hörnor