← Sirius Fotboll
Sirius-ÖIS
Brukarn
· 2007-10-18 09:54
· 8021 visningar
Jag hoppas att folk tar till sig av uppmaningen på förstasidan och släpar sig iväg till den sista hemmamatchen. Det sänder inga vidare signaler till spelarna om supportrarna inte orkar gå på matcherna i slutet av säsongen!
Så hur ska Sirius satsa inför den näst sista matchen? Det bästa laget bör förstås alltod spela, men jag kan tycka att om det ska experimenteras något så är det i den här matchen som ändå bara gäller äran. Mot Södra i sista matchen bör Sirius däremot ställa upp med det odiskutabelt bästa laget, annars blir nog de andra bottenlagen inte så glada. Så, gärna Palmqvist, Kimmen och kanske St Cyr från start!
#1 ·
Hornby
· 2007-10-18 10:08
Jag tycker nog att man ska ställa upp med det bästa man har. Tre poäng på söndag och vi blir sämst sjua.
Palmqvist bör dock få chansen från start nu när Hochen är avstängd.
#2 ·
Lars
· 2007-10-18 10:50
Jag hoppas på ett motiverat lag på söndag, så därför så tycker jag att man ska spela med de spelare som verkar mest motiverade inte de som har varit bäst under säsongen. En del sprang ruskigt dåligt senast och då tycker jag inte att de ska få starta denna.
#3 ·
RRR
· 2007-10-18 12:05
Palmqvist och Kim från start!
#4 ·
Joint
· 2007-10-18 12:32
Ja, spelarna blir nog motiverade sålänge det inte är begravningsstämning i publiken.
ÖIS som också har slutat spela sedan de misste chansen till Allsvenskan, 0-5 hemma inför 1000 pers mot Peking efter 32 min(!). Ge 11 st motiverade spelare chansen.
#5 ·
Emerik
· 2007-10-18 20:31
Absolut kim från start, han imponerade starkt mot Gif
Fast han var ganska röten mot Peking tyvärr. Kim har hemska problem med jämnheten, han kan vara helt lysande när han blir inkastad som reserv och ingen förväntar sig något av honom, men när han får chansen från start är han oftast bara blek. Nåja, potentialen finns ju iaf solklart.
#7 ·
Joint
· 2007-10-18 21:56
ÖIS:arna kommer med en minibuss från GBG och lite 08-supportrar. På söndag vill jag se att alla skriker, det är grabbarna i laget värda efter en grym säsong.
#8 ·
RRR
· 2007-10-18 22:08
Och många i klacken!
#9 ·
Joint
· 2007-10-18 22:26
Ja precis... dyk upp nu alla "Sirus-vs-Peking-supportrar"!
Jag tycker att man kan kräva att alla som köpt säsongs kort till västra sidan fan i mig står bland västra sidan.
Börjar bli less på att se alla som har säsongskort sätta sig en bit bort, då ska ni fan betala för sittplats.
#11 ·
Tobbe
· 2007-10-19 10:52
Det kan man knappast. Man ska väl vara glad för varje 100-lapp som vi fått in på medlemmar ist för att ställa krav på de som betalat? Även om jag förstår din frustration.
Håller med Kniv-Jonas. Han syftar ju inte på medlemmar i Västra (de får förstås sitta var de vill), utan de som köpt säsongskort med Västra-rabatt. Då är ju meningen att man ska stå med klacken och inte jäsa på sittplats.
Håller med Kniv-Jonas. Han syftar ju inte på medlemmar i Västra (de får förstås sitta var de vill), utan de som köpt säsongskort med Västra-rabatt. Då är ju meningen att man ska stå med klacken och inte jäsa på sittplats.
Precis bruk
#14 ·
Tobbe
· 2007-10-19 12:37
Ok. Nu är jag med.
som sagt så blir de tifo mot öis creap o confetti så de kanske blir nåt o se framm imot
#16 ·
RRR
· 2007-10-19 20:56
Kniv-Jonte har alltid rätt, utom när han tror att ett visst lag vinner sm-guld
Läget i Örgryte är faktiskt ännu värre än det var mot Norrköping. Dick Last, Dahlin, Mellqvist, Skiljo, Fagerberg och Holmberg saknas fortfarande, Hamzeh och Lindström kommer tillbaka, men Lycén, Mwila och Lawenius är nya på sjuk-/skade-/avstängningslistan.
Införtext ligger uppe. Det finns några utropstecken i truppen, både i fråga om frånvarande och närvarande.
http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=13&m=&s&team=1&infor=154
#19 ·
RRR
· 2007-10-21 07:53
Gallo o Hoch borta, det måste ju öppna för Marcus, Kesenci, St Cyr o Kim.
#20 ·
Hornby
· 2007-10-21 08:09
Eller Olle!?
#21 ·
Joint
· 2007-10-21 08:16
Vore kul att se Olle men chansen är väl minimal, han har väl mer eller mindre gått i pansion. :-)
Jag hoppas fler kommer och hyllar spelarna för en fantastisk säsong, intresset i forumet känns lika svalt som mot Bunken.
FORZA SIRIUS!
Det var ju kul det här, fin stämning, många mål och stundtals bra spel. Men Satan vad kallt det var! Bra träning inför bandyn...
Hoppas Sirius inte köper ÖIS målvakt till nästa säsong.
#23 ·
OG
· 2007-10-21 13:25
Ja, det blev en fin hemmaavslutning. Klacken gjorde bra ifrån sig i andra. Framförallt Gurraramsan till hundra var härlig att äntligen köra igenom hela.
#24 ·
Joint
· 2007-10-21 13:27
Helvete vad skönt!
Kul att se spelarna ge allt, fint som fan. Jävligt bra drag på klacken, sång 90 min + 5, eloge till vi som var där och skrek järnet. Lite synd att United-grabbarna var lite orutinerade på "tifo't" sitt och valde att kasta en i taget istället för ett organiserat tifo. Gustav Segerström är #100!!!
Dissteffe: Det var deras andra-målvakt, Dicken skadad.
Det var kallare mot Bunken, idag frös jag inte det minsta - hoppa sig varm is the shit. =)
VI ÄLSKAR SIRIUS, SVÅRT O BLÅ!
#25 ·
Joint
· 2007-10-21 13:31
Ska ta mitt blåsvarta hjärta och se till att ta bort IÖ-klibborna i stadsparken också. :) Tog några på hemvägen, men de ska inte vara ÖIS-stickers i vår hood. :D, har Västra planer på att trycka upp klistermärken? :)
>>Joint
Jo, jag vet att det inte var han som stod. Man kan inte Lasta Dick för målen.
Ännu kallare mot Bunkeflo? Uh! Tur att jag var borta då och inte på den här matchen...
#27 ·
Emerik
· 2007-10-21 13:36
Ojoj vilken härlig seger!
Härligt skrikit av hela västra också!
#28 ·
Joint
· 2007-10-21 13:41
Gustav Segerström är #1, Gustav Segerström är #2, Gustav Segerström är #4, Gustav Segerström är #5, Gustav Segerström är #6, Gustav Segerström är #7, Gustav Segerström är #8, Gustav Segerström är #9, Gustav Segerström är #10, Gustav Segerström är #11, Gustav Segerström är #12, Gustav Segerström är #13, Gustav Segerström är #14, Gustav Segerström är #15, Gustav Segerström är #16, Gustav Segerström är #17, Gustav Segerström är #18, Gustav Segerström är #19, Gustav Segerström är #20, Gustav Segerström är #21, Gustav Segerström är #22, Gustav Segerström är #23, Gustav Segerström är #24, Gustav Segerström är #25, Gustav Segerström är #26, Gustav Segerström är #27, Gustav Segerström är #28, Gustav Segerström är #29, Gustav Segerström är #30, Gustav Segerström är #31, Gustav Segerström är #32, Gustav Segerström är #33, Gustav Segerström är #34, Gustav Segerström är #35, Gustav Segerström är #36, Gustav Segerström är #37, Gustav Segerström är #38, Gustav Segerström är #39, Gustav Segerström är #40, Gustav Segerström är #41, Gustav Segerström är #42, Gustav Segerström är #43, Gustav Segerström är #44, Gustav Segerström är #45, Gustav Segerström är #46, Gustav Segerström är #47, Gustav Segerström är #48, Gustav Segerström är #49,Gustav Segerström är #50, Gustav Segerström är #51, Gustav Segerström är #52, Gustav Segerström är #53, Gustav Segerström är #54, Gustav Segerström är #55, Gustav Segerström är #56, Gustav Segerström är #57, Gustav Segerström är #58, Gustav Segerström är #59, Gustav Segerström är #60, Gustav Segerström är #61, Gustav Segerström är #62, Gustav Segerström är #63, Gustav Segerström är #64, Gustav Segerström är #65, Gustav Segerström är #66, Gustav Segerström är #67, Gustav Segerström är #68, Gustav Segerström är #69, Gustav Segerström är #70, Gustav Segerström är #71, Gustav Segerström är #72, Gustav Segerström är #73, Gustav Segerström är #74, Gustav Segerström är #75, Gustav Segerström är #76, Gustav Segerström är #77, Gustav Segerström är #78, Gustav Segerström är #79, Gustav Segerström är #80, Gustav Segerström är #81, Gustav Segerström är #82, Gustav Segerström är #83, Gustav Segerström är #84, Gustav Segerström är #85, Gustav Segerström är #86, Gustav Segerström är #87, Gustav Segerström är #88, Gustav Segerström är #89, Gustav Segerström är #90, Gustav Segerström är #91, Gustav Segerström är #92, Gustav Segerström är #93, Gustav Segerström är #94, Gustav Segerström är #95, Gustav Segerström är #96, Gustav Segerström är #97, Gustav Segerström är #98, Gustav Segerström är #99, Gustav Segerström är #100 !!!
#29 ·
nyg86
· 2007-10-21 13:54
Måste varit kul för kaptenen höra sitt namn hundra ggr, kul av klacken.
Kul att Kullinger fick göra mål och få varning i den förmodliga sista hemmamatchen i sin elitfotbollskarriär, men vilken vinnarskalle.....i 88:e minuten hade han bollen högt upp och blev skogstokig på sina medspelare att dom inte sprang så han kunde spela bollen, vid 5-2!!!!! UNDERBART att se, hoppas Sirius kan hitta liknande spelare.
Härligt Västra! I dag var det fanimej kul att gå på fotboll på studan. Bra tryck av västra och många mål. Bättre kan det ju inte bli.
Dagens höjdpunkt var Olles gula. När andra spelare tar hem fotbollen de gjorde sitt sista mål med så får olla ta hem sitt sista gula. Det är han värd.
#31 ·
RRR
· 2007-10-21 16:31
Olle är skön, gult kort för snack och mål på 15 min bra jobbat! Ha så kul i tinget framöver!
Gurras ramsa var kul, hoppas han hörde den!
Gurra o Hjalle outstanding
Sunshine, Kim, Marcus gjorde bra ifrån sig, Marcus måste lära sig chippa i friläge....
Antou två mål, skönt för honom, chippen värdig en måltjuv
Garcia, helt OK
Ytterbackar bra
Fredrik, Mani o Ante bra men man förväntar sig mer. Fredrik får inte missa ett sånt läge han fick av Olle. Mani måste skjuta när han får läge. Ante såg lite trött ut men han gick ju av välförtjänt också vid 2-0.
Tifot blev som sagt lite misslyckat, vi var alldeles för få på den här matchen. Hade vi varit fler hade det blivit mycket snyggare!
#33 ·
Emerik
· 2007-10-21 18:51
Tifot blev som sagt lite misslyckat, vi var alldeles för få på den här matchen. Hade vi varit fler hade det blivit mycket snyggare!
Slog det er aldrig att ni kunde delat ut creperullar till andra delar av klacken än er själva? :)
#34 ·
RRR
· 2007-10-21 18:58
Bra initiativ dock, men timingen kan bli bättre.
Rätt OK på Västra idag trots att vi var rätt få? Synd att Brukarn försov sig och att flaggorna därmed inte dök upp förrän till andra halvlek
Nu överdriver du, flaggorna kom lagom till 2-0-målet i 27:e minuten. Annars var det lite klantigt, jag tänkte att "äsch, jag behöver inte ställa väckarklockan, jag vaknar iaf innan klockan 12". Men jag hade visst fel.
Lysande avskedsföreställning av Olle. Måste vara första gången någonsin som en spelare för ovationer för att gnälla sig till en varning.
#36 ·
RRR
· 2007-10-21 19:21
Lite lästips:
http://uppsala.expressen.se/Uppsala/1.891745/kullinger-tog-farval
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=377154
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=665977,00.html
Ja, det var faktiskt rätt kul att gå på fotboll igår. Fem siriusmål och småtrevligt spel under stora delar av matchen. Roligast av allt var nog ändå att se Sunshines inhopp. Totalt respektlös i alla närkamper och dessutom oftast något konstruktivt framåt efter bollvinst. Visst, det finns mycket att slippa på och mycket rutin kvar att erövra, men där har vi verkligen en sällsynt fågel - en hårt arbetande innermitt med utmärkt spelsinne som fortfarande är junior men håller i Superettan. Ska bli otroligt kul att följa honom nästa år!
Likaså var det kul att se Palmqvist ta för sig ordentligt i spel och närkamper och dessutom sätta en balja. Och Kim gör en av sina bättre starter i blå-svart på sin kant. Jag tror minsann det kan vara kidsens år nästa år!
Självfallet var gårdagens ÖIS inte mycket att hänga i julgranen, men likförbannat är det inte dumt att se Sirius klara sig så bra utan Hochen, Ante och Gallo. Mani var stundtals utmärkt efter att ha flyttat in centralt. Backlinjen var väl kanske något loj, med undantag av Hjalmar som gjorde en ny kanoninsats. En bit in i vårsäsongen var jag redo att säga att Hjalmar inte håller i Superettan, nu har han verkligen motbevisat mig med en utmärkt höst. Vi har ett riktigt bra mittbackspar!
Nästa omgång är faktiskt sjukt viktig! Det handlar inte bara om att försöka klättra två psykologiskt viktiga (inte minst marknadsföringsmässigt) placeringar. Dessutom handlar det om att göra svensk elitfotboll en stor tjänst genom att se till att det blir J-Södra och inte Öster som följer lillasyster ner i ettan.
#38 ·
RRR
· 2007-10-22 09:20
En bekant till mig som är tränare i ett upplänskt fotbollslag men inte hade varit på en siriusmatch förut var där igår och var grymt imponerad av framförallt Gurra men även StCyr o Hjalle
#39 ·
Hornby
· 2007-10-22 09:55
Visst har vi ett bra mittbackspar, men jag skulle ändå vilja se en riktigt bra värvning på den positionen. I år har det blivit mer eller mindre panik i försvaret de få gånger (tack och lov) Gurra eller Hjalmar varit borta.
St Cyr imponerar verkligen, ge honom chansen från start mot Södra. Gallo och Ante behöver nog vila.
Jag håller men men vill lägga #13 (ge mannen ett smeknamn man kan komma ihåg) till listan över positiva insatser..... Spännande!
Kesenci? "Yrvädret" är kanske ngt som tilltalar en gubbe? Fast det har ju ingen koppling till namnet, men iaf till spelstilen. Träffade förresten hans tidigare tränare på en restaurang i Södertälje precis efter debuten mot Sylvia. Han sa då skämtsamt att Sirius inte kunde ha mycket att komma med om killen han petat gick in och gjorde mål direkt i sin nya klubb.
Jag har oerhört svårt att se att Sirius kommer att misslyckas så till den milda grad under sillyn att Kesenci får en plats i nästa års trupp.
Jag ser faktiskt gärna att Leffe Widens väderstreckslag tar klivet ner. Vill minnas nån diskussion här om att vissa saker sitter i, och det enda Widen gjorde för Sirius var att föra oss nedåt i seriesystemet. (Samt "vaska fram" den lokala talangen Janne Fors, mannen som lärde Inzaghi allt han kan... dvs filma!!)
Dessutom sjunger Torsson om J-södra!! Bara därför bör dom vara kvar!
Matte kanske? Han heter ju Mattias. Jag tror han kommer ha en plats i nästa års trupp. Han värvades för att utvecklas, inte ta en ordinarie plats på en gång. Han är väldigt oslipad, men passningen fram till Olles mål var det klass på. Så varför inte, stoppa in honom som kantlöpare då och då när det är en kvart kvar och spelet har stannat av lite. Han har hjälplig teknik också, för någon som kommer från division 2.
Kecenci kallas "Koman" enligt Arameiskas hemsida. Tycker inte jag har sett tillräckligt av honom för att bedöma om han kan bli något. Men han har ju onekligen levererat ganska bra under sina inhopp.
Vilket lag jag helst ser åka ur är lite en fråga om moral kontra egenintresse. Moraliskt sett bör Falken åka, de är liksom Götalands svar på ESK. Å andra sidan lär det på sikt kunna vara bättre för Sirius om något av de småländska vädersträcken åker, eftersom de är värre konkurrenter på längre sikt (om vi nu ska sikta uppåt, och det ska vi väl). Oavsett hoppas jag att Sirius gör en bra insats och vinner på lördag. Så att ingen annan kan skylla på blåsvart om de åker ur.
#46 ·
RRR
· 2007-10-22 12:55
Jag ser ingen anledning till att Öster ska vara kvar i superettan, ned med dem.
#47 ·
Lars
· 2007-10-22 12:59
Jag tror att Öster har en bra chans att vara mycket bättre redan nästa år så jag ser gärna att de åker ur så slipper vi en svår konkurrent.
#48 ·
RRR
· 2007-10-22 13:00
http://www.ois.se/default.aspx?sID=3&tID=3&oID=2331
vilken match såg han, hade verkligen öis störst bollinnehav i en jämn match? då såg han en annan match än de flesta andra.
#49 ·
gaffa
· 2007-10-22 13:41
ja, jisses. och det är ändå inget mot den fullständiga kalkonen på sportbladet:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/superettan/fakta/article1062973.ab
Hur mycket fel kan man få in på så få rader?
#51 ·
Joint
· 2007-10-22 14:42
hahahaha..
OMG! Vilken villervalla. Det måste vara ett internt vad bakom detta alster.
#53 ·
oskar
· 2007-10-22 16:20
HAHAHA alltså det kan omöjligt vara skrivet i nyktert tillstånd.
#54 ·
70
· 2007-10-22 16:47
Det måste vara Sutras brorsa "Värtan" som fått jobb på Sportbladet... ;)
hahahaha
Inte lätt att hålla reda på alla lag som springer omkring på planen
#56 ·
RRR
· 2007-10-22 20:17
Förstår ingenting? Har de sanerat nåt?
#57 ·
RRR
· 2007-10-22 20:58
Nån som har lyckats se ÖIS klubb tv med höjdpunkter från matchen?
#58 ·
oskar
· 2007-10-22 21:17
haha ja de har lyft ut hela referatet från sidan. Det stod bland annat att Örgrytes tredje mål kom efter en bjudning men att Sirius tog över matchen efter 3-2 målet, dock lyckades vi tydligen inte göra fler mål.
RRR: Japp. Mest blåsvarta höjdpunkter... :-)