Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

U18 - U20 2017/18

Det drar ihop sig även för juniorerna. P18 ska ned till Vänersborg i slutet av september (23-24/9) för att spela Vänercupen. Villa och Neftyanik står för motståndet i gruppen.

Jag ska ärligt säga att jag inte vet mycket om Neftyaniks ungdomslag men jag tänker mig att blå-svart får hårdast möjligt motstånd i denna cup. Roligt!

Lördag 23/9
17.00 IK Sirius – Villa Lidköping
21.30 SKA Neftyanik – IK Sirius

ev slutspel sker på söndagen
Även P20 har sin första träningsmatch för säsongen nu i helgen. Sandviken borta på söndag
förlust mot SAIK med 7-2.
U20 möter Tillberga nu på måndag 18/9 kl. 20:15 i Relitahallen.
U18 är på Vänercupen. Den tycker jag vi gglömmer just nu och istället gläds åt att U20 spöade Västerås U20 idag
Kul att man skriver lite om U20 på webbplatsen, Facebook osv. Det vore sååå roligt om man kunda få ihop en klack till någon av U20 eller U18 matcherna under säsongen.
U20 slarvade bort matchen mot Villa häromdagen och hade Bollnäs på gaffeln idag. De kvitterade i sista minuten. Synd men det ser bra ut i övrigt.
3 missade straffar dessutom. Arvid Tapper 4 mål i u-16.
U20 slog SAIK borta med 6-5. Känner mig genast lite gladare.

U20 slog SAIK borta med 6-5. Känner mig genast lite gladare.

Hade varit gladare över 16-0 men ok
Seger med uddamålet borta mot Motala. Svårt att säga någon om matchen annat än att vi vinner.
Fem mål och fem olika måslskyttar
U20 går riktigt bra så här långt, mkt kul!

U20 går riktigt bra så här långt, mkt kul!

Kul att se! :)
P20 har följande spelschema framöver för den som vill se lite juniorbandy.
Var matcherna spelas i Uppsala är jag inte helt klar på men det varierar mellan Relitahallen och Studan.

Publikrekordet hittills i serien är 127 åskådare. Det vore kul att slå det!

Allt annat än vinst mot Bajen på fredag är en skräll. Matchen spelas i Relitahallen.

2017-12-15 19:00 IK Sirius U20 - Hammarby IF U20 (Relitahallen)
2017-12-22 19:00 IK Sirius U20 - Västerås SK/BK P20 (Relitahallen)
2018-01-07 18:00 Edsbyns IF P20 - IK Sirius U20
2018-01-14 16:30 Nässjö IF - IK Sirius U20
2018-01-17 19:30 Hammarby IF U20 - IK Sirius U20
2018-02-04 11:30 IK Sirius U20 - Vetlanda BK J20
2018-02-11 13:00 IK Sirius U20 - Bollnäs GIF P20
2018-02-14 20:00 IK Sirius U20 - Sandvikens AIK U20
2018-02-17 17:30 IK Sirius U20 - IFK Vänersborg P20
2018-02-25 12:40 Västerås SK/BK P20 - IK Sirius U20
U20 ångar på! Storvinst mot Bajen. Fem mål av Simon Karlsson och fyra av Samuel Heeger
P18 går tungt nu, med mer än dubbelt så många förluster än segrar, däribland en brakförlust med 24-3 mot pSAIK. Laget inledde säsongen strålande med tre raka segrar, men har nu radat upp sju förluster.

P20 å sin sida ser ut att vara ett mittenlag denna säsong. Tabellrad á 5-2-3 med rätt få insläppta mål i serien, där jag förmodar att ny-A-lagskontrakterade Dubbel-Anton storspelar. Annars är det väl Jäger-Heeger och Simon Karlsson som sticker ut rent offensivt, i alla fall i poängligan.
Törs vi hoppas på en trippel i helgen då a-lag och u-18 redan vunnit.U-20 nu 13:00 mot Bollnäs.
8-4 i matchen där Heeger.Qvist,och Anton i målet stack ut lite extra
Simon K gör fyra av målen kan tilläggas
Härligt! Kul att det går bra för juniorerna!
Intressant match för U20 mot Sopsäckarna i kväll. Fortfarande chans på topp-4 i den rätt jämna serien.
De har tre matcher kvar och borde hamna bland de 8 bästa som går till slutspel.
Något turlig vinst 4-3 med mål på kontring i 92min.Mycker starkt att kriga ner kolsäckarna.Nu behöver många vila som lirar i typ 3lag.
Det är en jämn serie och känslan är att alla lag i topp åtta kan vinna i slutändan. Vi har Simon Karlsson och Samuel Heeger med i toppen på skytte- och poängligan (å då var det ändå Jonas Spinord-Vihagen som gjorde tre mål igår).
Publiksnittet är dock låga 41 personer. Sista chansen att reparera den siffran är på lördag kl 17:30

- 2018-02-17 17:30 IK Sirius U20 - IFK Vänersborg P20
Då är Västra på fotboll. Kanske sikta på att vara där i andra halvlek?
Tja denna Västra (dvs jag) är nog på bandy trots fotboll då bandy går före.
Jag kommer till Relitan! Lovade Anton att komma förbi och heja lite!
Sisådär match av U20. Det blev lite långsamt och mycket åka med bollen. Domarn hade inte sin bästa dag heller.
Nej, det var lite segt. Men domaren var klappkass! Bedrövlig många gånger. När släpps slutspelsschemat?
Speldatum är klara sedan tidigare men hemma borta osv vet jag inte

http://www.svenskbandy.se/globalassets/svenska-bandyforbundet/pdf-filer/tavling--resultat/forslag-slutspel-kval-elit-till-p16-180105.pdf

Kvartfinaler är 1 samt 5 mars
Ev semifinal är 8 samt 10 mars
ev final är 16 mars
P18:s säsong över. Nu får vi hoppas på P20. Vore fett med final på Studan!
P20 vinner borta mot VSK med 6-5 och slutar, vad jag förstår, på en 5:e plats i serien. Faktiskt före både Byn och SAIK. Blir det VSK i kvarten tro?
Alla till Relitan på torsdag för då spelas första kvarten. Matchen börjar kl. 19.00
Om någon är sugen på att spontana till semin i västerås ikväll så klistrar jag in följande info från U20:s hemsida.

"Hejsan,
Vi kommer att åka Högbergs buss till den avgörande kvartsfinalen borta mot Västerås nu på måndag 5 mars.
Föräldrar och släktingar får härmed ett riktigt trevligt erbjudande; nämligen att följa med spelarbussen till den mycket spännande bortamatchen mot Västerås (kostnad 100 kr/person). Bussen avgår från Relitahallen kl. 16:00 och vi räknar med att vara framme i Västerås kl. 17:00. Matchen börjar kl. 19:00 i ABB Arena Syd.
Se nu till att följa med och heja fram våra duktiga killar! Anmäl er genom att skriva i fältet ”kommentera” till den här nyheten. Antalet platser är begränsat till 25 personer så anmäl er snarast – först till kvarn.

Vi vill även passa på att tacka för det fantastiska publikstödet igår, ett speciellt tack går självklart till Västra Sidan!"

Om någon är sugen på att spontana till semin i västerås ikväll så klistrar jag in följande info från U20:s hemsida.

"Hejsan,
Vi kommer att åka Högbergs buss till den avgörande kvartsfinalen borta mot Västerås nu på måndag 5 mars.
Föräldrar och släktingar får härmed ett riktigt trevligt erbjudande; nämligen att följa med spelarbussen till den mycket spännande bortamatchen mot Västerås (kostnad 100 kr/person). Bussen avgår från Relitahallen kl. 16:00 och vi räknar med att vara framme i Västerås kl. 17:00. Matchen börjar kl. 19:00 i ABB Arena Syd.
Se nu till att följa med och heja fram våra duktiga killar! Anmäl er genom att skriva i fältet ”kommentera” till den här nyheten. Antalet platser är begränsat till 25 personer så anmäl er snarast – först till kvarn.

Vi vill även passa på att tacka för det fantastiska publikstödet igår, ett speciellt tack går självklart till Västra Sidan!"

Typiskt att jag sitter i Sthlm idag. Hade ju varit guld att åka till Västerås (alltså för att stötta grabbarna, Västerås i sig suger ju).

Hade ju varit guld att åka till Västerås (alltså för att stötta grabbarna, Västerås i sig suger ju).

+
Grabbarna tog ledningen men VSK kvitterade nyss. Båda hörnmål
Ledning 2-1 i paus, Simon Karlsson Håll i nu grabbar
Gör Sirius en balja till måste väl VSK vinna med minst tre mål? Det är väl CL-regler som gäller?
Jepp 3-4 nu. 74 min
Å 3-5 på det Samuel Heeger
VSK missar straff
4-6 84 min
Härligt!!! Semifinal!!!
Härligt! 6-4 till Blåsvart o semifinal nästa.
Strålande! Vilka får vi möta i semi?
Riktigt kul.Jäklar om dom spelar hemma på fredag för då missar jag den.
Det ska vara Vänersborg och jag tror matchen är redan på torsdag
Vilka möts i den andra semin? Bara räknar kallt med att Vetlanda är ett av lagen.
Grymt kul! Läge för revansch på Väners! Hoppas att många västringar dyker upp och hejar!
Hemma på torsdag. Tydligen inte klart med tid. 19 el 2045.
i den andra semin tror jag vetlanda o edsbyn möts
Stämmer. Väners känns överkomligt! Vetlanda får väl ses som guldfavoriter. Mot Studan!
Väners vann dock grundserien... Men vi verkar ha fin form. Så jäkla kul detta!
Väners hade ett bra spel. Mer lagspel än Sirius som kör mycket på individuell kompetens. Men, det var jämnt i näst sista matchen för säsongen, så det ska gå att slå dem. Tyckte att lagspelet fungerade bättre mot VSK.

Mot Studan!

å sen går vi alla till Relitahallen.
First we take Relita, then we take Studan?
Jo, Väners vann grundserien före Vetlanda med en poäng, men det sistnämnda laget hade 28 måls bättre målskillnad. Håller alltjämt de som favoriter. Väners vann bara knappt mot Nässjö i den första kvarten, ett Nässjö som tog blott elva pinnar i serien.
VSK missar straff
Arvid Tapper utsedd till P15-VM:s bäste mittfältare. Ska bli kul och följa den grabbens utveckling.