← Västra Sidan-relaterat
Västra Sidan på Basket
Baronen
· 2007-10-19 08:06
· 7012 visningar
I och med att Uppsala Basket (tidigare kända som Salléns) kommer ta emot 08 Sthlm den 6 november kl 19:04 har Sirius fotboll blivit inbjudna som gäster för att bli avtackade och hyllade för en strålande fotbollssäsong.
Självklart kunde jag inte låta detta gå obemärkt förbi utan påpekade då att om sirius ska dit ska vi dit.
Så den 6 november är även Västra Sidan inbjudna att komma och kolla på Uppsala-08 Sthlm.
Alla som vill gå anmäl er här, så jag vet hur många plåtar vi behöver.
Jag går gärna, fast det är 50-50 om jag är hemma då.
#2 ·
RRR
· 2007-10-19 09:19
6/11 noterat, basket är en trad-Uppsalasport. Det kan bli kul!
Underförstått att det inte är bandy då?
Jag e på
Jag är intresserad!
Sign me up!
Jag vill gå! Har aldrig varit på basket + kan ingenting om det så ni får räkna med att jag kommer att fråga om reglerna ca var 9:e sekund. Var är matchen? Fyrishov?
#7 ·
RRR
· 2007-10-21 07:53
Fyrishov is da place
#8 ·
Tobbe
· 2007-10-21 15:10
Jag hakar!
#9 ·
Lars
· 2007-10-21 17:33
Jag också.
#10 ·
Joint
· 2007-10-21 20:06
Jag kommer också. Förhoppningsvis slipper de hyra in den där dryga "speakern" som försökte elda på publiken stup i ett utan större resultat, så var det på premiären iaf. :P
Den speakern är nog alltid där, har så varit alla matcher jag besökt de sista 3 åren (vilket iofs begränsar sig till 10-talet)
Jag är lätt på. Dessutom med familj och hedersvästringar. Vi blir fyra pers om det är okej.
undertecknad och osci är på.
är det inomhus? sport inomhus?
#14 ·
RRR
· 2007-10-22 13:37
ja, komplett med svettlukt o skognissel
Får man heja på svenska eller har Ligan bestämt allt sånt bör ske på engelska för att få en mer seriös inramning kring matcherna?
#16 ·
RRR
· 2007-10-22 20:18
Amerikansk engelska gäller
Det ser ut som det verkar bli fler som ska på basket än det var på matchen mot Bunkeflo...
#18 ·
Joint
· 2007-10-22 22:50
Tillägger att detta går fetbort om det skulle krocka med blåsvart-bandy eller nått sånt.
Gratis är gott, Bigbadda.
edit: äh, har svårt att tänka mig att de skulle lira en träningsmatch fem dagar före premiär. :)
... och 60 spänn är en förmögenhet...
Skriv upp mej också. Ska kolla in vad all denna hubbubb är när det gäller korgboll. Jag anser att för att det ska räknas som en riktig bollsport ska man ha en målvakt. :D
#20 ·
RRR
· 2007-10-23 06:00
Äsch, basket är en traditionell arbetarsport, lika enkel som fotboll
Korgboll är bra!! Eller åtminston var bra!! Var trogen KFUM fan en gång i tiden. Taxén, Keyan och Larry Robinson, det var tider det!
När man sen moderniserade sporten och såg till att stänga ligan, då tappade jag intresset helt. Har bara sett en handfull matcher sen dess.
Det var alltid bättre förr.... och ju förr desto bättre.
Torbjörn Taxén va? Släkt med Elvin?
#23 ·
RRR
· 2007-10-23 14:31
Gary vilka sporter går du på där inte ligan är stängd?
TKO! 1-0 till RRR ;-)
Basket är kul. Har för mig att jag var med och vann nåt uppsala-mästerskap runt 96-97 nångång.
Den enda sport jag går på där ligan är stängd är amerikansk fotboll här i landet. (Men jag gör det under protest och protesterade dessutom högljutt mot beslutet).
Upp och nedflyttning är fundamentala inslag i idrotten och är till grund för att den överhuvudtaget ska ha nån mening.
#27 ·
RRR
· 2007-10-24 09:39
Jo instämmermen jag säljer min själ och går på all idrott jag orkar och hinner med
Visst är väl Elvin far till Tobbe Taxén?
Jag håller naturligtvis med Garry i frågan om dåtidens charm och överlägsenhet. Jag har inte sett på korgboll i Uppsala sedan..... fan, det krävs nog kol14-metoden för att kvista ut begreppen.
Gode Garrys kryphål är väl att amerikansk sport (i amerika) på många sätt är ren underhållningsindustri. Förbaskat kul underhållning! Äktkorgbollen (dvs NBA) drar snart igång och det mumlas om att TV4-sport har sättigheterna.
Jag trodde annars att det var häst som gällde för Mikko??!!
Farbror, USA är en annan sak, där har du aldrig kunnat ramla ur om inte pengarna tagit slut, så det inslaget har aldrig funnits. Hinner nog inte med nån korgboll där över i år, men om Farbror råkar se Tampa - Arizona nästa helg (kan gå på Viasat, min andra fight, suck... Fiskarna mot Bills lär dom inte visa...) så kan det tänkas att det skymtar en glad fotograf nere på sidlinjen... i närheten av cheerleaders!!
Anmälda
Baronen
Brukarn
RRR
Kniv Jonas
Farbror
Thomas D
Dissteffe
Tobbe
Lars
Joint
Erlimgmark
Effekten
Osci
Bigbadda
#31 ·
RRR
· 2007-10-24 15:28
Siriuströja på?
#32 ·
Joint
· 2007-10-24 16:58
Självklart. ;)
Bra PR för supporterklubben detta.
Vad är det för ramsor som gäller? Ska vi köra våra vanliga och skrika Sirius? Vore ju helt ballt och förvirrande för alla.
Det var väl en massa varianter Erlingmark??
#35 ·
RRR
· 2007-10-24 20:21
dissteffe, vi lär väl köra nåt om laget ska fram och hyllas. Annars får vi väl anpassa oss och skrika på engelska, vad heter Uppsala på engelska??? ;-)
#36 ·
Joint
· 2007-10-24 20:30
Daaaaamsaaaalaaaa! ;-)
Baronen: Ingen basket för mig! Saker kom i vägen.
#38 ·
RRR
· 2007-10-30 13:32
Disputation? ;-)
Och jag hade föräldramöte på dagis den kvällen såg jag nu. Skit samma, jag är totalt ointresserad av basket. Mer lack för att jag även kommer att missa ValstaSyr-matchen. Grymt om det blir på Österängen.
#40 ·
RRR
· 2007-10-31 04:39
Det var väl det jag trodde, blir tvungen att tacka nej till basket, ska på konferens med jobbet :-(
#41 ·
Peppe
· 2007-11-04 19:14
Jag vill gärna gå på basketmatchen på tisdag.
Vilka tider är det som gäller? Gratis? Är det siriusklädsel som gäller ?
Kan inte tyvärr, barnbestyr.
De som imorgon ska gå på basket är följande.
Baronen
Kniv Jonas
Farbror
Thomas D
Tobbe
Lars
Joint
Effekten
Osci
Bigbadda
Peppe
Vi träffas kl 18:45 utanför ingången till Basket hallen. (på trappan) där kommer man få sin biljett.
#44 ·
RRR
· 2007-11-05 15:38
Ni som kan gå, glöm inte att skrika!
Jag uppskattar verkligen initiativet men jag måste stanna hemma och hosta ikapp med familjen. Sorry.
#46 ·
Lars
· 2007-11-06 20:45
Förlust för Uppsala, men personligen tycker jag att det var ganska roligt med korgboll.
Tack Baronen för initiativet
#47 ·
Tobbe
· 2007-11-07 12:44
Hur var det? Hur uppmärksammade de IKS?
#48 ·
Joint
· 2007-11-07 14:13
IKS uppmärksamdes inte.
Det var flyttat till nästa hemmamatch tydligen. :)
#49 ·
gaffa
· 2007-12-10 15:05
UA Basket bjuder Sirius och Västra Sidan på onsdag: http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=48&m=&team=0&news=1084
#50 ·
Joint
· 2007-12-10 17:21
Igen?! Aja, nice! :)
Sirius kommer inte va?
#51 ·
gaffa
· 2007-12-10 19:43
har inte hört något, så förmodligen inte. dessutom är ju halva laget bortrest just nu.
Trevligt att vi blir inbjudna igen, synd att det aldrig är på någon dag som passar mig.
#53 ·
RRR
· 2007-12-12 10:26
Samma här
Jag vill också gå på basket
Jag var på basket. Det är rätt kul. Sallen eller vad de heter nu för tiden slarvade sin vana trogen bort en klar ledning och förlorade i förlängning. Uppsalasyndromet. Intressantast var när speakern meddelade att Sirius ledde med 5-3 i halvtid i Sandviken. Publiken bröt ut i någon sorts korsning mellan "ohhhh" och gapflabb.