Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

SIRIUS - DIF SÖNDAG 15/10

Hoppla.

Själv hoppas jag på vältajmad flunsa men för er övriga, utan säsongkort, vill jag tipsa om detta:
http://www.siriusfotboll.se/iks-dif-kvarvarande-biljetter-saljs-i-butik/

vore kul om vi som minoritet i vårt eget hemland iaf kunde ha en hyfsad klack!
Ser fram mot den här matchen med skräckblandad oförtjusning.

Hoppla.

Själv hoppas jag på vältajmad flunsa men för er övriga, utan säsongkort, vill jag tipsa om detta:
http://www.siriusfotboll.se/iks-dif-kvarvarande-biljetter-saljs-i-butik/

vore kul om vi som minoritet i vårt eget hemland iaf kunde ha en hyfsad klack!

Med tanke på antal Djurgårdare boende i stan lär det väl ändå kunna bli rätt många med fel sympatier på vår sektion.
Desto större anledning att tjacka plåt då
Men herregud... Jag räknar kallt med att det kommer stå en jävla massa diffare på vår sektion. Känns som klubben inte bryr sig heller. Kul...
Tycker det är svårt att göra så mycket annorlunda från Sirius sida - tyvärr är det ju mycket högre tryck från Djurgården än från vår sida att köpa biljetter. Nu säljs ju de kvarvarande biljetterna endast över disk på UNT-kontoret, och det är väl vettigt så att Sektion N åtminstone blir blåsvart. Hoppas dock på att klubben den här gången iaf kan stävja motståndarhalsdukar och liknande på klackläktaren.
Jag menade det inte som kritik, bara ett konstaterande.

Tycker det är svårt att göra så mycket annorlunda från Sirius sida - tyvärr är det ju mycket högre tryck från Djurgården än från vår sida att köpa biljetter. Nu säljs ju de kvarvarande biljetterna endast över disk på UNT-kontoret, och det är väl vettigt så att Sektion N åtminstone blir blåsvart. Hoppas dock på att klubben den här gången iaf kan stävja motståndarhalsdukar och liknande på klackläktaren.

Är ju jättelätt om dem har saker som identifierar dem som djurgårdssupportrar. Typ tröja/halsduk = du får inte komma upp. Så enkelt borde det vara men dem släpps garanterat upp. Tråkigt, skulle knappast funka på särskilt många andra ställen...
Absolut, det har vi också tänkt ta upp med klubben den här gången. Sen får vi hoppas att det fungerar, det är iofs inte supersvårt att smuggla in en halsduk med fel färg om man vill det.
Nje och då är de tlugnt men om man uppenbart går med sånt synligt så.. :D
Sakfrågan är lyft med SLO som i sin tur lär föra det vidare till säk.
Kom igen och slut upp! På hemmastå står vi upp för Sirius och Uppsala. Resten kan gå hem.
BILJETT KÖPES till DIF matchen av garanterad Siriussupporter till sektion N. SMS 0733 805944. UNTs försäljning vid Stadsteatern är stängd helger. Vet någon om det finns biljetter kvar och var de i så fall säljs.
Såja
Den stora utlösningen! Ursäkta språket men fan vad skön den var! Säkrat kontrakt, återhämtning och nya tag inför 2018.
Sirius Hej!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Där satt den!!
Förlustsviten bruten och kontraktet säkrat, fy fan vad skönt.
Helt underbart! Topp 5 över sköna segrar all time.
Vecchia sträcker ut foten mellan Käcks ben och får in 2:an. Vilja!
36 pinnar muck! :-)
Så sanslöst skön seger. Ja, 36p då skulle ny målsättning tas. En rimlig om än svår målsättning måste väl vara att hamna topp 8 då det gör att vi blir seedade i cupen och får två hemmatcher.
Helt underbar livet blir lättare nu .halsduken på .
8:e plats och 42p, som ÖFK hade förra året. Vi är ju alltid ett år bakom dem.
Igår förlorade vi bollinnehavet för första gången på åtta matcher :(
!!!

Den stora utlösningen! Ursäkta språket men fan vad skön den var! Säkrat kontrakt, återhämtning och nya tag inför 2018.
Sirius Hej!

------

Vecchia sträcker ut foten mellan Käcks ben och får in 2:an. Vilja!

------

Snart får farbror Nyllet tvätta munnen med såpa...
Passade oss perfekt att få sticka på lite kontringar igen, så som när vi var underdogs back in the days. Vårt possesion hade ändå gått i lås, så att Djurgården fick hålla i taktpinnen bollmässigt var bara bra.

Fan vad skön seger. Höll på att hamna i en siriusal höstdepression efter sju raka torsk. Nu känns det som att vi skulle kunna vinna resten av bara farten.

IKS!
Har gått på moln hela dagen. Nu ser jag bara möjligheter, tråk-Bajen, ett guldsäkrat MFF och ett nedgraderat AFC kan nog ge iaf ett par segrar. Och ett par segrar kan räcka till övre halvan. Framåt!
Satt innan matchen på Hampan och försökte komma på något enda möjligt scenario som vi skulle kunna få med oss poäng på i matchen. Det gick inte så bra...

Det var ju lite sedvanligt skakigt i försvarsspelet igår, men skillnaden mot föregående sju matcher var ju att Kadewere var hygglig nog att missa. När det hade gått en halvtimme och nollan fortfarande höll började det kännas som att vi hade hittat det vi tappade i augusti. Några särskilda utropstecken: NBT – fantastisk vänsterback. Shkodran – klev in och gjorde det som vi saknat sedan Moses gick sönder. Elias – kommer att bli lagets ryggrad 2018.
Kalle Larson knäskadad förresten. Förhoppningsvis inget allvarligt men missar iaf troligen Bajen.

Det är ju helt INSANE med alla jävla skador.
Vad är Busch Thor upptagen med kommande helg? Ett så uppenbart "Ge mig ett gult så jag blir avstängd" har jag väl sällan sett. Inkast på offensiv planhalva, 96 minuten, 2-0.
Han fick ju till och med ta ett steg bort från sidlinjen när domaren dröjde med kortet.
Nejdå, jag gnyr inte, kan han ändå inte spela kommande match så var det elegant gjort.

Kalle Larson knäskadad förresten. Förhoppningsvis inget allvarligt men missar iaf troligen Bajen.

Det är ju helt INSANE med alla jävla skador.

Får ett skott längst ut på foten när han sträcker ut benet för att blockera inlägget och får en vridning, helt sjuk skada!

Vad är Busch Thor upptagen med kommande helg? Ett så uppenbart "Ge mig ett gult så jag blir avstängd" har jag väl sällan sett. Inkast på offensiv planhalva, 96 minuten, 2-0.
Han fick ju till och med ta ett steg bort från sidlinjen när domaren dröjde med kortet.
Nejdå, jag gnyr inte, kan han ändå inte spela kommande match så var det elegant gjort.

Han vill inte ville riskera ett gult kort mot Hammarby och därmed missa sista hemmamatchen i karriären? Om han har bestämt sig för att lägga av efter säsongen.
Det gula kortet känns nu som definitivt medvetet. Han hade en konstig ideotsatsning med ca 20 kvar med...