Bandypremiär! Om inte matchen ställs in p.g.a. brist på is förstås. Om matchen blir av antar jag att man själv tar sig till Zinken med tåg eller har Västra en plan på buss från U-sala?
Tellus - IKS fredagen den 27/10 kl. 19.00 på Zinken
Om det blir en buss åker jag gärna med hem till Uppsala.
Någon som råkar gå förbi zinken får gärna rapportera om de börjat anlägga is.
Någon som råkar gå förbi zinken får gärna rapportera om de börjat anlägga is.
Nästan lite väl chansartat att ordna bussresa när det inte är helt säkert att matchen blir av.
Det såg lovande ut på väderprognosen tidigare, men nu blir det regn och blåst hela onsdagen. Det förstör nog premiärchanserna.
Om det ändå blir match så förlitar vi oss som vanligt på tunnelbanan till Zinken. Och så ses vi på Dovas innan matchen.
Om det ändå blir match så förlitar vi oss som vanligt på tunnelbanan till Zinken. Och så ses vi på Dovas innan matchen.
Hoppas på premiär o hoppas på för/efteröl på dovas!
Jaha var det dags nu! Känner mig överladdad inför säsongen och tänker sänka mina förväntingar lite ....
Jag tippar dock en vinst med 2-3 bollar i just denna match. 5-2 till blåsvart blir det!
Jag tippar dock en vinst med 2-3 bollar i just denna match. 5-2 till blåsvart blir det!
nu verkar det som besked kommer imorgon.
Mindre regn, mer is! Vill ha bandypremiär!!
http://tellusbandy.se/galaxderbyt-blir-av/ !
Underbara nyheter. Isen lär väl vara blöt, tung och rätt kass men det är ju skitsamma. Sirius vinner ändå.
Päppen!!
Fantastiskt kul! Hur tar ni er till Zinken? Tåg + tunnelbana antar jag. Tid från Uppsala central? Var ligger Dovas? Skulle uppskatta en Västring-guide annars lär Nyllet aldrig anlända i tid till matchen. Har uruselt lokalsinne vilket gjorde att de fick leta efter mig i skogen när skolan hade orientering :-(.
Nyllet. Jag åker tåg redan 15.11. Om du kan åka med då kan jag lotsa dig. Annars stig av vid tunnelbana Zinkensdamm. Ring mig så kan jag telefonlotsa och vid nödsituation gå och hämta dig. Det är inte långt från T-banan. Adressen är Hornsgatan 90. Mitt telefonnummer är 0722171557
Tack Anders :-)! Jag ska kolla om jag kan komma ifrån jobbet tidigare.
Startat en [link=http://vastra.smode-demo.se/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?108073]resetråd[/link]
El Galactico tyckte jag var fyndigt!
https://www.instagram.com/p/Bas0g5Ggz0t/
El Himlakropptico är inte lika lätt att uttala
https://www.instagram.com/p/Bas0g5Ggz0t/
El Himlakropptico är inte lika lätt att uttala
Sirius och favoritskap går verkligen inte ihop. Andra halvleken var den sämsta vi gjort sedan Thony. Var var fokus? Var var glöden?
Tyvärr Tellus var inte bra och vi var ännu sämre.Kommer troligen påverka publiksiffran på onsdag.
Tyvärr Tellus var inte bra och vi var ännu sämre.Kommer troligen påverka publiksiffran på onsdag.
Tror inte det påverkar publiktrycket så tidigt på säsongen. Ses på fotbollsträningen imorgon
Tellus spelade längs isen o ganska fyndigt, vad vi gjorde vet jag inte men får vara tacksam över att vi stal en poäng.
Chockerande insats :(
Bitvis helt nedtryckta av Tellus i 2:a, alltså laget som många tror kommer att åka ur. Var fanns mittfältet? Och varför anfaller man bara med en man allt som oftast? Nä, som redan sagts, man har ingen plan för att ta sig igenom sista 1/3. Lättläst sa Bill, fantasilöst sa Bull.
Visst, ganska blekt framåt trots fem mål. Sen har vi ju några chanser (tex Kalles friläge) och borde väl gjort nåt till.
Men det mest frapperande var väl hur vi försvarade oss? Så fort Tellus fick bollen backade vi hem ända ner i knät på Kjellson. Ingen forecheckade eller tryckte på framåt. Tellus spelarna fick ju ostört åka med bollen och hitta yta för skott några meter utanför straffområdet (som dessutom resulterade i tre baklängesmål). Kjellson hade nog inte sin allra bästa dag på jobbet heller.
Nåja...vi skriver det på premiärnervskontot och taggar om till onsdag! Bättre kan vi!
Men det mest frapperande var väl hur vi försvarade oss? Så fort Tellus fick bollen backade vi hem ända ner i knät på Kjellson. Ingen forecheckade eller tryckte på framåt. Tellus spelarna fick ju ostört åka med bollen och hitta yta för skott några meter utanför straffområdet (som dessutom resulterade i tre baklängesmål). Kjellson hade nog inte sin allra bästa dag på jobbet heller.
Nåja...vi skriver det på premiärnervskontot och taggar om till onsdag! Bättre kan vi!