Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

AFC - Sirius, sön 5 nov 1500

Mycket viktigt med seger på söndag, dels för att det är AFC, men mest för att sätta punkt för den negativa trenden och få ett positivt avstamp inför nästa säsong. Vinna, vinna, vinna...!
Vi är fan bara 1p från 7:e plats. Vinst här så kan vi få en fin slutplacering.
Nu är det iallafall slut på kärleken mellan Eddhari och Plastilstuna.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/kqLmX/inte-fattat-vad-jag-gjort-for-klubben
Hahaha, fin avtackning. Läskigt ovärdigt.
Underbart att läsa, utan honom kommer de att sjunka som en jävla sten genom seriesystemet, inte saknad!!!
Buya Turay är avstängd också. Vore gött att avsluta med en seger oavsett vad det ger i tabellen.

Mittback istället för Kim?
hinner vi till 15 om bussen går 13.

Lite orolig för det jag med
Högbergs säger att det räcker, litar på dom ;)
Shkodran skadad och Vecchia sjuk. Vem ska göra det framåt? En chans för Zackarias att visa något!

Enligt Google maps tar det 1:30 mellan Uppsala och Eskilstuna. Och det är inte motorväg så det borde klara bussen utan problem.
Förvånad över att Zackarias inte fått chansen hittills...
Till er alla, är det någon som har såg och eller kofot? Vill Fixa delar av arenan som jag stått på innan de river o kasserar hela våran historia. Någon som vill hjälpa mig med detta efter matchen i Eskilstuna?
Mest spännande idag blir om vi hittar elva spelare att starta med.

Tur att det är AFC vi möter idag. Och att matchen är betydelselös.
kolla med klubben först :)
Studenternas-skylten (över entrén) vore kul att ha. Men har inte plats för den ;)

Till er alla, är det någon som har såg och eller kofot? Vill Fixa delar av arenan som jag stått på innan de river o kasserar hela våran historia. Någon som vill hjälpa mig med detta efter matchen i Eskilstuna?

Yes! Zack gör succéinhopp och vi slutar fucking 7:a i jävla Allsvenskan!
Fantastiskt att de andra matcherna också gick Sirius väg.
Härlig avslutning!!
Man ska inte skryta har min Far sagt men det skiter jag i just nu. Förra säsongen tippade jag Sirius, de vackra och naturligtvis de bästa, 1:a i superettan och inför den allsvenska säsongen tippade jag Sirius 7:a. Och kan man tänka sig Sirius kom just 7:a. Vad bra jag är :-D!
Pangsöndag. Tycker det gör stor skillnad i helhetskänslan att avsluta med seger och sjundeplats än torsk och tia-elva!
Verkligen mentalt viktigt! Nu kanske vi kan glömma förlustsviten och bära huvudet högt in i sillyn och försäsongen. 7a som nykomling alltså, och kolla vissa av lagen vi har efter oss och dessa klubbars omsättning och spelarlöner. Hoppas hoppas att vi slipper spela halva nästa säsong fullständigt skadeskjutna. Tack för i år blåsvart!!
Sju torskar i rad, skador o sjukdomar som spön i backen men kommer sjua i serien, vilket jävla lag o moral!!

Sju torskar i rad, skador o sjukdomar som spön i backen men kommer sjua i serien, vilket jävla lag o moral!!

Har redan glömt bort att vi torskat 7 raka.

En riktigt bra säsong!!!
Vi har väl aldrig förlorat 7 raka matcher? Ni måste blanda ihop oss med nåt annat lag.
Skönt att domaren missade ett solklart rött på Mukhammad när han tog strypgrepp på Faiqi och istället gav gult till båda.
Ja märkligt hur olika toleransnivån är hos domarna. Stryptag bakifrån värderas med ett gult. Undrar om det krävs mord för att få rött kort?

Annars, enormt skönt med en snygg avslutning som gav en fantastisk sjundeplats.