Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sandviken-Sirius 4 november kl 16:00

Jaha då var det dags för SAIK i Göranssons. Jag har förr om åren haft en olustig känsla i magen inför detta möte men har inte så i år. JAg har inga illusioner att vi ska vinna men jag känner att vi har hedern i behåll efteråt.

7-3 blir det och 45 blåsvarta supportrar mot en Saik trumma.

saik borta har aldrig handlat om bandyn eller hopp om vinst. Det är något större. Det handlar om gemensamt lidande o hat.
Siris fans i Spanien tippar att det blir som vanligt... 12-4 till ondskan. Vilket dock är helt enligt kalkylen.
Vi kryssar oss genom serien och går till slutspel. 4-4.
kniv-jonas skrev...
saik borta har aldrig handlat om bandyn eller hopp om vinst. Det är något större. Det handlar om gemensamt lidande o hat.
Kunde inte sagt bättre!
Ondskans lag!
9-2 och vi klarar med andra ord de urgamla kraven för sånna här matcher.

Jag ser fram emot att få sjunga att jag hatar bandyförbundet.
Publik: 647...
Ett sånt vidrigt resultat. Fel sida skamgränsen på två håll.

Hata SAIK
Allt med Sandvikens AIK är vidrigt
Det enda man kan glädjas åt är väl just publiksiffran!
647! Sakta men säkert hamras nog sista spiken in i konkursboet...
#värvautanpengar #detlösersignog #saik
SAIK behöver inga pengar av någon anledning. Vet inte hur det funkar.
Deppigt. Förhoppningsvis en skönare Siriusupplevelse i morgon i Eskilstuna.
Men snälla västringar, allt är som det ska vara. Vi ska förnedras varje säsong av detta jävla äckellag. Ogillar att använda ordet hata. Det gör man bara när man utsätts för någon väldigt ovärdigt, hemsk och vidrigt. Jag hatar SAIK och jag står för det!
Konstigt nog blir jag bara mer Siriussupporter varje gång vi får stryk mot SAIK.
Framåt stolta Sirius!
”Rödvästarna” spelade samtidigt som Saik och drog lite över 1000 åskådare, så där försvann väl några från bandyn.
Sandvikens IF är, till skillnad från Saik, ett sympatiskt lag...
Fast fotbollsmatchen var ju slut lagom till bandyn började och det är typ 10 m mellan arenorna. Så det kan de inte skylla på.
Visst vi mötte saik så stortorsk va väntad. Men insatsen va sanslöst usel vi drar inte ens på oss en utvisning utan låter skitlaget saik härja fritt. Mot vsk ska vi fan växa oavsett resultat för detta va patetiskt uselt.
Aha, missade det.
Oroväckande när ett topplag drar under 700 i årets andra hemmamatch...
Irriterande också att Saik har budget (tack vare sponsorer, kommun och mygel) till ett så mycket bättre lag än Sirius. Ska det verkligen vara omöjligt i en stad av Uppsalas storlek att hitta sponsorer som kan matcha de inräktee Saik får från näringslivet? Vad gör vi för fel som inte kan matcha Saik/VSK?

Fast fotbollsmatchen var ju slut lagom till bandyn började och det är typ 10 m mellan arenorna. Så det kan de inte skylla på.

Visst vi mötte saik så stortorsk va väntad. Men insatsen va sanslöst usel vi drar inte ens på oss en utvisning utan låter skitlaget saik härja fritt. Mot vsk ska vi fan växa oavsett resultat för detta va patetiskt uselt.

Försvarsspelet var ju orimligt passivt mot Tellus, och det verkar ha sett litegrann så ut igår också? Konstigt, när vi har samma spelare på samma positioner som ifjol.
Tror att vi alla accepterar stortorsk mot Saik om spelarna ger absolut allt. Men halvloj attityd är inte OK. Med hopp om en heroisk insats mot VSK!

Aha, missade det.
Oroväckande när ett topplag drar under 700 i årets andra hemmamatch...
Irriterande också att Saik har budget (tack vare sponsorer, kommun och mygel) till ett så mycket bättre lag än Sirius. Ska det verkligen vara omöjligt i en stad av Uppsalas storlek att hitta sponsorer som kan matcha de inräktee Saik får från näringslivet? Vad gör vi för fel som inte kan matcha Saik/VSK?

[quote1509838447=Brukarn]

[/quote1509904667]
Finns mycket per pengar i Västerås.