Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Silly season 17/18

Öppnar den här tråden med att klistra in nyg86's inlägg från den gamla tråden eftersom kniv-jonas begärt replik. Shoot, kniv-jonas!

---------------------------------------------------------------------

Vart ska Wicks ta vägen BP, ÖFK? Känns jävligt konstigt att han inte vill stanna och verkar ha höga krav, typisk AFC spelare som blivit Ryssholmfierad o tror de är bättre än de är. Släpp o gå vidare, springa omkring o slå sig för bröstet på klubbmärket och i slutändan är det bara stålarna som skramlar som är viktigast. Pajas!!!

Tycker det vore synd om Alexander lämnar också, BP? Öser Majstonovic o Mellberg in stålar med hjälp av Zlatan, de är ju nära kompisar som något typ av projekt!?
"Pajas" känns lite respektlöst, han vill inte spela här och då kan man ju inte tvinga honom. Det händer alla klubbar samtliga år.
han är 34 år bor en jävla massa timmar från sin familj självklart handlar det om pengar då. har någon sett det fantastiska kontraktet? Är det så mkt pengar så han kan ta hit familjen några år etc. Tycker det är lågt att skriva pajjas om Wicks speciellt under dessa förutsättningar, och min känsla är verkligen att han gillar både sirius och västra.
Ingen nyhet att han är en journeyman. Tror att han skulle slå sig för bröstet och klubbmärket om han så spelade för Norrskedika, ligger i hans personlighet. Men att tro att en amerikan skulle stanna pga "hjärta" efter en säsong är naivt.
Visst Joshua har varit bra men som sagt en jänkare med hjärta njaa..Vem kan bli hans ersättare? Några ideer och tankar om vem som kan bli vår nästa keeper..Uppsalaärblåsvart..
Vi kan ju fiska i samma vatten där vi fick napp på Wicks. Så, Alreza Haghighi kanske?
Han har sagt "Absolut inte Sverige i alla fall" om nästa säsong...
Så skulle jag nog också känna om jag varit för länge i Eskilstuna.
Andreas Andersson gjorde en fenomenal insats mot Jönköping igår. Fortsätter han vara uttalad tvåa i ÖFK kan jag tänka mig att han kan överväga att lämna för mer speltid.
Östersund har värvat en ny andramålis, Adde är bara på lån från Gefle. Vet inte hur länge han har kvar på kontraktet.
Just ja, hade jag helt glömt bort. Går ut vid nyår så han är fri att snacka med andra klubbar.
Svårt att fatta varför Johan lämnar. Nästa år kunde ha blivit hans. Den här sillyn börjar kännas jobbig.
Blir tufft nu om nu Bergman inte heller skriver på av rädsla att inte få speltid.

Svårt att fatta varför Johan lämnar. Nästa år kunde ha blivit hans. Den här sillyn börjar kännas jobbig.

Nej vad trist :/ Hur ska jag kunna förmedla det här till min 5-åring som har Johan som sin idol?
han kanske vill få speltid, svårt o se honom starta särskilt många matcher i allsvenskan.
Johan har väl i ärlighetens namn spelat så många matcher detta år som han gjort pga alla skador och ommöbleringar. Hade truppen varit skadefri hade han inte spelat särskilt mycket.
Sen när det gäller Wicks så är det jävligt synd att han lämnar, men precis som kniven säger så är han 34 bast, familjen bor i New York (om jag inte kommer ihåg fel) och han är tillräckligt bra för att gå till ett lag där han tjänar mer pengar. Tack o hej.
Bergman och Thörn drar också. Inte bra när klubbens framtid känner att deras egen ligger nån annanstans... och inget nytt på väg in enligt Kim.
Inte jättekonstigt att unga spelare drar när dom inte spelar, utan att lägga nån värdering i det. Varken Bergman eller Thörn har ju presterat något på allsvensk nivå, så det blir väl Superettan om dom har tur.

Man är inte klubbens framtid bara för att man är ung...
Vet inte hur stor trupp man har tänkt ha, men förlänger Alex, Ian, Kim och Moses så har vi tre platser kvar till 22 spelare, alltså två på varje position. Där kan vi fylla på med Sherko, Linus, Oskar och Bråholm, t.ex., och/eller fylla på med några nya spelare utifrån.
Zack får inte följa med till New York. Upptagen eller en indikation?
Det står inte att han inte får följa med, det står att han inte följer med. Orsak okänd. Värvades på längre kontrakt i somras och har gjort mål, vi behöver nog inte måla Malmström på väggen.
Såklart tråkigt att Jander och Bergman lämnar, men samtidigt förståeligt från båda håll. De har haft fått chanser, och tagit vara på dem, bara inte i tillräcklig grad för att bli etablerade startspelare. Om våra "åldrande" juniorer abonnerar på trupplatserna utanför startelvan år efter år skapas en besvärlig flaskhals som gör det svårare för yngre juniorer att få samma chans. Det känns angeläget att ge Sherko, Isak, Linus mfl samma möjlighet till 2-3 år i truppen, för att möjligen blomma ut till startspelare, eller till och med generera tillskott i kassan.
Hade som alla andra gärna sett dom stanna, men det ser i alla fall inte ut som att någon av dem känt sig oönskade av klubben, vilket gör att de förhoppningsvis är öppna för att återvända senare i karriären när de utvecklats. Tror det här kan vara en ganska bra mall att jobba kring i framtiden beträffande spelare med bakgrund i akademin.

Zack får inte följa med till New York. Upptagen eller en indikation?

Skulle fixa det sista med sitt gamla boende i Manchester.
Linus Nygren och Sherko Faiqi har fått A-lagskontrakt. Kul att vi lyfter upp egna spelare också.
In other news: Kyria lämnar

https://www.siriusfotboll.se/kyria-kambusi-lamnar-sirius/
Dags att någon junis blommar ut snart
Skoglund får inte fortsätta i Sirius enligt UNT.

Sorgligt. Kanske inte så konstigt om man ser på prestationen i höst, men å andra sidan fick han mest spela mittback.

SKANDAL!!!!
https://www.petitions24.com/vi_vill_ha_kim_skoglund_kvar_i_sirius
Ja det gör jävligt ont. Först Dalkurdaffären och nu detta. Men jag utgår från att Kim och Tolle ändå gjort ett professionellt ställningstagandet men det kunde ha skett på ett snyggare sätt. Tack Kim Skoglund för allt, ditt siriushjärta är varmt och gigantiskt.
Detta var inte okej!!
Tack som fan för allt, Kim! Önskar man kunde tacklat detta bättre med en riktig avtackning. Detta kändes beiget och trist.
Nu är det ju faktiskt så att Kim hade ett kontraktsförslag i sin hand, så jag hetsar inte upp mig allt för mycket på den andre Kim som så många andra verkar göra. Tror väl att Kim ville ha en större roll också, inte bara skriva på ett kontrakt som signalerar rotationsspelare. Men det är tufft i allsvenskan. Mest nyfiken på vad alternativen är. Sillysoppan känns lite skakig och oförutsägbar. Tycker att Kim och Kim borde sätta sig ner och omförhandla detta. En kulturbärare ack så viktig som en stabil snubbe i truppen.
Ont i hjärtat bara förnamnet.
Eftersom Kim är lite av en kulturbärare som skulle vara viktig för att nya spelare ska ta till sig lagandan och Siriusspelet så tycker jag att detta är synd. Särskilt som NBT slutar. Nu blir det många nya ansikten och en hel del av det som symboliserat Sirius kämpaanda och vinnarmentalitet försvinner. Samtidigt vill han kanske inte spela ”andrafiol” och ha status som komplementspelare. Förstår om han hellre är given i t ex ett lag i Superettan. Optimala hade varit om han hade kunnat vara kvar och köpt en roll som allroundspelare som inte är given startplats. Trist att detta inte kunde lösas innan säsongsavslutningen så att han kunde tackas av tillsammans med övriga.
Någon form av retroaktiv avtackning borde väl kunna ordnas?
Fast det kontraktförslaget verkar ju ha tagits tillbaka. Jag skiter fullständigt i vad alternativet är det är en jävla skandal. Gör om gör rätt skoglund är sirius på ett sätt ingen annan är i närheten av. Respektlöst
Otydlighet i förhandlingsfronten? Det är lågt i så fall om man (KB) skoningslöst dragit tillbaka ett tidigare kontraktsförslag. Som huvudpersonen själv säger så hade det ju kunnat "skötas snyggare".

Blir lite ledsen i själen om vi än mer ska initialt sett vara ett Stockholmslag. Spelare brukar komma och gå, men Kim bestå. Hoppas att Kindlund kan axla denna Siriussjäl vidare och att spelare som Ian och Moe nu åtminstone fortsätter. För stor spelaromsättning tror jag är av ondo även om det på papperet kan verka vara bättre spelarkvalitet.

Kim och Kim: Tag en fika! Gör om och gör rätt! Tillsammans för IKS!
Känns inget vidare. Visst Kim gjorde en del svaga insatser som mittback, men blev placerad där pga en jäkla massa skador på andra spelare. Lojalt har han ställt upp där han fått order om att spela. Givetvis är han bättre som mittfältare, men fick tjänstgöra mycket som back. Precis som Ian som efter skadeproblem och tid på bänken helt plötsligt får hoppa in som vänsterback mot ett vasst ÖFK. Känns som sagt inte juste att man ska bli svartlistad bara för att man ställer upp på ovana positioner, och därmed inte kan göra sig själv rättvisa.

Sammanfattningsvis är även jag av åsikten att jag skulle velat ha kvar Kim. Viktig för truppen, speciellt när andra rutinerade spelare hoppar av och betydelsen att ha kvar Uppsalakillar i laget. Det tror jag påverkar lokalbefolkningens intresse att följa laget. Dessutom kan det i förlängningen påverka hur andra spelare med utgående resonerar om en förlängning när "polarna" försvinner en efter en (läs Moses, Ian och Alex).
Det skulle vara kul med en enda positiv nyhet kring det här laget.
JA, Bergman, NBT, Kyria och Kim bort. Är det en blåsvart utrensning på gång?
Det där sög ju jävligt hårt, framför allt att vi inte fick tacka av Kim. Han håller ju knappast i Allsvenskan så att han lämnar är ingen jättechock, synd bara att det har skötts så dåligt.

Sen måste jag säga att har man fått två kontraktsförslag utan att svara så finns det en risk att man till slut har noll förslag. Förutsatt att det är så det gått till.
Självklart finns risken att man blir utan men då ska man tamefan få veta det i tid så man får chansen till en rejäl jävla avtackning!
Om det här är slutet för Kim så är jag ändå glad att han fick lira ett år i allsvenskan.

Jag har fortfarande inte förlåtit KB för att Bylle aldrig fick lira i superettan så det här känns ju iaf bättre på det sättet.
Det krävs kanske en kraftig löneökning för att Moses ska stanna i blåsvart och då har Sirius inte råd att ha kvar Kim. Bara spekulation givetvis.
Vi kan väl tacka av Kim ändå? Eller är vi beroende av klubben för det?
Jag tycker som de flesta att det är väldigt trist att 1. den största kulturbäraren - och Uppsalaprofilen - nu försvinner och 2. att det sker på det här sättet. Jag håller inte med om att Kim S inte skulle vara en tillgång även nästa säsong, även på den här nivån. För oss finns ingen som personifierar Sirius som han. Jag inbillar mig att det spelar roll även inom laget. Jag tycker att Kim varit bra de gånger han fått spela på mitten där han hör hemma, och ingen i laget kunde ha släckt bränder bättre i en obekväm position som mittback som han ofta tvingades till, även om det inte alltid räckte. 1. Vem ska nu personifiera Sirius och Uppsala, bära facklan vidare? 2. Sker det här för att göra utrymme för nya satsningar - vilka då i så fall, hur er strategin ut? Det finns flera rejäla tomrum att fylla nu. 3. Börjar det kännas som att Kim B hamnar i tjuriga lägen (personlig prestige) lite väl ofta?
För övrigt är det en bra tanke att ta vidare det där med att Västra Sidan själv tackar Kim S!

Vi kan väl tacka av Kim ändå? Eller är vi beroende av klubben för det?

Vad menar du? Han ville få chansen att tacka publiken på sin sista match och det om något skulle han ha förtjänat.
http://fotbolltransfers.com/site/news/86006 Calisir lämnar J-Södra. Har dåligt öga för andra lags spelare när de möter Sirius, men han bör väl vara högaktuell för oss?
Vi borde kunna locka över en o annan Dalkurdlirare som inte vill träna på isbelagd Österäng och som inte vill pendla livet ur sig

http://fotbolltransfers.com/site/news/86006 Calisir lämnar J-Södra. Har dåligt öga för andra lags spelare när de möter Sirius, men han bör väl vara högaktuell för oss?

Tror dessvärre att han redan är på ÖFKs radar.
Gojani vore en drömvärvning men verkar som han är på gång till Elfsborg och kostar dessutom då han har ett år kvar på kontraktet. Men vill minnas att Bergstrand för ett par år sedan sa att om han fick välja en spelare från superettan så skulle det vara just Gojani.
Sirius försöker värva David Fällman, ex-gefle, senast i Kina:

http://www.fotbolldirekt.se/2017/11/21/avslojar-inte-bara-bajen-om-david-fallman-nya-klubbarna-som-jagar/
Mellberg lämnar BP, det lär utan tvekan försvaga deras chanser i AS. Två jojo-lag och ett som inte har nånstans att träna som nykomlingar är perfekt för oss om vi tänker att andra året ska bli jobbigare sportsligt. Därtill några klubbar som går ekonomiskt dåligt och inte lär rusta särskilt hårt.

Hoppas bara att vårat truppbygge börjar komma igång snart. Vill se en underskrift från Moses, helst igår. Svårt att se hur vi ska kunna få in ett sådant "paket" utifrån. Ska man se lite nyktert på det känns det dock överlag ganska tyst från allsvenska klubbar i sillyn än så länge, och det är många månader till säsong.
Moses stannar i blåsvart! Så underbart!
Jag gillar tanken på Moses som kapten.
Jag står helt bakom Moses som kapten. Då slipper han några varningar för gnäll också, win-win :)
Om Wicks går till Dalkurd så är han död för mig. :)
Minst död.
Sucks kysser Sirius klubbmärke. Gör han samma sak tro om han blir kvar i stan?

Edit: Tydligen gjorde min mobil Wicks till Sucks. Kanske samma innebörd på ett sätt? :P
Ni som är så säkra på att de kommer till stan, vilket är det troliga. Det säkra är att de gör det om vi inget gör. Stå för fan upp för staden och inte enbart för Sirius. Gör något, ring, fråga, agera mot intrånget, för hela Uppsala. De ska inte komma hit och kommer de hit ska de ha bemöts av en vägg, så de fattar att de inte är välkomna.

Isf framstår hans bröstbankande som den tommaste gesten i världshistorien. Han bara bankar för pengar.

[quote1512649302=Bigbadda]

Isf framstår hans bröstbankande som den tommaste gesten i världshistorien. Han bara bankar för pengar.
[/quote1512650107]

Precis...när man springer in o bankar på klubbmärket blir hela efterspelet patetiskt. Sen är jag alltid skeptisk när en helt ny spelare uppträder som han är född i klubben, och lite rätt fick mina tankar, att det vara bara fejk! Men det är jag det. Men han visade att han är en AFC-typ, inget hjärta, kan byta hur ofta som helst, bara stålarna finns, skiter i sin egen utveckling så han kan tokglömma MSL.
Klart det handlar om pengar, familjen bor i USA och han jobbar i Europa. Knappast nån social verksamhet där. Problemet är hans posande. Går han då till äcklen så är han som sagt död för mig. :)

Sen har jag annat att göra i livet än att ringa och gnälla på politiker som ändå skiter i vad jag säger. Sen är dom ju välkomna. Uppsala kommun rullar ut röda mattan och mazarinpubliken tycker det känns fräscht med ett nytt lag i stan.

Ni som är så säkra på att de kommer till stan, vilket är det troliga. Det säkra är att de gör det om vi inget gör. Stå för fan upp för staden och inte enbart för Sirius. Gör något, ring, fråga, agera mot intrånget, för hela Uppsala. De ska inte komma hit och kommer de hit ska de ha bemöts av en vägg, så de fattar att de inte är välkomna.

Jag har sagt mitt till Donald på mail och pratat med Hassan, IRL, som det kallas.

Jag börjar fundera om det är lite som Hegerfors var inne på med Krutov: "Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska". Finns det någon utöver Donalds morsa och eventuella barn som gillar den karln? Hade jag fått så mycket skit och feed back på mitt jobb som han har fått så hade jag klivit av. Lite känsla för när man suger borde man kunna ha tycker jag, eller?

Sirius, GUSK, SAIF, UIF och alla andra föreningar som har koppling till Uppsala borde behandlas bättre. Nu kommer en ny förening, både för staden men även för den allmänna publiken (13 år vs 110 år) och får allt serverat.

Man skäms det grövsta hur Studenternas x 2 plus isladan i stan ser ut. Ishallen som byggdes provisoriskt 1975 och står kvar än. Studan som ser ut som Söderstadion fula lillebror (om än charmig) som inte kan ta emot gästande lag en match utan får åka till Gävle där hockeyn är nummer 1 och där man har en ny fotbollsarena!!

Vad är det för fel på Uppsala kommun?

[quote1512653577=MangeD]

Flyttar mitt svar på detta till rätt tråd
Det börjar röra sig på sillyfronten för andra allsvenska lag men hos oss är det tyst som i graven. Lite stålar och så detta med gökungarnas flytt. Lite orolig är man ju. En bra målvakt och back nu Sirius!
Fegrouch får göra comeback!
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1617516228343795&id=178843312211101
Alex Nilsson lämnar.
Undrar hur många av de som slutat som kommer att dyka upp i Dalkurd? Mardrömmen är såklart Kim Skoglund.
Kim kommer aldrig att spela i Gävkurd
Är det månne uteslutet med ett samtal till Skoglund av karaktären "Ursäkta oss, vi hade lite för bråttom och ser gärna att du spelar med oss 2018...." ?
Varför förlängde ingen av dom med utgående kontrakt,övertro på sig själva?eller tok i klubben?lär visa sig inom 3 veckor.

Varför förlängde ingen av dom med utgående kontrakt,övertro på sig själva?eller tok i klubben?lär visa sig inom 3 veckor.

Jag tror mer på att dom går vidare då ingen av dom (vad jag kan komma ihåg) är startspelare förutom Wicks och han drar av ekonomiska skäl.
Det börjar så smått röra på sig. http://www.unt.se/sport/

Kim kommer aldrig att spela i Gävkurd

Nej men kanske i Gefle IF
Bergman till Varberg.
Det är nog ett bra lag för honom. Plus att vi ska möta dem snart.

Det är nog ett bra lag för honom. Plus att vi ska möta dem snart.

Ja, då vet man ju vem som kommer att göra mål!
Det vore kul
Kom igen Ian skriv på nu. Ian, Ian, Iaaan, Ian...
Johan Andersson skrev på ett 4-årskontrakt med DIF och Alexander Nilsson klar för BP.
Kul för Johan med DIF i o för sig
Äntligen en värvning! Verkar intressant. Typisk Kim & Tolle värvning kan man väl säga.
http://www.unt.se/sport/sirius-varvar-stefan-silva-typ-4845558.aspx
Johan får nöta bänk i DIF. Dock undrar jag över journalistiken på UNT, som dessa frågor:

Vad får du för lön?

– Det är väl okej.

Bättre än i Sirius?

– Det får du gissa dig fram till.
Bra med Björnström på ingång så Arvidsson får känna lite flås i nacken.
Ian Ian Ian Ian !!! :-)

And also Bearstream.

Nu börjar det likna nåt.
Det här blir bra och intressant! Unga ambitiösa spelare som vill uppåt. Kim & Tolle gör det ingen. Tycker mig ha märkt lite gnäll på Kim och Tolle bland siriusfansen på SF på sistone. Och så Ian! Kul!.
Sirius Hej!
Bosse Andersson om Kim Källström på SF:
"Det är klart det blir ett tomrum när vi snackar topp tre bästa spelaren i Sverige genom tiderna".
Haha, topp tre bästa genom tiderna :-D.
Zlatan, Gunnar Nordahl, Kurre Hamrin, Tomas Brolin, Ralf Edström, Ove kindvall, Henrik Larsson, Nacka Skoglund, Gunnar Gren, bara för att nämna några Kim skulle slå.
Jonas Tern,Tobbe Nilsson o alla heter Glen Goa gubbar.

Det här blir bra och intressant! Unga ambitiösa spelare som vill uppåt. Kim & Tolle gör det ingen. Tycker mig ha märkt lite gnäll på Kim och Tolle bland siriusfansen på SF på sistone. Och så Ian! Kul!.
Sirius Hej!

Enbart en person på forumet SF som gnällt på tränarna, så inget att bry sig om.
Ian Ian Ian Ian!!!!!!
We give thanks!
Joshua Wicks!!!!!
Det här var jättekonstigt. Men bra! Undrar vad som hänt?
I did not see this coming.
Han klarade inte invägningen på den andra klubben?
Dalkurd måste ju ha hittat nåt ännu bättre och släppt honom. Eller?
Såja..Såja Wicks !
Man blir ju lite nyfiken på vad detta kostade Sirius
Kan det vara brännans uttåg, eller Azrudin Valentics intåg i Dalkurd som spökar?
Är Brännan tränare i Dalkurd eller inte förresten?
Det senaste är att han ryktas till Norge, nobbade brommapojkarna
ja vet inte om ja är glad men svårt att hitta nån bättre utan kontrakt och viss rutin har han.
Skönt att det löste sig med Wicks. Om man ska spekulera lite tror jag att det blev över en slant efter att många nu lämnat. Det fanns då ekonomi för att få Wicks att förnya kontraktet. Hoppas bara att det inte kostade Sirius för mycket och att parterna möttes på halva vägen. Japp, då väntar vi på bara på en ny back och som lite grädde på moset varför inte Silva?
Härligt med Wicks. Och jag undrar om Sirius inte öppnade plånboken lite extra då det samtidigt blev en liten knäpp på näsan på det där andra laget som sägs höra hemma i Uppsala.
Guld om Josh hittar tillbaka till vårens superform! Kanske inte rent fysiskt, men jävlar vilka matchavgörande räddningar han gjorde där och då. Skönt att konstatera att de verkar rökt fredspipa och landat i detta. Gillar även Lukas, men det var knackigt i höst. Kan han steppa upp lite nästa år så blir det ett perfekt målvaktspar, och Lukas kan mycket väl få sina chanser om Josh slarvar/slackar. Hur som helst: Jag är lika glad som jag var frustrerad över detta. U-S-A!
Vem vet, kanske NBT också tänker om. Det vore en härlig Julklapp :)
Intressant att Dalkurd inte har någon målvakt för tillfället... :)

Jag tror Dalkurd kommer få betala väldigt mycket till alla spelare som dom värvar med tanke på deras kaotiska situation runt klubben. Om dom inte ens lyckades värva Wicks som är en riktigt pengasökare så kommer dom få problem.
Jag har minst sagt blandade känslor gällande Wicks måste jag erkänna.
Det kan väl helt enkelt vara så att Sirius bud var det bästa han fick.
Wicks är lika mycket legoknekt nu som när han först sa nej. Men han är också en riktigt bra allsvensk målvakt och en grym profil som drar folk till Studan. Väger över i min bok.
>>mac
Jag har inte riktigt hängt med i de senaste turerna kring Dalkurd men vad är det som är kaotiskt? Allt går väl enligt planerna för dem och målvakt har de ju gott om tid på sig att skaffa. Vad gäller pengar så här de väl i princip en obegränsad budget.
Även om dom har en plan och allt går enligt planen så känns den kaotisk. Ingen har nog Dalkurd som förstaval om man tänker långsiktigt som spelare.
Underbart med kungen Wicks! Och man vet ju inte vad som har hänt, han kanske visade hjärta o valde sirius före dalkurd?
Eller så lyckades man få till en deal som Josh accepterade. Tycker det är lite löjligt att prata om hjärta och känsla för klubben när det handlar om en invärvad spelare som varit i klubben i ett år. Till på köpet bor familjen i USA, klart snubben vill tjäna pengar. Eller det kanske var det Sirius lyckades lösa, att få hit familjen.
Jag är nöjd, jättenöjd. Och jag hoppas och tror att jag är det även efter säsongen.

Hur kommer det sig att Wicks blir betraktad som en legoknekt ? Jag kan inte minnas att det ödet drabbade t.ex. Silva, Ogbu och Andreas Andersson när de tre inte ville (för Sirius ville väl?) förlänga sina kontrakt efter säsongen 2015 i akt och mening att söka attraktivare anställning på annat håll?
Det har väl förmodligen mer att göra med vissa konstiga uttalanden och tveksamma beteende när han petades i höstas. Men just nu struntar iaf jag i det. Om han sköter sig så är han nog den bäste målvakten vi realistiskt sett kan få.
Ja så länge han tar det lugnt med julbordet och kör hård på försäsongsträningen så tror jag att detta är en sjukt viktig värvning för nästa säsong. Vi tog säkert 10 poäng förra våren pga 50% flyt och 50% magiska räddningar av Wicks.

Hoppas vi kritar AIK-talangen nu på 4 år så han står på tillväxt och kan ta över handskarna gradvis under säsongen 2019.
Har ambivalenta känslor ang Wicks, jättebra målvakt när han är bra, men för låg lägsta tröskel som förhoppningsvis kan bli högre. Sen fisket mot supportrar har jag svårt för när man är legoknekt.

Tror nog att han spelade högt spel, han trodde kanske det skulle bli budgivning, Sirius var coola, hade gett honom ett superbud IKS mått mätt, han tackade nej IKS gick vidare....inga bud kom och det vara bara att komma tillbaka med svansen mellan benen och förhoppningsvis tjänade IKS på detta med att få en stabil AS-keeper till ett pris de var beredda att ge honom eller kanske tom lägre, för jag är övertygad om att de fanns andra i pipe linen för IKS till lägre pris. Hoppas AIK-junisen skriver på också. Gillar verkligen Lukas men han tog aldrig chansen även det att det var kaos i backlinjen så måste han tagit några av kassarna som ramlade in, Jönköping borta o ÖSK hemma var hans chans men blåste dem duktigt.

Men bra målvakt som KB/TL och backlinjen känner till och behöver inte skolas in igen.

Det har väl förmodligen mer att göra med vissa konstiga uttalanden och tveksamma beteende när han petades i höstas. Men just nu struntar iaf jag i det. Om han sköter sig så är han nog den bäste målvakten vi realistiskt sett kan få.

Jepp. Brukarn har rätt som vanligt. Detta är orsaken till min tveksamhet. Jag har aldrig varit intresserad av att ha det bästa laget. Jag vill ha det skönaste. Bylle in my heart.
Men det är väl fint att få en f.d. legoknekt att till slut knyta an till en stad, ett lag och dess fans.
Bajen sparkar Michelsen. Haha, de blir aldrig nöjda. Bara de inte rycker i vår Kim igen.
Helt upplagt för Brännan. Om Dalkurd släpper honom den här gången alltså, de kanske vill statuera exempel igen. Tills han blir tränare i Dalkurd igen. Osv.
Offra klar
OP skadad, tur vi har Skoglund... nej just fan...
Den udda skadeproblematiken fortsätter även under 2018.
Mittlåset känns jävligt stabilt.
Utopiskt samtal från Kim till Kim: "Ursäkta oss, vi hade lite bråttom och ser gärna att du spelar med IKS under 2018" ?
Inte så imponerad över nigerianen, men han verkar ung, ambitiös och lovande (annars skulle man nog inte varit så tålmodigt villiga att krita). Verkar dock som att han ska lånas ut till att börja med, så någon kortsiktig förstärkning är nog inte att förvänta sig.

Wazzup med Fällman nu då? Tungt med OP och Jarl borta, samt Eis ännu. Ge mig mittback! Och med all respekt för Kimpa Skoglund så är han ju ingen gedigen mittback på nivån, även om jag hade välkomnat honom i truppen ändå förstås... Men i stället för att jaga mittfältare kors och tvärs hoppas jag att Kim-Tolle-Mirza-Ola fokuserar på att få hit en redig försvarare. Just nu kan vi inte ens flytta in Kalle då vi saknar ett seriöst andrahandsalternativ där också. Men men, mycket kvar av sillyn.
Silva till AIK?
Jao, svårt att konkurrera med en klubb som AIK. Kanske kan vara aktuellt med en utlåning till IKS eller Giffarna dock? Han lär ju behöva speltid och hitta tillbaka till sitt rätta jag efter frysboxen i Italien. Rätt tuff konkurrens i AIK ändå.
https://www.siriusfotboll.se/tim-bjorkstrom-klar-for-sirius/
Riktigt bra. Och skönt.
Grymt skönt!
Skitbra. Om Offia sen blir utlånad har vi 23 spelare under kontrakt denna sässe, plus kanske nån mer.
Känns tryggt med en gammal KB-adept, så att säga. Dock har inte Tim rosat marknaden på senare tid så det är dags för en nytändning i karriären här. Och jag tror att det är fullt möjligt. Han blev väl snudd på mobbad av Djurgårdsfamiljen och ÖFK-konkurrensen var tuff, men han gjorde ändå ett par bra avtryck där. Skönt med en försvare in, hur som helst!
Kanoners!
Gud va' bra!
Känns bra. Han borde få ett lyft med Kim o Tolle
Gillar sillyn skarpt, vi har en bättre trupp in till säsongen än ifjol. Även om det gör ont att tappa trotjänare. Ser fortfarande Sam och Zach som mer eller mindre helt nya spelare också. Det är väl just det som allt handlar om nu. Att det inte får påverkan på grundspelet. Jämfört med andra lags spelaromsättning ligger vi dock i lä.

Men skulle nog inte säga att det är en massa givna startspelare vi värvat, utan snarare värvningar som bidrar till hård konkurrens och så får vi se vilka som är dom 11 bästa när säsongen drar igång.

Enda som saknas är en pricken-över-i värvning, typ Åhman-Persson. Drömma kan man ju.
Bra trupp men en massa rehab redan innan första träningen bådar sådär
Kim Skoglund till GIF Sundsvall.

http://www.unt.se/sport/skoglund-har-valt-ny-klubb-4868831.aspx
.
Kul för Kim att få spela allsvensk fotboll även fortsättningsvis. Men som mittback?
http://www.st.nu/fotboll/allsvenskan/inte-onskad-i-sirius-nu-ar-mittbacken-klar-for-gif-sundsvall-kan-spela-pa-flera-positioner
Kul för Kim som sagt.
ifk Göteborg hade ju en som spelade där de behövdes och några landskamper med om ja mins rätt.Erlingmark heter han så en Kim S. behövs alltid.
Raialakso kontraktslös. Skulle inte gråta om vi kunde ta han.
Han hatar ju Sirius så han lär inte vara intresserad.
Nån som vet om Lukas är klar för nån ny klubb? Lite kryptiskt på hans insta, ” ses i sommar” och en bild på Sirius märke.
Låter som utlåning i ett halvår.
Och exakt så blev det ju!
Oroar mig för Trelleborg, idag fick de klart med Lasse Niellsen.
Däremot skönt att Dalkurd verkar tappa, skyttekungen Richard Yarsuvat.
Trelle har ju dock tappat Islamovic till Östersund. Ett riktigt tungt tapp...

Oroar mig för Trelleborg, idag fick de klart med Lasse Niellsen.
Däremot skönt att Dalkurd verkar tappa, skyttekungen Richard Yarsuvat.

Enligt fotbollstransfers kommer MFF låna ut Sarfo till någon utländsk klubb.
Ingen fortsättning för varken Tetteh eller Yaldir.
Undra vem som blir nästa tillskott i truppen. "Marre" eller "Catenaccioförsvarar'n"?
Måste för övrigt säga att jag är lite besviken på Olas Afrika-resa. Man kan inte förvänta sig att han ska norpa en ny Kingsley, men någon med mer spets hade då jag hoppats på. Henry kanske kan bli bra på sikt dock, vem vet..? Och siste afrikanen kanske inte varit här än, det är ju en del kvar av sillyn och mycket kan fortfarande hända.
Om dif säljer Kerim, vad ska vi göra med cashen från vidarförsäljningsklausulen?
Boka fler tider för magnetröntgen?
17 millar sägs Huddersfield vara villiga att slanta upp för Mrbati. Är det 10% vi får?
Osäker på vad vi får, men minnet säger att vi fick 1,6 när vi sålde och med option på 15-20%. Något sådant tror jag det var. Någon som minns bättre?
Värva RÅP för pengarna!
Kanske kan hitta en bra innermitt i Portugal(inte RÅP).
Om Kerim säljs så bör det vara i dag då det är internationell transfer-deadline. Andra ligor som har fönstret öppna är av mindre karaktär, med reservation för den ryska ligan månne.
Är det inte så att deadlinen är begränsad enbart till köp av spelare för de respektive ligorna? Att även om vårt transferfönster är stängt, så kan andra ligors lag köpa våra spelare!?
Eiswohld tillbaka i full träning. Skönt!
Vafalls? Är Buya Turay (stavning?) fortfarande kvar i AFC? Är inte han lite för bra för Superettan?
Albornoz får kontrakt med Sirius men "bara" t.o.m. 31 Juli. Aha, man väntar in RÅP?
dissteffe skrev ...
Vafalls? Är Buya Turay (stavning?) fortfarande kvar i AFC? Är inte han lite för bra för Superettan?

Såg att han hade kontrakt med AFC t.o.m. 2019. AFC kanske begär för mycket stålar för att någon allsvensk klubb ska tycka det är värt att lösa honom från kontraktet.
Ah! Tog för givet att han hade nedflyttningsklausul.
Östersund ska vara nära att köpa loss honom, men AFC vill ha 10 mill.
http://www.unt.se/sport/uppgifter-sirius-koper-mittfaltare-4907089.aspx

Spännande!
Skaffa 5 nya backar istället.
https://www.siriusfotboll.se/mittfaltaren-abdul-razak-till-blasvart/
Verkar väldigt spännande måste jag säga. Vi behöver en mittfältare som kan hålla boll. Kul!
Väldigt skumt med alla lagbyten, samtidigt måste det rimligen finnas en hel del fotboll i grabben.
Många av bytena är utlåningar.
Han gjorde ingeting enligt wiki mellan April 2014 och januari 2017, det är ju lite konstigt
Omar Eddhari!!!!!!
Har vi råd med honom.
Hur som helst vilken jävla kanonvärvning.
Helt otroligt bra! Det enda jag kan vara lite orolig över är om han passar i Siriuskollektivet. Man har ju fått känslan att han är lite ego men vad vet jag. Kul! Efter matchen mot blåvitt och nu denna värvning gör att man känner tillförsikt inför allsvenskan.
Sirius Hej!

Helt otroligt bra! Det enda jag kan vara lite orolig över är om han passar i Siriuskollektivet. Man har ju fått känslan att han är lite ego men vad vet jag.

Jag har faktiskt fått helt motsatt intryck, tycker han verkar rätt ostöddig och eftertänksam. Till exempel i Nivas intervju (tyvärr plus-låst).

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/5VroqW/broderna-fran-rissne-vi-lyckades-for-att-vi-var-vanner/promo

Helt fantastisk värvning förstås! Samtidigt får jag några extra gråa hår varenda säsong när vi alltid lägger alla resurser på spetsiga mittfältare och aldrig någonting på försvarare. Men det har ju funkat hittills så man får hoppas att det funkar i år också.
Studio allsvenskan har program med Omar med:
https://nyheter24.se/sport/fotboll/allsvenskan/885260-afc-omar-eddahri-ozcan-melkemichel
Vi har värvat två försvarare denna sillyn och har för närvarande åtta spelare listade som försvarare på hemsidan. Av dessa så ska väl alla utom Jarl vara tillbaka till premiären, med ett litet frågetecken för Eis. Många av våra mittfältare klarar av att även spela i backlinjen och det kanske är så att det finns fler mångsidiga mittfältare än försvarare som håller tillräckligt hög klass. Tänk också på att vi har fyra försvarspositioner och fem mittfältspositioner.
Fantastisk värvning!! Optimismen började åter flöda efter gårdagens fina insats och så denna nyhet....wow.
Jodå, jag känner till Kim-Tolles filosofi och det har ju fungerat otroligt bra. Men jag kan ändå känna att det hade varit skönt med en riktigt stadig defensiv pjäs in under det här fönstret. Känns som att vi offensivt har ett lag som kan höra till övre halvan, men defensivt är det mer nedflyttningsmaterial.

[quote1520261887=Nyllet]
Helt otroligt bra! Det enda jag kan vara lite orolig över är om han passar i Siriuskollektivet. Man har ju fått känslan att han är lite ego men vad vet jag.

Jag har faktiskt fått helt motsatt intryck, tycker han verkar rätt ostöddig och eftertänksam. Till exempel i Nivas intervju (tyvärr plus-låst).

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/5VroqW/broderna-fran-rissne-vi-lyckades-for-att-vi-var-vanner/promo
[/quote1520265140]

Jag tycker han var grymt sympatisk tex i Cmore intervjuer trots en jumboplats, rysskaos och supporterhat. Proffsig, vältalig och ödmjuk. Tyckte alltid lite synd om honom.
Och vad kostar en stadig defensiv pjäs med allsvensk klass, jämfört med vad DIF och andra kan erbjuda? OP och Tim/Eis är knappast seriens bästa mittlås, men är dom verkligen seriens sämsta?

Och vad kostar en stadig defensiv pjäs med allsvensk klass, jämfört med vad DIF och andra kan erbjuda? OP och Tim/Eis är knappast seriens bästa mittlås, men är dom verkligen seriens sämsta?

Eis kommer vara en grym tillgång om han håller sig frisk, och det kommer nog alltid vara kruxet med honom. OP är för mig inte helt given om/när det blir en konkurrenssituation men han duger alla gånger för våran budget. Han var aldrig problemet ifjol, men kombon av spelpartner var det.

Jag är rätt nöjd med mittbackarna vi har i truppen(samt Marre som back-up) men det oroar närr Jeppe måste gå in och spela mittback, och mer än en match. Inte för att han gör det särskilt dåligt men man vill ju spela ihop laget på rätt positioner och inte behöva laga pyspunkor varje match. Det var precis så läget var i slutet av fjolåret, och det funkade verkligen inte. Skadeläget måste ljusna för att man ska känna lugn bakåt.
En allsvensk klubb är ute efter mittbacken Felix Michel som bryter med sin turkiska klubb. Undrar vilken klubb det är?
Dalkurd ser över sina positioner förståss
99% DFF på den.
Dalkurd skramlade ihop några miljoner som ändå bara låg och skräpade i fickan och köpte Buya Toray.
Zackarias Faour verkar lånas ut till Öster
Sylvin Kayembe klar för Sirius, lånas ut till BK Vargarna fram till sommaren:
http://www.unt.se/sport/sirius-varvar-stortalangen-4941693.aspx
Härligt med en Vargspelare!
Om mittbacksskadorna består förstår jag det som att Hopkins inte har fått tag på nån ny klubb sen hans förra la ner.

Härligt med en Vargspelare!

Ja för fan, min farsa spelade med vargarna!
Jag spelade med vargarna för fyrtio år sen