Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Vänersborg, söndag 12 nov, 16.00

Skamligt, ingen tråd på matchdagen. Särskilt nu, när det är dags att ta årets första seger.

Glad Garry har mumsat happy piller och sett några fantastiska collegematcher i natt, så det blir ett segertips. 4-3 till de goda!
Vi behöver verkligen ta poäng idag! Jag tror på 6-2 minst 3 spelmål :) Publik e nog värre men kanske 700
Oerhört viktig match, som sagt! Väners har torskat bägge sina bortamatcher tidigare, mot Kalix respektive Bollnäs, så förhoppningsvis åker de på ännu en nitlott i dag. Gäller som vanligt att se upp för Hedquist och vinna Finnkampen! Deras finnar är bra, men våra får överglänsa dem.
Jag säger 3-2 inför 789 pers.
4-2 till de vackra blir det inför 678 pers.
Sirius Hej!
Idag lossnar målskyttet.6-3
3-3, 654 pers.
Följer på textrapport idag, och det låter ju totalt frustrerande. Total siriuspress och sen självmål i baken från ingenstans.
Ghaaaaaa!!!!! Nnnnnnggghhhhh!!!!! AAAAAArrrrrrffffffff!!!!!
Det är min analys!
Instämmer med garligurs gutturala inlägg!
Det är något som inte stämmer i truppen, för så här dåligt kan det inte vara i lägsta nivå, då är det en jävla kris.
Hatar när det börjar pratas om Sirius som ”säsongens överraskning”. Det slutar alltid med att vi blir säsongens besvikelse. Nu såg jag ju inte dagens frustration, men det finns vl några ganska uppenbara problem man kan spalta upp:

1. Vi är otroligt ineffektiva på målchanserna.
2. Vi verkar mentalt osäkra och tappar spelet när vi släpper in mål i fel läge.
3. Kalle Mårtensson och Rintala har inte alls levt upp till förväntningarna så här långt.

Jaja, ingen anledning till panik. Slutspelschanserna är väl tyvärr borta nu, men vi får ställa in oss på okval och på att komma in i säsongen så fort som möjligt.
Ja, det är framför allt anfallsspelet som inte fungerar. Vid omställningar är vi för få som anfaller och när vi har bollen går det för långsamt, passar bollen mellan förvarare och mittfältare. Motståndaren hinner samla sig och vi möter typ 9 motståndare. Väldigt tydligt var det, framför allt i 2:a halvlek. Siriusledningen tycker vi var bra offensivt de första 50 min vilket jag inte begriper, vi låg ju under med 2-1 i paus mot ett lag som inte imponerade på mig. Men jag är ju en amatör så jag kanske inte ser eller begriper. Trött och ledsen.
Jo men vi hade ju åtminstone bollen större delen av första halvlek, även om vi sen mest slog in chansbollar då Vänersborg radade upp hela laget på egen straffområdeslinje.

Vad som sen hände i andra halvlek är däremot helt obegripligt. Eller så var alla lika deppade som jag själv blev över århundradets målvaktsgroda....
Tack och lov satte Mättää stopp på den spelmässiga måltorkan (tog bara drygt fem timmar och en kvart!) … I övrigt inte mycket att ta med sig. Nej, fy fan vad klent det var. Räknar dock med ett duktigt revanschsuget Blåsvart på fredag! Krossa Tillis!
TB är fan inte bra nu, tappar vi poäng i den matchen börjar jag nästan bli orolig för formen.