Vill glömma förra matchen snabbt och drar igång tråd för nästa. Här skulle vi verkligen behöva vinna med några bollar för att säsongen inte ska bli en lång resa mot kval. Tippar 6-1 till oss tillberga ser ut att vara riktigt under isen.
tillberga-Sirius
Vi har väl lärt oss hur det ser ut denna säsong. Vi dominerar i 45 minuter men gör inget mål. De blir plötsligt bra i andra och vinner med några bollar.
Nej, det blir för tråkigt: Vi gör plötsligt mål igen och vinner trots en dålig andra med 6-4. 202 personer ser matchen...
Nej, det blir för tråkigt: Vi gör plötsligt mål igen och vinner trots en dålig andra med 6-4. 202 personer ser matchen...
Vi har spelat ett fåtal matcher och förlorat mot Saik, VSK och Vänersborg. Det kan inte vara någon jätteöverraskning att förlora mot toppmotstånd. Släpp den värsta pessimissmen och lev på hoppet. Vi har ju precis startat säsongen...
6-2 till IKS.
6-2 till IKS.
Det är nu det vänder....
Drömde mardröm i natt att matchen slutade 0-0. Vidrigt uppvaknande. Tror dock att det blir proppen ur på fredag och de vackra vinner med 7-3! Markus gör 3, Teemu 2 och Kalle och Jimi gör ett varsitt. Hepp!
Bör vara till vår fördel att Tillis spelar bortamatch i detta nu.
Detta ska vara säsongens första seger för våra blåsvarta bandyboys. Kör, bara kör! 6-3 till Bästa Aros. Kumpuoja hänger 4, Janne 1 och Hydas 1. 180 pers tittar på, varav hälften tillresta.
Detta ska vara säsongens första seger för våra blåsvarta bandyboys. Kör, bara kör! 6-3 till Bästa Aros. Kumpuoja hänger 4, Janne 1 och Hydas 1. 180 pers tittar på, varav hälften tillresta.
TB fick stryk av Motala. Nu måste vi ta dem på fredag.
Jag har varit så totalt absorberad över Dalkurdgate att jag nästan glömt att det är match på fredag. Nog borde vi ha en bra chans att vinna. Oskar R. stannar hemma men Lundberg kommer eventuellt att ingå i truppen vilket är oerhört positivt. 4-1 till de vackra inför 145 Tillissläktingar och ca 50 Siriusfans.
Sirius Hej!
Sirius Hej!
Börjar må dåligt, vi ska vinna och borde vinna men om vi mot förmodan torskar ligger vi sist i tabellen. Ghaaaa ska inte oroa mig vi är bättre än tillberga på allt.
Någon som ska ta en öl eller äta en bit på Palermo innan bussen avgår?
Någon som ska ta en öl eller äta en bit på Palermo innan bussen avgår?
Palermo? Varför inte Luckan?
Äh va fan, jag menade Lucullus naturligtvis. Är inte ute i svängen så ofta nuförtiden
Gärna en öl på luckan innan avgång. Nervöst detta ju...
På väg
Det börjar ta sig. Bra försnack på luckan, 7-2, bar övis och bra efterfest.
Fin spänning för oss lag på undre halvan, kan bli slutspel, kan bli kval. Bra vinter.
Fantastiskt bra!
Satans trevligt igår! Bästa sällskapet, vi vinner och sedan after bandy! Tack västringar för att ni gör livet så mycket roligare!
Lars "Matte" Fall:
https://twitter.com/Farslall/status/931641986930692096
https://twitter.com/Farslall/status/931641986930692096