Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Tisdag 21 nov kl 19: Sirius-bajjen

Dax för ny match efter den sköna segern sensast, men just i denna tror jag inte att vi tar några pinnar :( bajjen ser bra ut och har ett gäng spetsspelare men jag hoppas vi kan hota iaf. 2-5 inför 1200 pers.
Va??? Glad-Jonas, kom tillbaka!!!

Näe, vi trycker in några till på Brajjen, men torskar ändå. 4-5 blir det, 650 uppsalabor och 350 tillresta gör att vi når 1000 strecket.
Och obs att matchen är på tisdag! Själv hade jag nämligen skrivit upp onsdag, men det måste ha ändrats någonstans.
Ja nu måste det bli över 1000 i publiken.

Vi överraskar! 5-4 till blåsvart och 1 123 åskådare.

Med Victor och Oskar skadade tror jag dessvärre vi inte har mycket att sätta emot Bajen. Torsk med 6-2 inför 1151 pers.

Och obs att matchen är på tisdag! Själv hade jag nämligen skrivit upp onsdag, men det måste ha ändrats någonstans.

Hade också skrivit upp onsdag i almanackan. Måste varit något byte på vägen. Vi skräller med ett X, 4-4. 897 tittar på.
Det är farligt med byten! Kan också flagga för Kalixmatchen som nu spelas lördag 2/12, men som från början var schemalagd på fredagen.
Jag har ingen koll, trodde matchen var idag. Men det blir nog bra med min första bandymatch för säsongen på tisdag :-)
”UNT har sökt Siriusrepresentanter, i hopp om att få deras bild av intresset för matchen, men utan framgång.”

Asså?! :-P ...
Tror på 1 111 pers och visst brukar det kunna bli tajt mot Bajen ibland. Första halvlek senast var trevlig medan vi kom undan med blotta förskräckelsen i den andra mot ett uddlöst Tillis. Nja, detta blir nog tyvärr en 2-4.
3-3 inför 1087 pers. Tyvärr kommer inte jag vara en av dem. Ångesten är total men eftersom jag inte är där så tro jag på poäng.
Tuff uppgift men med Cirkus Kandell som domherre kan allt hända. 5-4.
jamenvaffan om kandell dömmer och bandyvädret är guld, så ändrar jag mitt tips till seger med 7-5
Missar matchen, magsjuk.
Haha briljant! Heja Kantarell! Snurra tombolan!
Härligt!! Hoppet återvänder!
Suck.. såg ju ut som vanligt.... När vi kommer runt på kanterna händer ingenting. Varje gång motståndarna gör det blir det tokfarligt. Nu saknar vi mycket folk i försvaret, så det kan ju vara en anledning.

Trist dock att motståndarna ser hungrigare och snabbare ut än vad vi gör. Brajjens första mål var ju riktigt bandygodis. Varför får vi aldrig nån av våra spelare bollen när de åker framåt? Eller är det så att de åker fel?

Kandell var som vanligt, dvs virrig. Tycker inte han var ett dugg värre än vanligt. Det är bara att köra lottosnurran och hoppas. Att rikta ilskan över det mystiska målet mot cirkusclownen känns dock lite omotiverat, då i stort sätt samtliga på arenan var betydligt sämre placerade än domaren... och skulle det vara ett hål i nätet är det snarare vaktmästarna som ska ha skit. (Själv trodde jag att Kjellson hade bollen....)

Bra lag ska ha tur... vi är inte ett bra lag just nu.
Ja, jag stör mig också på att vi ser rätt veka och loja ut ibland. Bajen var fan först på alla returer och det resulterade också i ett par kassar. Ett par kassar får även bitvis tillskrivas Kjelle, som endast varit sådär bra som han kan vara, mot Tillis.
Jacke hade många fina intentioner, mer än vanligtvis på sin vänsterkant, men tyvärr inte mycket som ger frukt. Inte heller Kumpuoja, som bör vara vår stjärna, lyckas med mycket. I dag var han till och med anonym. Svårt annars att peka individuellt när det brister så som lag. Vi gör stundtals saker lovande, men det klickar liksom inte. Nu gäller det i kommande två fajter (mot Vetlanda och Broberg, va?) att prestera på topp i bägge så man slipper total dekadens. Ett par-tre poäng där är minimum. Vi får bita ihop och komma igen.... KOM IGEN, SIRIUS!
Jag vet man borde inte bry sig om kandell och bajjen va bättre än oss. Men är det så mkt begärt att bara någon gång få möta ett bättre lag som inte får hjälp i varendajävlasituation?
Det ser som sagt lite vekt ut i närkamperna emellanåt. Konstaterar också att vi ha klart minst utvminuter i elitserien hittills. Smådeppig inledning på serien minst sagt. Nya tag!
Det finns många fina tendenser i spelet, men samtidigt är det så väldigt många delar som inte fungerar som de ska. Inte konstigt att vi har så svårt att vinna matcher då:

* Målvaktsspelet – Kjellsson har inte räddat många bollar i år
* Returerna, som sagt – hur kan Hammarby vara först på så många som igår?
* Felpassarna – onödiga och i fel lägen
* Spelmålen – vi gör ju nästan inga sådana alls längre

Framåt tycker jag vi gör många saker som nästan är bra, men finishen saknas. Snygga åkningar av Määttä och Jenefeldt som inte blev något, ett grymt väggspel där sista mottagningen missades, osv.
Jag ska själv fråga Olle vid tillfälle varför våra forwards alltid bågar ner till motståndarnas målis.extra illa när vi har boll under press.Finns ju ingen då som kan hugga på nödvändiga rensningar eller omställningar.Inga andra lags forwards gör så..Snart vänder det.
Victor, Oskar och Thoren borta. Inte konstigt att vi fick det svårt mot Bajen. Hur klarade sig Qvist?
Qvist klarade sig bra tycker jag.En bättre match mot tillis dock men då var motståndet ett annat.Är snabbare på grillerna än Rönnen tycker jag därför föredrar jag han.