Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Broberg onsdag 29 nov 19:00

Då var det dags att visa att vi ska vara med och tampas om 8-10 platsen och inte kvalspel.

5-5 blir det dock och 959 åskådare

Viktor Broberg bästa Broberg
Jag vill se en vinst denna gången (har inte varit på ABB mot Tillis). 5-3 till de goda och 777 ser på.

Sirius hej!
Min första match för säsongen! Given vinst.
"Äh, klart vi tar Broberg!" som några fyllon säger i en urgammal Anslagstavlan. Sen krockar de.
6-4 inför 684 personer. Det är dags nu!
Ja nu kommer ett gäng riktigt viktiga matcher! Självförtroendet borde vara på väg uppåt o jag tror vi kör över broberg med 9-3. Hoppas på lite över 1000 pers men blir väl 6-700.
Vill ju inte jinxa men nu tror jag faktiskt säsongens första segern på Studan kommer. 4-1 till de vackra blåsvarta inför 798 pers.
Sirius Hej!
Nu har man förhoppningar igen så det går nog helt käpprätt åt helvete. 2-7. 758 pers. Hoppas jag kan vara en av dem.
Kommer bli 0-0
4-4, 888 pers.
5-2 inför 523 i regnet
Enligt klart.se är risken för regn ca 20%, Någon plusgrad och lätt vind. Tror det kan bli bra bandyväder trots allt.
Obehagligt att ha förhoppningar.... Men va fan... 4-3 på knagglig is och 703 tröttmössor på läktaren
Härligt med bandy och full omgång i kväll. Dras med i den allmänna haussen och tror på 4-2 till de goda.

Man glömmer nästan bort att jumbon faktiskt åker direkt ur så Tellus-Tillberga och Kalix-Motala blir intressanta att följa.

.
Eftersom alla är så positiva blir det nog värre än jag vefarat. 1-8.
Jaha en poäng blev det! Domarn hade en del "otur" i sitt dömande minst sagt. Suck
Era positivla jävlar som fuckar upp allting. Äh
Nu såg jag inte matchen och kan mycket väl ha fel. Men vill ändå påminna om att även om det såklart är surt att tappa en tremålsledning (igen) så är oavgjort mot Broberg inte ett uselt resultat.
Gjorde för övrigt en lite googling på Sirius + Daniel Labe, och börjar fundera över om han verkligen bör döma våra matcher:

http://www.unt.se/sport/sirius-skyllde-pa-domaren-2792908.aspx

http://www.unt.se/sport/sirius-fortsatt-kritiska-mot-domen-2285280.aspx

http://www.siriusuppsala.se/upphamtningen-rackte-inte/
Så...vem i klacken kom på den goda idén att strö extra salt i såren med att börja skrika om "usel spelidé" efter matchen? Träffade grabbarna på Ångkvarn efter matchen och de var lika besvikna på västringen som domaren...vilket säger en del!

Måste vara en fotbollssupporter! Har man sett bandy tidigare och om man inte var aspackad under matchen borde man med egna ögon kunnat se att isen var närmast ospelbar efter 20-25 minuter i bägge halvlekarna. Broberg hade väl dessutom exakt samma problem men hade mer medstuds i sina långbollar...och med domsluten.

Straff 1 kan vara den billigaste jag sett sedan jag började gå på bandy 1981!!!
Någon som vet vad som hände med Määttä?
Köttsår i armen efter ett klubbslag enligt UNT. Det borde inte bli en så långvarig skada får man hoppas, men man vet ju aldrig när det handlar om Sirius.
Ja, andra halvlek gladde väl inte direkt. Såg bekant ut... motståndarna är aggressivare och vill mer. Visst, isen var garanterat inte kul och spelidén från Olle lär ju varit att slå långt. Kändes dock som man kanske började lite för tidigt. Broberg lyckades då och då transportera boll och skapa farligheter trots isen.

Med tanke på andra halvlek är det bara att tacka för en poäng, jag trodde det skulle ramla in en till i slutet.
Tranan replikerade "mannen i klacken" hörde jag. Förstår irritationen överlag. Det är jobbigt så väl på isen som vid sidan av. I andra halvlek kändes det som att vi gav bort matchen helt. Konstigt då vi hade mycket bättre energi och spel i första. Men som sagt, en pinne mot Broberg är väl okej och så som det utvecklades var det närmare noll än poäng. Det är då själva fan att vi inte kan knyta ihop säcken dock. Vi fick väldigt korta anfall när vi slog längre, medan Broberg hade mer variation och när de väl lyfte så gjorde det med mer kraftfullhet.

Satte 4-4-tipset ser jag, men överskattade publiken. Minst lika deppigt det faktumet som det sportsliga. Publiken bara minskar och minskar… Här bör man också vakna. Arrangemanget är svagt. Obefintlig intro, i stället för att göra en "flashig" spelarpresentation så rabblar man upp "dagens laguppställning" där den ena skadade efter den andra presenteras. Iskallt.
Kan inte låta bli att kommentera detta med isen. Jag tror att laget blivit bekväm med att träna i Relitan. Perfekt is hela tiden och så kommer man till Studan och isen blir knottrig av duggregnet. Det sätter sig liksom i huvudet på spelarna att isen är ospelbar och man börjar köra med långbollar mest hela tiden. Visst, jag tror killarna har rätt, det är svårt att spela på knottrig is men snälla, det har man gjort sedan bandyns begynnelse. Kommer ni ihåg hemmamatchen mot Tellus förra säsongen? Vi ledde med 3-1 en bit in i andra halvlek och isen blev sämre och sämre p.g.a. regn. Tellus, ett lag utan träningshall, spelade på som inget hänt medan Sirius körde med långa bollar som lätt fångades upp av ett samlat Tellusförsvar. Tellus kvitterade till 3-3.
Det var gnället det! Nu till det positiva. Första halvlek! Härlig fart och kämparanda. Fortsätt så Sirius! Vi hade otur med domsluten igår vilket kanske gjorde att vi tappade en pinne!

Måste vara en fotbollssupporter! Har man sett bandy tidigare och om man inte var aspackad under matchen borde man med egna ögon kunnat se att isen var närmast ospelbar efter 20-25 minuter i bägge halvlekarna. Broberg hade väl dessutom exakt samma problem men hade mer medstuds i sina långbollar...och med domsluten.

Kruxet var väl just att flera av oss inte upplevde att Broberg hade samma problem med den knottriga isen. De fortsatte matchen ut att åka med boll, säg till 40-50%, medan vi slutade med väldigt få undantag, säg 10%. Minns att Kumpuoja gjorde en åkning i minut 85 ca och kom till ett bra skottläge så det var ju inte omöjligt. Min känsla är att vi blir så rädda för bolltapp att vi inte törs bestämma oss för att försöka på allvar. Kanske var rätt för annars kanske vi torskat, men å andra sidan borde man ju inte behöva vara så rädd för bolltapp om det nu var så omöjligt att spela längs isen.
Jag håller med mannen i klacken. Det va en usel plan vi gick in i andra med o vi ska vara glada att vi klara krysset, usel jvla spelide o utklassade av broberg på knottrig is. Kanske är det spelarna borde fokusera på. Nu måste det vända på lördag för jag vettefan hur klubben ska klara av detta publiktapp.
På lördag är det väl gratis inträde? Hoppas folk får reda på det, knappt jag visste det själv.

Så...vem i klacken kom på den goda idén att strö extra salt i såren med att börja skrika om "usel spelidé" efter matchen? Träffade grabbarna på Ångkvarn efter matchen och de var lika besvikna på västringen som domaren...vilket säger en del!

Straff 1 kan vara den billigaste jag sett sedan jag började gå på bandy 1981!!!

Det var en trogen Sirius supporter som hejar både på bandy och fotboll och som står och sjunger i alla väder ur och skur. Spelidén var ju usel. Vi började för tidigt med lyft och vi var inte bra på det heller, Det såg ut som vi bara försökte vara av med bollen hela tiden. Surt att spelarna var besvikna på västringen för vi var jättebesvikna på deras prestation i andra halvlek.

Du poängterade att isen var spelbar bara i 20-25 minuter i båda halvlekarna. Varför drev vi inte bollen 20 minuter i andra? Varför var vi så pasiva? Kanske spelarna skulle analysera detta och sen vara besvikna på Västra/domaren.

Jag håler med att det var inte den bästa domar insats, men vi har haft mycket sämre (se matchen mot Bajen och Kandells cirkus). Men att säga att det var domarens fel att vi tappade matchen är för mycket. Vi har bara oss att skylla!

Jag var hur glad som helst i paus men efter matchen var jag skitsur. Att ha tre måls ledning betyder ingenting i bandy och tyvärr tänkte Sirius som de spelade fotboll (dvs de tänkte 0-0 i andra). Den endast jag tänkte på efter matchen var att jag borde ha spenderat de 2 timmarna med min son som var riktig ledsen när jag gick mot Studan igår!
Jag håller med om att spelidén var usel. Märkligt att vi måste slå långbollar när det andra laget kan föra bollen längs isen.

Att bli så ledsen över att nån skriker "usel spelidé" känns oroväckande känsligt även om man så klart inte ska stå och gasta så efter matchen för att strö salt i såren.
Och ska man slå långt får man ha en plan för det med. Vi vann knappt en boll o broberg tackade när det blev helt tomt på mitten o skapade en mängd hörnor o halvchanser. Publiksiffrorna dalar snabbt, man får vara glad att någon ens engagerar sigV västra va få precis som publiken totalt.
Okejdå...vi tycker olika, helt klart! Att vi gör två av våra mål på assist från Kjellssons utkast innebär ju att vi mäktade med två när vi spelade bollen efter isen. Men oavsett om klacken "vet bättre" än Olle och grabbarna som gör jobbet tycker jag man kan hålla det för sig själv och inte "sabla ner" besvikna spelare ytterligare. Hur många skrek på Bergstrand om tveksamma spelidéer efter sju raka förluster i somras?

Personligen tyckte jag det var hemskt att se när vi drev boll och den studsade hit och dit och ledde till många farliga bolltapp. Men jag inser att jag inte kan nåt om bandy så jag lägger ned det här nu.
Oj vad putt du blev.
Jag tycker i vart fall att spelet tidvis ser jättebra ut men att vi har alldeles för djupa svackor som pajar hela matcherna. Jag är övertygad att vi kommer att kunna ta Kalix om vi bara slutar hänga läpp och vågar tro på att vi faktiskt kan spela bandy.
Jag kan fan inte släppa, spelarna e lika besvikna på västringen som domaren. det e fan helt galet om det stämmer. Det e förfan elitverksamhet och visst det kanske va onödigt av hen men klarar man inte den minimala kritiken efter säsongstarten ska man nog sluta med elitidrott.
Första halvlek riktigt bra trots att domaren höll på att förstöra med straff blåsningen.Andra halvlek spelade vi med en man mer i 10 min och bra is och åker runt o bollar gris.Inte ok att spela på klockan när de är 30 min kvar.. Tranblom var bra för övrigt.
Jag har pratat med en ledare i Sirius. Han märkte ingenting om att det skulle ha varit kritiska röster från spelare eller ledare riktat mot den ilskne västringen. Det har blivit en höna av en fjäder är mitt intryck. Fick dessutom höra att domaren erkände att straffarna var feldömda.
Vi älskar våra bandykrigare både i mot- och medgång!
Man får glädjas åt det lilla.
Tro inte att någon i Västra vill strö salt i spelarsåren. Inte det det handlar om. Jag tycker det är rimligt att få yttra sin besvikelse även på läktaren så länge det är någorlunda inom ramarna. Att Olles spelidé ifrågasätts är väl inte heller så konstigt med tanke på att materialet är bättre i år, men inte utvecklingen.
Tråkigt om spelare vänder sig emot Västra. (Vi få som var där.)
Självklart ska klacken kunna uttrycka sin besvikelse ibland, men som Nyllet sa: Det här verkar vara en höna av en fjäder.

Sen tycker jag det känns väldigt överdrivet att såga Olles spelidé efter tio matcher. Vi har faktiskt exakt lika många poäng som ifjol efter tio omgångar. Och visst, ett bättre lag på pappret, men Mårtensson och Rintala har inte presterat som vi hoppats, och dessutom har vi ett antal tunga skador, så laget är kanske inte starkare i praktiken. Ännu flera faktorer är att vi spelat många matcher på dålig is vilket vi verkar ha svårt för, samt att motståndarna säkert tar oss på betydligt större allvar i år.
(Ber om ursäkt, vi hade två pinnar mer ifjol. Litade på everysport, men de hade fuckat upp)
Poängmässig jämförelse med förra säsongen (om man vill göra en sån) tycker jag man tidigast kan göra efter 13 omgångar.
Är ju mest bara speliden igår som sågas. Och broberg tackade o tog emot.
Jag anser också att ledningen gjorde ett taktiskt misstag igår men förtroendet för Olle står fast. Till förvar för ledningen är att Määttä tvingades utgå p.g.a. skada vilket gjorde att vi förlorade en viktig anfallare och av det skälet vara tvungna att ändra taktiken. Men träna mer på Studan även när det är skitväder!
Vad hände med Määtä? Tänkte på att han inte var på isen sista halvtimmen men sa ingenting pga nervös och arg. Den gode domaren kostade oss en poäng.
Har en svag känsla att årets spelschema är tuffare än i fjol och nu har vi två matcher mot Kalix och Motala som vi måste få med oss minst tre ifrån för att jag ska må bt
Muskelbristning på Määttä. Vet inte hur allvarligt. Skit. Allt går emot Sirius just nu. Dalkurd och skador i bandylaget.
Men Kalix vinner vi fan mot.
Dubbla möten med Kalix, Motala o Vetlanda under december. Hoppas Määttä är tillbaks snart. Får väl göra som Eskhult och lira med en arm om inte annat.

Jag anser också att ledningen gjorde ett taktiskt misstag igår men förtroendet för Olle står fast. Till förvar för ledningen är att Määttä tvingades utgå p.g.a. skada vilket gjorde att vi förlorade en viktig anfallare och av det skälet vara tvungna att ändra taktiken. Men träna mer på Studan även när det är skitväder!

Det där med att träna på Studan håller jag verkligen med om! Det är en potentiell jättefördel som få andra lag har att kunna träna i alla förhållanden. Vet inte riktigt hur träningsfördelningen ser ut mellan Relitan och Studan?
Laget brukar träna på Studan dagen före match