Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Bortaresor

Motala borta 13/12

Är det några som tänkte ta sig ner till Motala på lucia? Jag tänkte åka ner med tåg. Det går ett 15.16 från Stockholms central som är framme i Motala vid 17.26. Hem går det 21.05 (lite tight, men hoppas att matchen är avgjord då). Då är man i Stockholm vid 23.39. SL kör pendel till Uppsala vid 23.42 (svårt att hinna den) och vid 00.12.
Vi är ett gäng som bokat in oss på detta!
Jag åker med tågen Stellan beskriver. Ser fram emot Pre game i
Bistron!
Löjligt avis på er som ska dit
Sitta på konferens o gräma sig
Jag ska dit! Listar oss på forumet så hoppas jag att det går att greja fribiljetter:

1. Brukarn
2. Stellan
3. johann
4. Hawkeye
5. Anders_CA
6. Jacob R
7. Olof R
8. Niklas
Härligt!
Rätt säker på att Hasse ska dit också så jag skriver upp honom.

1. Brukarn
2. Stellan
3. johann
4. Hawkeye
5. Anders_CA
6. Jacob R
7. Olof R
8. Niklas
9. Hasse B
Stämmer, jag har också bokat tåget som går 15:16 från Stockholm.

Antagligen åker jag redan 13:12 från Uppsala för att minska risken för att signalfel, lokfel, växelfel, elfel, vagnfel, spårspring, personalbrist eller något annat ska rubba mina cirklar. Sexton års tågpendlande har gjort mig litet luttrad.

Stämmer, jag har också bokat tåget som går 15:16 från Stockholm.

Antagligen åker jag redan 13:12 från Uppsala för att minska risken för att signalfel, lokfel, växelfel, elfel, vagnfel, spårspring, personalbrist eller något annat ska rubba mina cirklar. Sexton års tågpendlande har gjort mig litet luttrad.

Det kan nog vara smart med tanke på hur det har sett ut nu på morgonen. Snö är ok. Kyla är ok. Snö och kyla i kombination är tydligen inte ok.
Jag har provgått sträckan från perrongen till vår läktare och det tog 8 minuter och 46 sekunder i rask promenadtakt. Skulle rekommendera långsamma och/eller fulla Västringar att gå ut genom grindarna senast 20.50. Är man i bra form kanske man törs stanna till 20.55. Det är ganska isfritt så det går att springa!

Och syns på restaurang Balkan innan matchen.