Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Motala - IK Sirius 13/12 kl. 19.00

Dags igen för match, denna gång borta mot Motala. Vill inte vara med om någon underskattning för denna match ska vi bara vinna. Rönnqvist tillbaka? Och hur är det med Thorén? Victor lär väl inte spela än på ett tag. Hur som helst, 5-2 till de vackra blåsvarta blir det.
Sirius Hej!
Kämpa på! Kumpanen rasslar in tre-fyra av bara farten från landslagshelgen inför tiotalet västringar.
6-4 tror jag vi vinner med och det kommer 715 åskådare
Blir nog årets enklaste match. Vinst med 9-2.
Härligt att se glad-Jonas vara tillbaks. Men borde du inte tippat tvåsiffrigt? Stärkt av detta tror jag vi tar en 5-3 seger!
Det ser ut att bli runt noll grader och kanske aningen nederbörd lagom till match.
Svårt. Hoppas på vinst iaf. 4-3.

Given utgång på Alfons efteråt vid vinst?
IFK-krigarna kommer att krympa ytorna och försöka göra det svårt för oss. Tror att det kan bli överraskande tufft och att vi får nöja oss med en stackars pinne. 3-3... 678 pers tittar på.
Håller med joint, såna här matcher blir nästan alltid obehagliga, och Motala verkar kriga bra på hemmaplan. Tippar och hoppas att vi ändå klarar en uddamålare, 4-3 eller nåt åt det hållet.

Apan: Vad är Alfons?
Haha. Har för mig att jag köpt drinkbord på nåt Alfons i Motala (kan ju ha varit nån annan stad också). Det var en ganska tragikomisk historia.
Får noll relevanta träffar på Alfons + Motala. Så du måste ha varit någon annanstans och härjat!
Med tanke på hur tight det är med tåget efter match så är jag iaf tveksam till utgång. Tror dock på seger med 5-3. Thorén gör en bejublad comeback och sätter avgörande 5-3 i 86:e minuten. :)
Skit också men lite tur att nästan alla andra matcher var till vår fördel
Bidde som jag befarade fast ännu tajtare. Trist och verkar varit en medioker match, men poäng är alltid poäng!
Big up till Kalix som grejade krysset på övertid mot Vetlanda. Vinst där på lördag och något slags slutspelshopp är i liv ändå. Väners rosar ju inte marknaden heller, som i kväll inkasserade fjärde raka förlusten. Och Broberg blandar och ger men är som vanligt och aspirerar på slutspel. Kämpa!
Jag vill bara grina... Jag är så gammal att jag inte orkar med att slänga bort 1,5 timme av mitt kvarvarande liv på detta. Vi borde fått pris som sämst på planen. Dock gick sämst på arenan till kameramannen!
Bra beskrivet garligur.Jag tror att min dator stod i dubbel slow.Hade de varit minusgrader hade alla frusit fast.Inga slutspels ambitioner om man uppträder på detta vis mot ett allsvenskt motstånd FY. Skiter i en poäng de ska vara TVÅ
Delar besvikelsen, men tänker att vi fortfarande har bra slagläge om vi levererar nu kring jul. Extremt viktig match nu på lördag till att börja med. Att mäkta med blott ett mål mot Motala håller inte. Frustrerande att vi kryssar dessa matcher, á la Tellus och Motala borta, men tar vi dem hemma sedan så är det ett okej facit. Credd dock till Motala som inte vikt ned sig. De gör det bra med det i sammanhanget anonyma spelarmaterialet.
Herregud vilken tråkig match mellan 2 lag som inte verkar veta hur man anfaller. Menmen en pinne kan vara viktig i slutändan, vi ligger på under 3 mål i snitt frammåt nu och det är inte hållbart. Det är inga bra siffror och speciellt inte när vi har stärkt offensiven till denna säsong.
Och vi får vara glada att motala inte gjorde ett på slutet för det kändes jävligt nära.
Fall sågade sig själv och laget i dagens unt, med all rätt.
Nej, det var verkligen en svag insats. Det såg väl ut som jag hade befarat litegrann, men ännu sämre. Det känns som att vi har svårt mot motsåndare med välorganiserade försvar, som Motala, Tellus eller – på en annan nivå – SAIK, men att vi är klart bättre mot oförutsägbara inspirationslag som Vetlanda och Tillberga. Plus att vi tyvärr verkar trivas bättre i hall än utomhus.

Sen tror jag faktiskt det hade blivit bättre om vi hade legat i underläge under en längre period av matchen så vi hade tvingats försöka något annorlunda. Nu låg vi under i sammanlagt typ två minuter, och under de minuterna skapade vi matchens enda ordentliga anfall och gjorde mål.
Skönt och höra att mina ögon såg samma som sak som alla andra.Våra finnar kanske var slitna? efter landskamperna.