Dax för hemmamatch mot samma lag som i lördags. Hoppas på mkt publik eftersom det är gratis o vi är många som betalar för varje åskådare.
Själva matchen har jag inga större förhoppningar på, men vore kul om vi försökte spela bollen lite mer frammåt o lyfta mindre.
#1 ·
Joint
· 2017-12-18 10:21
Hade hoppats på en snömatch (bra vibbar, btw) och att vi på så vis skulle kunna grisa oss till en skräll. Väderförutsättningarna ser dock rätt så optimala ut och då bör Vetlanda vara numret större, om vi inte kommer upp i nivå eller rent av överpresterar..? Senast såg det ut som ett slutspelslag VS kvallag så jag förmodar förlust med 2-5. Hoppas dock som sagt att det kommer över 1 000 pers nu när det är gratis. Tror på 1 150 pers. Hoppas även att vi kan göra en bättre match än de senaste två fajterna … Kriga 90 minuter + tilläggstid!
Jag vill se mål. Eller inte ens det är nödvändigt, men jag vill se anfall som leder till någonting. Det är bara för tråkigt när vi inte förmår att skapa mer än något enstaka strukturerat anfall per match.
Jag vet inte jag... Så dåliga är vi ju inte, vi har spelat 13 matcher och tagit poäng i 7 av dem. Nog borde vi kunna ta poäng här också?
Nej, allt är absolut inte dåligt. Men vårt offensiva spel har varit klent hela säsongen, och sett till de två senaste matcherna pekar utvecklingen verkligen inte åt rätt håll. Förra säsongen spelade vi med ett helt annat driv mot de lite sämre slutspelslagen, och det väntar man fortfarande på att få se i år.
#5 ·
haze
· 2017-12-18 14:40
Halvtid i serien och jämfört med förra säsongen har vi en poäng mer och ett mål mindre framåt (dock en hemmamatch mer denna säsong). Hoppas vi som förra året kan växla upp och göra en poängmässigt bättre andra halva av serien. Kul med Thorén som i de 2 matcherna han spelat ser klart vassare ut än i fjol.
I förra säsongens dubbelmöte vände vi 2-6 borta mot Broberg till 6-2 på Studan, låt oss se något likande mot Vetlanda.
#6 ·
Nyllet
· 2017-12-18 15:11
Ja, tror många av oss haft väsentligt högre förväntningar på laget denna säsong än förra. Vi anfaller med för få spelare. Lite samma problem som förra säsongen tycker jag mig märka. Skulle vilja se laget chansa lite mer genom att, när vi får ett omställningsläge d.v.s., låta halvorna, mittfältare och forwards attackera i hög fart. Jenefelt är ju bra på grillorna. Ser gärna Jacke göra mer offensiva utflykter.
Kan sponsra med filt o kaffekorg till offensiva utflykter för då blir de fler fika mål. mål mål vill vi se.
Äh, men idag vinner vi ju! Det har jag räknat in i min oktoberkalkyl! 4-2 till de goda!
Känns tveksamt. Hoppas på 3-3.
#10 ·
johann
· 2017-12-20 08:33
Drömmer om en match där allt stämmer. Men det kan man ju fetglömma. 2-7.
Hoppas putte gör noll poäng och att kjelle spikar igen, då kanske vi kan ta det med 2-1 inför 800 icke betalande.
#12 ·
Nyllet
· 2017-12-20 12:27
Risk för duggregn ikväll och då blir isen knottrig. Långbollar! Va kul :-(!
Regn! Nu jävlar då ändrar jag mitt tips till seger med 4-1! Bra is är inte rätt medicin mot vetlandas då kör dom ifrån oss.
#14 ·
Jocke
· 2017-12-20 13:27
Jag missar tyvärr matchen då jag ska till Gubbängen med ett av ungdomslagen samtidigt.
Vi vinner dock med 5-4 efter en del palaver och många långbollar
Långbollar i 90 min alltså. Brukar ju gå sådär.
S U C K ! (det var min analys av detta helvete)
Vi klättrade i tabellen i alla fall...
Ja det va ju inte bra igår milt sagt. Viktig match mot kalix på annandagen nu, poäng krävs för att undvika att bli indragen runt kvalstrecket.
Tänkte på att när klacken skrek "Framåt Sirius" i typ 65:e så anföll faktiskt laget. Borde de inte kunna göra det utan att vi säger till dem?
Nä, jag förstår faktiskt inte vad det är vi är så rädda för där ute på isen.