Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Mitt första inlägg: Kämpa från barnsben!

Aldrig varit en bandyspelare men mitt liv har varit idrott och jag har fått kämpa sedan jag var liten - har aldrig fått något gratis!! Uppväxt med folks förväntningar och ögon på mig då vi har många elitidrottare i familjen, och höga krav på mig själv att prestera - ge allt och aldrig ge upp, va en bra förlorare och ge cred till den/dem som vinner! Aldrig skylla på vare sig andra eller otur, utan ta eget ansvar för varje vinst och varje förlust.
Har följt bandyn (Sirius i mitt hjärta) sen jag var 5 år, det är 30 år nu, och har särskilt uppskattat kämpaglöden, att ni spelat som ett lag och verkat tycka att det är roligt. Ikväll såg jag ett lag som har mer rädsla för att förlora än vilja att vinna, som inte njöt av att vara på isen med Västra Sidan bakom er.
Här finns supportrar som följt er i över tjugo års tid och som åker land och rike runt för er. Som ordnar resa och betalar flera nätter på hotell för att supporta er. T.ex. som en resa till Kalix på juldagen, i minibuss nästan 100 mil enkel väg från familjefirandet för att vara med sin andra familj - er - och se er spela en bottenmatch. Och så får vi inte ens se er kämpa fullt ut (trots underläge 5-1 med två minuters återstående matchtid) i vår egen borg; Studan.
I dagens match såg jag spelare som hängde med huvudet, rädda för att misslyckas och därför inte vågade satsa. Jag vet att ni kan göra 100 gånger bättre än vad ni visat denna säsong. Vi har världsspelare i laget, rutinerade spelare som behöver kliva fram och visa de yngre hur man vänder en negativ trend. Viljan att vinna ska vara större än rädslan att förlora!
Hur än besviken jag är på er ikväll kommer jag ändå stå på Västra Sidan den 28:e igen, och supporta laget i mitt hjärta mot Motala!
John Söderholm
Ord.
Säger som Joint Ord!
Ord men dessa ord kännetecknar tyvärr årets säsong av våra blåsvarta krigare..Dessutom är självförtroendet som bortblåst..Helt bedrövligt är att vissa i klacken vräker okvädesord över motståndarna..Väldigt moget och mycket stöd till våra egna därigenom...Inget namn men du vet vem du är..SKÄRPNING
sluta va en moralisk väktare på forum ta ett snack där eller gå o lägg dig
kanske ska andas när man själv är den enda mig veterligen som har kastat in saker på planen?
Mja det känns ju onekligen lite som att kasta en kaffemugg i glashus så att säga.
*följer*
Har sedan många år ångrat mitt agerande som du ovan nämner och en gång är ju sim bekant ingen gång..Tyvärr så fortsätter vederbörande att match efter match att uppträda med sin negativa inställning mot motståndare och flera gånger dessutom mot spelare som vi tidigare haft i vår tröja..Visst kan vi ta det under nästa match om du känner så..God Jul och ett fortsatt gott nytt år :-)

*följer*

haha
Nu tycker jag det är uppenbart att de flesta av "okvädningsorden" skriks med ett visst mått av humor. T.o.m. Putte själv twittrade ju att han tyckte vi var roliga nere i Vetlanda.