Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Kalix - Sirius, Annandagen

Vi vinner va?
Tror vi vinner med typ 15-1. Kalix e sämst
3-2 till blåsvart blir det men vad är alla?
Jag vågar inte tippa längre.
För bra förutsättningar, så 0-0
5-3 till de goda!
Tror det blir väldigt tufft att vinna faktiskt. Men hoppas gör man ju, inte minst för minibussens skull.
Minin är värda en seger, ja.
Det här känns ju helt jävla tröstlöst. Vi gör ett mål per match och är i ärlighetens namn inte nära att göra flera.
Vinner vi inte mot Motala, och gör det hyfsat säkert, tycker jag det är dags för Olle att kliva åt sidan. Jag har den största respekt för honom som tränare och person, men han har ju kört fast fullständigt. Finns säkert någon nära till hands som kan kliva in, Sudden borde vara en given kandidat.
Ja, pinsamt dåligt detta! Lider med minibussen.
Det är, precis som du säger, en senare diskussion men han verkar ju ha spelarnas förtroende i alla fall med tanke på att de ska ha deppat ihop fullständigt och blev så besvikna när nån random frustrerad publikperson skrek "usel spelidé"
Finns inget anfallsspel överhuvudtaget och det finns det bara en som är ansvarig för. Känner spelare i allsvenskan som sagt i år att IKS har ingen spelidé framåt, helt ofarliga men truppen är bra....så!! Men styrelsen kan ju inte heller vara nöjda, det är helt bedrövligt!
Så jävla impotent. Truppen borde få böta till västragänget som åkt upp!!!
Saknar nästan ord hur JÄVLA dåligt vi spelar eller inte spelar.Vem fan har kommit på att vi ska spela långa bollar eller att fall ska enbart styra spelet.Var är skridskoåkarna??? Tänker inte erbjuda någon mina fribiljetter till Torsdag då jag inte vill skämmas utifall de blir en lika dan match som dom 4 sista.
Ett annat problem är den otroligt svaga formen på våra anfallsspelare. Mårtensson satte en snygg påse mot Bollnäs, men i övrigt har jag inte sett till honom på plan öht. Är det inte läge att skicka ned honom till UNIK så kanske han kan hitta formen igen, och så tar vi tillbaka Zinken-Tobbe istället?
En julklapp full med bajs....

Lite för lätt att skylla på tränaren dock... Som gammal och trött gubbe tycker jag spelarna har ett eget ansvar.. Man slår inte passningen till nån som har ryggen emot exempelvis... Och det spel som vi pratat om finns ju inte... Möjligen kommunicerar man en sak utåt och en annan inåt laget, då bör tränaren avgå. Men som det är nu tycks ju spelarna skita i spelidén... eller är, mer trorligt, inte tillräckligt bra!
När Brukarn börjar tala om att eventuellt byta tränare då är det illa ställt med vårt blåsvarta lag :-(
Hahahahhahajajajja varför åker man ens
Ggggggggaaaaahhhhhh!!!!!
Tur att det fanns dryck i Kalix. Spelet är som bortblåst! Vi uträttar som sagt inte många jota framåt. Troligen underpresterar väl våra offensiva krafter, men lika troligt är väl spelidén och rollfördelningen skev också. En erkänd Sirius-spetsspelare som Kumpuoja kommer inte till sin rätta alls! Bara en så'n sak. Bajjjjjs
Expertkommentatorn på bandyplay var ju helt förbryllad över att vi bara långbollade trots att vi har spelarmaterial för att spela längs marken. Han konstaterade att Olle innan match tryckt på att det långa spelet måste sitta. "Så de har väl valt att spela så antar jag".

Omöjligt att förstå vad som händer faktiskt.
Nu jävlar vänder det! Tio raka!
Nöjer mig med en rak vinst för stunden.
bara nöjd med minst 9-2 den skillnaden ska de vara.
När gjorde Sirius 9 mål i en match senast?

När gjorde Sirius 9 mål i en match senast?

Spontant skulle jag tippa på mars 2015 då vi i kvalet krossade Falun med 15-2.
Faktiskt gjorde vi 12-0 på Ljusdal i den sista betydelselösa matchen kvalet 2016.

I serien får vi gå längre tillbaka i tiden, till 27 november 2011 då vi slog Tillberga med 10-4 på bortaplan:

http://vastra.smode-demo.se/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?59021
Lysande snokat i vanlig ordning.
nu regnar ju det men kan bli många mål ändå.
Jag var otydlig. När gjorde vi 9 mål i seriespel?

Jag var snabb på tangenterna. Såg att Brukarn hade svar även på detta. Det känns verkligen som att det var ungefär så länge sen det hände.