Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

broberg-Sirius 30/12

Även om man vill kan man inte lägga sig o dö, dax för ny match på lördag. Resultatet blir vad det blir, det jag tycker är stort är att vi är i det läget som råder just nu är 28 pers som åker.
Jag åker först och främst för det trevliga sällskapet. Att vi med nuvarande form ska kunna hota Broberg är en utopi. Torsk med 8-0. Men man slutar ju aldrig att hoppas...
Man har iaf noll förväntningar på poäng nu. Men snälla, kriga i 90 minuter, fokusera i 90 minuter och våga i 90 minuter. Då kan jag leva med det mesta vad gäller resultat.
Jag som gjort en historiskt usel närvarosäsong ser grymt mkt fram emot resan. 100-0 vinner vi med. Enkelt.

Jag som gjort en historiskt usel närvarosäsong ser grymt mkt fram emot resan. 100-0 vinner vi med. Enkelt.

Härligt med ny energi!
Andra intressanta matcher denna omgång:
TB - Tellus
Motala - Kalix
Jag tycker föraren av bil-buss på hemresan är de största hjältarna.Inte lätt att styra när man kokar inombords.Slå Broberg nu men inte Viktor.

Andra intressanta matcher denna omgång:
TB - Tellus
Motala - Kalix

Hmm får hoppas på bra resultat så vi inte ligger på kval efter lördagens omgång då
Mm, vet inte ens vad som är bra resultat. Men antar att Motala ska vinna, och så får man väl hålla på Tillberga även om det känns otäckt att komma två pinnar närmare jumboplatsen. Två kryss vore antagligen allra bäst.
"Nu spelar vi för Olle" säger Fall i UNT. Det kanske har gått upp för dem att de sysslar med elitidrott (ledtråd: namnet på serien de spelar i) och då är det inte ovanligt att tränaren får gå om laget inte presterar, oavsett hur populär hen är hos spelarna.
Trist att det skulle behöva gå så här långt men det kanske blir en välbehövlig väckarklocka till laget. Vi hoppas på det och säger att det blir 4-4 i dag.
Håller på Tellus o Motala i de matcherna.
Vi vinner! 3-5 blir det och Tranan gör mål på hörna
Såg på internet att det är cirkus som dömmer.
Jaha? Det här var ju inte så svårt tydligen.
SM-guld! Usch att nästan tappa 1-6 men f-n vad skönt att hålla emot å vinna!
Stor eloge till er på plats dessutom!
Äntligen lite andrum, grattis! Fira ordentligt nu på hemresan.
Jihaaaa!!!! Firar med att tjuvstarta nyårsfyrverkeriet!
Underbart grabbar...I år tar vi tidig nyår !!!
Sirius Hej!
Vackert!!!! Bollen gick som på ett snöre i första halvlek. Kan ha varit den bästa halvlek jag sett sedan succésäsongens tid. Bra tajming även i andra då Broberg sätter en sinnessjukt hög press. Framför allt krigade vi hårdast i 90' vilket var vårt mantra inför säsongen. Så gött!
Håller med. Första halvlek var briljant och visade vilken hög klass killarna kan komma upp i. Andra var sjukt nervig men Mårtenssons kanonskott till 8-6 lättade på oron. Tack blåsvart och västra för en förbannat trevlig resa.
Så jävla UNDERBART!
Ja det var väldigt trevligt. Det där med att vinna borde vi göra om.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/soderhamnsbor-flytta-inte-hit

Konstigt att de inte vill bo där nu när de byggt hall och allt