Nyllet
· 2018-01-02 17:07
· 3464 visningar
Usch, vi har haft svårt mot Byn men om vi kan spela på samma höga nivå som i 1:a halvlek mot Broberg har vi chans att åtminstone knipa 1 pinne. Tyvärr missar jag matchen då min kära hustru fyller år samma dag och vi ska äta på krogen. Mitt tips blir 4-4 inför 751 pers.
Sirius Hej!
#1 ·
Jocke
· 2018-01-02 19:51
Det blir en sk hedersam förlust med 3-5. Publiksiffran på 427 st får vi skämmas över.
Är också inne på det hedersamma spåret... Men va fan, jag hittar inte gubbkepsen, det blir tillknäppt, svårspelat och 3-3.
Eftersom vi vann senast så borde det bli en rejäl publikuppryckning, 1932 åskådare :-)
Byn är väl typ alltid omöjliga? 2-7. 689 pers.
Är ju bara några veckor sedan Byn inte var så omöjliga. Men jag törs inte tro på några mirakler igen. Hoppas på en bra insats bara.
Vi brukar väl skrälla mot byn bland? Jag e säker på seger 5-3 nu har det lossnat!
#6 ·
Joint
· 2018-01-03 15:26
Jo, just Byn kan vi ju skrälla mot ibland faktiskt. Hoppas vi surfar på framgångsvågen senast och fixar 4-4. Inför 567 pers.
Nu är alla så där positiva igen vilket innebär att det är tvärkört. Ändrar mitt tips till 1-9.
#8 ·
RRR
· 2018-01-04 07:42
Nu slår pendeln tillbaka 3-4, hedersamt
Hatar Byn och hatar att vi är så jävla svaga hemma på Studan.
Men kan vi sluta skämma ut oss hela tiden? Varför kan vi inte kriga som Tellus och Motala kan?
#12 ·
Joint
· 2018-01-05 19:52
Nollad ännu en gång denna hemska säsong. Suck asså!
När fasiken förlorade vi med 13 mål senast? Ping Brukarn
Om målet är att spela Elitserien nästa säsong så är det klart bättre att "skämma ut sig" och ha 11p än att "kriga som Motala" och ha 6p.
Det handlar ju om hur man utnyttjar spelarmaterialet till max. Motala och Tellus gör det bra, medan vi snarare är ett mindre dåligt Tillberga. Tycker inte det är ok.
Senast vi släppte in flera mål var under Demon-Thoooony: 4 feb 2015, Sirius-SAIK 2-15.
Era jävla sopor jag skyller allt på er jävla positivism! Ni rubbade kosmos och se vad som hände!
#17 ·
Markus
· 2018-01-05 21:58
Klart att 0-13 inte är OK på något sätt. Vi vann dock med 8-6 i förra omgången mot ett hemmastarkt Broberg och fick dessutom 3-3 borta mot Edsbyn i bortamatchen. Det finns kapacitet i laget...
Leve Sirius!
#18 ·
Nyllet
· 2018-01-05 22:06
Efter en trevlig kväll på krogen får man veta att laget i sitt hjärta torskar med 13-0 HEMMA på Studan! Lägg ner skiten! Lägg ner bandyn. Bandyn håller ändå på att dö ut, sakta och säkert. Undrar vad byfånarna ska göra då? Köra snöskoter och skjuta någon björn i smyg?
Okej, jag är lite berusad men jag vet inte om jag pallar med ytterligare förnedring år efter år! Man orkar vara maschosist ett tag, om man ser ett svagt ljusskimmer i fjärran, men fan inte hur länge som helst!
Skamligt. Man ska kriga mer för tröjan man har på sig,
Fyyyy faaaaaaaan!!!! Jag ber om ursäkt till Apan.... Jag lät mig förledas i ungdomlig entusisasm.... det ska aldrig hända igen. Fy fan så patetiskt att se detta. Westis skulle vända sig i sin grav.... Visserligen kan han inte låta folk gå hem denna gång, men det borde varit rättmätigt straff
#21 ·
Jocke
· 2018-01-06 07:07
Vi viker oss vilket sällan är att rekommendera. Lite trist att se att vi blir så stillastående. Det är bara att lära sig av vad Edsbyn gör bra och se framåt.
Stellans bar under var en bra sammanfattning
#22 ·
RRR
· 2018-01-06 07:19
Slutade titta vid 0-6 i halvtid och ägnade mig åt att skrika.
Och jag fattar inte varför vi inte kan lära oss att försvara oss likt Motala,Kalix med riktiga bröstvärmare och hårt spel.Våra forwards möter ju de varje anfall.Utvisning blir de när man slår med klubban eller håller fast någon inte kroppskontakt och hör sen.