Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

hammarby-Sirius 7/1

Ok dax för ny match på en arena där man har en heldel fina minnen. Men bajjen ser starka ut så poäng blir nog svårt, MEN man ska fan inte lägga sig o dö som mot edsbyn för det får man fan inte göra.
Det börjar bli helt omöjligt att tippa resultat i matcherna nu, allt verkar bero på vilken form och attityd Sirius har just de timmar när matchen spelas. Men nog måste de väl känna att de vill ha nån form av revansch efter Edsbydebaclet?
Ska inte göra CarlApan besviken denna gång. 9-1 till Bajen tjohej!
6-3
Vi torskar två siffrigt tyvärr: 11-1!
RRRRRR
Att torska mot ett starkt Bajen bort med 6-3 är väl ok. Tror Bajen kan nå långt i år, t.o.m. final. Vill passa på och be om ursäkt för mitt beska inlägg efter matchen mot Byn. Älskar ju mitt Sirius och bandy men ibland måste känslorna ut.
Noterar även att Motala gav Byn en fight. Torsk med ”bara” 6-4. Ingen logik alls. Kan vara det sjuka spelschemat som bidrar till udda resultat.
Fan att jag inte spelade på resultatet i stället
Tycker alla gör det dom kan idag o ingen viker ner sig. Bajjen är tyvär riktigt bra i år.
Noterar även att Motala gav Byn en fight. Torsk med ”bara” 6-4. Ingen logik alls. Kan vara det sjuka spelschemat som bidrar till udda resultat.

Varför så förvånad? Krigarna Motala har ju faktiskt i majoriteten av sina matcher klarat sig borta från förluster med mer än två mål. I förra mötet mot Edsbyn förlorade de också "bara" med två mål, och desamma vad gäller dubbelmötet mot Bollnäs. Det och många andra hedersamma resultat, så hatten av för IFK Motala som i mitt tycke står upp över förväntan med sitt lågbudget-lag.

Däremot förvånas jag över Väners 8-0 mot Broberg (som i dag spelade kryss mot VSK, hehe) i fredags – för att i dag med nöd och näppe knipa 4-4 mot Tellus. Men desamma gäller Tellus som Motala: Shit, vad de krigar. Detta sätter lite extra nerv i vår kommande match på onsdag. Tajt kring kvalstrecket!

Well, lite mer hedersamma siffror denna match än senast iaf. Skitsamma, huvudsaken är nu att vi vinner nästa match!
Vad jag försökte säga var att det täta matchandet kan, åtminstone till del, förklara att resultaten inte blir, spelarmaterialet beaktat, som man förväntat sig. Men visst, Motala har verkligen överraskat positivt vilket visar att det går att spela hyfsat jämt mot topplagen trots väsentligt sämre spelarmaterial och träningsförhållanden.
Hel ok insats efter raset mot Byn och en bra läktarinsats vilket även bandypuls uppmärksammar:

"De ska verkligen ha en eloge för att ställa upp i våt och torrt. Redan i fredags applåderade de sitt lag när de lämnade isen efter smällen mot Edsbyn, och även på Zinken höll ett gäng tillresta supportrar igång hela matchen. Det gjorde även hemmapubliken, men visst är det lite extra när supportrarna inte ändrar karaktär trots två svidande förluster."

Såg bara Bajenmatchen på bandyplay och 5 SM-guld har Sirius-ramsan hördes väldigt bra :-)
Jag tycker att västra var osedvanligt tafatta med tanke på antal. Bajen hade dock bara en trumma så det var inte mkt att tävla emot.
Jag kände mig lite tafatt jag ber om ursäkt. Saknade Joint Tifo o Farzan som brukar få igång folk
Men det blir ett mäktigt ljud om man sjunger under läktaren (bra att komma ihåg om man vill stötta hela vägen till omklädningsrummet)