Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-tillberga 10/1

Då va det match igen i detta galet tighta schemat. Och en otroligt viktig sådan, men kommer vi upp i samma nivå som mot bajjen ska det vara en enkel seger. Flåt apan men tippar 11-2 inför 523 pers
Obehagligt positivt tippat! Vi som brukar ha svårt mot Tillberga hemma. Känner mig negativ och tror på 4-4 inför 623 pers.
Slarvar vi bort poäng så får fan styrelsen skicka officiellt "förlåt oss"-telegram till Motala. Vinst 6-3. 749 personer fattar att det är en viktig match.
Hoppas man kan gå förresten.
Det är alltid otäckt att möta Tillberga, men nu tycker jag iaf det är enbart upp till oss själva om vi ska vinna. Om vi kan anfalla djärvt som mot Broberg när det är läge, men också dra oss tillbaka och lugnt kontrollera matchen när det är läge för det, så vinner vi. Och så ska vi kriga för varenda millimeter i 90 minuter förstås.
4-3. Svettigt då Tillis hämtar upp 4-1 till 4-3 i 87:e efter att vi sjabblat bort en till synes solklar ledning. 515 pers.
Läskig match. Törs knappt tippa vinst men jag får väl utmana ödet och säga 5-4 till blåsvart inför säsongens lägsta publiksiffra d.v.s. 456 pers.
Asså … Tillis har ju släppt in överlägset flest mål, mäktat med minst antal gjorda mål och bärgat minst antal poäng. Vinsten borde vara som i en liten ask, kan man tycka. Det är ju dock IK Sirius Bandyklubb vi snackar om här, så förvånas inte om det blir en jävla nagelbitare detta. Historiens Tillls-makt på Studan har heller inte varit någon rolig historia då de handfull-senaste mötena slutat med tre fucking förluster och två kryss på senare år. Fast riktigt så här dåliga har de väl inte varit då. Ändå obehaglig match.

Jag säger då det.

Detta i åtanke gör att jag tippar 5-5 där 555* personer tittar på.
* = en persons reservation gällande Zocke. Lever du? :)

PS. TB Västerås (Sämsterås) har inte vunnit en bandymatch sedan oktober!
Ångestmatch.... Jag ber en bön om 5-3

Med tanke på hur viktig matchen är för Sirius, så sluter uppsalapubliken upp. Minst 2730 betalande......
Fy fan! Vilken jävla mardröm! Vi brukar sjunga "Sirius vi ger aldrigv upp" men laget gav upp! Vi kommer inte att klara ett kval och darför säger jag att det är slöseri med pengar att åka på borta matcher med den här lag! Spara pengar och börja om nästa år i allsvenskan!
Jag tror att denna pinne kan räcka för ikväll. Även om mkt måste gå rätt då.
Det här är naturligtvis inte tillräckligt bra. Alls. Men kval kommer vi ändå att undvika.
Tillberga var inte bra och vi klarar inte av att ösa på när vi leder.Saknaden av Lundberg är enorm och vad har hänt med våra juniorer(förra året)spelar lite och sämre.
Det svider ju lite att liga efter Tellus.
Bara glad att man överlevde gårdagen... Kändes som infarkten var på väg innan kapten Fall satte kvitteringen.

Det tycks som vi har noll självförtroende i laget. Enda gången vi visade något var när vi anföll i desperation vid 2-3, vilket få en att undra varför vi inte spelar så annars.
Nej, nu blir nog kval oundvikligt. Och det känns jobbigt, eftersom vi inte kan vara säkra på att slå ens de uslaste lag, som Tillberga... Hoppas att vi isf får möta några hallag från allsvenskan eftersom vi är så hopplösa utomhus.

Några tankar:
* Isen var verkligen jättedålig igår - men det ska ju vara en fördel för oss! Vi har tillgång till Studan i alla väder, medan Tillberga knappt tar ett skär utomhus. Vi ska kunna hantera sträv is, blöt is, snöig is och all annan is bättre än alla hallag. Men det gör vi inte. Riv Relita, eller något.

* Minut 45-60 är Siriusmatchernas Bermudatriangel, där den säkraste ledning eller det tryggaste spel försvinner i ett svart hål. Västra sitter kvar och häver öl i tältet medan Sirius släpper in mål på mål och tappar matchen. I fortsättningen tycker jag Västra får se till att lämna ölen i tid och befinna sig på läktaren när andra startar.
Kval kan väl inte vara "oundvikligt"? Kalix måste ju ta 1p mer än oss på de matcher som är kvar.
Nja, inte ounvikligt kanske, men iaf troligt. Vi har ett väldigt svårt spelschema där Tellus i sista matchen förmodligen är vår enda ordentliga chans. Samtidigt har Kalix iofs ett liknande schema, men det känns som att de alltid har kapacitet att skrälla på hemmaplan. Det gör ju tyvärr inte vi i år.
Minuterna efter paus är definitivt en akilleshäl. Spelarna måste va mer på tårna. Igår bara deppade jag ihop. Spelet var fan sämre än mot Edsbyn. Men fan vi ska inte ge oss, dåligt av mig
Mitt inlägg igår blev fel, jag menar att jag tror tom att denna poäng räcker för okval och en seger mot tellus tror jag säkrar det.
Men kommer vi att vinna mot Tellus? Det tror jag inte på. Jag hopas att vi kommer att undvika kvalet för att det blir riktig illa om vi får spela kval med den här form. Sirius hej!
Det var en bedrövlig tillställning och besvikelsen är stooooor!
Känns som luften gick ur mig efter matchen!
Nu är det bara att hoppas vi håller oss kvar i elitserien och att det finns några kronor kvar i kassan, så att det även nästa år blir elitserie.