Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Vänersborg-Sirius fre 12/1 19.00

Tråd för fan! Eftersom vi spelar inomhus så tror jag det finns en chans för en bra match och kanske en hedersam förlust. Finns en viss risk att Hedqvist skjuter sönder oss bara.
Har taskiga vibbar, bara därför lyckas vi ta en poäng. Det blir 3-3
Finns det nån logik den här säsongen så vinner vi i dag. 6-4!
Spelar blåsvart som mot Tillis blir det torsk. Spelar man som mot Broberg borta blir det vinst. Överraska och gör mig glad Sirius!
4-4.
Håller med Apan: logiken säger att vi vinner ikväll! Sirius hej!
Hoppas på bra spel resultatet orkar jag inte tänka på.
om Hedqvist gör mer än ett mål så förlorar vi låt hydas punkta han.
Befarar torsk med 7-4 eller nå't. Annars är nog detta sannolikt den enda kvarvarande matchen med poänghopp i bortsett Tellus-matchen, så vore ju trevligt om vi kunde komma upp i vår högstanivå nu.
Jo, det lär bli svårt att komma upp i de 21p vi tog förra säsongen.
Började ju lysande med 1-0 men nästan direkt efter detta ett självmål :-(
Rätt ok resultat och vi tog in en handfull mål på Kalix och TB.
Fullt rättvisst mot ett lag jag tycker vi ska utmana menmen. Nya tag mot villa o kom ihåg att det e västra dagen då, glöm inte att boka mat o kom till relitatältet för fest. Resultatmässigt är det bara tellus vi kan utmana i sista tror jag.
Märkligt. Jag var säker på vinst här.
Skönt att man firade födelsedag och helt glömde bort alltihop... Tyvärr blev resultatet ungefär som väntat.... Tack o lov att man köpt lägenhet i Spanien....
Tja, det är väl inte så mycket att orda om att vi torskar borta mot Väners med 5-3 men fan vad jag är trött på att vara ”en loser”. Hälften glädje och hälften sorg och jag tar det alla dar i veckan men när sorgen överväger glädjen med råge börjar man tröttna så smått.
Bortsett en dubbelseger mot Tillis och en seger mot Broberg samt kryss mot Tellus så hade Väners åtta förluster i sitt färska bagage. Så det var ju synd att vi inte kunde utmana mer här. Nu är det all-in i sista hemmamatchen som gäller. Alla andra poäng än i den matchen är av skrällkaraktär de luxe.

+ Hörnspelet (25 %) i går! Två hörnmål signerade Kumpuoja (+ att han äntligen kommit i gång, btw) på pass av Rintala. Nytt recept?
Många brukar muttra väldigt över vårt hörnspel, men faktum är att vi är bättre på hörnor än vad gäller övriga spelmoment. Vi har bland annat bättre hörnprocent än självaste Villa. ;-)

- Självmålen (2 st) i går! Utan dessa hade det ju kunnat blivit en poäng iaf... :-(