Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Bollnäs-Sirius 9/2

Lars Fall missar tyvärr även denna match enligt UNT. Vi kommer göra en bra match igen och Bollnäs är nog lite pressade för att det inte ska bli riktigt nervöst för dem avseende slutspelet.

Vi har svårt för Bollnäs och de spelar ju väldigt defensivt vilket passar oss särskilt illa MEN jag drar till med ett oavgjort resultat

4-4 och dussinet Västra supportrar för fira på plats. Ett självmål igen vilket ger extra 50 kronor plus 25 % dvs 62.50 kronor till "Halva hunkan"
Nej Jocke...4 mål i rätt bur + ev 1 st självmål ger enligt vissa beräkningar 250:- från "halva hunkan"..50:-/mål

Nej Jocke...4 mål i rätt bur + ev 1 st självmål ger enligt vissa beräkningar 250:- från "halva hunkan"..50:-/mål

100-0 till Sirius! Enkelt!
Hållet med apan! 100-0 utan problem. Och som bonus går vår målskillnad från -60 till +40!
Jag är mer negativ o tror på 40-0
Tänk om vi kunde göra en ny "Broberg-borta-match"! Men men giffarna har ju ett jäkligt bra försvar och vårt anfallspel lämnar ju tyvärr en hel del i övrigt att önska. Mitt tips blir alltså torsk med 5-1. Hoppet står till att Tellus spöar Motala och att Väners spöar Kalix.
Torsk blir det, men ännu en hedersam sådan, 5-2. Hoppas likt Nyllet på Tellus. Kalix tror jag är inställda på kval nu med tanke på hur taffligt det var senast.
Vi gjorde en bra match senast så visst kan vi ta poäng i dag. Helt ärligt så känns det ganska pinsamt att vi ställer vårt hopp till att ett gäng glada korpspelare från Stockholm ska ställa upp och rädda oss igen.
V har i 9 av säsongens 24 matcher gjort 0 eller 1 mål framåt. Alldeles för klent helt enkelt, hoppas vi kan få till det lite bättre och samtidigt hålla ihop defensiven som mot SAIK senast. Läskig avslutning, vill verkligen inte uppleva ett kval
haze skrev...
V har i 9 av säsongens 24 matcher gjort 0 eller 1 mål framåt. Alldeles för klent helt enkelt, hoppas vi kan få till det lite bättre och samtidigt hålla ihop defensiven som mot SAIK senast. Läskig avslutning, vill verkligen inte uppleva ett kval

Ja, man saknar verkligen måltjuven Viktor Broberg.
Minns inte när jag missa bollnäs borta senast :( får bli att beställa hem o hoppas på en otippad pinne
UNT sänder matchen också (kanske bara för prenumeranter)
edit: jo det är för prenumeranter.
Obehagligt nervöst nu..... Puta och krama!!!
Bra där IKS! Bra alla med Kjelle i spetsen.
Jaaaaaa!!!
Super spännande pust härlig vinst kämpar match.
Vilken jävla MUR han är vår Kjelle!
1981 <-> 2018
Tack blåsvart! Ni kan vara så underbara. Men lite oftare, snälla!
Wow, första segern på Sävstaås sen 1983. Kung Kjelle!
"HALVA HUNKAN" ????
Underbar seger i kväll av våra bandykrigare ..3-2 blev slutresultatet och 3x50 / mål ger 150:- till projekt "halva hunkan"..

Swisha på ????????
Bidragen sänds till Sirius bandy på...
Swish: 123 148 66 38
Bg : 772-6573
Väldigt viktigt då Motala kniper en poäng i slutminuten mot Tellus.
Är det första segern på Sävstaås sedan 1981 alltså? Helt galet bra!
Ouuuuueh!!! Efter 22-23 försök lyckades vi till slut vinna på Sävstafuckingås!
Tack Sirius! Det sportsliga kontraktet avklarat! Se nu till att resten löser sig!
[size=9]Nu ångrar jag bara på ett personligt plan att jag inte åkte dit...[/size]
Nja det är inte klart med Elitserien nästa år. SAIK vinner serien och kanske vädrar de flera spelare i sista omgången mot Motala samtidigt som vi har krigarna Tellus.
Sorry, haze har rätt. 1983 ska det vara.

Om SAIK torskar mot Motala ska jag strypa Murren långsamt.
Ja, SAIK lär ju vila VM-slitna spelare med seriesegern i hamn och på blåsiga utomhusarenor är man inte bekväma. Säkrast att vi fixar det själva på Studan (och det ska vi banne mig göra).
Hoppas Tellus firar kontraktet rejält nu!!!

Kjellson! Saknar ord
Sorry, man ska inte ropa hej helt med tanke på Motala asså. Sparar Sirius'hejet och kontraktsfirandet till sista omgången, som så många gånger förr.

Otrolig grej detta: Obesegrade i Hälsingland den här säsongen, två segrar och ett kryss. Starkt!
Nä, det är inte klart än! Men klarar vi okval lovar jag att sponsra ytterligare förutom ”Halva Hunkan”. Och köpa en tröja!
har sett målen på datorn igen. fattar mindre nu än på sävstaås.

har sett målen på datorn igen. fattar mindre nu än på sävstaås.

Den som gör flest mål i motståndarens mål vinner! Nej om jag inte ska tramsa så har jag nu sett matchen igen och det är en riktigt bra krigarinsats. Vi gör Hellmyrs och Nilsson helt osynliga under stora delar av matchen.
Nån får förklara för mig på tisdag hur våra mål gick in egentligen.
1-1: Nisse “Carl Adam Åhnberg” Bergström transporterar bollen från egen planhalva, spelar fram till Rintala som åker ut åt vänster och kommer skäret före försvararen, skjuter högt upp i nättaket.

1-2: Kumpu spelar ut till Tobinho på högerkanten, Tobinho åker in i banan och spelar tillbaka till Kumpu som skjuter, bollen går på täckande försvarare och i en båge in i mål.

1-3: Hörna och bollen går ut till hörnflaggan där Jenefeldt plockar upp den och slår in en hög boll framför mål, Kalle sätter till klubban i axelhöjd och bollen går in.
Tycker Nisse varit riktigt bra de två senaste matcherna, alltså då Fall varit borta. De unga växer med ansvar. Kul! Hur det än går nu framöver är det superviktigt att våra unga egna produkter stannar kvar i blåsvart. Här finns potential.
Tack för redogörelsen bruk! Förvirringen var total på läktaren.
Det är en väldigt bra prestation av Nisse “Carl Adam Åhnberg” Bergström där strax innan vårat första mål. Han tog för sig bra hela matchen tyckte jag.
Fantastiskt smeknamn. Enkelt och catchy!
Lundberg herregud va bra han är igen, återigen ger han kjellsson chansen att briljera i kassen. Trodde inte hans frånvaro skulle vara så svår men man ser ju nu när han är tillbaka hur löjligt bra han är.
Ja sannerligen! Det vore så oerhört skönt om vi kan få behålla alla då jag ser nästa säsong som säsongen det vänder :-)
Tror ca alla kommer att stanna, de har liksom inte riktigt nånstans att ta vägen. VSK är väl intresserade av Kjellsson när Bergwall lägger av om sådär 15 år. Eventuellt att vi kanske inte har råd att ha kvar Mårtensson och Rintala men jag har ingen aning vad de har för lön.
Lundberg tror jag många vill åt.
Är de så smarta?
Lundberg är det med säkerhet flera föreningar som är intresserad av men frågan är vad de har att erbjuda. Det är ju en smart pojk som trivs i stan och har ett bra jobb. Jag både tror och hoppas att Sirius, Uppsala och jobb kombinationen är den som passar bäst.
Jag skrev redan förra året om Lundbergs betydelse och landslagsklass och att Qvist ska spela back före Rönnqvist.Nå mera ni vill veta så fråga..Självgod eller??
Andreas Westh nämnde i en intervju Viktor som en av dem han ser som möjlig "arvtagare" i landslaget. Så under någon radar går han knappast (tyvärr).