Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Silly season 2018/2019

Jag hade inte tänkt/trott att denna tråd skulle börja redan nu men eftersom diskussionen börjat redan så ...

Fall och Hydas tackar för sig.
Hur ser det ut med Tranan?

Själv ser jag gärna Fall i någon form av position inom ledarstaben. Bra med kontinuitet och han har säkert en del med sig från Berglundtiden och tiden i Villa.
Gott jobb av Sudden som ledde oss till okval. Vem tar över nästa säsong?

http://www.unt.se/sport/sundin-slutar-som-siriustranare-4900471.aspx
Jaha, då kan vi räkna bort Sudden. Får passa på och tacka Sudden som plikttroget ställde upp som tränare mitt i allt elände och gjorde det med bravur. Är Fall mogen för en tränarkarriär månne?
Är i grunden rätt less på allt med bandy just nu, och det blir ju inte bättre över tre klara tapp och vad jag antar några till påväg bort.
Klara: ingen
Ut: Alla
Även om ingen skulle vara klar så vill nog jag i grund och botten att alla stannar. Det finns mycket kunskap i truppen. Det är ju samtidigt väldigt tungt om vi behöver börja om helt på nytt med ett lagbygge.

Drömmen vore att någon redan nu annonserade att "jag stannar".

Robin Andersson från Tillberga vore förövrigt ett kap tror jag även om han i sin tur aviserar att ev stanna i Tillberga. Det kan vara ett knep för att hinta till VSK att jag stannar i stan men han är alldeles för bra för att spela i Bandyallsvenskan.
Robin Andersson vore kanoners men för vilka pengar?
Jag bara spekulerar även om det inte är realistiskt alla gånger. Det vore roligt att se Kumpuoja lite längre fram i banan och då behövs det en mittfältsmotor
Vi behöver bygga ett helt nytt spel är min åsikt.Jag har inte sett något lag som stannar med 6-7 man vid lika eller underläge.Mycket rakare och samlade anfall så kommer målen,behöver inte betyda fler i baken för det.En bra och billig tränarte är önskan nr 1
Tror det blir en tuff sommar för sportchefen. Tror vi blir rejält brandskattade av att ha haft problem med löneutbetalningarna.
Men värva tillbaka Engstrand och Camilton kan ju vara bra budgetlösningar. Och nån I Hammarby vill säkert ha istid.
Dubbelpost
Västanfors tränare Alexander Zinkevitch är han nåt att ha?
Det är väl bara att avvakta (skita i allt) och se vad som händer helt enkelt. Men förra gången vi hade problem och sänkte löner så slutade det ju till slut med att alla fortsatte ändå, det var väl bara Ilja Gratchev som drog? Rätta mig gärna om jag minns helt fel.
Du minns helt fel.
Aj då! Hur fel?
Vi tappade väl i stort sett alla affischnamn + lite till. Kimmo, Hammarn, Putte, Robin Olsson, Rudell och Max åtminstone.
Hammarström, Adam Rudell, Kimmo Kyllönen slutade väl också. Hur var det med Robin Olsson och Max Erixon? Var det i samma veva! Trenarn slutade han med!
Det hade jag tydligen förträngt... Tack för rättelse.

Lär väl finnas risk att Jimmy och Mats drar också då även deras löner halverades. Annars stämmer det säkert att flera trots allt kan tänka sig att stanna, men det beror på väldigt många olika saker. Kanske kan man "satsa" igen, men det håller jag för osannolikt. Dessutom är det ju då risk för att man går i samma fälla igen med ekonomin.

Det är det där jag var inne på tidigare - jag tycker Jimmy och Mats är de vi verkligen ska satsa på att behålla. Har förstått att de är kompetenta och gör ett bra jobb, och har man bra folk på den sidan så kan de säkert dra in pengar till sin egen lön och mer därtill. Spelarna tycker jag ska avlönas med överskott på publikintäkter eller liknande tills vi byggt en stabilare ekonomi. Vi får säkert ett svagt lag nästa år, men kan Tellus få ihop ett starkt kollektiv utan pengar så kan väl vi?
nej nu känns det som att det vore dags med en god nyhet! Det vore tårta om någon klev fram å sa "jag stannar och vill ta nästa steg tillsammans med er övriga" .
Ryktas om att Micke Campese lämnar VSK för annan klubb utanför Västerås.
Nu när VSK och Tillberga ska samarbeta så kanske det finns någon sanning i det.

AIK verkar nämnas mest dock
VSKK samarbete med Tillis låter som en konkurslösning
När Campese nu går till Brynäs så saknar både VSK och SAIK klubbchefer (Lasse Andersson är tf). Kan det bli ett samarbete mellan SAIK och Brynäs måntro?
Andreas Bergwall ryktas lägga skridskorna på hyllan. Vad innebär det för Kjelle? Tror ni att de hugger honom?
Det vore tyvärr det enda logiska.
Jag hoppas att våra övertalningskampanjer i fredags har gett effekt och Kjelle känner kärleken! Men jag kan ju helt klart förstå honom om han väljer att flytta hem.
De hör med all säkerhet av sig till Kjelle men de har å andra sidan spelat med Filip Mörkdal under säsongen och han har varit väldigt bra.
Det är förvisso ett ganska långt steg från att det ryktas att en spelare ska sluta till att man kontrakterar en annan spelare.
Vi ska väl först o främst få klartecken med elitlicensen. Brukar ske i början av april har jag för mig?

Vi ska väl först o främst få klartecken med elitlicensen. Brukar ske i början av april har jag för mig?

Mitten av mars!
Elitlicensen just ja. Det spöket hade man nästan glömt.
Har alltid tänkt att vi bara får behålla Kjellsson tills Bergwall slutar så nu är det väl dags. Å andra sidan så hör det till Siriuscykeln att vi har en suverän målvakt som går till ett bättre lag och så hittar vi någon annan målvakt som snart är lika suverän.
Ludde har varit riktigt bra det (lilla) jag sett av honom. Och nu så fick ju Anton också A-lagskontrakt, så återväxten ser ju bra ut.
Efter elitlicensen måste högsta prioritet vara att fixa ny tränare, en minst sagt grannlaga uppgift för sportchefen. Kan vi rekrytera en bra tränare tror jag det löser sig med spelarna, inklusive Kjellsson.
Just målvakter finns det numera ganska gott om så där e jag inte så orolig. Glädjande i fredags va om jag fatta det rätt att några killar redan är klara för nästa säsong :)
Hörde i fredags lite surr om att man har kontakt med en ny tränare men det var hysch-hysch kring detta så det var ingen idé att snoka vidare.
Uniks tränare?Tycker dom spelar en modernare bandy än Sirius.Behöver ju inte vara någon över 50 år.
hysch-hysch.... då är det väl Hans-Elis som vanligt :-) Eller möjligen att Farbror ger upp den aktiva karriären....
Det ser ju oerhört lovande ut. Allt i BK löser sig alltid på nåt sätt, inga jävla korsbandsskador och Dalkurder i sikte.
Att Farbror ger upp den aktiva karriären ser jag som uteslutet. Farbror är dessutom inte certifierad tränare ännu (se länk nedan)

Listan över certifierade elittränare (kravet är att en person i ledarstaben ska vara det):
http://www.svenskbandy.se/BANDY-INFO/UTBILDNING/elittranarutbildning/certifieradeelittranare/

Kraven på föreningen angående tränare:
http://www.svenskbandy.se/BANDY-INFO/UTBILDNING/elittranarutbildning

Oerhört lovande är väl årtusendets överdrift ändå? Otroligt försiktigt optimistiskt, på sin höjd.

Oerhört lovande är väl årtusendets överdrift ändå? Otroligt försiktigt optimistiskt, på sin höjd.

+1
Det där hysch-hyschet om ny tränare stämde tydligen. Inget klart men bra att man etablerat kontakt och att hen kan tänka sig komma hit. Nyfiken är man ju...
http://unt.se/sport/sirius-ar-nara-tranarlosning-4914829.aspx

Han vill komma hit, han bor inte över gatan och "det beror på" om han är ett känt namn enligt sportchefen i artikeln. Spännande, har verkligen ingen gissning om vem det kan vara.

Och så var det ju det med elitlicensen, men man har ju inte hört något om ekonomin den senaste månaden, och det verkar ju som att klubben jobbar på efter förutsättningen att vi klarar den.
Hans Elis! Gissar jag.
Fosshaug!? :D
Hahaha, läste precis den artikeln. Det vore ju lite spännande.
Vad sägs om Holger?

Vad sägs om Holger?

Det blir bra med betongarbetare och eldsjälar (utsedd till årets Eldsjäl i svensk bandy 2015) i laget.
Verkligen ovisst.

Mitt drömnamn är Tommy Österberg.

Är inte HEJ i Byn?
Kan det vara dags för en nyhet?
Kanske på mötet på onsdag?
Såg ett illasinnat, löst rykte om att VSK rycker i Kumpuoja.
Kan så vara men han sökte sig till Sirius för att få en större roll och det är jag inte säker på att han får i VSK. Om de ska värva honom så bör det vara som anfallare (enligt mig) och där har de två påläggskalvar i Martin Landström och Max Mårtensson redan. Där är även Ted Bergström och Simon Jansson vilket inte är några dunungar det heller.
Om det är som mittfältare så ska han stångas med Joneby, Robin Folkesson, Bucht och Micke Olson.

Då tror jag mer de jagar Robin Andersson från Tillberga
Läste den jag med. Tror som Jocke att konkurrensen som finns där kanske avskräcker. Sen så klart, om de vill ha honom så kan ju inte Sirius tävla ekonomiskt. Men, jag hoppas att han stannar. Om inte annat för att det alltid är roligare att spela på Studan än i en öde gurkhangar.
Marcus är ju en av de klart skönaste lirarna i blåsvart. Hoppas verkligen att han stannar.
Jag kanske är naiv men jag tror inte att vi kommer att tappa mer än någon enstaka spelare.

Jag kanske är naiv men jag tror inte att vi kommer att tappa mer än någon enstaka spelare.

Så är det ju men risken är ju att vi tappar spetsen vilken skulle vara illa.
Udda att Jakob Edberg plötsligt dyker upp i UNIK:s trupp i kvalet . Gick ju till pappas gamla klubb Motala inför säsongen och gjorde bla mål mot oss. Nån som vet vad som hänt?
Tja han återvände (bröt kontraktet) redan i början av januari. Det blev nog inte riktigt vad han tänkt sig i Motala och han var även utlånad en stund innan han återvände. Säkert en del hemlängtan också. Sedan gjorde han illa handen och har stått över några matcher vilket gör att det kan se som att han plötsligt dyker upp till kvalet.
Ok tack för info! Vore kul om han tagit steg och vill ikläda sig blåsvart nästa år!
Familjeföreningen IK Sirius
http://bandyfeber.com/2018/03/10/silly-season-pappa-maatta-till-sirius/
Å OM det är så tycker jag småbröderna ska flytta hit och tänka på sin framtid dvs plugga å spela för Sirius. Tyvärr så tror jag de har flerårskontrakt med Edsbyn. Kanske finns något klausul att nyttja.

Det var ett spännande namn får man säga! Ett oskrivet kort, men iaf lite djärvt. Intressant om vi satsar på en tränare utan bakgrund i klubben, det har inte hänt jätteofta tidigare.
Pappa Heeger till Ljusdal. Vi får se om även sonen följer med
Det är flera 98:or som varit med sista året med U20 och som nu behöver gå över helt och hållet till senoirbandy.

Simon Karlsson, Jonas Spinord-Vihagen, Lucas Brobeck, Anton Andersson, Mårten Pousette och Robert Carlsson

Simon och Anton har varit med någon a-lagsmatch i år samt att Simon, Mårten och Anton har varit med UNIK i vissa matcher under året.

Samtliga dessa kan naturligtvis spela med UNIK (eller BOIS) i division 1 men flera av dem är för bra för den divisionen.
Man får väl räkna med att UNIK siktar på en snabb comeback till allsvenskan. Med både AIK och Rättvik borta ser ju konkurrensen väldigt överkomlig ut. Hoppas det går att motivera de unga spelarna till en (förhoppningsvis) ettårig sejour med UNIK i div1.
Viktigt dock att UNIK har ett träningsprogram som är anpassat till minst allsvenskan annars finns risk att killarna tappar.
Hör vi inget om den nya tränaren denna vecka är det troligt att det sprack så snälla Sirius ett trevligt besked snart!
Nja, Jimmy sa väl "förhoppningsvis innan finalen"?
Jimmy sa också att besked om elitlicens kommer i slutet av mars/börja på april. Nu lät han ju rätt säker på att vi skulle få klartecken men det lär väl inte bli klart med tränare innan definitivt besked.
Artikel om "falugrabbarna" i Bandypuls (plus)
(Hedberg (Bajen), Lundberg, Andersson och Björling (Villa))

Ingen verkar var påväg till Falu BS redan i år men jag vet inte om svaren talar för Sirius. Vad "stanna i Uppsalatrakten" innebär vet jag inte ..

Artikeln (plus)
http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/falufostrade-stjarnor-jublar-efter-avancemanget-men-flytten-hem-kan-droja-planerar-att-stanna-har-ett-tag-till
Imorgon (fredag) klockan 15 presenteras den nya huvudtränaren. Medlemmar i Framtidslaget är välkomna på presskonferensen.
Strålande! Ska försöka ta mig dit.
Hade velat ta mig dit jag med. Typiskt att jag har en barberartid bokad 15.15... :(
Suomi, Suomi, Suomi :-D!

Imorgon (fredag) klockan 15 presenteras den nya huvudtränaren. Medlemmar i Framtidslaget är välkomna på presskonferensen.

Kommer mer info snart tror inte bara medlemmar i framtidslaget e välkomna :)
Hoppas det. Gick bara på infon i mailet från Framtidslaget.

Men kul att tränarfrågan blir klar. Då kanske vi kan få lite klarhet i spelartruppen också. :)
Suomi!
Inbjudan:
Välkommen på presskonferens
Nu på fredag bjuder Sirius Bandy in till presskonferens på
Eklundshof. Kom och välkomna klubbens nya huvudtränare!
Tid: Fredag 16 mars kl. 15:00
(Presentation tar ca. 15 min, efteråt blir det tid för frågor)
Plats: Eklundshof (Konferenslokal Biblioteket)
Eklundshovsvägen 7, 752 37 Uppsala
Medverkande
Jimmy Helmersson, klubbchef
Kristofer Ekdahl, sportchef
Sirius Bandys nya huvudtränare
Vi bjuder på kaffe!
Varmt välkommen

Alla är välkomna
Argghhh eftersom jag nu blivit inbokad på möte 15:00 så missar jag att vara där. Är det någon på plats som kommer "liverapportera"?
En liverapportering skulle uppskattas även från en hårt arbetande ute i Fyrislund.
Jimmy sitter vid podiet och presenterar

ESA MÄÄTTÄ
Det var Sirius förstahandval tydligen.

Det var tydligen även så att Esa var i förhandling med Sirius som spelare på 80-talet innan det blev Kungälv.

Kunnig på många sätt och med en gedigen bakgrund som ungdomsledare dessutom. Hoppas det kan leda till något bra för våra ungdomslag.
Tervetuloa! Naturlig följdfråga: När presenteras tvillingsönerna?

När presenteras tvillingsönerna?

Räknar kallt med att de bryter kontrakten med Edsbyn direkt efter finalen och flyttar hit.
Kul! Skönt att tränarfrågan är löst. Nu hoppas jag att det kommer en del påskrifter från spelare också.
Tror det här kan blir bra. Mer finsk sisu i truppen och anfallsbandy :-D!
Förespråkar som sagt lite anfallsgladare bandy än vi sett denna säsong. Hoppas spelartruppen kan ta till sig detta spel också.
Har ingen uppfattning om den nye tränarens kompetens men det känns skönt att det ändå blev klart förhållandevis fort. Mot SM-GULD!!
Nu är kontraktet visserligen "bara" på 1+1 år men det tolkar jag som en försiktighetsåtgärd. Han ska även ta ett ansvar för hur P16 och uppåt ska spela (vilket naturligtvis även omfattar vad och hur de ska träna). Hur det ska utformas vet jag inte men det kan blir spännande. Vi får väl se när han kommer hur det blir med det dvs vilket fokus som det kommer bli.

Det är väl lite av en chansning att ge en heltidstjänst till en relativt oprövad tränare. Men jag gillar att vi vågar! Tror att det är väldigt svårt att hitta en etablerad tränare, det vimlar ju inte av arbetslösa sådana direkt, så jag tror det kan vara ett smart drag att titta över Östersjön. Sen verkar han ju minst satt vara besatt av bandy, och med tanke på sönerna så måste han väl också ha en förmåga att entusiasmera och lära ut också.
Det beror på vad du menar med relativt oprövad. Som tränare på elitnivå i Sverige Ja men en hel del från Finland.

Hur som helst så är spekulationen om de båda brödarna i Edsbyn igång för fullt. Jag ser inte riktigt den lösningen just nu och låter därför min energi gå till annat.

Martin Karlsson (Villa) ryktas söka högre studier. Gott så, men var han kommer in kan ju vara avgörande för val av förening.
Fick lyssna lite på den nya tränaren innan finalen och jag måste säga att jag fick riktigt sköna vibbar. Jag är odelat positiv!

Hur som helst så är spekulationen om de båda brödarna i Edsbyn igång för fullt. Jag ser inte riktigt den lösningen just nu och låter därför min energi gå till annat.

De har kontrakt med Byn 2 år till så det känns skapligt orimligt att vi får se dem här.

[quote1521447845=Jocke]

De har kontrakt med Byn 2 år till så det känns skapligt orimligt att vi får se dem här.
[/quote1521449442]

Tror att ryktet "fick liv" av Edsbyn underskott. Ungefär som i Sirius att de då inte skulle betalat ut löner och att alla spelare är fria att bryta kontrakten. Dock så har det ju aldrig pratats om att de inte betalat ut löner. Det här är nog en klassisk höna av en fjäder.
Jag tar för givet att de tycker det är roligare att vinna SM-guld med Edsbyn än att harva i Sirius. Även om de har fel. :)
Jag önskar nu en liten information och en påskrift! Ett enkelt 10-årsavtal på Lundberg eller så är allt jag begär!

Löfstedt och Andersson verkar vara påväg från Vetlanda till Villa. Det kan öppna upp för någon som vill lämna Villa.
Trist för bandy om villa lyckas värva dom två. Angående bröderna så har jag svårt att se dom lämna edsbyn för oss främst pga ekonomi. Med dom i laget skulle vi iaf ha chansen på slutspel men tror inte vi går in och chansar direkt efter en ekonomisk kris.
Putte lämnar VBK...
Till Frillesås kanske? Eller Kungälv!
Martin Karlsson vore ju kanon. Hoppas killen har vett att välja (om han har betyg som räcker förstås) att välja ett universitet i den högsta divisionen (i Norden d.v.s).
Hoppas han söker Fysioterapeutprogrammet.
Tyvärr är det väl ont om bandyhjärnor utanför Sirius
Intervju med Esa. Går att läsa gratis fram till 16.11 sen är den plus.

http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/stor-intervju-med-esa-maatta-som-vill-forandra-sirius-filosofi-i-grunden-de-har-spelat-en-ratt-trakig-bandy
Enligt Bandypuls har Tranblom slutat, stämmer det? Inte hört ett ord om det.
Tranblom aviserade ett ev avslut men jag har inte hört något definitivt heller.

De skriver om att Jenefeldt ev. går till Frillesås.
Tråkigt kan jag tycka om det nu är så att Sirius ska bli ett mer anfallande lag.

Teemu Määttä räknar jag in som klar nu när Esa kommer hit.
Hoppas att Jenefeldt stannar. Börjar bli lite tunt med halvor annars. Fan att ekonomin skulle skita sig igen. Ytterligare en silly när en inte ens kan slappna av för att vissa spelare har kontrakt.
Ja och det känns långt till sista mars (eller april) då spelarna har möjlighet att säga upp kontrakten. Silly chatt på Bandypuls på fredag men jag tolkar det som att det är bakom betalskyddet så den missar jag.
http://www.unt.se/sport/lundbergs-krav-for-att-stanna-4933903.aspx

Lundberg ställer såklart rimliga krav när han säger att han e less på att åka runt o förlora. Men frågan är om vi med den ekonomin vi har verkligen kan ställa ett bra lag nog för honom på banan. Lämnar även han ja då ser det riktigt mörkt ut. Sen förstår jag att han vill vidare i karriären o utvecklas
Fy fan. Kort stund en fick vara glad över ny tränare. Nu känns det som att alla nyheter om Sirius + silly bara är ångestframkallande.
Samtidigt är det så att han har utvecklats och det väldigt mycket när han varit i Sirius. Att pendla långt till träningar och matcher är slitsamt och inget man gör under en längre tid.

Att Esa kommer på heltid tror jag kan betyda mycket för föreningen.
Pendla till sthhlm gör ju halva uppsala redan.

Pendla till sthhlm gör ju halva uppsala redan.

Jo men då ska han ha jobbet där osv alt bli bandyspelare på heltid. Att först jobba och sedan pendla för träning och match går naturligtivs men det sliter.
Det funkar väl så också att UNT ringer upp de som är troligast att andra klubbar kan vara intresserade av. Klart att de inte säger rakt ut att de ska stanna eller lämna. Men det skadar ju inte att ta tillfället i akt att sätta lite press. Rimmar ju illa med en satsning samtidigt som spelarbudgeten minskas.
Men spelarna utvecklas ju också av att få speltid och att få jobba. En libero i Sandviken ställs på prov en gång per match jämfört med en libero i Sirius som får lov att spela på topp 90 min
Jag tror Victor är körd. Det blir Bajen eller VSK. Vi har ju inga stålar för värvning av några ”stjärnspelare” om det inte dyker på någon sponsor förstås.
Samtidigt så har väl lagen runt oss ganska så stabila försvar. Sjöström i VSK flyttar nog inte på sig frivilligt. Jag tror att Lundberg har störst chans att utvecklas i Sirius något år till.

Utöver detta så vet ni väl alla redan att ansökningen till höstterminen nu är öppen och stänger först den 16 april. De första antagningsbeskeden kommer i slutet av maj och början av juni. Besked om spelare som tänker sig plugga kommer således väldigt sent.
Med det sagt så tycker jag att bröderna Määttä ska söka till universitetet. Kom igen nu! Det skadar ju inte grabbar!
Oj vilken örfil till Vetlanda! Löfstedt lämnar!

"
– Johan har tyvärr meddelat oss att han inte vill fortsätta spela i VBK med hänvisning till att han inte tror på föreningen och att vi inte har samma bild av potentialen i spelartruppen. Med tanke på att Johan har varit lagkapten och en av föreningens främsta representanter beklagar vi givetvis att vi inte har kunnat komma överens om en fortsättning, säger Anders Freijd i VBK:s sportkommitté."
Sågning de luxe.
Om Andersson och Löfstedt går till Villa så kanske Petter Björling blir ledig. Ännu en Falu BS spelare till Sirius?

Oj vilken örfil till Vetlanda! Löfstedt lämnar!

"
– Johan har tyvärr meddelat oss att han inte vill fortsätta spela i VBK med hänvisning till att han inte tror på föreningen och att vi inte har samma bild av potentialen i spelartruppen. Med tanke på att Johan har varit lagkapten och en av föreningens främsta representanter beklagar vi givetvis att vi inte har kunnat komma överens om en fortsättning, säger Anders Freijd i VBK:s sportkommitté."

Men, hur bittert är inte det där pressmeddelandet? Inget "tackar för den här tiden och önskar lycka till" där inte! Vet inte vem som uttalade sig först, men om klubben går ut med ett sådant så förstår jag att han sågar klubben i sin tur när Bandypuls ringer.
Om de nu vill ha honom tillbaka lite senare så kanske de ska fundera på ordvalet en del. Undrar om det inte lutar åt Ryssland för Löfstedt.
Martin Karlsson tänker sig studera och det verkar som att Örebro, Stockholm alt Växjö är de orter som verkar aktuellal. Det är en intervju i NLT (som jag inte har tillgång till men fått delar refererat).
Dock verkar han mest inställd på att spela kvar i Villa ändå. Intressant att följa dock!
Haha, vilka skituniversitet! Då är han inget att ha ;-)!
Han är nog van med skit då han jobbar på sin Pappas gård som grisbonde. En mycket sympatisk kille. Bra lantbrukare är ju något som känns igen.
http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/har-ar-supertalangen-som-tagit-en-plats-bland-villas-stjarnor-det-ar-lite-overkligt
Sverige har bara 4 universitet: Uppsala, Lund, Dorpat och Åbo. Resten är nån form av Fryshusetverksamhet.

Sverige har bara 4 universitet: Uppsala, Lund, Dorpat och Åbo. Resten är nån form av Fryshusetverksamhet.

Tre! Lund är danskt!!!!
Robin Andersson i Tillberga verkar vilja röra på sig och det verkar inte vara helt klart med VSK. Han vill gärna till en toppklubb men med tillägget "det beror på vad man maenar med toppklubb".

Den enda toppklubb som finns är ju Sirius så det tillägget känns lite överflödigt! Jag tror han menar klubbar som spelar slutspel.
Yes! Markus kvar iaf! Skönt! :)
Går först igen. Hjälte!
Bra signal till övriga spelare. Fan vad bra den här dagen blev! :)
Ja va bra! Härligt!
Vackert!! Farbror och jag kanske kan börja trappa ner på träningen nu....

Vackert!! Farbror och jag kanske kan börja trappa ner på träningen nu....

Nej så ser nog inte jag det. Esa är duktig på att utveckla ungdomsspelare
För att sammanfatta läget då:

Mittfält/Anfall:
Kumpuoja Klar

Förening:
Elitlicens Klar

Slutar/Lämnar:
Fall
Jansson-Hydling
Fan va gött. Markus är köng!
Så grymt skönt! Nu behöver man inget påskägget i år.
Bäst! Suomi!!!!
Å så en till klar! Finnarna levererar! Teemu Määttä låter laddad inför nya säsongen samt (vilket är glädjande)

" När jag kommer tillbaka jobbar jag som ungdomstränare i Sirius U18 och 20 och hjälper till i U16"
Fantastiskt kul (fast väntat med tanke på farsan sin)! Och att Teemu hjälper till att träna junisarna är ju kanoners. Nu lär det bli fart på våra unga :-D!
Snälla Victor L, förläng nu kontraktet! Får vi Victor och Kjellsson på kontrakt bir det lättare att locka till oss ersättare för Fall och Hydas. Ser gärna Robin Andersson som Siriusspelare.
Martin Karlsson skrev på två nya år för Villa. Synd!
Bara några jobbiga dagar kvar nu innan vi vet om någon spelare har utnyttjat sitt tilläggsavtal om att bryta kontraktet. I väntan på besked så kan jag säga att Mattias Hammarström inte ännu har skrivit på något kontrakt med Edsbyn. En sådan spets vore det bra att ha.
Edsbyn verkar bryta kontrakt till höger och vänster. Hur står det egentligen till med deras ekonomi?
David Brodén verkar ha fått nog av att inte få spela I Hammarby, det var väl Ilja som tog hans speltid den här säsongen. Mittfältare och pluggar på KTH. Har spelat i ifk Motala och gått på gymnasiet i Sandviken. Om han ska fortsätta plugga på KTH finns det ju bara fyra klubbar inom pendlingsavstånd.
http://www.mvt.se/om5043257
(Kan btw inte läsa min gamla lokal tidning pga betalvägg så om det står nåt matnyttigt får ni dela med er)

Hoppas Lundberg & Kjellsson stannar minst ett år till. Känns tufft att vara utan målvakt, backar och halvor efter påsk. Även om vi har unga spelare bakom.
David Brodén är bra men han Uttalar sig ibland såsom om han vore en stor stjärna. Jag vet inte om den bilden av honom är rättvisande
Om vi ingenting hör om någon övergång i morgon stannar Victor eller har jag fått det helt om bakfoten? Jocke, du verkar ju ha koll?
Det stämmer till stor del men en spelare kan ju välja att nyttja tilläggsavtalet att säga upp sitt avtal men ändå välja att stanna kvar i slutändan.
Jag tror och hoppas dock att klubben går ut med information vilket som.
Det är en spelarkvartett som har optionen att lämna: Viktor, Jacke och finnarna. Tror de stannar!
Och Määtää och Markus har skrivit på nya kontrakt?
Så insatt är inte jag men det kan även vara så att de sagt att de inte kommer nyttja uppsägningsavtalet
Nu vill jag ha en nyhet som säger att inget tilläggsavtal kommer nyttjats!! Kom igen nu! En nyhet behövs ...
Ja, ett litet sent påskägg med goda nyheter vore inte fel....
Senaste jag hörde var att de hade till 30:e april på sig att nyttja uppsägningsavtalet. Så det är en månad kvar i ovisshet. Om de inte väljer att skriva på ett "nytt avtal" då. Det skulle ju vara trevligt.
Löken till Villa. De seglar snabbt upp som favoriter till nästa års SM-titel.
Favoriter till 3:e plats i serien och ut i semi. Det är ändå Villa vi pratar om.

Senaste jag hörde var att de hade till 30:e april på sig att nyttja uppsägningsavtalet. Så det är en månad kvar i ovisshet. Om de inte väljer att skriva på ett "nytt avtal" då. Det skulle ju vara trevligt.

ajdå dvs en hel månad till. Jag var inställd på sista mars. Snablar vad jobbigt!
Borde komma något nytt denna vecka tycker man och då menar jag positiva nyheter!
Oscar Rönnqvist är klar för nästa säsong nu. Trevligt! Han kan bli riktigt bra tror jag! :)
När man läser intervjun med Oscar i "Framtidslaget" blir man glad. En kille med stort och genuint siriushjärta, kan inte bli bättre!
Skönt med nyheter!

Härligt uttalande också!
- Jag har varit inställd på spel i Sirius hela tiden och har inte övervägt andra alternativ. Jag tror att min utveckling kommer att ske bäst i Sirius just nu, säger Oscar Rönnqvist.
Framtida ledare i laget!
Framtiden är som sagt var alltid vår. Det gäller att få till lite nutid också. Redan nästa säsong?
Simon Jansson, Victor och Jakke?
Simon Jansson har två år kvar på kontraktet med VSK vad jag vill minnas. "Vår egen" Simon (Karlsson) unnar jag dock en chans
Ja Simon Karlsson känns väl ganska naturligt att han ska få chansen i A-laget nästa säsong. Speciellt eftersom UNIK halkade ner i ettan. Även om speltiden blir mindre tror jag att det ger honom mer att spela med A-laget.
Nu var det två artiklar i UNT om bandyn. Att Lundberg inte satt ned foten förstår jag och han har ju några veckor på sig att fundera. Att det lutar åt Sirius är väl inte heller någon nyhet.
Dagens artikel om Heinonen och Mårtensson var lovanda samt att Lars Falls namn kom med på ett hörn. Assisterande vore väl ändå mest passande... (assistkungen)
http://www.unt.se/sport/maatta-spelare-utnyttjades-fel-4945938.aspx (jag tror inte det är plus-artiklar)
Kul att juniorerna väljer att satsa vidare på bandyn. Vilket skönt läge det måsta vara att för dem att få in en tränare som är erkänt bra på att utveckla ungdomsspelare.
Ja, det här kommer nog att bli grymt bra för deras, och för den delen hela Sirius, utveckling. Blir riktigt bra om det finns en röd tråd genom alla lag. Och det blir ju i slutänden lättare för juniorer på alla positionen att komma in i A-truppen. Qvist hade en riktigt bra säsong. Skönt med en bra back nu när det är lite tunt längst bak. :)
Strålande med Qvist! Då har vi fyra spelare klara. "Alltid nåt sa fan när han fick se Åmål" :-D
Edlund stannar i äckel-SAIK och Robin Andersson gick, som väntat, till gurkorna.
Jag har samma åsikt som pappa Määtä om att många inte fick visa sina rätta sidor.Hoppas han kan trimma skridskoåkningen hos vissa för de behövs också.
OK det rör på sig bland kontraktskrivaran.
http://www.unt.se/sport/klart-sirius-finska-trio-samlad-4949873.aspx

Jag hörde också att föreningen haft ett möte med alla gamla U20 spelare. Vad det leder till vet jag inte men bra ändå att de har haft ett möte och pratat.
Ja nu har Jimi inget att skylla på. Upp till bevis! Jag tror att Esa kommer att köra hårt med honom. Hoppas att han får en riktigt bra säsong. :)
Spännande med möte. Hur ser klubben på fd junior som spelat i unik senaste säsongerna? Ser dom nån framtid för dom i sirius på några års sikt?
Jimmy sa på mötet med honom att de hade kontakt med 3 UNIK-spelare som de var intresserade av. Samt 3 icke-Uppsalaspelare.
Faktiskt lite synd att Rintala lämnar, finns ju kvalitet i killen även om det kanske inte riktigt kom fram förra säsongen.
Kan förstå det dock i och med att säsongen troligtvis inte blev som han hoppades på. Kan ny klubb bli AIK månne? Hans bror spelar ju där redan m.m.
Ja, det är väl ingen vild gissning att det blir AIK för Rintala. Håller med att det är lite trist, men jag misstänker att han kanske inte är med i Esas framtidsplaner. Och/eller så kanske hans lön skulle sänkas så pass att han inte tyckte det var värt att stanna.
Tror Stellans alla spekulationer ligger nära sanningen.
Det tror jag också. Mittfältare behövs således! Hur ser det ut? Milerud säger sig prata med fler klubbar än Bajen. Han bor i Täby trakten tror jag så det går ju att pendla enkelt. Brodén har väl redan nämnt också även om kanske Motala ligger närmare hjärtat.
[missuppfattat]
Jag är inte jätteledsen över att Rintala försvinner men visst behöver vi ersätta killen med någon bra mittfältare. Bara inte Tobbe A också försvinner. Kan tänka mig att Falun är intresserade.
Nu när det är klart så försöker jag tänka att det istället uppstår ett bra löneutrymme.
Jag tror att Rintala hade kunnat ta flera steg i år men nu blir det inte så (hos oss i alla fall).

Kalix och AIK verkar vara heta alternativ!
Brodén tackar för sig (på Instagram). Vilken klubb han går till verkar osäkert! Dock kan nog även AIK ligga bra till tror jag...

Pontus Blomberg från Vetlanda ska tydligen också röra på sig (mittfältare med många assistpoäng). Även Daniel Johansson (Vetlanda) ryktas lämna och kopplas ihop med Bajen. De ska väl ersätta Alan Dzhusoev kan tänkas men det kan bli många mittfältare I bajen till vintern.
För vilka pengar då liksom? Bandyns konstgjorda andning …
Dzhusoev hade de en extern finansiär för tror jag men om denne välgörare även kommer ställa upp med pengar igen vet jag inte.
Nyheter man skulle vilja men aldrig kommer att få läsa:

"Hammarby har nu betalat av sin skuld till IK Sirius för övergången av Gustav Holmgren, någonting som gjorts möjligt tack vare externa finansiärer."
Milerud verkar vara påväg till Bollnäs! En bra spelare som hade passat oss bra tycker jag.

samt Jevgenij Ivanushkin flyttar tillbaka Moskva. Den såg inte jag komma!
Fan vad gött med Lundberg!!!
Underbart med Viktor!!
YES! GRYMT!
Ett försenat påskägg fullt med mums!!!
Ja det var nog den viktigaste pusselbiten. Härligt! Bra jobbat där alla!
Det är ju underbart! Tack Victor!
Sådana underbara nyheter om Viktor borde stått på hemsidan redan innan det hände.Gämförbart med när man öppnade julklappen med nya skridskor i 6års åldern.Tack tomten.
Härligt Victor !! Det här betyder så otroligt mkt för det fortsatta lagbygget..Kanske det kommer mera nu !!
Det ska som sagt var komma lite till nyheter och jag hoppas på Mårtensson (som jag tror vill ta revansch på fjolåret).
Det släpps ju ett nyförvärv i dag.
Boråsbussen har spånat och gissar på Toumas Liukkonen från Kalix. Vilt gissat!
Eftersom det är silly: Bella eller Lomanov
Tror på en back från Tillberga.
Jonas Enander från Tellus är även det en teori.
Jonas Enander är klar för Motala på tre år!
Just ja! Glömde det! Ja, då är det ju knappast han. Nyaste teorin är Eetu Peuhkuri.
Toumas Liukkonen vart det. Spännande!
Jag ska erkänna att jag har dålig koll på honom och blev tvungen att koll upp en del. Det mest spännande är väl att Esa ser honom som en spelare som passar väl in i det system som vi ska spela.

Eftersom det är silly: Bella eller Lomanov

Skönt att den kom upp också!
Hade vi sajnat ett välkänt namn hade jag blivit nervös. Det har vi inte ekonomin för. Det här känns perfekt! Kul!
En bra Siriusvecka..Heinonen Lundberg och idag Liukkonen klara..Kan nog komma mera ganska snart..Dessutom en 3:a i Ellosland i dag..Det är underbart att vara blåsvart ;-)
Jag är övertygad om att Lundberg inte hade kritat om det inte var i stort sett klart att de flesta skulle stanna så jag är inte orolig.
Såja. Kalle klar! Woop woop!
Vecka 15 2018 ser ut att bli den bästa silly veckan på år och dar för blåsvart.En bra back in tack.Kanske Jonas återkommer från Unik.
Nämen vad trevligt! Återstår Jacke, Kjellsson, Tobbe och hur är det med Nisse och Thorén? Heeger är väl fortfarande junis?
Kul att Anton fortsätter. Grymt Siriushjärta där! I övrigt ser det väl ut som Nyllet skriver. Ett par namn till på papper så skulle det kännas riktigt bra.
Ja en jävligt trevlig kille så en riktigt god nyhet!
Anton kan nog bli hur bra som helst. Han var riktigt grym i några matcher under förra året.

Jag hoppas att de redan har klart med övriga och att detta utportionerande av påskrifter endast är för att vi ska känna igen oss i lidandet av att vänta!
Jenefeldt slutar, tyvärr. Vill passa på och tacka Jacke för tiden i Sirius. Sympatisk kille och bra driv på grillorna. Han längtar väl tillbaka till västkusten kan man tro, känna lukten av tång och fiskrens ;-)
Slutar i Sirius eller slutar med bandy helt?
Vet inte, men det har ryktas om Frillesås.
Nu händer det det en del på spelarfronten. Nyss kom besked via framtidslaget, att Heeger kritat på nytt kontrakt (1+1). Lysande! Den killen är ett framtidsnamn och kul att vi får behålla honom ett tag till.
Är läget så här? Har säkert glömt eller missuppfattat nåt.

Kvar:
Kumpuoja
Mättää
Rönnqvist
Qvist
Heinonen
Lundberg
Mårtensson
A. Andersson
Heeger

In:
Liukkonen
Liw
Sigfridsson

Ut:
Hydling
Fall
Rintala
Jenefeldt
Tranblom
Kjellsson
T. Andersson

Oklart:
Thorén
Bergström
Jonasson (?)
Stort tack till Jacke efter många år! Men har en känsla av att han är lite för bohemisk för att passa med tuffe Esa.
Jenefeldt är verkligen en trevlig person som jag tycker gjort det bra i alla år. Frillesås står säkert nära tillhands för honom eller Kungälv.
Tranan har slutat.
Ok. Fast det har väl aldrig stått officiellt nånstans?

Tranan har slutat.

Tack Tranan också då! Bra krigat och han gjorde det bra som täckte upp för Lundberg ifjol. Jag hoppas han fortsätter vara inblandad i bandyn framöver även om det inte är som spelare.
Jag säger inte att vi måste ta in spelare utifrån men Tobias Nyberg ryktas ha sagt upp kontraktet med Vetlanda. En bra halv som är "ledig" eventuellt. Han är från Villa och kanske vill tillbaka dit men de börjar bli många spelare i den truppen snart. Vi har ju bra erfarenheter av spelare från Lidköping genom åren.

Om någon har ett par gamla JOFA JD2000 benskydd så kanske vi kan locka honom hit
https://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/tobias-nyberg-hittade-benskydden-pa-twitter-nu-vill-han-lyfta-med-vetlanda
Tack Jacke för att du viljat spela i en så fin tröja och aldrig gjort en dålig match vad jag minns.
Ajaj..Bergwall töntigt nog klart för Solnaiterna ..Vad händer nu med Kjellsson :-0
Gustav Holmgren hamnar för vilken gång i ordningen i samma klubb som en "landslagsmålvakt". Blir det välkommen hem eller ett till lärdomsår bakom Bergwall?
Och där var det klart att Kjelle lämnar... Ingen högoddsare att han hamnar i VSK nu... Trist!

Och Tranan lägger av. Det var väl ingen större överraskning dock. Ingen mer "tranan" på träläktaren vid hörnor...
Trist, men det har känts som en tidsfråga innan han skulle bli hemkallad. Men hoppas att målvaktsfrågan löser sig som den alltid har gjort. Kanske Holmgren kommer hem? Det skulle jag vara nöjd med.
Jag tror på Ludvig och Anton !
"Tranan" på läktaren borde dock ändå fortgå likt ramsor om Tramsin etc. Det blir obegripligt efter ett antal år för ungdomarna vilket glädjer en gubbe som jag.
Ja Ludde och Anton är inga dåliga målvakter så det går nog bra! Nu skulle det vara bra med lite fler namn på papper/nyförvärv. Så att vi iaf har 11 spelare i truppen.
jacke o kjelle är två riktigt tunga tapp.
Aj, aj, aj, Kjellsson drar alltså. Nu finns det en del "lediga" målisar på marknaden men jag hoppas och tror vi kör på våra egna produkter. Kom igen nu Tobbe och skriv på!
Bella o Sigge Jr kommer snart på att de vill avsluta med en blåsvart tröja. Mossberg vore kalas
Jo Bella och Lill-Sigge är väl i stort sett klara tillsammans med Farbror och Garligur. Linkan i mål.

Även om Thorén och Bergström stannar så skulle det behövas några till. Kanske någon från UNIK kan ta en plats.
Norske Nikolai Jensen var väl nästan påväg till oss för någon säsong sedan men gick till Villa utan större framgång. Kanske kan han göra bättre ifrån sig hos oss!
Må dina tavlor dra ner vsk i skiten kjellsson.
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.bandypuls.se%2Fbandy%2Felitserien%2Flamnar-sirius-efter-tre-ar-nu-ar-kjellsson-tillbaka-i-moderklubben-vsk-det-var-malet-hela-tiden&h=ATMbh7XFu4L7pyvUwtJ4PBtlofTVR31WLTucmvUeu-szmVi6221zvnhLBVbjcyvZ_o8ZUMzMRZ8D2VZehGluISCIGmZh5PvTZ5MTAD5WdSASFtQpqHAA&s=1

ja vi får hoppas på hala handskar åtminstone mot oss
Både jag och Farbror har ökat träningsdosen markant den sista veckorna!!
Nisse och Thorén samt Tobbe, vad är det som dröjer med kontrakten? Tobbe hör säkert locktoner från Falu BS. Lite oroande.
Om Nisse och Thorén kritar samt t.ex. Simon och Jonas från UNIK kommer vi kanske få det yngsta laget i elitserien. Nja förresten, kanske VBK slår oss med tanke på alla tapp av stjärnspelare de haft.
Ja, det behövs fortfarande fler spelare och då helst de som redan spelat här ett tag. Hoppas (och tror) att alla skriver på till slut.
Ur intervju med sportchef Kristofer i Bandypuls:

Hur många nyförvärv ser du att ni ska plocka in?
– Det blir nog fem-sex stycken totalt, det blir det ju med tanke på de tapp vi haft och sådär. Det har varit ett digert arbete, säger sportchefen – som även menar att man har spelare klara som man ännu inte presenterat.
Thorén o Nisse o Simon måste ju bara signa
Ny spelare, nummer 23 hintar klubben om.
Hmmm... Snabb spaning efter spelare med nummer 23 förra säsongen... Hittade Robin Redin i Broberg. Jag letar vidare!
Spännande!
I Väners så har vi ju en bekanting med nummer 23: Kimmo Kyllönen... Det skulle smaka mumma det! :)
Har skummat igenom Allsvenskan. Hittade dessa namn:

William Liw, Falu BS
Niklas Norevik, Gustavsberg
Fred Wennerberg ( J 20 ), Boltic
Axel Garstam (MV), Kungälv
Robert Karlsson, LAIK
Jesper Norrmann, Ljusdal
Jonas Freberg, Nitro/Nora
Hampus Blomqvist (J), Nässjö
Hugo Johansson, Tranås
Klas Nordström, Fläkten
Viktor Nyman (J), Åby/Tjureda

Har ingen koll på deras kontraktläge. Rent spontant så känns det ju onödigt med juniorer utifrån. Där har vi ju bra egna juniorer. Klas Nordström i Fläkten var ju jävligt bra säsongen som var. Han bor ju i Sthlm också, så det skulle ju kunna fungera fint.
Chansen är ju att det är en unik-spelare.
Robert Karlsson i LAIK är det han som alltid gör tusen mål i allsvenskan?
Hittade ingen UNIK-spelare med nummer 23. Det kan ju iof vara en som har spelat med ett nummer som är upptaget, som får nummer 23 nu.

Robert Karlsson i LAIK hade 20+3 (enligt elitrapport).
Klas Nordström, Fläkten hade 43+12 (enligt samma källa).

Hur som, kul med nyförvärv!
Snyggt jobbat Stellan..1.0 på att ngn spelare på din lista kritar 13.00 :-)
Klasse har förstås varit i Sirius förut, men möjligen också Hugo Johansson? Vi hade iaf en spelare med det namnet för ett antal år sen, men vet inte om det är samma.
Enligt Tranås hemsida så är han 28 år. Har spelat ett par år där. Vet inte heller om det är samma som var i Sirius förut. Men han är halv, och det behövs ju! :)

https://www.tranasbois.se/TranasBoISA/profil/417626/hugo-johansson
Det är samma Hugo:
http://bandysidan.nu/player.php?SpelareID=3054
Camilton gissar på twitter att det är Nordström eller Liw. Tänk om det är han och han trollar!?
Det vart William Liw. Spännande!
Verkligen! Son till den avgående Edsbyntränaren?
Yes. Stod på Sirius hemsida att Esa hade pratat både med William och pappa Thomas. :)
Fint med en talangfull halv i rätt ålder. Perfekt på papper!
Lite statistik: William, 24 år, spelade 21 matcher (av 22) gjorde två mål och hade 14 assist. Som jämförelse har vi Jenefeldt som spelade 25 av 26 matcher, 5 mål och 4 assist samt Fall som spelade 24 matcher, 1 mål och 10 assist.
Stjärnhalven Per Hellmyrs spelade 26 matcher, 7 mål och 25 assist!
Har han lagt hörnor i Falun?
Trodde ett tag att Urban Förare skulle göra comeback men William Liw således.
Bör tilläggas att WL :s statistik är från Allsvenskan.

Nu när hans Pappa sagt ifrån sig tränarrollen i Edsbyn så kanske vi kan få lite tips och stöd därifrån
Blir en till ny spelare i dag också. Nr 9.
Har stått i UNT att både Sigfridsson och August Elebring (Bajenprodukt, senast i Tillberga) redan är klara för Sirius. Så antagligen en av dem som presenteras.

Blir en till ny spelare i dag också. Nr 9.

Då är det Sigfridsson eller? Nr9 i UNIK ifjol!

Det är en intressant kille som sökt sig hit för några år sedean för att plugga vilket uppskattas
Gissar också på Sigfridsson. Nu rullar det på! :)
Kul med så många unga men samtidigt lite "scary" med tanke på deras rutin etc.
Sigfridsson, välkommen tillbaka!
12 kontrakterade spelare. Vi har fullt lag med råge! Jippi!
King Edward! Alltid ihågkommen för matchen mot Broberg. Hoppas vi får nya saker att minnas honom för nästa säsong.
Haha! Behöver inga fler spelare! :D

Blir spännande att se hur Esa får ihop truppen och spelet. Längtar redan till träningsmatcherna i september!
Kul med så många unga men samtidigt lite "scary" med tanke på deras rutin etc.

Hellre det än att klubbens existens blir "scary" på grund av idiotvärvningar som brandskattar ekonomin. Hörde ett lite crazy rykte om att vi, med förvisso hjälp av externa sponsorer, försökt rycka i en landslagsmeriterad VBK:are …

Välkommen Wille, Sigge & Co!
Jepp. Står fast vid vad jag sagt tidigare. Skulle vi värva nåt känt namn skulle jag bli orolig. Ungt och oprövat ska det vara. Inga mer ekonomiska stålbad.
Håller med Joint och Apan förstås. Men man kan ju hoppas att vi kan staga upp bygget med någon ärrad lagpappa i karriärens utförsbacke. En Pirre Roos-typ som kan lockas med annat än höga löner.
Har blivit en vana med 1nyförvärv per dag..Får gärna fortsätta så och undrar isåfall vem morgondagens spelare blir ;-)
August Elebring imorgon? :)
Kanske det kanske ;-)
Med "scary" menar jag att vi tappat erfarenhet i massor (samt småfula knep ;-)) när Hydas, Fall, Kjellsson, Jacke och Tranan försvunnit och ersätter ”gamlingarna” med ett gäng unga med väsentlig mindre elitserierutin. Personligen tycker också jag att detta är rätt väg att gå in i framtiden med tanke på att många av bandyns bästa och mest rutinerade spelare närmar sig pensionen. Men lite gamling är det ju trots allt (som i och för sig är framtvingad av vår kassa ekonomi och skamfilade rykte) och det är bara att hoppas att Esa är rätt man att fostra våra unga till fullblodiga monster som skrämmer skiten ur motståndaren :-D.
En rutinerad målvakt säger jag dock inte nej till.
Där försvann Tobinho... :(
Tobbes hemlängtan till Dalarna var nog det avgörande draget..Rutinerad mv vem kan det vara Nyllet :-O
Hellman kan väl räknas som rutinerad målvakt. Hur ser det ut med Kimmo? Är han ledig?
Tråkigt med Tobbe. Tack Tobinho för tiden i Sirius!
Erik Persson lämnar Edsbyn. Kommer han hitåt månne?
Nu kom ryktet på bandypuls, låter lovande
Erik Persson är, om det blir av, en riktigt bra värvning. Det kan bli kul med konkurrensen mellan honom, Anton och ev Ludvig.
Konkurrens och konkurrens, de andra kommer inte att få stå en sekund tror jag.
Idag presenteras nummer 59. (August Elebring)
En om dagen..Har blivit en riktigt härlig nyhet detta :-)
Elebring läser till lärare på Uppsala universitet. Den här terminen är hans 4:e av 8.
Tidigare klubbar: hammarby, Motala, unik, tillberga.
Vet att han har varit hörnskytt.
Men då vet vi ju hur försvaret kommer se ut: Qvist - Lundberg - Elebring
Har han varit en bra hörnskytt? Bra hörnläggare och -skyttar skulle ju inte skada. Räknar kallt med att Lundberg hänger 10-15 baljor på hörna nästa säsong. :) #jinxfrisäsong

#jinxfrisäsong

Sluta ta dig friheter!
Nä.. Han verkar bara putsat in ett mål ifjol. Men vet att jag läste det när han flyttade till Uppsala för två år sedan och han var silly-aktuell

[quote1524822709=Stellan]
#jinxfrisäsong

Sluta ta dig friheter!

[/quote1524823575]
Haha! Det gick ju så bra senaste säsongen så jag tänkte att jag fortsätter... Nej, jag kanske skulle börja (sluta) med jinx igen. Vill ju inte riskera något.
...Stellan skrev...#jinxfrisäsong...
The best is yet to come ;-) ;-)
GARLIC skrev...
The best is yet to come ;-) ;-)

GARLIC, du vet uppenbarligen mer än vad vi gör?
Är det Erik Persson tro?
Kanske..Kanske inte !!
13 kontrakterade spelare! Vilken lyx! Farbror och Garry verkar avpolletterade. Det måste svida!
Kvar:
Kumpuoja
Mättää
Rönnqvist
Qvist
Heinonen
Lundberg
Mårtensson
A. Andersson
Heeger
Bergström

In:
Liukkonen
Liw
Sigfridsson
Elebring
Persson
Pousette
Ortman
Karlsson

Ut:
Hydling
Fall
Rintala
Jenefeldt
Tranblom
Kjellsson
T. Andersson
Jonasson
Thorén
Man gillar ju att Elebring nämner supporterkulturen som en anledning att välja Sirius.

Man gillar ju att Elebring nämner supporterkulturen som en anledning att välja Sirius.

Exakt. Han är redan en ny favorit. Jag är jävligt lättköpt på den punkten.
Smicker funkar!
WOOW 2 sign on idag ...Nästa presentation 17.00 WOOW
Ah, coolt.
Nummer 30. Hmmm, det står still för mig. Spännande!
Oscar Löfqvist, målis från VBK? Haha, långskott nu.
Nr 30.....Nu håller dom oss på halster ;-0
Erik Persson har spelat med tröja nummer 1, ledigt nummer I Sirius. Björn Hellman har spelat med tröja 11. Det numret är upptaget i Sirius.
Vilket nummer hade Simon Karlsson i UNIK?
23.
Östra Aros är bästa Aros :-)
Kevin sterner har väl nr 30 i Tillis om man ska spekulera lite vilt.

Kevin sterner har väl nr 30 i Tillis om man ska spekulera lite vilt.

Han når ju inte upp till ribban och släpper retur på allt.
Nej...Sterner får Tillis behålla !!!
Wigren hat gått till Bollnäs
Och Televerket som har som devis "Aldrig mera lagom"..Hihi
Läckert! Erik Persson! Välkommen till Sveriges vackraste bandyklubb!
Kul!
Såå läckert...Erik är en mycket bra keeper :-)
SM-Göld!
UNT nämner att Nisse Bergström är klar men det har jag i så fall missat att Sirius gått ut med. Kul om så vore i alla fall. Fram för fler egna spelare!

Skulle gärna se Thorén och varför inte Simon K med kontrakt också
Jag delar gärna denna länk på Erik P som målvaktstränare för en av våra 04:a målvakter under ett sommarläger häromåret.
https://youtu.be/K3YDIEJPOek
Som sagt, vi måste ha ett av de yngsta lagen i elitserien. Visste inte att Nisse var klar och Thorén blir nog det inom sinom tid.
Känner en enorm spänning och förväntan. Fotbollssäsongen är i sin lida men jag längtar lite att få stå i den kalla Relitan för att få se första försäsongsmatchen.
Det hårdtränas enligt lokalbladet:
http://www.unt.se/sport/hardtraning-ska-badda-for-sirius-4970440.aspx (ev plusartikel)
Mårten Pousette tar klivet upp. Skoj! Hoppas att han blommar ut. Är ju inte helt lätt att ta klivet från junior till A-lag. Nu börjar bredden komma occkså.
Kul! Bra namn att rimma på också.
Tror på han med och hoppas Bergström är klar snart.
Härligt med Nisse! :)
My boy!
När blir tröjsponsorn klar?
Härligt med Apans grabb klar!
Camilton lämnar Örebro och är klar för elitserieklubb! Sirius?
Camilton skulle vara en trevlig värvning! :)
Jag gillar verkligen klubbens värvningsstrategi att satsa på våra unga lovande spelare. Vi bygger ett nytt ungt lag för framtiden. Nu gäller det att hålla sig kvar i eliten och jag tror faktiskt att vi är starkare än Frillesås, Falun, Tellus och Motala.
Den kommande säsongen är det 10 år sedan vi gjorde den omtalade "succésäsongen" (08/09). Det måste väl rimligtvis innebär något positivt - eller hur?
Synd bara att Camilton ägnar sig åt skit på twitter.

Menar du hans vurm för Barca?
även Motala, Tellus och kanske även Fau BS kan vara tänkbara (tror jag)

[quote1525432285=Old Man Bremp]

[/quote1525435294]
Det också.
Ähh. Bandyspelare är nästan aldrig vänster.

[quote1525435294=CarlApan]
[quote1525432285=Old Man Bremp]

[/quote1525435294]
Det också.
[/quote1525436891]
Tror du syftar på en annan med samma efternamn
Ah jag blandar nog ihop dom men båda gillar Barca.
Enligt Bandypuls så verkar det som att Camilton ska till Tellus. Hoppas att han inte gör en massa mål mot oss bara...
Ingen fara! Vi har ju Erik Persson och Anton (och kanske Ludvig)
Japp det bidde Tellus
Bra med Nisse.Trodde mycket på han i säsongen som var i Sirius där han inte kom in riktigt.I Unik var han riktigt bra i några matcher.

Ska vi spela 2-3 målvakter? Kul grepp.

[quote1525501257=Jocke]

Ska vi spela 2-3 målvakter? Kul grepp.
[/quote1525548704]

Jag tror mycket på Anton och får han något till år på sig så kan han bli riktigt riktigt bra!
Kan bli en skön konkurrenssituation mellan Anton o Erik. Hoppas de triggar varann
Nyförvärv! Nummer 15. Är det Simon Karlsson som får A-lagskontrakt? :)
Det har mediamässigt varit är mycket välskött Silly från Srius sida tycker jag. Spännande varje dag!

Ja Simon känner jag är värd ett riktigt försök i a-lagstruppen. Nr15 i UNIK förra året .... Men jag vet inte om han räknas som nyförvärv!
De har ju räknat de flesta juniorer/UNIK-spelare som nyförvärv hittills. :D
Bra observerat! Vad spännande detta kändes helt plötsligt!

Jag tror dessutom det är oerhört viktigt för UNIK (helt avgörande för om de ska ta sig tillbaka till allsvenskan) att bra spelare stannar i stan. Flera spelare kommer säkert fortsättningsvis att få speltid i UNIK (eller kanske även i BoIS).
Jag har lite dålig koll på Jerker Ortman måste jag säga även om han var med en match förra året! Det kanske är dags att ta sig upp på någon av träningarna och kolla
Gjorde väl en match med IKS den gångna säsongen? Betyder ju iofs inte att man har stenkoll.
Sen är det svårt att bedöma kunskapen tycker jag då skillnaden mellan Elitserien och Allsvenskan är stort. Jag ser för lite allsvenska matcher ...

Han hamnar väl kring medianåldern med sina 22 år dessutom.
Som gringubbe funderar jag över en sak. Det brukar ju vara populärt att man förstärker med de bästa spelarna ur ett lag som just åkt ur serien.... Fast i vårt fall förstärker vi med spelare som åkt ur serien under!!
Har nog med ekonomi att göra. Vi har inte råd att rekrytera spelare från så många andra ställen. Iof så kom ju Liukkonen från Kalix.
Varför har inte Thorén skrivit på än? Anar ugglor i mossen. Är det någon annan klubb som drar i honom? Orolig.
Jag har heller ingen koll på Ortman men utgår från att Sirius har hyfsat koll.

Varför har inte Thorén skrivit på än? Anar ugglor i mossen. Är det någon annan klubb som drar i honom? Orolig.
Jag har heller ingen koll på Ortman men utgår från att Sirius har hyfsat koll.

Han vet nog var han har Sirius och avvaktar säkert locktoner från andra föreningar.

Jo jag litar också på att lagledningen har koll och ser potentialen hos varje spelare. Det är även bra med en del unga hungriga spelare som jagar på de etablerade och utmanar om speltid.
Missade helt att Ortman gjorde en match med oss ifjol måste jag medge. Ser det iaf som positivt att han är från Lidköping. Vi har haft många fina spelare därifrån.
Ingen Ludvig i mål i år. Han går till Lunden (vilket kap de gör)!
Lunden känns rätt, de gör en hyfsad satsning. Ingen Gnaget-grej med gamla gubbar ( visserligen bra gubbar men ändå)
Hyfsad satsning = enda värvningen är Sirius tredjemålvakt.
Real Lunden.
Jaha, vilka har gett David ett bättre erbjudande? Trist.

http://www.unt.se/sport/sirius-jattetalang-tackar-nej-till-kontraktsforslag-4977152.aspx
Inte säker på att han fått ett bättre erbjudande.
Kan ju handla om speltid eller vad som helst.
Skit, förstod att något inte stod rätt till. Ok, vad gissar ni Thorén hamnar? Inte VSK, de verkar ha full trupp sedan värvningar från Tillis. SAIK? De verkar ha det tungt med ekonomin men man vet aldrig med SAIK. Byn, nja de har också ekonomiska svårigheter och där får Thorén svårt att ta en ordinarie plats. Villa - nej! Väners - kanske. Bollnäs tror jag kan vara ett alternativ (men hur kul är det att bo i Bollnäs?) men jag är nästan säker på att det handlar om Bajen. Sedan har vi Broberg, LBK, Motala, Falun, Tellus och Frillesås. De fyra sista är väl ändå att ta ett snäpp ner i hierarkin?
>>The Nyll
Du är bergis på att det blir Elitserien alltså? Det är inte jag.
Davva får säkert mer speltid och bättre utvecklingsmöjligheter om han stannar hos oss ....
Garlic, vet du vilket lag han drar till? Du behöver såklart inte skriva vilket det är, Ja eller Nej räcker.
Just ovan nämnda lag från Västmanland är nog intresserade! AIK är också en förening som har massor med krokar ute hos våra juniorer och unga seniorer. Jag tror dock att han får en väldigt bra utveckling i Sirius. Han skulle få en stor roll osv. Jag har svårt att se att det bara handlar om pengar.

Inte säker på att han fått ett bättre erbjudande.

listan över fd siriusspelare som har svikit oss börjar bli låååång
Jag mår jävligt illa ikväll.... och då hade jag ändå givit upp hoppet innan. SATAN!!!
Spekulerar men tror det handlar om att han vill ha ett löfte om en viss roll och speltid i laget. men det kan man ju knappast ge någon som inte har visat särskilt mkt än även om man nu är en talang.
Simon Karlsson peppen!
Absurt att sillysäsongen är klar och att truppen är satt redan den 11maj.
Är det klart nù alltså? 9 ut, 8 in. 5 av dem är från UNIK/Sirius U. Nu vore det väl själva fan om vi inte kan hålla budgeten i år.
Nu har vi en ny ordförande igen va? Brukar ju ta några år innan de kör ekonomin i botten.

Nu har vi en ny ordförande igen va? Brukar ju ta några år innan de kör ekonomin i botten.

Vi har väl en tillförordnad ordförande, tillika fd vice ordförande, Karin W Holman efter att ordföranden som suttit sen 2015 avgick efter nyår.
Vet inte vilka/vem som kommer föreslås på årsmötet.
Att Simon får kontrakt tycker jag känns väldigt bra! Hoppas också att han får chansen i vinter! Jag tror mycket på den killen.
Simon Karlsson. Stor och tung genombrottskille. Påminner lite om Herr Nilsson. Bra Sirius!

Simon Karlsson. Stor och tung genombrottskille. Påminner lite om Herr Nilsson. Bra Sirius!

.. hans semifinalmatch hemma mot Vänersborg var magisk ( till dess han blev brutalt bentacklad).

[quote1526153313=Nyllet]

.. hans semifinalmatch hemma mot Vänersborg var magisk ( till dess han blev brutalt bentacklad).
[/quote1526289587]

Ja, i den var han fan grym! Sjukt att den bentacklingen inte gav något straff. Skulle varit avstängning.
Putte Johansson går till Ryssland

[quote1526289587=Jocke]
[quote1526153313=Nyllet]

[/quote1526289587]

Ja, i den var han fan grym! Sjukt att den bentacklingen inte gav något straff. Skulle varit avstängning.
[/quote1526307402]

Jag såg inte händelsen direct själv då jag tittade på spelet som var 70 meter bort. Jag har dock pratat med en person som såg händelsen och det var tydligt att Vänersborgsspelare medvetet klev fram för att hindra Simons åkning och bentacklingen blev som sagt var "förödande".

Är det klart nù alltså? 9 ut, 8 in. 5 av dem är från UNIK/Sirius U. Nu vore det väl själva fan om vi inte kan hålla budgeten i år.

Är det så att det är klart redan? En viss tomhet infaller sig känner jag! När skriver Lomanov på då?

Nu får det vara dags snart för första träningsmatchen!
Jag har kommit fram till att vi idag har 16 kontrakterade spelare med en medelålder på 22.4 år! Måste väl vara elitseriens yngsta trupp?
Jag får det till 18 spelare?

Kumpuoja
Mättää
Rönnqvist
Qvist
Heinonen
Lundberg
Mårtensson
A. Andersson
Heeger
Bergström
Liukkonen
Liw
Sigfridsson
Elebring
Persson
Pousette
Ortman
Karlsson
Du har bättre koll dissteffe! Missade Simon Karlsson och Mårtensson :-(. Medelåldern blir dock samma d.v.s. 22.4 år.
Nyllet: Är det så att Kumpuoja och Mårtensson är åldersmännen i laget?
Kumpuoja är äldst, 29 år. Mårtensson, Mättää och Liukkonen är alla 26 år. Yngst är Qvist, 18 år. Med reservation att någon nyligen fyllt år.
Låter ju helt rimligt att vara äldst när man är 29-år. :-)
Synd att man brukar vara som bäst efter 30...
Är det så? Då ser jag fram emot säsongen efter denna också!
18 spelare alltså med plats för en till vad minns att jag läst någonstans.
Det innebär också att några säkerligen kommer dubblera i UNIK alt någon närliggande Allsvensk klubb.
Alltid 2027
Wängelin pojken (41 år) blir assisterande! Bra med fler personer kring laget.
Var hamnar Jakob Edberg?
Gustav Holmgren verkar inte få något förnyat kontrakt med AIK. Jag har missat vart han tar vägen.
Jaha en plats till finns det således enligt nyhetsbladen. Själv hade jag trott att det hölls en plats för Thorén om han skulle välja IKS men det verkar som att man vill ha en rutinerad försvarare.

Tranan comeback? Fall comeback? RÅP?
Lomanov?

Mikael Nilsson?
Jag sätter mina pengar på att det är Farbror! "Rutinerad försvarare"... bara Fågelsången släpper honom så tror jag det är klart!

Jag sätter mina pengar på att det är Farbror! "Rutinerad försvarare"... bara Fågelsången släpper honom så tror jag det är klart!

Garligur är alltid så klarsynt. Det var så uppenbart nära att jag inte såg eller tänkte på det! Det ryktas dock om att Tellus lagt ett bud på Farbror.
Jaha, att Gustav Holmgren skulle lämna AIK var väl inte så otippat. Skaplig målvakt UNIK skaffar sig. :)
Jo det var en bra ersättare till Jeppe ( också han en mycket bra målvakt)
Vart tog Thorén vägen?
Thorén till Hammarby enligt Bandyförbundets övergångssystem

Thorén till Hammarby enligt Bandyförbundets övergångssystem

Hoppas att han får spela där då, så att han inte har sumpat karriären... Inte så utvecklande kanske att sitta på bänken i Bajen...
Brodén och Milerud ut från Bajen och Blomberg och Thorén in. Men det finns ju andra att fightas med om en plats.
Synd att han går men han kände kanske att han behövde byta miljö.
Ytterst tveksam att Thoren är klar för Brajen..Har dom ens betalat för Gustav ...
Ja det har skett en överenskommelse vad gäller Gustav. Vad gäller Thorén så är det det som är registrerat i förbundets övergångssystem. Att det skulle ske en registrering innan det är klart har jag svårt att se.
Sedan om vi får utbildningsbidrag för Thorén återstår väl att se.

Överenskommelse ja...Men gäller det inte då att båda parter gör sitt där...

Överenskommelse ja...Men gäller det inte då att båda parter gör sitt där...

Jo så är det och det blev kanske inte helt enligt vanliga rutiner ( om nu något lag följer det)
Hur som helst ska det bli en spännande säsong
Känns som Thorén biter sig själv i foten.... den som lever får se
Siriuskillen Hannes Kanbjer (som gått bandygymnasiet i Edsbyn) har fått a-lagskontrakt med Edsbyn i år. Hur mycket speltid han får är väl svårt att säga men det är ändå ett a-lagskontrakt med Svenska mästarna.
Daniel Berlin säger till Bandypuls att:
(Om situationen i SAIK)

– Det här med ekonomin har inte varit så jäkla positivt. Jag har sagt till folk i styrelsen och andra viktiga personer att jag inte vill vara i en förening som inte mår bra. Det är dags att på allvar göra något av det här, och det är först nu som föreningen har börjat lägga korten på bordet.

Nu verkar han inte vilja byta förening ändå men lite allvarligt är det ju. Undrar vad det är för kort som är "lagda på bordet".
Jaha, nu har de gått ut med det officiellt iaf:

http://www.hammarbybandy.se/valkommen-david-thoren/
Där ser man! Han presenteras såsom anfallare. Vi får väl se var de tänker använda honom i slutändan.

Han har om jag förstår det rätt tränat med dem sedan i våras.
Nikolai Rustad Jensen går tillbaka till Stabæk. Han var ju nästan påväg till oss för något år sedan och ryktades till Tellus i år.

Nu har ju vi fyllt på med egna juniorer vilket jag tycker är bättre. Dock tror jag att Rustad Jensen skulle kunna göra bra ifrån sig i något av Elitserielagen.
Lundberg (i UNT) jämför Simon Karlsson med Patrik Anderbro vilket jag tycker är en bra jämförelse. Vi får se hur det blir nu med matcher mot riktigt bra lag.

Kan han bli årets "nyförvärv".

Lundberg (i UNT) jämför Simon Karlsson med Patrik Anderbro vilket jag tycker är en bra jämförelse. Vi får se hur det blir nu med matcher mot riktigt bra lag.

Kan han bli årets "nyförvärv".

En vill ju att han ska gå bra, men kanske inte för bra så att alla andra lag är där och rycker i honom. Tror att han kan bli en framtida storspelare. Skulle ju vara kul att ha honom i Sirius ett par år iaf.
Kan vi bara klara denna säsong utan kval (och åka ur :-( ) inbillar jag mig att det finns bra förutsättningar för att skapa ett bra lag, med en stomme av egna unga produkter, som framgent slås om topp-4 placeringar i elitserien. Då tror jag Simon gladeligen stannar i det vackra laget. Och kanske kan vi locka till oss Määtää-bröderna från Byn? Då jävlar!
Är vi redan inne på nästa säsong? :-)
Lebedev ansluter till Bajen! Undrar vems plats han ta? Thorén står uppställd som anfallare så han på påverkas säkert inte.
Hydas tränar med Broberg och kommer eventuellt att spela match framöver. Broberg har tydligen brist på spelare. Nä, det där gillar jag INTE!
https://www.unt.se/sport/siriusprofilen-gor-comeback-5141086.aspx
Tillberga gjorde några riktigt sena nyförvärv från bl.a. AIK. Vi får se om de räddar sig kvar på det. Devann ju idag så.
Jag vet inte riktigt om denna passar här eller om det är dags att öppna en ny tråd.

Teemu förlänger!

Jag vet inte riktigt om denna passar här eller om det är dags att öppna en ny tråd.

Teemu förlänger!

Riktigt bra nyhet! Han är otroligt viktig för vårt spel! Och är han här så är ju chansen större att vi kan locka över hans bröder snart. :D
Kumpuoja klar för nästa säsong vilket känns väldigt bra.

Hoppas nu de gör ett bra VM "våra" finnar.
Hoppas framför allt att dom håller sig skadefria.
Vår Suomi Core är kvar nästa säsong också. Underbart!

Hoppas framför allt att dom håller sig skadefria.

Ja verkligen!

Rysare
"Bentacklade av Pizzan i slutminuten av en redan avgjord match"
Bra Marcus.Väldigt viktigt att han är kvar.
Jag kan också lägga till att Arvid Tapper (mycket duktig kille född 03) stannar i Sirius även framöver genom att han skrivit på ett a-lagskontrakt. De (födda 03) är i åldern att välja gymnasium nu till hösten och då brukar Sandviken och Edsbyn locka.

Jag kan också lägga till att Arvid Tapper (mycket duktig kille född 03) stannar i Sirius även framöver genom att han skrivit på ett a-lagskontrakt. De (födda 03) är i åldern att välja gymnasium nu till hösten och då brukar Sandviken och Edsbyn locka.

Kul! Det ser onekligen spännande ut inför framtiden. Hoppas att de får till det så att steget mellan junior och A-lag är så smärtfritt som möjligt. Är ju kul när det kommer unga killar underifrån och tar plats. :)
Vad glad jag blir av alla goda nyheter!
Äntligen en bandyspelare med ett riktigt bandynamn.
Såja! Lundberg klar!

Såja! Lundberg klar!

Börjar redan längt till nästa säsong, och då är inte ens den här säsongen färdigspelad! :)

Såja! Lundberg klar!

Början på februari och vi har redan en bra stomme. Fantastiskt.

Känns ju helt sjukt att kontrakt med nyckelspelare signas nu. Det är liksom lite för bra för att vara sant.
Å så bra.Skriv på för 10 år är du snäll när pennan ändå är frame.
Yes! Victor! Och fler är på g!
Viktigt med kärnan. Kalle oxå nu då? Viktigt med nästa steg för honom.
Nisse räknar jag med att apan har livstidskontrakt med

Nisse räknar jag med att apan har livstidskontrakt med

Ja "Apans grabb" har ju tagit stora steg i år och fortsätter det på det sättet så kommer han att vara oerhört viktig framöver. Ett standardiserat 10-15 årskontrakt borde väl ändå vara minimum!
å så förlänger Mårtensson.
Kanoners! Vem kan överhuvudtaget tänka sig lämna detta underbara gäng och Uppsala? Då måste man ha en skruv lös ;-)
Anton och Nisse klara!
Yes!
Klockrent! Känns mycket bra inför nästa säsong nu!
Allt annat än SM-guld är ju ett rent misslyckande nu.
Lomanov på g?! Han verkar ju less på Ryssland.

Lomanov på g?! Han verkar ju less på Ryssland.

Tio ryssar på våran finne
Härligt! Där kom Lomanov in i året silly. Traditionen lever!
Plikten framför allt!
Bella då? han borde ju stå utan kontrakt!

Såja! Bella och Lomanov!

--
Jag tyckte Stellan såg starkt ut under supportermatchen.... Han är utan kontrakt tror jag!

[quote1552140124=kniv-jonas]

Såja! Bella och Lomanov!

--
Jag tyckte Stellan såg starkt ut under supportermatchen.... Han är utan kontrakt tror jag!
[/quote1552297068]

Haha! "Fick" ju ett kontraktsförslag förra året. Tackade nej. Känner att jag utvecklats lite till i år. Var ju till och med nära att hänga en kasse! :D
Då får vi se till att det skrivs ett utvecklingsavtal med UNIK.
Ola var nog bäst i supportermatchen och hade rätt attityd, direkt efter målet ut och fira och hinka kir
Ett sjukt snyggt mål också! Klart värt att fira med kir!
Fast inte i närheten av en av kidsen som drog in en på volley. Det målet kommer aldrig att toppas.
Vore trevligt med en riktigt bra förstärkning, helst två. Vilka två spelare skulle ni allra helst vilja se i blåsvart nästa säsong? Inga restriktioner! För egen del skulle jag bli själaglad över Bella (kommer han tillbaka är allt förlåtet!) och Tommi Määttä. Fast jag är ju rätt så anspråkslös ;-).
Över min döda kropp att Bella får komma tillbaka.
Elias Gillgren, bröderna Määttä och en anfallare som snittar 50 baljor per säsong. Typ så. :)
Määttä bröderna har kontrakt med Edsbyn tom mars 2020 men därefter får de ju gärna komma till oss.

Tommi är ju back dessutom vilket vi skulle behöva!
Elias Gillgren har ju gjort en riktigt bra säsong, är back och finne. Känns som att det skulle passa bra! :)

Det har ju varit snack om att när Tuomas Määttä är klar i Edsbyn så kommer han försvinna till Ryssland. Nu får vi ju se hur det går där. De håller väl på att kolla att skärra ner på antalet utländska spelare i ryska ligan.
Han har väl förlängt med Motala

Jo Ryssland kanske begränsar antalet utländska spelare men jag tror inte vi står först o kön för Tuomas man man kan ju hoppas.
Edberg till UNIK! Kanske inte helt oväntat
Jag känner mig som en idiot och måste erkänna att jag trodde att han redan selade för UNIK.

Jag känner mig som en idiot och måste erkänna att jag trodde att han redan selade för UNIK.

Nej, han har tillhört Sirius senaste säsongen. Han har ju fått sparsamt med speltid, så det är nog bra för honom att komma till UNIK och få spela.

Synd på Elias Gillgren. Han är ju en spännande spelare. Men jag kan förstå att han stannar i Motala om hans sambo pluggar i Linköping.

Nu när Edberg drar till UNIK så skulle det ju behövas någon mer på backen. På slutet spelade väl Jerker försvarare, men jag vet inte om det är tanken att han ska spela där. Han är väl mittfältare egentligen?
Nja idiot känns lite hårt tycker jag. Okunnig, informationssvag, oinsatt kanske är mer relevant. :-)
Tio gånger heller Farbror på isen, än Bella!! Basta!!! Tio Bella på våran Farbror!!!!
Hvornum lämnar Vetlanda. Kanske inte någon som höjer oss så pass att han är värd att värva.
Åby/Tjureda värvar hem två spelare fran Vetlanda. Kul för dom men en stark nykomling känns inte helt roligt.
Läste precis att Petter Björlings kontrakt går ut med Villa och det är en spelare som jag tror verkligen skulle passa oss. En mycketkompetent halv (moderklubb Falu BS). Vi får se om Viktor (eller kanske Lars Fall) kan locka honom till oss. Att gå till Falun verkar ju inte vara något bra alternativ nu när de åkt ur.

Visserligen har han små barn osv osv men det kanske går bra ändå.