Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Supportermatch! 23/2, 16-17:30 (preliminärt)

Tjäna!

Uppdatering: Matchen blir av. Istid den 23/2 kl 16:00. Jag kan tyvärr troligtvis inte lira pga skada men skriv upp er ni som kan/vill vara med.

Plats: Relitan!

Efter match bränner vi ner hallen och grillar korv och sjunger visor tillsammans.

1 Apan (kanske skadad?)
2 Jocke + ev sonen
Till kl 16 kan jag inte men dyker upp efter jobbet
1. Apan (kanske skadad?)
2. Jocke + ev sonen
3. kniv-jonas (kommer senare)
4. Nyllet (kan låna ut klubba och hjälm)
Äsch. Då kan ju inte jag.
Finns det inte möjlighet att pusha tiden en timme framåt, eller är det den här tiden som är bokad?
5. OMB. (är skridsko och hjälmlös sen grejerna försvunnet under årets flyttar)
Kul med löningsfredag! Känns som att det här kommer bli en städad historia!
6. Ola
1. Apan (kanske skadad?)
2. Jocke + ev sonen
6. Ola
7. Love

Finns det inte möjlighet att pusha tiden en timme framåt, eller är det den här tiden som är bokad?

Blåsvart har träningstid mellan 16-17:30 sen är det nog tyvärr bokat. Det är inte som på den gamla goda tiden när man kunde glassa på studan hela kvällen.
1. Apan (kanske skadad?)
2. Jocke + ev sonen
6. Ola
7. Love
8. Gabbe (om frugan kan komma tidigare från jobbet)
Lirar man i Relita eller på Studan?
1. Apan (kanske skadad?)
2. Jocke + ev sonen
6. Ola
7. Love
9. Stellan
Relitan
Det var inte en toppentid, men jag skriver upp mig och hoppas på det bästa.

1. Apan (kanske skadad?)
2. Jocke + ev sonen
6. Ola
7. Love
9. Stellan
10. Brukarn
Nej tyvärr verkar tiderna vara fasta så det är inget som har gått att påverka.
Joinar ev efterbira!
Missar tyvärr detta pga skidresa.

1. Apan (kanske skadad?)
2. Jocke + ev sonen
6. Ola
7. Love
9. Stellan
10. Brukarn
11. farbror
12. farbrors protegé
13. farbrors protegés moder
Jag är så klart oxå utan doningar. Jag kräver grillor med korrekt längd på plösen.

1. Apan (kanske skadad?)
2. Jocke + ev sonen
6. Ola
7. Love
9. Stellan
10. Brukarn
11. farbror
12. farbrors protegé
14. Hannibal (ska försöka komma till 16 annars efter)
Bandynödvändigheter ska finnas för lån.
Det kommer finnas Bärs, vin och Käk (vegetariskt alternativ finnes) i omklädningsrummet. Grabbarna bjussar!
Det lutar åt att jag ska göra ett försök att köra. Troligtvis kommer jag gå sönder inom fem minuter men jag har hört att Nyllet legat i hårdträning hela vintern och att han garanterar vinst!
Det ska bli jäkligt kul! Hård hög press på blåsvart har ju fungerat bra för alla lag så det är en given taktik som säkrar segern. Om det mot förmodan står oavgjort vid full tid tar vi dom på straffar :-D!

Det kommer finnas Bärs, vin och Käk (vegetariskt alternativ finnes) i omklädningsrummet. Grabbarna bjussar!

Herregud vad fina de är! Hur många kan vi vara? Vi borde kanske annonsera ut det här på flera ställen? Nu är vi ju bara typ 10 som är med och spelar.
[1. Apan (kanske skadad?)
2. Jocke + ev sonen
6. Ola
7. Love
9. Stellan
10. Brukarn
11. farbror
12. farbrors protegé
14. Hannibal (ska försöka komma till 16 annars efter)
15. ThomasD (Det var ju visst senare på kvällen jag var upptagen)

Gör som ni vill. Jag bara förmedlar info från Hydas.

Det ska bli jäkligt kul! Hård hög press på blåsvart har ju fungerat bra för alla lag så det är en given taktik som säkrar segern. Om det mot förmodan står oavgjort vid full tid tar vi dom på straffar :-D!

Kan vi inte fuska på något sätt? Det skulle var enklare tror jag!
Vi kör utan offsideregeln, så kan jag placera mig (statiskt) framför deras kasse. Garanterar iof på inget sätt att jag gör mål, snarare tvärtom. Det här med att ta emot bollar och skjuta är inte min starka sida (eller något med skridskosport egentligen).

Planerar dock ett träningsläger delux vid Katte imorgon! OMB coachar från sidan (förhoppningsvis på en spark) för att se om jag åtminstone kan ta mig framåt på skridskor snabbare än en snigel i år.
Har väl spridit tidigare supportermatcher på soc media?

[quote1519137961=Nyllet]

[/quote1519139850]

Vi hade ju en bra domare på brännbollen kan inte han döma här också?

[quote1519139850=Jocke]
[quote1519137961=Nyllet]

[/quote1519139850]

[/quote1519149209]
Tror tyvärr att han kanske är upptagen med något som visst kallas slutspel... Men om Ronny eller Mats dömer så går det nog att muta dem med. En öl eller två så är de nog på våran sida! :D
Löjligt pepp! Har t.o.m. provåkt skridskor vid Fålhagens IP idag. Jag kan ta mig fram!

[quote1519149209=hannibal]
[quote1519139850=Jocke]
[quote1519137961=Nyllet]

[/quote1519139850]

[/quote1519149209]
Tror tyvärr att han kanske är upptagen med något som visst kallas slutspel... Men om Ronny eller Mats dömer så går det nog att muta dem med. En öl eller två så är de nog på våran sida! :D
[/quote1519193445]

Trodde säsongen var slut. Verkar ju bandypubliken till slutspelslagen också tro. Boom!
Jag kan ordna en domare. Förmodligen Sveriges bästa.

Jag kan ordna en domare. Förmodligen Sveriges bästa.

Bullen?

Vi kör utan offsideregeln, så kan jag placera mig (statiskt) framför deras kasse. Garanterar iof på inget sätt att jag gör mål, snarare tvärtom. Det här med att ta emot bollar och skjuta är inte min starka sida (eller något med skridskosport egentligen).

Planerar dock ett träningsläger delux vid Katte imorgon! OMB coachar från sidan (förhoppningsvis på en spark) för att se om jag åtminstone kan ta mig framåt på skridskor snabbare än en snigel i år.

Eftersom jag kan bara åka framåt och kan inte bromsa ska jag göra Stellan sälskap framför deras kasse. Jag tycker att vi ska vara agressiva och spela med två forwards. Vilken tid planerar du tränna?
Offensiven är vårt starkaste kort verkar det som! Tur vi har Farbror som tätar bakåt!

Löjligt pepp! Har t.o.m. provåkt skridskor vid Fålhagens IP idag. Jag kan ta mig fram!

Helt rätt inställning! Motivation slår alltid klass!
Min personliga målsättning är att inte ramla oprovocerat i år.
Är på plats vid Katte. Är ruskigt rädd!
Bullen har lovat att ställa upp. Top 3!
Vilken lyx med Bullen! Billig att muta antar jag, typ en bira :-D? Otålig, sitter på kontoret med grillor och hjälm redan på.
Jag hotar med att han blir avstängd från Fågelsången. Om inte det ger oss 3-5 obskyrt billiga straffar så....
Fantastiskt att Sveriges bästa domare ska döma!

Min personliga coach OMB sa att jag såg läskigt bra ut igår. Eller, han kanske inte sa det rakt ut, men jag är rätt säker på att han menade det. Är pepp!
Det är ju Sveriges viktigast match!
Ja jävlar det måste man ju se.

Det är ju Sveriges viktigast match!

Endast de bästa duger!
Åker du inte Mikko?
Antar att det är istiden som börjar vid 16. Ska man vara där lite tidigare för att svida om?
Är det väl tidigt att åka nu?
Jag åker från min arbetsplats (BMC) 15.30 och lär väl vara vid Relitan 15.45-50.
Dyker opp som moraliskt stöd och stöldrickare. :)
Jag kommer vara på stationen 15:36. Omöjligt för mig att hinna tidigare tyvärr. Jag antar att man kan åka nån buss sen med lämpligt nummer.

Jag kommer vara på stationen 15:36. Omöjligt för mig att hinna tidigare tyvärr. Jag antar att man kan åka nån buss sen med lämpligt nummer.

Buss nummer 3 mot Nyby går 15.46 från Resecentrum. Läge A2. Kliv av på Lagerlöfsgatan. Hepp! Den går även 15.40, men det kan kanske bli lite tight.
Trasig baksida på låret. Inte åkt på bandyrör på över 30 år (Skol-DM i rinkbandy 1987). Då stod jag i mål.

Klart jag lirar!
Jag tar taxi. Om nån vill ha snålskjuts. Stå vid taxibilarna kl 15:35.
Nä sl kukar ur. Jävla skit!
Ett gigantiskt stort tack till Hydas och Fall som ordnade supportermatchen, fixade bira, mat och framför allt för det otroligt godhjärtade varma bemötandet och sällskapet. Detta var ju, utan tvekan, det bästa på hela säsongen. Som grädde på moset presenterade Ola, på Stationen, vårens hetaste byxmode :-D. Och tack Västra för att ni finns!
Bullen som spelande domare tyckte jag var ett väldigt bra val. Det är en väldigt trevlig grupp spelare som jag hoppas, hoppas, hoppas fortsätter.