Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Bortaresor

Dags att börja planera säsongen! Jag tycker det är gjutet att vi försöker fixa storbuss till Broberg på annandagen. Vidare så har vi Hammarby borta fredagen 30 november. Jag litar på att alla bandysupportrar åker dit, men det är kanske lättast att ta tåget i det fallet?
Åsikter?
Broberg på annandagen är given. Bajen borta blir väl tågresa eller t-bana för SSS.
Har inte kollat programmet så noga men Västerås, Sandviken ligger ju nära.
Jag tycker vi kör buss om det finns tillräckligt stort intresse, d.v.s att vi fyller bussen utan att VSS går i någon större ekonomisk förlust, alltså om vi blir ~50 pers.
Bajen borta känns givet.
Västerås 8 feb åker jag gärna på, "arosderby" och känns betydligt sexigare än att se Tillberga borta, men om den matchen betyder något kan det ju vara tvärtom. (känns lite som Sylvia kontra Peking)
Annandagsresa till Söderhamn är jag också på.
Jo men eftersom vi av erfarenhet ALLTID får jaga folk för att fylla bussen (och att de sedan kommer och säger att de gärna åkt med på en bortaresa om det blivit nån) gör att man verkligen vill vara säker på att det blir resa när den kostar ca 5000, det blir rätt mycket stålar efterhand, vi är trots allt inte världens rikaste och största supporterfalang.

Anmäl er i tid, och åk med på bortaresor!
Sön, 18 nov 17.00 Villa/Lidköping - IK Sirius BK, Kan funka med en minibuss, anmäl intresse
Fre, 30 nov 19.00 Hammarby IF - IK Sirius BK, Invasion Sthlm, SJ-resa
Ons, 5 dec 19.00 Gripen Trollhättan - IK Sirius BK, glöm det mitt i veckan, för långt
Ons, 12 dec 19.00 Sandvikens AIK - IK Sirius BK, Absolut intressant, anmäl intresse
Sön, 16 dec 14.00 IFK Motala Bandy - IK Sirius BK, hyfsad tid, lagom avstånd, borde bli minibussar i alla fall, anmäl intresse
Ons, 26 dec 13.15 Broberg/Söderh. - IK Sirius BK, Annandag, absolut, anmäl dig redan nu, bussen lär bli full
Sön, 30 dec 17.00 Vänersborg - IK Sirius BK, för långt en söndag
Fre, 4 jan 19.00 Edsbyns IF - IK Sirius BK, kan funka, minibuss
Ons, 9 jan 19.00 Vetlanda BK - IK Sirius BK, nej
Lör, 19 jan 19.00 Bollnäs GIF - IK Sirius BK, lördag i Bollnäs, absolut!
Fre, 8 feb 19.00 Västerås SK - IK Sirius BK Fredag i Gurkstaden, jodå!
Ons, 13 feb 19.00 Falu BS - IK Sirius BK, minibuss?
Ons, 20 feb 19.00 Tillberga IK Bandy - IK Sirius BK, absolut!
Om ekonomin tillåter är jag med på alla.
Jag är i princip med på alla också, med reservation för förhinder. T.ex 18 november, då är jag nog hundvakt.
Eftersom intresset är så översvallande så överlåter jag med tacksam hand all bokning av resor till hugade, god natt
30:e nov, Bajen: javisst
16:e dec, Motala: kanske
26:e dec, B/S: javisst (såvida jag inte råkar vara bortrest, ska kolla upp det)
Byn/Bollnäs: inte omöjligt
8:e feb, Gurkorna: javisst
20:e feb, Fosshauga IK: om matchen har betydelse

^lite preliminärt för min del..
Vart har jag varit egentligen?... aja, broberg på annandan är ett måste, jag anmäler mig på stört.
Annandagen är spikad för mig med (i den form det nu blir)
Jag bokar in dom flesta bortaresor. I synnerhet dom kortare.....
Hammarby 30/11 och Broberg 26/12 känns givet

Noterar att sju av våra 13 hemmamatcher spelas söndagar 13.15.
Inte illa!!
AB tippar Sirius sist. Tändvätska. Man borde ha haft en prenummeration att säga upp!
Mmm, Uppskattningsvis 75% (om det stoppar med det) av "förståsigpåarna" har Sirius sist. Tapetsera omklädningsrummet med tipsen och käka tagtråd låter väl som sund tändvätska.
Jag är gjuten på annandagen, får passa på när man är i Sverige. Borde vi inte hitta ett effektivt och enkelt sätt för att ta emot anmälningar på bortaresor? T.ex. att en plats är reserverad först när man betalat in pengar på ett visst pg som går till Västra sidan? Samt annonsering i matchblad, i UNT-annonser (går väl att lägga in en rad i Sirius matchannonser utan extra kostnad) och på offentliga hemsidan..?
fan jag lyckades sumpa mitt västrasidan medlemskort igår, vem har hand om sånt? det är väl iofs onumrerat så jag kan väl bara köpa ett nytt?
Annandag har jag tänkt vara i Söderhamn. Hakar gärna på. Däremot missar jag hammarby... spelar själv på Hi-jazz... Hade hellre sett Sirius mot Bajen. :-)
Blir det någon resa till motala.
inte för mig jag däckade ur på kvällen efter falun och deppade ihop
Depp är väl ingen ursäkt. Jag vill åka, kan t.o.m tänka mig tåg om det finns billiga biljetter.
Motgångssupportrar is the shit.
Nja, blir det ingen minibuss backar jag också ur, men hade vi segrat mot Falun, vilket jag trodde, hade det verkligen gett mersmak till att åka. Kör hårt ni som åker, cred!
"Stor-invasion" till Broberg/Söderhamn på annandagen.
Någon som styr upp bussresan?, för visst borde vi få ihop en buss... (/minibuss)

"Stor-invasion" till Broberg/Söderhamn på annandagen.
Någon som styr upp bussresan?, för visst borde vi få ihop en buss... (/minibuss)

just den matchen är ju nästan ett måste att komma på - en buss borde ordnas!
Jepp.
Anmäl er i den därför avsedda tråden
Aktuella resor i år?
Vi borde satsa stenhårt på annandagen i vilket fall, annandagsderby på Zunken känns ju riktigt trevligt! Och med satsning menar jag att vi för en gångs skull ska bli en stor skara västringar, över 50 pers...

Sirius och sponsorerna satsar i alla fall på annandagsmatchen:
"Vid bortamatchen mot Hammarby, annandag jul
bjuder vi två personer från ditt företag på bussresa
samt matchbiljetter."
Grymt! Jag ær helt klart med på en resa till Hufvudstaden den 26:e december.