Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Vänersborg U20 semifinal 8/3 kl 19 i Relita

Dags för semifinal då. Hoppas att Västra levererar minst som mot VSK i kvarten. Sirius hej!
Oavsett så är det en grym säsong av grabbarna. Kul att kunna ge dom ett bra stöd i semifinalen hemma.
Väners är bra så det blir en mycket tuff match för killarna. Det gäller att vara täta bakåt för antalet mål gjorda borta kan få stor betydelse.
VSK måste vara knäckta. De torskade tre matcher i rad mot vårt blåsvarta lag. Här var det inget snack om vilket lag som var bäst i alla fall :-)
ALLA TILL RELITAN PÅ TORSDAG...Det här läget och laget måste vi bara gilla och stötta...Sirius Hej !!!
Östra Aros - bästa Aros
Vad kostar inträdet egentligen?
0 kronor!
Och det finns jättegod fika att köpa för en tia!
Ja, sjukt bra fika!
Det kommer att finnas fika och korv att köpa!
Denna ska jag lyckas ta mig till :)
Hoppas på morotskakan igen!
Det ska bli roligt och jag hoppas flera av ungdomslagen har hörsammat uppmaningen att komma upp och stödja "vårt äldsta ungdomslag".

En sak dock är att flera av våra nyckelspelare är med i UNIK och spelar kval. Det gör att de har väldigt många matcher nu (mer eller mindre varje dag) vilket naturligtvis är slitsamt.

Chokladkakan var godare!

[quote1520457133=RRR]

Chokladkakan var godare!
[/quote1520459765]

Morotskakan!
Dom har haft gott hembakat varje hemmamatch som många har missat.Påminde er redan förra sesången om det.Hoppas unik killarna orkar ladda om.
Någon som vill mötas innan för en öl o mat? Slutar 17 eller 1730

Vore trevligt men hinner tyvärr inte. Jag kan köra dig till stationen efter matchen om det behövs.
kniv-jonas skrev ...

Pojkar 08 har träning i Relitan kl 16.00-17.00. Det ska tydligen bli match mot föräldrarna och det vill man inte missa. Jag kan tänka mig käka någonstans i väntan på U20-matchen. Jag har bil så någon öl blir det inte. Var kan man lämpligast äta en bit nära Relitan?
Jahaja. Ja, vad ska man säga egentligen?
Man missade något. Hoppas det håller över match 2.
Wow, vilken kross! Impad. Vad sägs om att premiera Simon Karlsson med ett A-lagskontrakt? Sexmålsskytt i dag.
Grymt, mot Studan!
Kul att de växde med stödet från sidan. Simon var mycket bra och jag hoppas att han som bentacklade honom på slutet ligger sömnlös å skäms.

Bra fart och roligt U20 bandy!
Magi! Hoppas Simon är okej. Ruskigt bra!!
Vilken match! Grymt bra spelat av grabarna. Alla på Studan på fredag!
Joint skrev ...
Wow, vilken kross! Impad. Vad sägs om att premiera Simon Karlsson med ett A-lagskontrakt? Sexmålsskytt i dag.
Grymt, mot Studan!

Jag är säker på att Simon får ett A-lagskontrakt. Tror han stärkte sina aktier en del ;-)
Vilken otroligt bra match av killarna. Supereffektiva.
Väners var dåliga. Eller rättare sagt, grabbarna gjorde Väners dåliga. Riktigt imponerad av deras spel. Mycket bra försvarsspel, Anton var en jätte i målet och deras målvakt lär drömma mardrömmar om Simon. Grymt bra match!
Och viktigast av allt: Fikat tog alla rekord! Sjukt mycket gott fika!
Super kväll.Vänersborgs backar var bland dom tamaste på flera år medans vårat var nästan perfekt.Syns också att dom som spelat med Unik har tagit flera kliv i år.5+ för fikat,tack alla bagare för i år.
Hur var det nu? Löste vi frågan om det var morotskakan eller chokladkakan som var godast?

Jag åt en kaka med någon söt gegga ovanpå som var väldigt god ...
Jag håller ju morotskakan högre. Men igår seglade det ju upp en utmanare som sopade banan med de andra. Brownien med kokosknäck på toppen. Den var galet god! Som en Bounty.
Gjorde en liten koll på åldersfördelningen i IKS kontra Väners.
IKS hade med 1 st. 01:a, 6 st. 00:or, 3 st. 99:or och 6 st 98:or.
Väners hade 1 st. 00:a, 7 st. 99:or och 8 st. 98:or.
IKS hade alltså ett klart yngre lag än Väners och ändå vann man med 8-1. Blir imponerad!

Gjorde en liten koll på åldersfördelningen i IKS kontra Väners.
IKS hade med 1 st. 01:a, 6 st. 00:or, 3 st. 99:or och 6 st 98:or.
Väners hade 1 st. 00:a, 7 st. 99:or och 8 st. 98:or.
IKS hade alltså ett klart yngre lag än Väners och ändå vann man med 8-1. Blir imponerad!

Tänkte på det jag med. Och att en sån som Adam Askelöf som är 00:a redan är så bra, hur bra kan han då inte vara om 2-3 år?
Bullarna var ännu godare än övriga mästerverk.
Jag gillade alla kakor o bullar
Lite nervös inför morgondagen. Håll i nu grabbar. Minst 90 min kvar
Börjar bli lite nervös nu. Skulle ha varit i Vänersborg...
Finns all anledning att vara nervös. 6-2 till Vänersborg redan.
Vilken jävla första halvlek... ghaaaa
Genomklappning fan
Det höll inte hela vägen! Tycker synd om dem samtidigt som de naturligtvis vet med sig att de tappat ett kanonläge!
Hade de varit seniorer så hade jag sagt vad jag anser om den här insatsen. Bra genomförd säsong dock, det får man inte glömma.
Nej, nej, NEJ!!!
Fan vad surt. :-O
Detta kan man kalla ett antiklimax. Skitsamma, heder till insatsen överlag, vi har potential och framtiden borde se ljus ut om vi tar hand om våra talanger. "Vi ger aldrig upp".
Det är mitt fel!! Jag bokade av allt inför nästa helg för att få gå på SM-final. Skämmes, Garry, skämmes!!! Jag spyyyyyr!!! Som straff ska jag sluta bry mig om sport!!
Jag anade att det var ditt fel garry
Lider lite extra med Simon Karlsson som i dag ställde upp och spelade för Unik. :-(
Tungt för Simon som sagt var. Han har fått någon form av laserbehandling för att kunna läka lårkakan som han fick i första semifinalen häromdagen.